







Het derde model van Eagle, maar ze houden vast aan het bekende recept: het bouwen van de ultieme E-Type.
Het eerste model van Eagle was de Speedster, een waanzinnig mooie E-Type met lagere voorruit, schitterend interieur en een tot 4.7-liter opgeboorde zes-in-lijn. Werkelijk elk schroefje word door Eagle vervangen en het resultaat mag er zijn. Net als het prijskaartje trouwens, dat is met bijna een miljoen euro zo hoog dat zelfs Jeremy Clarkson af zag van de aankoop van het mooiste dat hij ooit had gereden. Het tweede model was de Low Drag Coupe, gebaseerd op een extra gestroomlijnde race-variant van de E-type en gebouwd volgens zelfde recept en met dito prijs.
Nu is daar dus de Spyder GT. Deze heeft de looks van de Speedster, maar is door toevoeging van een stoffen kapje net iets praktischer. Hoewel ook deze auto amper nog onderdelen deelt met het origineel, wordt er voor elke Spyder GT een E-type geslachtofferd. Goed nieuws voor de puristen: ze bouwen er maximaal zes en deze kosten je zo’n 695.000 pond, circa 900.000 euro.
Ik vind hem prachtig, hier mag best een e-type voor worden opgeofferd.
@agera: Het mooie is, dat dat niet hoeft.
@martinus: Hoewel ook deze auto amper nog onderdelen deelt met het origineel, wordt er voor elke Spyder GT een E-type geslachtofferd.
@bierbuik: waarom eigenlijk als je er toch (bijna) niets van gebruikt?
@roppp: Als de aanschafwaarde al bijna één miljoen is zonder onze wereld ehmm.. Nederlands beroemde bpm, willen de meeste niet horen dat ze een nepper hebben.
Ik weet niet of ze met een redelijke/harde of volledig weggerotte basis starten, maar dit zit ergens tussen de 3 en 12 procent van de prijs van de auto.
Kort samengevat de doelgroep kan het betalen.
@roppp: Zal ze wel om het chassisnummer gaan. Zo registreer je hem als oude E Type en hoef je niet aan allerlei veiligheidswetgeving te voldoen.
@agera: eens! Doet me beetje denken aan wat Zagato ooit deed met de verschillende aston DBs,iets goeds nog beter maken. Alleen zit hier wat meer tijd tussen.
Parallel met singer is wat dat betreft beter eigenlijk. Maar ik vind de Eagle nog vetter.
Schitterend! Jammer alleen van die afschuwelijke moderne radio, dat moet beter kunnen.
@dutchdriftking: Dat is het eerste waar ik aan dacht toen ik die foto zag.. Ik persoonlijk zou helemaal geen radio nodig hebben met het goddelijke geluid van zo’n auto!
@dutchdriftking: dat vind ik ook! Waarom niet een moderne radio met een jaren ’60/’70 uiterlijk??
Radiootje drijft natuurlijk die absurde prijs op..
Elke E-type die opgeofferd moet worden is best zonde te noemen en ja, een Eagle is onwijs duur. Maar wat een beauty, werkelijk een schoonheid. Ik vind het briljant.
Vond de versie uit de Top Geat aflevering mooier! En een vet mooi geluid
@edjehaze:
.
https://youtu.be/66owXqZaexs
Voor de liefhebbers.
@martinus: net ff gekeken, wat een prachtige wagens!
@edjehaze: Top geat? das nieuw voor mij! :)
Wat een prachtige wagen zeg. Langs de kust, zonnebrilletje op, mooi muziekje erbij en rijden maar?
@jordy14: amalfi ofzo? Lekker culinair tripje van maken
@scottishcarspotter2000: haha is geen verkeerde bestemming;)
Dit blijft toch prachtig om te zien tussen al dat moderne geweld ! :’)
Schittered. Ik ben geen fan van de E-type, maar dit vind ik echt onwijs mooi.
is deze soms inspiratie voor de BMW Z8 geweest ?
