
En niemand, maar dan ook echt helemaal niemand koos voor de Alfa 159… Schande!!
Nee, die Alfa 159 is geen droomauto blijkbaar. Dat is meer een betaalbaar alternatief. Als we écht knaken kapot hebben te slaan, kiezen we liever voor iets exotischer. Veel Ferrari’s, heel veel Porsches, veel Benzen, maar ook een hoop auto’s waar ondergetekende niet direct aan had gedacht. Een bloemlezing!
@arnoldh koos deze drie. Vooral de Eleanor heb ik vaker voorbij zien komen.
Lastig lastig
– Shelby GT500 Eleanor
– Ferrari Enzo
– Pagani Huayra
@menaz Vooral auto’s nummer 2 en 3 zullen wel voor altijd een droom blijven…;-)
3 stuks. Dan zou ik er eentje willen voor op het circuit, eentje om in de weekenden te touren en een gezinsbak voor doordeweeks:
Ariel Atom V8
Porsche Boxster Speedster 2015
Audi RS5 Sportback
@racerx droomt veel, maar kan niet zo heel goed tellen. Drie stuks vroeg ik toch?
Ferrari F12 (tdf), want Ferrari V12 in optima forma zonder elektro meuk.
Porsche 911 GT3 RS als circuit speeltje
Alpina B6 Gran Coupé als daily
En omdat ik dan nog zat geld over heb:
Aston Martin Vanquish Volante, want cabrio.
Ferrari 250GT Lusso, naar mijn mening de mooiste klassieker ooit.
Nee @racerx, AUTO’S!!! ;-)
En:
’16 BMW S1000RR, full HP spec.
Ducati 1299S
Aprilia RSV4 RF
KTM 690 SMC R
Yamaha V-Max Infrared
@koen0373 doet niet zo moeilijk.
Als niemand ze wil, neem ik die McLarens F1 wel. Een F1, een LM en een GTR graag. Papaya Orange.
Onze eigen @Willeme houdt niet van ‘dat gewone’.
1. Hoovercraft
2. Patton tank
3. Top fuel dragster
@baap pakt het slim aan, zijn dromen zijn misschien wel wat bereikbaarder dan de meesten van ons.
VW Polo Bluemotion
Renault Grand Scenic
Nissan Micra
@rickross pakt het dan weer even nét iets groter aan!
1. Maybach 62s Landaulet, om waar ik ook heen ga als een echte baas aan te komen (en omdat je in zo’n wagen lekker de benen kunt strekken)
2. Een witte Mercedes G63 6×6 aangepakt door Brabus, omdat een gewone nét niet bruut genoeg is.
3. Een gele Lamborghini Murcielago roadster zoals Hammond bij TopGear testte. Dat is gewoon de allergaafste Lamborghini die ooit de fabriek heeft verlaten.
Tellen @potjak! Drie! ;-)
Lamborghini Muira
Alfa Romeo 8c
BMW M1
Porsche 918
Porsche Carrera RS
Singer Porsche
Porsche 356
Ferrari 512 BB
Deze van @pistonhead is inderdaad wel een erg lekkere DROOM garage
– Ik zou een custom wagen laten bouwen. Een beetje in de stijl van Singer maar dan bij McLaren. Namelijk de ‘Mclaren-Honda Prelude’. Gebaseerd op de 4th gen body style, maar verder volledig aangepast en gemoderniseerd. Volledig carbon fiber, achterwiel aangedreven, een atmospherischeV6 met 350+ pk en manuele handbak. En uiteraard ook een custom interieur ;)
– Een Formule 1 wagen, V10. Aangepast zodat hij iets minder scherp staat en je geen heel team nodig hebt om er mee gaan te racen op het circuit :)
– Singer 911
Dat is mijn DROOM garage.
Da’s het mooie aan @flik2punt0, zelfs met 300 miljoen op zijn rekening is hij zo lekker gewoon gebleven.
Een 4×4 een snelle cabriolet en een praktische stationwagen. Alle 3 met trekhaak! En in een leuk kleurtje! Beetje leukeen toepasselijke wieltjes en andere leuke tuning dingetjes! Oh en de caravan en aanhanger moeten ook in de garage passen net als al mn andere meuk!
En als laatste, @ronaldddvos. Vooral vanwege reden numero 1.
