







Het elektrobeest zegt hallo.
Da’s niet voor de poes! Op de CES in Las Vegas heeft Chevrolet zojuist de productierijpe Bolt onthuld en het is best een kek karretje geworden. Inderdaad, net zoals de conceptcar dat al was. De vriendelijk geprijsde EV met een elektrische range van ruim 300 kilometer krijgt Amerikaanse prijs van 30.000 USD, omgerekend bijna 28.000 euro.
Verder is er binnenin genoeg ruimte voor vijf man plus 480 liter aan spulletjes. Het accupakket zit na 60 minuten laden trouwens voor 80% vol, dan weet u dat. Verder hamert Chevrolet op car sharing, daar zou de Bolt zeer geschikt voor zijn.
Of GM de Bolt binnenkort omlabelt naar een ander dochtermerk is nog niet bekend, maar de kans zit erin dat de Amerikanen deze EV inderdaad als Opel op de Europese markt willen brengen. Jammer wel trouwens van die zeshoekige grille. Niet lelijk, maar ook niet super origineel.
And it’s cuuuuuute!!
@Jochempie: Inderdaad! Een cutie!
Ik ben ook nieuwsgierig naar de Opel versie hiervan.
De V-olt was ook dé Opel met het minste petjes-gehalte van voorgaande jaren.
Ik hoop dat GM hun privacy schendende OnStar rommel voor deze auto besparen.
@martinus: welke opel van de laatste jaren had dan wel een hoog petjes-gehalte?
OT: waarom zou je car-sharing promoten, dat gaat ooit als het aanslaat de autoverkopen drukken. Niet iets wat volumemerk chevy moet willen.
Meh….daar gaan die hipster stoel + deken op foto 7 niets aan veranderen.
Uur laden, 80% vol zegt niks. Met hoeveel vermogen dan? En waar? Met thuis laden duurt het alsnog zo’n 6 uur. En Superchargers zoals Tesla heeft, kent Chevy niet. Vind ‘m er overigens prima uitzien! Ben benieuwd naar de batterijgrootte.
@stfu: http://www.fastned.nl hiermee
@autokieker: Ja, dat snap ik ;) Maar daar betaal je flink wat voor. Volgens mij ook een enorme flop.
@stfu: je betaalt toch ook om te tanken?
@autokieker: met mijn Tesla niet. Alleen wat (veel goedkopere) stroom thuis en soms gratis Superchargen.
@stfu: maar jouw Tesla was natuurlijk ook wel een paar keer duurder dan dit dingetjes.
@stfu: ik heb die nog niet eens geprobeerd of bekeken. Je gaat ook niet een half uur onderweg laden als je op vertrek- of aankomstlocatie kan laden volgens mij. Maar goed, als dat niet kan dan wel misschien.
@autokieker: Met de snelladers van Fastned zit je accu met een half uur ongeveer voor 80% vol. Dus Chevy zal toch iets anders bedoelen, anders zou het wel een beetje sneu zijn. Tenzij de accu onwijs groot is. Maar dat kan ik me niet voorstellen met een formaatje i3/Soul EV
@stfu: ik ben ook vooral benieuwd naar de accu capaciteit!
Gaat in Nederland straks door het leven als Opel Krampera?
@mercbenz:
Nee waarschijnlijk als Opel Ludwig
@Mercbenz: Ik zie vooral een mash-up van de Meriva en de Astra.
Die C-stijl is nogal opzichtig een kopie van de C-stijl van de Astra. Kwa hoogte lijkt het mij dan een Meriva.
Hij ziet er best redelijk uit. Met een beetje fantasie zie je er ook wel een Opel in, dus wat dat betreft moet het niet al te veel werk zijn om hem als Opel op de markt te brengen.
ik ben wel bang dat het niet een heel groot succes wordt. Een uur laden voor 80% is netjes, maar toch nog steeds te lang voor de meeste mensen.
Best een aardig ding.. Maar ik zou een plugin Prius+ of een echte phev Pruis+ iets interessanter vinden ivm de zitplaatsen… Maar komt er niet ook gewoon een 5+2 versie van dit ding?
Vind er weinig aan..