@naamloos3:
Nee, de nog oudere en uniekere 507…
Nee, je kunt net zo goed een Series III V12 nemen, dat is net zo’n ‘fat cat’ als deze, juist het ranke, bijna instabiel ogende model van de Series 1
Series 3 de dikke vieze vette Cat :
https://cdn1.mecum.com/auctions/ca0815/ca0815-219804/images/ca0815-219804_1.jpg
Series 1 de Schoonheid doemijdezemaar
http://img.pistonheads.com.s3-eu-west-1.amazonaws.com/Fullsize/jaguar/e-type-series-1-3-8-litre-roadster/jaguar-e-type-series-1-3-8-litre-roadster-70576378-2.jpg
@desjonnies: series III vind ik lang niet zo mooi als een Series I. Koplampen, spatbordranden en de bumpers malen de auto minder mooi.
@desjonnies: Eensch.
Het mooie van een klassieker vind ik juist dat fragiele. Wil je een E-type dikker maken, schroef er dan Dunlop-lichtmetaal met de bijpassende ballonbanden onder of in ieder geval gespoten spaakwielen, zoals ze dat bij Italiaanse racers deden, niet verchroomd…
Mooi, maar wel erg jammer dat de chrome bumpers niet zijn overgenomen.
Waarschijnlijk past dat niet meer in de huidige looks, maar ik vind het een gemis op een auto als dit…
Serieus mooi, maar die vraagprijs…een Singer 911 (toch hetzelfde idee) kost een derde van een Eagle. ik zou dan voor een miljoen een originele e-type kopen en het wisselgeld aan zo’n kek 911je uitgeven. Just my 2 cents :)
Ik hou echt zo verschrikkelijk veel van dit model, jammer dat ie zo duur is…
Bouw dan een helemaal nieuwe als je toch bijna alles vervangt. Ik heb helemaal niks met dat hele e-type gebeuren maar dit vind ik zonde.
@lekbak: volgens mij heeft dit te maken met de rechten die Jaguar nog steeds heeft op dit model. Bouw je deze “E-type” helemaal nieuw, dan is er sprake van plagiaat, slachtoffer je een originele, dan is er sprake van een body-off restauratie, en dan mag het klaarblijkelijk dus wel.
Schitterend! De wereld kan zulke fabrikanten niet rijk genoeg zijn.
Het lijkt toch een beetje een obesitas broer van de E type. hij mist toch wat charme van de originele E type. Voor mij dus ook liever een originele met wat mods zoals remmen, ophanging etc.
Oh en een coupe, ik vind de cabrio een enorme afbreuk van de lijnen. Net zoals bij de F type overigens.
Ik zie dit liever dan een standaard E-type, maar zoals al eerder aangegeven vind ik de prijs wel erg aan de hoge kant, zeker als zo’n club als Singer het veel goedkoper kan. Wellicht iets te maken met de USD vs GBP koers en salarissen?
@pinut187: geen idee wat Singer met de carrosserie doet, en dan bedoel ik geen aangepaste wielkasten. Ik weet ook niet hoe een E-type carrosserie is opgebouwd maar al al dat aluminium wat je op de foto’s ziet lijkt me niet standaard Jaguar??
Mijn enige punt wat mij betreft behoorlijke kritiek is die Sjonnie pioneer radio CD-speler. Daar is toch inmiddels véél leuker en beter spul voor te krijgen? In een auto van 9 ton. Doe dan helemaal nieks of verberg het achter een frontje. Dit ziet er echt peoep uit…
Best een leuk ding ..
Voor anderhalve ton ofzo ..
Maar het 6 voudige is gewoon pure oplichting ..
Tering jantje, wat een prijskaart
Als groot e type liefhebber vind ik dit niets. Leuk een Amerikaan vol te hangen met moderne onderdelen, ik snap die filosofie, maar voor een legendarische wagen als een e type doet het echt afbreuk :)
Betaal je 9 ton voor een auto waarvan de meeste mensen denken dat het een E-Type is. Dan liever het origineel en mooi huis erbij.
Veel te veel geld voor dit.