







Zes-honderd-negen-en-twintig-duizend-negen-honderd-zes-en-twintig kilometers heeft deze S8 achter de kiezen. Hoeveel olie de V8 er doorheen heeft gejaagd weten we niet zeker, maar het interieur ziet er in ieder geval nog behoorlijk strak uit voor een auto met zoveel ervaring.
De Ronin-bolide uit de tijd dat Audi’s nog écht een beetje ingetogen waren en mooiere interieurs hadden dan de concurrentie wordt momenteel geveild. Het huidige hoogste bod staat as-we-speak op 1.500 snoeiharde ekkermannen en je hebt nog tot de 25ste om te bedenken hoeveel jij bereid bent neer te tellen voor deze limo.
Wat je daarvoor terug krijgt is een enorme front-overhang een ranke zwarte sedan met een smeuïge V8, een 5-traps Tiptronic versnellingsbak en natuurlijk échte Quattro-vierwielaandrijving. Volgens de kentekengegevens van de RDW heeft de auto drie voorgaande eigenaren gehad, één daarvan privé en twéé zakelijk. Gezamenlijk hebben deze lieden behoorlijk wat tijd doorgebracht in de auto. Iets wat je niet zou doen als ‘ie niet bevalt, zou je zeggen. Het moet dan ook gezegd worden, zo op het oog valt de slijtage alleszins mee.
Kortom, grijp die kans om je levenslange ambitie waar te maken om vierde man (m/v) te worden. Dan wel niet met een fluorescerend shirt aan langs de lijn van een voetbalwedstrijd, maar als vierde eigenaar van deze snelle bak uit Ingolstadt. Je bent nog net op tijd voor het Youngtimer Event en dat miljoen moet ‘ie wel kunnen halen, toch?
Ah joh die loopt nog lekker door!
@sjeppie156: en Jet-cars grappen in 3,2,1…
Kan niet uit voor woon-werk, ik pass.
Ik vind 1500,- al veel. Ik geef 2,50 per liter benzine die nog in de tank zit.
@E34M5Touring: leuk grapje
@E34M5Touring: dat zal dan € of 10 worden aangezien hij in reserve staat
@E34M5Touring: 50 euro extra voor de velgen
@E34M5Touring: ik 2,50 per liter olie in het reservaat. Ow wacht…
@srthellcat: oh oh, leuke variant weer ?
Leuk als eerste auto voor dat geld! Alleen de wegenbelasting is wel een puntje denk ik…
@wimbraber: en wat dacht je van het onderhoud ;p
@wimbraber: Onderhoud zal meer kosten
@wimbraber: en verzekering
@jurdespotter: Voor drie, vier tientjes in de maand ben je verzekerd…
WA, een goede inzittendenverzekering en rechtsbijstand is zat voor een auto van een paar duizend euro… WA plus is overbodig, snel jatten zulken ze hem niet, en als je een keer de vooruit moet laten vervangen betaal je die gewoon zelf. En in het ergste geval rijdt je hem total loss, zoek je gewoon weer een andere auto voor een habbekrats.
@moveyourmind: weet jij wat een voorruit kost voor deze s8… Zo te horen niet..
@draadloos: gewoon eentje van de sloop halen van een reguliere A8. Kost je hooguit 5 tientjes.
Jullie moeten gewoon leasen ..
Betalen jullie wel 5X meer voor een schijthok ..
Maar is beter .. Beter voor iedereen ..
@wimbraber: als je ‘m nou eerst door Autoweek laat keuren…. Klokje rond heeft ie al ruimschoots gehaald. Dan heb je ook geen verrassingen.
@roppp: nee
Dit is autoblog
Die was laatst ingeruild bij een dealer in Hengelo, toevallig voorbij zien komen op Facebook! https://www.facebook.com/HuiskesKokkeler/posts/1010661475682224 blijft een prachtige auto… Grappig om te zien dat destijds een V8 maar 2 pijpjes had, en nu zijn er 4-cilinders met 4 pijpjes.
@knalpiep: of nog erger neppe uitlaten op een c-klasse. Dat slaat werkelijk helemaal nergens op. Dat een fabrikant (MB notabene) daar mee komt is echt ongelooflijk.
@e550: al eens de evoque gezien? 2 groten chromen sierstukken in de bumper, als je er dan in kijkt komt er 1 miezerig klein buisje in uit.
