• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Fanatieke knutselaar lepelt V8 in BMW 600

Auteur: JordyS, gepost 17 oktober 2014 om 14:58 – 21 Reacties

Afbeelding Fanatieke knutselaar lepelt V8 in BMW 600
Afbeelding Fanatieke knutselaar lepelt V8 in BMW 600
Afbeelding Fanatieke knutselaar lepelt V8 in BMW 600
Afbeelding Fanatieke knutselaar lepelt V8 in BMW 600
Afbeelding Fanatieke knutselaar lepelt V8 in BMW 600
Afbeelding Fanatieke knutselaar lepelt V8 in BMW 600
Afbeelding Fanatieke knutselaar lepelt V8 in BMW 600
Afbeelding Fanatieke knutselaar lepelt V8 in BMW 600

BMW 600 met V8
Je vraagt je vast af hoe je in godsnaam een V8 in een BMW 600 kunt passen, want dat kan inderdaad helemaal niet. Of toch wel?

Nee, een V8 in een 600 (doorontwikkeling van de Isetta) is inderdaad niet mogelijk, maar je kunt het natuurlijk ook buiten je kleine klassieker zoeken en de kont open breken. Dan heb je plotseling voldoende ruimte voor je V8 met supercharger. Je weet vooraf dat je aan een knettergek project begint, maar de eigenaar van deze 600 mag trots zijn op het eindresultaat.

Het is Curt (de eigenaar) namelijk gelukt om een 4.6-liter blok uit een Rover 75 in zijn kleine BMW te monteren, zodat hij nu beschikt over 300 echte pk’s. Hij had er vier maanden voor nodig en daar kunnen we ons best iets bij voorstellen, gezien de complexiteit van zijn project.

Hij kan de pk’s helaas niet allemaal aan het werk zetten, want dan zou zijn Isetta meteen achterover slaan en het blok beschadigen. Het lijkt ons een goede reden om een wheelie bar te overwegen, maar Curt kiest er vooralsnog voor rustige ritjes te maken, zodat iedereen zijn kleine krachtpatser goed kan bekijken. (via: Autoevolution)

Update: foutieve benaming ‘Isetta’ aangepast in ‘600’.

Ook interessant!

  • Manhart MHX3 600: een gelimiteerde BMW X3
    Manhart MHX3 600: een gelimiteerde BMW X3
  • 600 pk sterke BMW iX M60 is gelekt
    600 pk sterke BMW iX M60 is gelekt
  • BMW 600 km actieradius
    BMW: 600 km actieradius is méér dan voldoende
  • Video: BMW-rijder rijdt als BMW-rijder

Nieuwste artikelen

  • Welk icoon zouden ze nog meer in een nieuw jasje moeten steken?
  • Luxe auto’s zijn levensgevaarlijk
  • Parkeren voor SUV's
    Kort parkeren. Leuker kunnen we het niet maken. Wel duurder
  • Ik wil deze helm om jullie te vernederen
FacebookTweetPinLinkedIn

600, BMW, Klassiekers, tuning, V8

Vorig bericht: « Draait Audi de SUV van Lamborghini nu al de nek om?
Volgend bericht: R.I.P.: atmosferische Porsche 911 (1963-2015)? »

Lees Interacties

Reacties

  1. jackass266 zegt

    17 oktober 2014 om 15:05

    Only in America

    Login om te reageren
    • Erickson zegt

      17 oktober 2014 om 15:43

      @jackass266: Indd! Ze zien je al aankomen bij de RDW..

      Login om te reageren
      • schuimbekje3 zegt

        17 oktober 2014 om 16:14

        @Erickson: In enkele staten in de VS mag je ALLES aanpassen aan een bestaande auto, geen keuring, geen apk, geen roetmeting, helemaal niets.
        In sommige staten mag je dan weer niets aanpassen zoals ik 20 jaar geleden pijnlijk heb meegemaakt. Wellicht rijdt mijn Mustang nu nog steeds rond als politie-auto.

        Login om te reageren
        • lincoln zegt

          17 oktober 2014 om 16:31

          @schuimbekje3:

          zijn meer Europese landen waar je onbeperkt mag klooien dan staten in de States ..