1. De Mercedes Benz G-Klasse 63 AMG 6X6. Als daily.
Dat heeft twee redenen:
1. Omdat je dan de man die in een prius rijd gewoon een dikke middelvinger kan geven en dan volgas kan weg rijden.
2. Ik als Groninger kom vaak boerenwegen tegen en een dikke aanhanger moet trekken.2. Lamborghini huracan spyder 2x voor de weekenden. De ander is voor mn pa en ma.
3. Porsche 918, omdat dit gewoon porno is.
En omdat ik dan nog wat geld over heb, gaan we nog even door.
4. Porsche 911 GT2 RS. Omdat circuit.
5. Mercedes-Benz E63 AMG 2 modellen geleden, want geen turbos.
6. Mercedes-Benz C63 AMG 2 modellen geleden, ook geen turbos.
7 Mercedes Benz Sprinter brabus. Gewoon omdat het kan.
8 Mercedes Benz G500 4×4^2 voor de vrouw.
9 Citroën berlingo 1.9D 600 uit 2000. Mn eerste auto.
10. Honda CRF 450 2016. voor de cross
Als je niet genoemd bent, niet boos worden. Als ik alle mooie auto’s had moeten plaatsen die jullie in je garage wilden, had ik het vorige artikel het best kunnen copy-pasten… En dan was het geen bloemlezing geworden. Maar heel veel dank weer voor alle inzendingen, altijd weer leuk om te lezen!
-edit: verkeerde topic, je hoeft hier niet opnieuw je top3 te posten-
Of ik vergis me.. Maar niemand een CGT!?
@vetnek: Haha, wij posten vrijwel tegelijkertijd hetzelfde … ja hoor; de CGT staat zeker in mijn top 3, want: V10 + handbak + geen electronische hulpmiddelen. Had ik al V10 met handbak gezegd ? En dan een P1800 als classic, samen met een 55-59 Cadillac natuurlijk (zoveel leuke varianten, mits het maar 1 uit die periode is !). En dan droom ik nog even verder van een orginele Audi Works Quattro (want: best sounding Turbo + lag ever !)
@dawwg: hulde
WUT; Niet eens een CGT of P1800 ???
* snik * snik * …
De Honda NSX bleek ook een mindere droomauto ..
Je weet wel ..
Die van die Senna comedy ..
@lincoln: benieuwd hoe de purist hierop gaat reageren…
@MauritsH:
Zijn net Alfa-puristen ..
Die reageren niet maar brallen hooguit ..
Zoals “je hebt geen auto gereden als je geen Alfa hebt gehad” ..
@lincoln: en weer een plusje verdiend. Keep ‘em comin’!
-edit: verkeerde topic-
Alles van RUF :)
Eleanor <3
Hoezo telt de Eleanor als een mogelijkheid? Eleanor is nooit een officieel model geweest, maar is gemaakt voor de film gone in 60 seconds. Noem dan op z’n minst de originele geen met zwarte Eleanor uit de 1971 versie en niet de grijs met zwarte versie uit de remake uit 2000.
@stephano: sinds wanneer was de originele zwart?!…. die was mosterdgeel.
@stephano: jawel, classic recreations heeft in licentie een aantal Eleanors gebouwd. Deze auto’s hadden een glasvezel carrosserie en een v8 met de keuze tussen 500 en 900 pk. De licentie auto’s hadden een bak ‘gone in 60 seconds’ logo’s en de bekende ‘go baby go’ knop op de pook.
Classic recreations bouwt overigens nogsteeds Eleanors, maar dan onder een andere naam. Prijzen variëren van $169.000 voor de 500 pk versie en $219.000 voor de 900 pk versie.
http://www.classic-recreations.com/shelby-g-t-500cr-900s-specs/
-edit: verkeerde topic-
-edit: verkeerde topic-
Volgens mij is autoblog dan ook de enige plek in NL waar je zonder schaamte je minderwaardigheidscomplex kan openbaren onder soort genoten ..
“Als ik later groot ben ga ik mijn middelvinger opsteken naar iemand in een goedkopere auto en dan keihard wegrijden” ..
Je krijgt er nog een ereplaats mee ook !!
@lincoln: Het gaat er niet om dat een Prius goedkoper is, het heeft een andere reden..
