




Deze Oostenrijkse pretmachine zoekt een nieuwe baas.
Je ziet ze niet veel, de auto’s van KTM. Niet verwonderlijk, want de X-Bow is vooral een track-focused wapen met z’n lage gewicht en relatief hoge vermogen. Daarbij draagt het ontbrekende windscherm (hier vind je meer fraaie voorbeelden) niet echt bij aan het comfort en zal deze bijzondere auto lekker stug op de veerpootjes staan.
Met deze X-Bow pak je dan ook liever een trackdaytje mee en als bonus kun je er gewoon mee naar het circuit toe rijden. Deze specifieke occasion heeft tegen de 380 pk en heeft volgens de adverteerder meer dan genoeg extra’s aan boord. De auto is zelfs geprepareerd deel te nemen aan de X-Bow Battle, maar dat heeft ook een downside. Inderdaad, hij kan momenteel niet op kenteken worden gezet.
Gelukkig zijn er maar een paar kleine aanpassingen voor nodig om ‘m weer op de openbare weg te mogen uitlaten. Bovendien is de auto onlangs nog grondig aangepakt. Het ding heeft 4.207 kilometers gelopen, waarvan wellicht een deel op het circuit. We zijn benieuwd of er liefhebbers voor deze 110.000 euro dure occasion in de zaal zitten. We hebben trouwens weleens een duurdere X-Bow voorbij zien komen.
Helaas ik heb het geld niet liggen en als ik het al had dan waarschijnlijk nog niet. Dit is zou voor mij echt het speeltje naast alle speeltjes voor erbij zijn.
@potjak: laatste zin is wel heel krom. Het speeltje voor erbij als alle andere speeltjes al in mijn bezit zijn. Dat klinkt beter :)
@potjak: inderdaad voor die 110k hebbe een hoop andere speeltjes voorrang..
@potjak: wat een zinvolle bijdrage! Bijna even zinvol als deze comment die ik schrijf. Bedankt voor je mening
@petrolicious: Zijn 90% van de reacties hier geen meningen? Eerlijk gezegd ook bij jou als ik je profiel zie. En ik vond het wel een goede reactie, precies hoe ik over die “auto” denk. Dus kruip jij weer eens even terug onder je steen.
@mikkeloentje: kijk even naar de kopregel van het artikel en lees dan mijn reactie. Vraag/antwoord.
@petrolicious: bedankt voor je mening over de mening van iemand anders.
Ik geloof niet dat deze nu bekend staan om hun uitmuntende weggedrag dus: nee. Al helemaal niet voor dergelijke bedragen.
Geeft de link nou een xbow van toen 95.000 euro? Hoe kan dat duurder zijn dan 110.000… beide ca 4000 op de teller.
Nee ik niet
Als geld geen probleem had geweest misschien wel.
Dit is natuurlijk wel erg vet om te hebben maar je kan er eigenlijk alleen maar mee rijden wanneer het echt mooi weer is en als je dichtbij een circuit woont. Even op en neer naar je schoonouders die 150 kilometer verderop wonen doe je niet met dit.
Maar goed, heb je het geld en al 4 hee leuke auto’s? Waarom ook niet dan.
@viezefreddyw: of juist wel, als dat enige het enige wat leuk is aan een bezoek bij je schoonouders. + je kunt je vriendin niet horen zeggen Hè rij nou een rustig :p +je kunt later weg gaan
Heel gaaf, maar toch liever een Donkervoort.
@dutchdriftking: da’s denk ik wel het meest praktische alternatief. Maar mocht het budget nog verder moeten worden geknepen, dan is bijvoorbeeld een Lotus Elise of Caterham ook nog te overwegen.
@RRRobert: zeker niet vervelend.
Ze hadden beter hun geld in hun motoren kunnen stoppen, dat is al 15 jaar k*t ( ik heb de oude KTM 500 2-t )
@sjaterantekomen: met afstand het spectaculairste voertuig wat ik ooit heb bestuurd was een paar jaar oude superduke. Wàt een machine!
@lekbak: leuk speelgoed, maar daarom rijd ik de Aprilla Supermoto ;-)
@sjaterantekomen: Motardlife represent ;). Woon sinds kort in Rotterdam, heerlijk zo’n motard voor deze stad.
@pesu: nog 1 hier rotterdam en ducati hypermotard
@sjaterantekomen: lol, over slechte motoren gesproken!
Leuk speelgoed maar technisch niet echt top of the line.
@sjaterantekomen: al 15 jaar k*t? Je vergeet even dat je een hater bent,
In de offroad zijn de motoren al 7 jaar onverslaanbaar en in de weg races doen ze het ook niet slecht, bijv. moto3 zijn ze ook al lange tijd de sterkste
@vtechlover: Jij vergeet dat ik een KTM heb? Wel de beste uitvoering ever! Kan mij enduro nou schelen? Heb jij ooit een EK gereden? Ik dus wel.
@sjaterantekomen: Ik heb nog nooit een EK gereden, mijn broer heeft WK gereden en is EK kampioen.
@vtechlover: badumm tsssss
@sjaterantekomen: heb hier een 1290GT en een 1290R SE staan, de beste motoren die ik ooit heb gehad!
@mcshine: het is maar waar je tevreden mee bent. Zo is het toch? Ik zeg niet dat alles k*t is aan KTM maar ze zijn niet meer wat het geweest is, thats all.
@sjaterantekomen: dat zei je wel, en ik durf te beweren dat ze zelfs beter zijn dan vroeger. Inmiddels zelfs de grootste Europese motorbouwer. Als je gaat trollen moet je het goed doen, en niet vervolgens melden dat je brommer rijdt…
@mcshine: Brommer rijdt? Anytime anyplace…..doe jij maar je sokken aan! Held
@sjaterantekomen: Ik ben blij dat dat A2 rijbewijs je zo veel vertrouwen geeft. /Troll mode off
@mcshine: gelukkig ben je voller van jezelf dan je moed hebt…..trolling geeft aan dat je nog een kindje bent. Fijne nacht! Niet stikken he?
Altijd nog beter dan een polaris…
Wat moet je ermee? Er zijn genoeg andere/leukere auto’s waarmee je wel de weg op kan en die je genoeg fun geven op het circuit.
Leuk trackday-wapen, maar ik zou voor het zelfde geld liever een Ariel Atom hebben of een Donkervoort. Ik vind de vormgeving van de KTM nogal “bijzonder”… en het oog wil ook wat.
Liever niet. Ik hou meer van cruisers en zo, dan ‘hardcore’ trackday wagens.
Nope, zelfs als ik 110k€ kan missen…
Twee keer in het wild tegengekomen. 1x op de Duitse Autobahn en een keer rustig cruisend door Velden / Wörthersee in Oostenrijk. Heel gaaf, anders dan anders. Heel leuk om tegen te komen.
Sinds wanneer is €95.000 duurder dan €110.000
Nee veel te veel andere leuke auto’s te koop voor dit geld..
Nee. Deze is niet eens oranje.
Gelukkig hebben ze deze grijs zwart gecamoufleerde auto half in de schaduw gefotografeerd.
Voor dat geld koop ik wel een Mercedes S-klasse.