@knalpiep: mooie ontwikkeling is dat inderdaad. Mijn zescilinder heeft zelfs maar 1 pijpje, uit de tijd dat daar nog geen belang aan werd gehecht.
Hij ziet er wel heel netjes uit gezien de km-stand.
Bijna! Ondanks toffe motor nog iets te veel behouden uiterlijk.
@wreedt: Zoals het heurt eigenlijk bij een grote snelle directeurswagen! Laat je niet verpesten door de AMG’s en M’s van tegenwoordig. :)
En het is ook nog een youngtimer ook. Perfecte auto voor een zzper qua bijtellingsblabla. En de onderhoudskosten (die er wellicht zijn) boek je ook nog zakelijk.
Voordeel van halfleer, ziet er nog prima uit!
Zit er wel een NAP rapportje bij ..
Stelletje oplichters ..
@lincoln: teller vóóruit gedraaid alsof dat ding zoveel km’s aankan…
@w0o0dy: 3 jaar geleden motorrevisie gehad.
5 euro!
Heb ik nie!!
@ghost: 5euro? Op je muil, gauw!
Uit de tijd dat Audi nog mooiere interieurs had dan de concurrentie. Met alle respect voor de A8, de concurrentie had toch net iets betere interieurarchitecten, zoals:
• De BMW 7-serie (E38) met beige interieur, houtafwerking en telefoon in de middenconsole…
• De Mercedes S-klasse met zijn rijk aandoende weelderige interieur en mooie instrumentarium…
• De Jaguar XJ / Daimler met een interieur dat niet zou misstaan in de herenkamer van een oud landhuis, inclusief luxe fauteuils, tochtige ramen en de nodige lekkages…
Het interieur van deze eerste A8 mocht dan wel van onberispelijke kwaliteit zijn, het oogde ook wat zakelijk en minder luxe dan de concurrentie. Deze A8 moest het van andere kwaliteiten hebben, zijn degelijkheid en solide bouw, de voordelen van het spaceframe en de bescheiden ingetogen uitstraling…
@moveyourmind: het meest nutteloze weetje van deze avond. De 7-serie had de telefoon tussen de armsteunen. Bij de A8 kon je hem in de rechter armsteun krijgen. De reden was simpel, als je de armsteun opklapte, kon de passagier rechtsachter hem gebruiken. Toch goed over nagedacht ;-).
@willeme: maar als je een echte baas was bestelde je je e38 met ook een telefoon achterin, in ofwel de achterbank armsteun of aan de rechter b stijl. En dan wel je telefoon met leer of hout bekleed uiteraard…..
Ekkermannen ?
@sjonnie82: Waar slaat dat eigenlijk op, die ekkermannen?
1925 liter olie!
Even zonder dollen, dit was toen Audi nog kwaliteitsauto’s kon bouwen en het er nog knap en stijlvol uitzag. Nu roepen ze nog harder dat ze premium zijn, maar zijn dit al heel lang niet meer.
@rufctr01: wat vind jij wel premium dan?
@romeoalfa: niks, want het is een marketing woordje van Audi.
@rufctr01: even voor de goede orde. Premium heeft niets met kwaliteit te maken. Maar met kwaliteitsbeleving.
@potjak: premium is een marketingterm. Kort gezegd: emotionele en rationele waarde toevoegen waardoor de klant er graag de meerprijs voor betaald.
Gezien de verkoopcijfers en de marketingstrategie is Audi premium.
Of het kwaliteitsverschil on verhouding staat met het prijsverschil is een andere vraag ;-).
@willeme: kwaliteit=een rationele waarde, beleving=een emotionele waarde… ?
@willeme: ik rijd premium volgens de marketing mensen van het merk. 10.000km verder sta ik met pech langs de weg in Italië. Super gaaf premium rijden doe mij maar iets betrouwbaars.
@dirkiii: klopt: betrouwbaarheid en premium hebben niets met elkaar te maken, helaas.
@willeme: maar zo wordt het wel verkocht door de marketeers van Audi.
Als ik het geld had, reperaties kan ik zelf uitvoeren
@thefmanl:
Ik zou voor dat geld een huis kopen ..
@lincoln: klein huis dan
Aan ventilatie geen gebrek.
Dit is toch heerlijk, een echte test voor zo’n high end limousine om zo’n kilometerstand te rijden! En veel gebruikt, de eigenaar zal genoten hebben! Komt bij dat de eerste S8 wel heerlijk eruit ziet en waarschijnlijk is!
