En dan zeggen ze dat die speciale auto’s allemaal onder een doekje verdwijnen met een merklogo erop in luxe uitgevoerde garages.
Dat geldt in ieder geval niet voor dit zwarte exemplaar, want er staan maar liefst 128.879 kilometers op de klok. De auto is geleverd in januari 2005, dus dat betekent een respectabel gemiddeld jaarkilometrage van meer dan 10.000 kilometer. Wederom bewijs dat het écht een sportauto is die je elke dag kan rijden, zo’n Porker.
De vorige eigenaar had de Carrera GT kennelijk goed onder de knie. De V10-Porsche is namelijk notoir moeilijk is in de omgang en wordt niet zelden in de kreukels gereden door types als de vader van Lewis Hamilton en de zoon van Michel Perridon. Ook de bediening van de koppeling is geen sinecure. Hoeveel koppelingen hij er doorheen zijn gebrand op weg naar de honderdduizend-en-daar-voorbij, dat wordt niet vermeld in de advertentie. Maar dat kan je navragen als je op bezoek gaat bij de dealer.
De auto staat namelijk te koop bij Porsche Zentrum Lennetal in Germanië. Er staat verder niet zoveel informatie bij, anders dan dat de auto één ‘Vorbesitzer’ heeft gehad. Of de hoge kilometerstand ook invloed heeft op de prijs? Jazeker, met een Duitse vraagprijs van 599.000 Ekkermänner is het een van de goedkopere Carrera GT’s op de markt. De exemplaren die nóg goedkoper zijn, hebben ofwel schade ofwel zijn van een ander type. Mocht je interesse hebben, check dan de plaatjes. En geen zorgen, die afdekhoes zit er wel gewoon bij, je hoeft ‘m alleen niet per se te gebruiken.
hokeej zegt
Geen balsahouten pook! Maar toch wel dik met dat carbon, me like
jasbelle zegt
Eindelijk een supercar eigenaar die het snapt!
bartjeeh zegt
@jasbelle: eindelijk?!
Ja sorry hoor maar het is best gebruikelijk dat je een auto van 5ton niet als daily driver gebruikt
Zo auto gebruik je meestal een keer in de week lekker op zondag keihard knallen dan is het best moeilijk om zoveel kilometers te maken
Ja sorry maar ik word zo ziek van iedereen die maar blijft roepen zo die gebruikt hem tenminste! Of kijk die snapt het ik snap je wel ergens maar het is moeilijk om zon kilometer stand te halen met zon auto
Dus 50.000 kilometer gebruik je hem ook
En uiteindelijk gebruiken de meeste supercar eigenaars wel hun auto maar dat is gewoon niet heel makkelijk
viezefreddyw zegt
@bartjeeh: Als jij nou eens wat punten en komma’s gebruikt zal je reactie wat prettiger lezen. Ja sorry hoor!
jasbelle zegt
@bartjeeh: Gezien de hoeveelheid supercars die worden aanheboden met belachelijk lage kilometerstanden, vind ik het leuk om te lezen dat er ook nog mensen zijn die hun auto gebruiken waarvoor hij is gemaakt, namelijk: Rijden!
stgp zegt
Ik wil hem wel hoor, die ervaring kan ie maar vast hebben!
lawewing77 zegt
Net ingereden dus. Schitterende bolide!
bullzeyersn zegt
@lawewing77: mits passend onderhouden inderdaad geen probleem
reistje zegt
Wel vreemd balsahout overigens.
jaapiyo zegt
@reistje: Muha. Hout bestaat ook grotendeels uit koolstof toch…Maar goed om verwarring te voorkomen heb ik die hele passage maar weggehaald.
potver7 zegt
Het nadeel van alcantara: als het licht er een beetje verkeerd op valt lijkt het net van kleur verschoten velours in een ouwe Peugeot. Dat bewijzen deze foto’s maar weer. In het echt ziet het er vast beter uit, maar dan is ’t nog steeds niet echt m’n ding.
Verder is ’t een lekker zwart, en dat staat ‘m best goed!
koenigsegggone1 zegt
Beetje een vreemd geschreven artikel
kimhung zegt
Een jankende v10 voor 6 ton. Mijn leven is bijna kompleet
kratoss zegt
@kimhung: compleet*
lambo4all zegt
@kimhung: op 6 ton na zeker
kratoss zegt
@lambo4all: haha en cursus Nederlandse taal ?
kimhung zegt
@lambo4all: Idd jij snapt hem
davelepeef zegt
@kimhung: 5e hands BMW M5 dan??
