







Wat nou viercilinder Ecoboost, deze heeft een hele cilinder extra!
In de categorie nose jobs doet deze Volvo ‘Mustang’ S70 R een gooi naar de meest onverwachte combinatie. Het snaarstrakke lijnenspel van de Zweed werd op miraculeuze wijze gecombineerd met de wulpse lijnen van het Mustang Shelby-neusje. Sluit dat netjes aan? Mwoah, oordeel zelf.
Aan de andere kant –pun intended-, kijk eens naar de achterzijde. Dat is namelijk pas echt een voorbeeld van hoe het niet moet. De wielkastverbreders zijn misschien smaakgevoelig, maar zitten er nog best netjes op; de achterklep met geïntegreerde mini-spoiler en afzichtelijke achterlichten is voorbij alle goede smaak. Het geheel wordt afgetopt met een setje Amerikaans aandoende velgen, maar spiegels moet je er zelf maar op plakken.
Onder de kap ligt die heerlijke 2.3 vijfcilinder, die in de handgeschakelde S70 R goed is voor 250 pk. Een blok met werk aan het brandstofsysteem overigens, aldus de advertentie op Ebay. Als je hem nu start dan ontstaat er brand, wat ons dan weer geen heel groot probleem lijkt. Onder de Mustang-motorkap wordt ook duidelijk welke kleur de Volvo ooit had: goud. Moeten 850 T5-R’s bananengeel zijn, de V70 en S70 R doen het het beste in deze gouden kleur. We raden je dan ook met klem aan om op zoek te gaan naar een origineel exemplaar en deze lekker aan de andere kant van het kanaal te laten.
@dizono: 805 moet 850 zijn ;-)
@gtwillem: Gewoon een Peugeot-frontje erop en klaar is je 805 T5-R ;).
Thanks, aangepast!
@dizono: 806 en 807 ken ik wel, maar @larssb mag een mooi artikel maken over de 805 ;-).
Voor de feestvreugde dan maar een aparte 806:
http://m.autoevolution.com/1997-peugeot-806-runabout-is-it-a-car-is-it-a-boat-no-it-s-a-french-concept-83247.html
Zonde van de Mustang en zonde van de Volvo. ff een paar tranen laten, snik.
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Verder jammer van een originele s70r. Wat een lelijk hok is dit geworden
Niet echt een hele geslaagde combinatie, dan liever ook een leuke motor erin voor een soort sleeper effect. Of de bodykits en achterlichten intact laten.
HOLY SHIT DIE ACHTERKANT … Kapotlelijk
Idee is vast opgedaan tijdens een tupperware party…Hadden ze ook teiltjes?
bah
Ook precies die velgen. De standaard foute wielen-keuze.
Het is gewoon niet in verhouding, zelfs als de maten kloppen oogt de neus véél te groot
Doodzonde van de Volvo!!
He gatverdamme. Een S70 met een Shelby neus, en een New Edge Mustang (4e gen) kont. Of dat was denk ik de bedoeling van de kont. Los van elkaar zijn de 3 wagens gewoon tof, maar zo samen: *kots*
@toyotafortuner: bedankt voor de herhaling
Made by Leepu at the Chop Shop???
Jammer dit
S70R? S70R?? S70R??? Dat de eigenaar het nodig vond om een Volvo te verkrachten, oké, daar zijn er genoeg van. Maar de S70R is één van de meest zeldzame Volvo’s ooit. Het aantal geproduceerde exemplaren zit maar net in de vier cijfers, nog een stuk minder dan de beroemde 850 T-5R dus. En dan is dit exemplaar ook nog eens handgeschakeld. Slechts ongeveer één op de 8 S70R’s was handgeschakeld.
Overigens heet die gouden kleur Saffron Pearl. Naast Saffron Pearl vind ik Laser Blue Pearl de mooiste kleur, al is die kleur nooit op de S70R verkrijgbaar geweest. Op de V70R Classic was deze kleur alleen verkrijgbaar in 1999 en 2000.
@ej20g: na even mijn feiten goed gecheckt te hebben, blijkt dat ik twee auto’s door elkaar heb gehaald. Van de S70R zijn in totaal 533 exemplaren gemaakt. Daarvan is voor zover ik weet nog geen 10% handgeschakeld, al durf ik dat niet met zekerheid te stellen. Extreem zeldzaam zijn ze echter wel.
Zal een schade-auto zijn geweest. Leuk klusproject dus.
In het laatst leverbare jaar van de s70 werd volvo door ford overgenomen——–> 1+1 = 2. Dit is dus eigenlijk gewoon een officiele Mule !!
Knakentuning!
En dít is dus n auto die ze in de VS in de shredder mogen flikkeren, in plaats van jonge Skylines enzo
@scottishcarspotter2000: helemaal naar de vs verschepen om hem in de schredder te gooien? Van mijn mag hij er in Engeland al in!
Hahaha! Geweldig van lelijkheid!
Die voorkant is netjes de zijkanten zijn te pruimen maar de achterkant wat was hij denkende
100005847x beter zo
Ecu aan passen en hij is net zo snel als een.gemiddelde Mustang GT
Niet om aan te zien
Blijf me toch steeds weer verbazen dat er mensen zijn die zoveel tijd en geld in zoiets steken en dat het er dan eigenlijk nog niet uit ziet.vaak hebben diegene het idee dat ze toch nog iets fantastisch gebouwd hebben,zal wel lichtelijk met het geestelijk vermogen van die gasten te maken hebben
Man man man