





Een lekkere Duitser om je zuurverdiende centen op stuk te slaan. Als je durft tenminste.
De snelle stations hebben immers een duistere reputatie. De RS4 B5 is in mijn ogen de meest tijdloze van de drie generaties. Met een 2,7-liter V6 biturbo, 380 pk en 440 Nm een absoluut feest. Naast een tof uiterlijk krijg je ook een lach op je gezicht wanneer je een blokkie omgaat met de powerstation. De turbo’s zorgen in combinatie met de zescilinder voor een uniek geluid waardoor je weet dat je iets bijzonders rijdt.
Dit exemplaar wordt aangeboden in Vught en heeft 79.500 kilometer op de teller staan. Het zilveren kleurtje op de RS4 oogt misschien wat saai, maar de motor maakt een hoop goed. In combinatie met de quattro vierwielaandrijving knalt de RS4 B5 in iets minder dan vijf tellen naar de honderd. Van deze eerste generatie RS4 zijn 6030 exemplaren gebouwd.
De uit 2001 afkomstige Avant is door de eerste eigenaar afgeladen met fijne opties en het Quattro GmbH product mag weg voor 44.500 euro. Wie biedt?
Met denk aan Dennis voor de tip!
44.000 voor een auto die binnen een week van de aardbodem is verdwenen. Nee bedankt.
@dutchcorvette: dan moet je een rs4 b8 pikken, een bank overvallen en een ” nieuwe” rs4 B5 kopen…
@dutchcorvette: goed verzekeren van en goed onderhandelen dan maak je winst
Wel aan de prijzige kant, maar aan de andere kant ontzettend gaaf. Denk wel dat verzekeraars zo onderhand verplicht stellen dat je een garage hebt bij dit type auto. Zou hem niet langs de straat of open en bloot op de oprit durven hebben staan…
Handig voor als je overvaller bent of wil worden.
@terazino: ze weten er nu wel weer een te staan, scheelt zoekwerk
Kilometerteller laat net 600km zien. Vind het wel heel erg veel geld, vergeleken met een paar jaar hiervoor
@subaru555: das de dagteller
Daadwerkelijke stand staat eronder
Wat is het met autoblog en oude audi s4’s. Koop gewoon n nieuwe Guilia man!
@noreplacementfordisplacement: heb zelf ook een S4 B5 met 90k op de teller. Hij is lekker snel, maar wat een slecht sturende auto is het toch. Al in meerdere gereden om te kijken of het aan mijn auto ligt, maar ze sturen allemaal zo. Zou er zo weer vanaf willen en een goed sturende auto als een Fiësta ST kopen.
@janjansen: goede vergelijking ook
Deze hebben ze 2 jaar geleden ook verkocht. Vroegen ze toen iets van 34k voor. Week of 4 geleden kwam ik er langs en stond exact dezelfde geparkeerd van een klant. Deze klant, kwam kijken naar een Alpina e61. Kan goed zijn dat hij zijn B5 heeft ingeruild op de Alpina.
Zonde en krijgt hij spijt van. Ik ken 3 mensen die spijt hebben van de verkoop van hun B5 rs4. Waaronder de vorige eigenaar van mijn eigen rs4 B5. Heeft noodgedwongen na 1,5 jaar zoeken in Nederland een exemplaar uit Zwitserland gehaald.
@cpp1: misschien is hij bang geworden door al die autodiefstallen ? Dan is een alpina wel beter langs de weg te zetten.
@rolov: het dievengilde laat dit type tegenwoordig behoorlijk links liggen de B7 en B8 moet het ontgelden. De B5 is inmiddels ook een auto van 15 jaar oud en er staan er hier in Nederland nog slechts 80. Het meerendeel staat ook nog eens binnen. Is nou niet bepaald een auto die de liefhebber langs de stoep in de regen laat verpauperen..
@cpp1: noodgedwongen?