@nopetrolnofun:
Maar die begrijp ik wel hoor ..
Ik heb thuis alle elektrische apparaten aanstaan ..
De verwarming op 100 graden ..
De airco op -10 ..
Mijn auto draait de hele nacht stationair ..
Kookplaat brand ook constant ..
Douche ook 24/7 ..
Dikke vette middelvinger voor iedereen ..
@lincoln:
Het viel me eerlijk gezegd nog mee dat het woord “middelvinger” slechts éénmaal genoemd is. Want het begrip “middelvinger op wielen” is hier ook te zijn uitgevonden. Jup, Autoblog is toch wel een speciaal stukje internet.
@Rob: welkom op het internet. waar u de lul uit kunt hangen achter een nickname en stoer kan doen zonder het risico op een opvoedkundige tik.
t is eigenlijk net als een rijden in een G65 6×6.
Het was wel leuk om al die lijstjes te lezen. Daar komen zo auto’s voorbij waar ik niet aan gedacht of van gehoord had.
Donkervoort, mensen. Donkervoort was ook een droomauto toen er een topic op een blauwe maandag over de Donkervoort was. Toen was iedereen het er over eens dat het een droomauto was en dat die in de garage zou komen te staan als je het geld had.
Werd ik voor gek verklaard toen ik stelde dat je Donkervoort alweer de volgende dag vergeten zou zijn….
@Rick-dos:
Heel monaco staat vol met parkeergarages met droomautos die stof staan te vergaren.
@Rick-dos: toch is donkervoort wel voorbij gekomen. Niet veel inderdaad, maar dat klopt aardig met de realiteit volgens mij.
-edit: verkeerde topic-
@87sandyd: cruisen in een veel te stugge opgefokte cabrio? Neem dan de zwaarste reguliere motor.
@lekbak: want v8. Maar goed, verkeerde topic lees ik net
-edit: verkeerde topic-
-edit: verkeerde topic-
@clarkson: Wat flauw zeg
-edit: verkeerde topic-
Sorry guys, I got carried away… 3 is te weinig ;-)
@racerx:
Hoeveel motoren heb je nu dan ??
@lincoln: moet het met een enkele ’13 S1000RR doen…
Erg leuke lijstjes
-edit: verkeerde topic-
Eleanor, wat een prachtige wagen. Ik kan nog steeds volop genieten van gone in 60 seconds
-edit: verkeerde topic-
@dutchcorvette: sorry
Leuke lijstjes allemaal! Ik denk dat voor de meeste mensen hun echte droomauto is die ze ook echt kunnen betalen. Dus niet in de lease of met een vette lening.
Mensen niet allemaal met die lijstjes weer aankomen..
Ontopic: zie die 1 assige aanhanger al achter zijn 6×6 hopsen. En die eleanor is dat film nostalgie ofzo zegt mij niks namelijk.
@redbee5:
Yep .. Soort Aston Martin dingetje ..
Maar dan minder snob ..
Heeft ook nooit grip op mij gehad ..
Maar bestaat dus heeft bestaansrecht ..
@redbee5: ‘hopsen’ ik moest even glimlachen toen ik het hardop zei.
@redbee5: geen 1 Asser maar 3 Asser van 3,5/4 ton.
@ronaldddvos: Kijk dat is het beter werk ;) Alsnog zou ik het doen als ik er één had zo’n boedelhok ofzo. Kan er nou al om gniffelen.. al die zure koppies op de snelweg. Van dat hoort toch niet.
Wat wil iedereen nou in dit topic kwijt dat weg wordt geëdit?
@dwersbongel: opnieuw/alsnog een lijstje met 3 wagens. ;-)
-edit: verkeerde topic-
Omdat ik de boot gemist heb een Porsche 991.2 Carrera 4S in donkerblouw met sportuitlaat en handbak als daily, een Cayman GT4 voor alle circuit fun en een Cayenne Turbo S met trekhaak voor het functionelere werk (heb nog zittsn twijfelen over een RS6 maar voor zon functionele auto is een beetje bodemvrijheid wel lekker)
Ben ik de enigste die de Miura mist?
@lamborghinibrapa: ja, alleen staat ie aangeduid als muira
@newguy92: hoezo hij heet toch echt Miura
@lamborghinibrapa: klopt maar in het lijstje van potjak staat ie ertussen, maar verkeerd geschreven.