Leuk voor een zakelijke rijder, 35% bijtelling
In onderdelen levert hij het 3 dubbele op…..aluminium spaceframe levert al aardig centjes op en met de rest van de onderdelen kunnen meerdere audi’s gered worden
@redneckarie: met teruggedraaide teller doet ie nog 6-8 mille ergens in het oostblok, ook lucratief
Goed voor iemand die dol is op dat specifiek type Audi, die kan dan revisie’s laten doen en nieuwe stoelen in plaatsen zodat ie weer als nieuw is. Maar waarschijnlijk gaat die wagen naar een petje die graag eens stoer doet voor de lokale uitgaansbuurt. Moet daar altijd mee lachen, van die gastjes met een Cayenne die waarschijnlijk volledig is uitgeleefd en nog 15k voor betaald is geweest. Je ziet ze dan ook niet vaak rondrijden, ze gaan waarschijnlijk gewoon kapot gezien de leeftijd/km-stand en het stoer doen met een motor die op het einde van zijn krachten loopt.
Doe mij maar een nieuwe
Gezien de km stand staat hij er erg netjes bij.
Vader van een vriend van mij had er vroeger 1. Een gewone A8 dan, maar toch. Goedkoop over kunnen kopen van zijn broer want die vond het niks, bizar was het, vooral omdat het er niet uitzag zon dikke bak onder de carpoort
Hoe vaak zou de vorige eigenaar naar dat lege tank lampje gekeken hebben.
Normaal gesproken draaien ze de teller 500.000 km terug en exporteren ze hem naar het oosten. Want hoe goed ie er ook uitziet, elke volgende reparatie kan fataal voor je portemonnee zijn.
Een prachtig mooie auto. Mijn buurman had destijds een nieuw zilvergrijs exemplaar. In die kleur komt deze auto het beste tot zijn recht.
HÉ, MIJN AUTO !! Maar de mijne heeft pas 160.000 op de teller.
Die km stand zegt niks. Ik heb bij BVA eens een A8 gekocht met 168.000 km. Er stond eerlijk bij dar de stand onlogisch was. Heb er een jaar met heel veel plezier en weinig kosten ingereden. Altijd gedacht dat hij ergens richting de 250dkm had gereden. Toen de latere koper (een kennis) een ongeluk had, bleek de echte stand boven de 6 ton te liggen. Als je dat niet merkt, dan mag he van kwaliteit spreken.
@siemi: ik zou toch een soort gevoel van ‘opgelicht te zijn’ hebben. Want tussen de 168.000 en 600.000 zit toch wel een degelijk verschil met ‘onlogische km stand’.
@888natan: tsja, er is alleen weinig aan te doen. Bij bva staan heel veel teruggedraaide auto’s. Door hun veilingregels komen ze er mee weg. Daar koop ik dus nooit weer.
Die heb je niet voor 1500 zal wel snel richting 5k gaan, meestal pas in het laatste uur/minuut.
Aahh het zijn weer de hamsterweken van albertheijn…. Euro knallerrr…
Als de versnellingsbak gereviseerd is dan kan dit een leuke worden. Audi en automaat was toen erbarmelijk slecht en zoo duur.
@HIM: Waarom dan? dit is gewoon een ZF 5HP19FL tiptronic bak.
Oerdegelijk dus. Zo worden ze tegenwoordig niet meer gemaakt
Voor 1500 euro een leuke wagen om een half jaartje in te rijden. Daarna zorgen dat je het kreng verkoopt aan de volgende zielepoot, voordat je er arm van wordt.
Minimaal 1600 bieden nu + de nodige kosten er bovenop… gaat een prijzig karretje worden…
Ik heb de 4.2 A8 van dit model, alleen dan de facelift ‘2’, dus vanaf 09/2001.
Grappig hoe veel mensen hier zeuren over olieverbuik en benzinekosten. Je kan deze wagen heel normaal bewegen en 11L op 100 verbuiken.
Je moet het ook niet met een moderne, kleine auto vergelijken. Het verbruik van dit model A8 is lager dan van de 7 en S-klasse uit dit tijdperk.
Ik ben blij dat ik hem 2 jaar geleden gekocht heb. Het is elke keer plezier hem te rijden. En ik doe 18k km per jaar in de A8.
Natuurlijk is onderhoud duurder. Daarom moet je er ook niet aan beginnen als je alleen het geld hebt voor de auto en verder niet met onderhouskosten rekend. Maar dat weet je toch…