Edge zegt
@kimhung: Kan goedkoper hoor. Een E60 M5, zoals al aangegeven, maar als je liever iets exclusiefs wil kan dat ook. Wat te denken van een prachtige Lexus LFA? Een hoogtoerige V10 die misschien nog wel beter klinkt dan die van de Carrera GT, en ook nog voor 125k minder dan deze Porker.
kimhung zegt
@Edge: van een m5 word ik niet warm of koud van. Het is een interessante auto maar het doet me niets. Carrera gt en de lfa staan op de “you-never-will-gett-wish-list” beide een uitzonderlijke interessante vormgeving en een heerlijk klinkende v10. Tenslotte kan het altijd goedkoper. Ik verkies de 159 TI sw boven de m5
viezefreddyw zegt
Respect voor de eigenaar dat ‘ie er zo veel mee heeft gereden, zeker niet gek! Maar ik vind de vraagprijs dan nog steeds erg hoog. Sowieso vind ik de vraagprijzen van alle andere Carrera GT’s veel te hoog.
Dit exemplaar vind ik ook niet het mooiste. Interieur is zo te zien niet standaard. Jammer, hij is er niet beter van geworden.
raceface zegt
Dit is naar mijn mening een heel mooi uitgevoerde Carrera gt! Ziet er niet uit als een auto van 11 jaar oud. Prachtig exemplaar dit ! Ik ben een beetje verliefd en als ik naar zo’n auto opzoek was ( en hem kon betalen) dan had de kilometerstand me niks uitgemaakt
misterdrogba zegt
Die onderhoudsfacturen wil ik wel eens inkijken.
ghost zegt
@misterdrogba: nieuwe koppelingsplaten – 15k!! LoL
thdc318 zegt
Nieuw kopen, 10 jaar mee rondknallen en hem dan nog kunnen doorverkopen voor meer dan wat je hem betaald hebt (of break-even à 10k/jaar onderhoud). Wie zegt dat het veel kost om met zoiets rond te rijden? Had mij beter een 918 gehaald ipv een half aangeklede 318d…
Het kost natuurlijk ook jaarlijks een 318d aan rente als je het geld niet hebt…
Rijk zijn is toch fijn…
MARS zegt
Ik miste ‘m al, de bekende KA-GT-1
Reed regelmatig langs Sneek, om naar Makkum beach resort te gaan.
viezefreddyw zegt
@MARS: Serieus? Ik heb dit ding nog nooit in of rondom Sneek gezien.. Verdomme!
MARS zegt
@viezefreddyw: langs Sneek is met een paar minuten voorbij..
johan466 zegt
@mars: de ka-gt-1 had toch altijd zilveren velgen?
MARS zegt
@johan466: vorig jaar zaten deze donkere eronder..
stevenpoal zegt
@MARS: de KA-GT1 is een USA spec. GT, de hierboven vermelde een origineel Duits geleverde. Dus toch echt een andere auto. Cheers.
MARS zegt
@stevenpoal: dacht ’t dus niet, cheers anyway..
stevenpoal zegt
@MARS: Check het eerst voordat je reageert, you are wrong buddy..
rufctr01 zegt
De MacLaren F1 van Mr Bean heeft volgens mij al een paar ton op de teller
martijn11 zegt
Daar zou ik ook wel elke dag in willen rijden
roppp zegt
Wie wil er nou zo’n afgeragde bak?
roppp zegt
@roppp: IKKE! IKKE! IKKE!
gokartmozart zegt
top dat er echt mee gereden wordt… daar zijn ze voor uiteindelijk.. lekker hoor
cossiekiller zegt
Is dat hele interieur nu beschimmeld?
nicolasr zegt
Wat is “ekkermannen” in het Duits eigenlijk?
rolov zegt
@nicolasr: echermenner
suheyl zegt
Vind dit nog steeds de mooiste Porsche ever! Wat een kanon!
thomasthomas zegt
Ik heb in deze nog rijles gehad.
toyotafortuner zegt
Toch wel aardig wat keren klokkie rond, voor een wagen van dit kaliber!
spykerboy zegt
Ik denk dat ik er 1 weet te vinden met nog meer KM’s op de teller, kennis van mij in kuwait heeft er 1 sinds nieuw uit 2004/5 en rijdt er minimaal 1x per week mee en heeft de auto tot op vandaag nogsteeds… Weet het niet zeker maar denk het wel, laatste keer dat ik erin mee reedt (4 jaar terug ofzo) was ie net onder de 100,000km…
Dutchdriftking zegt
Blijft een dijk van een wagen.