@newguy92: oh helemaal over het hoofd gezien! Mijn excuses :P
@lamborghinibrapa: hier ben ik
-edit: verkeerde topic-
Ik denk.. ik zet het er zelf maar vast neer…
@dracae: -edit, verkeerde topic-
Ik blijf toch maar dromen over de:
Ford Focus RS mk2
Ford Escort Cosworth
Mercedes c63 AMG
Sl300 … Oh wait
De droeftoeter award gaat naar @baap
Wat een kansloos figuur ben je als een Sjoemelwagen Polo BM je droomauto is.
Audi A5???? Serieus… Als je al het geld van de wereld heb en dan bij je zelf denken ik neem die… Heb 3dagen een S5 op de brug gehad, cabrio, maar hoe ik er ook naar keek ik bleef hem maar saai vinden.. Oke hij is snel tuurlijk maar meer ook niet..
Er zijn echt maar heel weinig autos waarvan als ik ze zie denk: de teringggggggg…..
@Pistonhead Ge hebt smaak kerel.
De originaliteitsprijs gaat wat mij betreft naar @Esprit_de_Flandre, die Turbot noemt. De auto uit de striptekeningen van Andre Franquin en daadwerkelijk ook gebouwd!
http://sbarro.perso.neuf.fr/voitures/turbotraction/turbot_rhino1gb.html
En wat als, wat als Franquin auto was gaan ontwerpen? Daar was de wereld niet slechter van geworden, in tegendeel: mooier zelfs!
http://boitierrouge.com/2015/09/08/turbot-2-turbotraction-du-reve-a-la-realite/
@Rob: Ik wist niet eens dat die gebouwd was. Moet wel zeggen, getekend heb ik de I altijd mooier gevonden dan de II, maar zo in het echt… hmm, vind het niet echt geslaagd. Neusgat is niet in de juiste verhouding vind ik, die cilinder is te lang gemaakt.
De II ziet er dan in het echt weer fantastisch uit. Die wil ik direct.
Verder heeft blijkbaar iemand zich laten inspireren om een nog nieuwere versie te bedenken, natuurlijk gebaseerd op de I.
http://images.delcampe.com/img_large/auction/000/232/042/192_002.jpg
@Esprit_de_Flandre:
Leuk dat je nog even reageert. Nee, de real life I is niet heel erg goed gelukt. Jammer, maar het idee is tof en dat er werkelijk mensen zijn die het aandurven is gewoon bewonderingswaardig.
Wist je trouwens wat Franquins inspiratiebron was voor de I? De SOCEMA-Gregoire. Een daadwerkelijk gebouwd prototype uit 1953. Met gas-turbine motor:
https://static.goodwood.com/lgrrc/2015/02/socema-gregoire20150206003.jpg
Bijzonder mooie wagen. Helaas ook nooit verder gekomen dan een prototype…
@Esprit_de_Flandre:
Brein achter dat prototype was trouwens Jean-Albert Gregoire. Een knap techneut die mede er voor heeft gezorgd dat voorwiel aandrijving in auto’s levensvatbaar is geworden. Ik heb nog een stukje geschreven over die man, onder dit artikel:
http://www.autoblog.nl/nieuws/dit-zijn-de-25-snelste-voorwielaandrijvers-86571
@Rob: Dat van die SOCEMA wist ik niet nee. Doe die dan maar, ziet er prachtig uit.
Opvallend dat men hier niet echt kan dromen!
Een droom auto voor mij is:
Time Attack Quad Rotor Mazda RX-8, bi-fuel (waterstof / benzine), flat floors, zelf ontworpen aerokit, Haltech ECU, 10.000 rpm redline, 787B livery.
Als ik dit ooit in mijn leven kan aanschouwen dan is mijn automotive droom uitgekomen. Voor 300 mil doet dit wel te doen zijn denk ik.
En nu jullie weer.
ik heb dat topic ook helemaal door zitten scrollen.
enige opvallend vond ik dat werkelijk niemand de BMW 850 CSI had genoemd.
goed, niet de meest exotische.. vandaag de dag kan je er 1 bezitten als je € 50.000,- te besteden hebt.
maar, toch wel een icoon en collectors item.
En ik blijf het een pareltje vinden om te zien.