          Login om te reageren
  2. bofkont zegt

    17 oktober 2014 om 15:14

    Puur stukje vakmanschap, respect daarvoor.
    Voor de rest vind ik het helemaal niets, ziet er niet uit, en rijden zal het ding ook niet geweldig.

    Login om te reageren
  3. gregorius zegt

    17 oktober 2014 om 15:22

    Mooi gedaan! En waarom ook niet!
    Liever dit dan volk wat modeltreintjes met landschappen in z’n schuur bouwt, of iemand die van startrekwars troep houdt of iemand die graag bij speeltuinen hangt en loert op kids voor een prive projectje!

    Login om te reageren
  4. eMbe zegt

    17 oktober 2014 om 15:23

    Kan die ook wheelies?

    Login om te reageren
  5. darkwolf zegt

    17 oktober 2014 om 15:23

    “Fanatieke knutselaar lepelt V8 in BMW Isetta” nou ja in,in…is meer er voor drie kwart uit

    Login om te reageren
  6. davebv zegt

    17 oktober 2014 om 15:38

    Hmmm ok respect voor alle gedane moeite !

    had dan een opgefokte 4 pitter erin gehangen, die leveren ook wel 250 a 300 pk

    Beter qua looks !
    Beter qua wegligging ivm gewicht !
    En voor onze eco vrienden, vast zuiniger dan een oude Rover V8

    Login om te reageren
    • dwersbongel zegt

      17 oktober 2014 om 15:45

      @davebv: Nou inderdaad. Ik zou het graag toejuichen maar vind het net niks.

      Login om te reageren
    • gregorius zegt

      17 oktober 2014 om 15:52

      @davebv: opgefokte 4 pitter is waarschijnlijk wat duurder dan dit blok: wat volgens mij zo bijna gratis moet zijn.
      En wil je 300 pk uit een opgefokte 4 pitter willen trekken, moet je ook verstand hebben van turbo’s enzo.

      Login om te reageren
      • davebv zegt

        17 oktober 2014 om 16:02

        @gregorius: ongetwijfeld een stukje duurder, dan maar het paintwork achterwege laten :-)

        Wacht een 4 pitter Mini blok is vast nog wel betaalbaar te vinden, maar die blijven tot 200 pk betrouwbaar

        Login om te reageren
  7. rd1991 zegt

    17 oktober 2014 om 15:42

    De Isetta 600 is al een stukkie groter dan de 250 of 300(?), waar al eens een dragster van is gefabriceerd.

    Login om te reageren
  8. Michiel1 zegt

    17 oktober 2014 om 15:47

    Zonde van de Isetta…
    Wel grappig gedaan maar daar is ook alles mee gezegd.
    Want mooi kun je dit toch niet noemen….

    Login om te reageren
  9. P1m zegt

    17 oktober 2014 om 15:56

    Dit is trouwens een BMW 600, geen Isetta of Isetta 600. Die bestaan niet.

    Login om te reageren
  10. reinoutgtr zegt

    17 oktober 2014 om 16:24

    Dacht ff dat hij 2 achterkanten had

    Login om te reageren
  11. lincoln zegt

    17 oktober 2014 om 16:28

    omslachtig hoor eerst een 281 mustang blok in een Rover 75 lepelen om em vervolgens naar Amerika in te voeren daarna het blok eruit te lepelen om em daarna weer in een Isetta te lepelen ..

    Login om te reageren
  12. ej20g zegt

    17 oktober 2014 om 16:52

    Het idee is leuk. De uitvoering zo te zien ook. Maar het resultaat is toch een beetje vreemd. Ik denk dat de beste man beter een viercilinder boxermotor met turbo van Subaru achterin had kunnen hangen. Ook makkelijk 300 pk maar veel korter en lichter.

    Login om te reageren
  13. cthijs zegt

    17 oktober 2014 om 18:31

    Daar valt mijn bruggetje met wrx motor bij in het niets .je hebt altijd baas boven baas

    Login om te reageren
  14. Joost zegt

    17 oktober 2014 om 20:32

    Ik vind t helemaal niks. Blok hangt er helemaal uit. Dat deden ze bij Ruska Buggy beter.

    Een 2CV met V8 of een oude mini van met V8 (achterin) vind ik leuker!

    Login om te reageren
  15. Laurent911 zegt

    18 oktober 2014 om 20:25

    Het zijn er trouwens 2. 1 heeft een supercharger.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North