@bartteeuwen: als je/het echt moet weet je wel
@bartteeuwen: CARB-syndroom (compulsive Audi rs buying syndroom), als je dan niet koopt, krijg je de kleretyfus… ? Dus noodgedwongen… Want er zijn geen medicijnen voor, zelfs alpina helpt niet…
In eerste instantie leek het mij erg veel geld tot ik even ging kijken op het wereldwijdeweb wat de RS4’tjes van deze generatie nou moeten opleveren. Nee, nog steeds niet goedkoop maar wel in lijn met andere modellen. In Duitsland kom je ze voor ongeveer hetzelfde geld tegen.
Lekker hoor maar voor dat geld liever wat anders
Het zijn fantastisch leuke auto’s, maar niet voor dat geld. Ik zie de meerwaarde van die garage ook niet echt. In Duitsland staan zat mooie B5 RS4’s voor 25-35k in min of meer dezelfde staat. Dan haal ik hem liever daar zelf op, geef ik hem een beurtje bij de Audi dealer en breng ik hem naar een poetsbedrijf. Voor die 10k die je dan bespaart kan dat gemakkelijk.
Ik snap al die okasie-paleizen wel. Bijzondere versies van normale auto’s, zeldzaam, goede staat, lage km-stand: hoge prijzen. Maar 44k voor 15 jaar oude Audi stationwagon is met 80.000 (!) op de klok is gewoon te veel, mijn inziens. En het is een stationwagon. Geen sportwagen, geen cabriolet, geen klassieker. Gewoon een Audi Avant. Daar wil je niet naar kijken, maar vooral in rijden. Dus een beter exemplaar bij onze Oosterburen halen. Even mijn Duits opfrissen :-)
@willeme: Buiten dat, dit soort geintjes verneuken de hele markt. Inmiddels denkt iedere jandoedel dat een auto met minder dan 100k op de klok per definitie 40k op moet brengen. Kijk maar eens op MP oid naar particuliere advertenties. 12k voor een Golf 4 cabrio omdat er 70k op de klok staat…..
@rubenpriest : Er is altijd een baas boven baas : http://ww3.autoscout24.nl/classified/287388887?asrc=st|as
@dutchdriftking: Ik kwam dan weer deze tegen. Zelfde bouwjaar, aanzienlijk meer kilometers en zelfde vraagprijs. Ze zijn gek geworden.
http://ww3.autoscout24.nl/classified/289465415?asrc=st|as
@viezefreddyw: Schitterende wagens, maar wat een geld. En een auto als deze is in het rood of geel gewoon veel mooier. het liefst geel.
@dutchdriftking: Leuke auto’s ja, maar ik heb er eigenlijk niets mee. En al helemaal niet bij dit soort bedragen.
Retedik, ,maar dan wel een gele graag. Droombak. Even onder handen laten nemen door MTM en je kan Porsche`s gaan pesten.
Ik zag vandaag iets speciaals met weinig km voor veel geld. Een New Beetle RSi. Iets interessanters dan de zoveelste Audi.
http://m.autowereld.nl/volkswagen/new-beetle/rsi-14530101/foto.html
@rd1991: die dingen waren in die tijd duurder dan een Porsche 911 Carrera (basisuitvoering). Een echte unicorn.
@agarde: die ik zag is een 2002 model, met 44k op de klok voor net geen 54 mille. Dus dat is nog steeds aardig aan de prijs.
@agarde: 107.000 euro als ik mij niet vergis.
44k is echt absurd duur, zeker aangezien een aardige B7 rond de 30k kost.
@thoisss: De B5 is veel mooier/leuker, en ook nog eens sneller. De B5 zit standaard rond de 400pk ipv de opgegeven 380pk, en is met gemak richting de 500pk te krijgen. De B7 zit standaard rond de 390pk ipv de opgegeven 420pk en is zonder zeer grote aanpassingen nauwelijks sneller te krijgen.
@dutchdriftking: Qua motor is de B5 inderdaad erg sterk. Maar de B6 is zo veel beter en uitgebalanceerd qua rijden. Zou ik altijd verkiezen boven een B5, denk ik.
https://www.youtube.com/watch?v=4HYdVXmYA-w
Hier allemaal op een rijtje met Chris Harris :-D
@willeme: B7 bedoel je denk ik, deze is absoluut beter als je een weekendje Eiffel doet of in het weekend naar het circuit gaat. Maar de meeste zullen gewoon als autobahn kanon ingezet worden, en dan heeft de B5 de beste kaarten in handen.
@dutchdriftking: Nee, ook als gewone auto voor de dagelijkse kilometers is de B7 (thanks ;-)) veel beter. Prettige motorrespons, fijnere transmissie, betere wegligging. Daarbij ook nog eens moderner. De B5 is wel heerlijk dik, overigens. Allebei tof, maar als ik mocht kiezen zou ik voor minder een mooiere B7 RS4 kopen.
@willeme: Ik heb helaas niet de mogelijkheid gehad een beiden te rijden. Alles wat ik weet, weet ik via internet. Dus als jij daar wat aan kan doen, wil ik je graag gelijk geven :)
@thoisss: met 175-200k km erop ja.
Geniaal krachtig design, met een even geniaal krachtige motor, maar als ik de reviews mag geloven is de vering niet ontworpen op slecht wegdek en onderstuurt ‘ie al als je van baan wisselt..
Hij word toch gestolen voor een plofkraak
Wat voor jou Wouter?
Belachelijk, voor 10k koop je een bomvolle Up, godsamme..
@thearchitect: Ja, en dan heb je 60pk……
@dutchdriftking: You don’t say?
Er staat ook een RS2 voor 59500€. Minder pk’s maar door de Spartaniteit en de historie nog gafer dan deze RS4
-edit: zie eerdere comments-
Volgeladen maar geen parkeersensoren, multi stuur en dat noemen ze volgeladen?
Weet iemand of het mogelijk is om je username te veranderen? Ik ben hem namelijk nogal beu.
@audiisthebest: gij komt eindelijk tot inkeer…? ?
@e1000bmw523i: ik ben nog steeds een fan van Audi, zal ik ook altijd blijven. Toen ik m’n account aan maakte wist ik niet wat ik moest doen en had ik maar wat ingetikt, ik had verwacht dat je hem gewoon zou kunnen veranderen.
Ik vind het echt veel te duur. De RS4 B5 is een icoon, dat staat buiten kijf. Ik zou hem ook wel erg graag willen hebben, maar dit bedrag is absurd.
Dan zou ik veel eerder gaan voor een B7. Vind ik een stuk mooier, is nieuwer en rijdt volgens mij ook wat lekkerder. Dat hij minder snel is, neem ik voor lief.
RS4 B7 sedan voor mij in Sprintblue. Ook wel dit geld voor over dan.
Toen klonken 6 cilinders met turbo’s nog wel goed ?
Dat bedrijf heeft echt vaak speciaal spul staan zeg
Die site van hun eens bekeken en ook het aanbod. Dit moet haast wel de minst gezellige autotoko ooit zijn…..
@Rob: Dit is Vught, woont misschien wel het saaiste volk van Nederland. Baal er elke dag weer van als ik er ben.
@Rob: ik zie o.a.:
– Z3 2.8 roadster
– Z3 3.0 coupe
– Z4M roadster
– Z4 3.0si coupe (2x)
– Maserati 430
– E92 M3 GTS
– E34 M5 Touring
Heel saai inderdaad……
De prijzen zijn het enige droevige…
@e1000bmw523i:
Vast heel goed en hartstikke tof om te sturen, maar o zo ongezellig.
En dan allemaal spik en span geparkeerd op een glimmende witte ziekenhuisvloer. Maakt het er niet vrolijker op…
Gauw kopen en wegwezen dus, langer dan een kwartiertje zou ik er niet binnen willen zijn…
Onwijs gave bak maar voor dat geld…
nou @wouter , ga je nog bieden of niet, en ga je onderhandelen omdat ie niet geel is?
Wat een geld, daar moet ik eerst een geldautomaat voor laten ontploffen.. Maar ik heb geen snel vervoer…