Het toont in ieder geval beter dan een i3
BMW I3 kon het wel eens moeilijk krijgen (zeg ik als BMW-fan). GM is “easier on the eye”, grotere range en waarschijnlijk stukken goedkoper.
Hier in NL en in China kijken kopers wsl vooral naar een blauwe propeller voorop ipv een bliksemschicht, maar in de VS markt is dit een zeer sterke concurrent
@367pk: BMW doet het lang niet zo goed in China vergeleken met Mercedes en Audi…
@pinut187: volgens mij gaat dit topic over BMW, Opel, GM……..
(GM is overigens wel ijzersterk in China)
@367pk: euh ja maar jij geeft toch aan dat de Chinezen liever een blauwe propellor zien, nou niet dus
Als ze die prijs hier ook kunnen handhaven dan wil ik er ook 1
Net zo snel als Usain Bolt?
@gertjan2012: Nee stop
Hij lijkt een beetje op de BMW i3, maar dan mooi. Ben benieuwd naar de Opel variant als die er komt.
Het is een beetje 3 serie active tourer meets ampera
@shalomleon: 3 serie active Tourer ?. Begin maar opnieuw met je vergelijking
@bohica: 2 serie active tourer grandma tuning meets Ampera draadloze stofzuiger edition 1
Toch jammer voor die Amerikanen dat de naam Colt eigendom is van Mitsubishi.
@danmar: Holt, Jolt en de ‘P90D’-versie de Thunderbolt. En ik vind dat ze grotere en kleinere versies van de Volt als Millivolt en Megavolt hadden moeten uitbrengen :D
Overigens lijkt het me wel onhandig dat je links moet opladen. Hier heb je diverse oplaadpunten in kleine parkeerhavens, en dan steekt die stekker best ver de weg op.
@danmar: Omgekeerd in het vak zetten?
@metalmike: Klinkt logisch maar ik heb nu al meerdere malen gezien dat dat dus niet gedaan wordt.
Ik vind hem mooier dan de concept eerlijk gezegd en dat gebeurt niet vaak. Laat maar komen. Met andere bumper en gril zie ik er ook wel een Opel en Vauxhall in.
Ziet er beter uit dan een BMW grand tourer in elk geval.
Het is wel een hele slimme auto. Voor relatief weinig geld (oke, 28k is nog altijd een heleboel) heb je een elektrische auto. Deze ziet er redelijk uit, je kan er met redelijk wat mensen en spullen in, en de actieradius is voor 90% van de mensen genoeg. Ik zeg naar Europa met dat ding onder een Opel label!
Hij kost in America 30.000 dollar.Omgerekend 28.000 euro.Volgens mij koop je voor dat bedrag in America een dikke V8.Hier zal er zoveel belasting bijkomen dat hij alleen weer voor de leasemarkt aantrekkelijk wordt.De gewone arbeider moet helemaal niet electrisch kunnen rijden Heeft nog steeds niemand dat door?
@Alfarobert: belastingen? Je bedoelt de btw die echt overal op zit? Bpm heb je niet want de auto stoot immers geen co2 uit (plaatselijk dan). Houderschapsbelasting valt ook nog mee want je krijgt korting ivm je accu’s.
Dus, welke belastingen?
Best geslaagd. Het ontwerp is niet heel gewaagd maar ookbest oké. Wat misschien wel een voordeel is ten opzichte van een i3.
Verder is 300km (in theorie dan) ook weer een stap vooruit. En de prijs is lager dan die van bijvoorbeeld de Nissan Leaf, die dan ook nog een kleinere range heeft.
Het is natuurlijk een concept dus misschien valt het uiteindelijk nog tegen, maar het klinkt erg goed!
Als ze die range nou nog 200km verder krijgen, en de prijs rond de 30k weten te houden, zou het zomaar de eerste elektrische auto kunnen zijn die voor bijna iedereen geschikt is. Langzaam maar zeker komen we er wel, niet dat ik er persoonlijk nou zo blij mee ben. Maar dat is mijn dingetje, dit is wel de toekomst.
Chevrolet mag van mij per direct stoppen met kleine auto’s maken. Ze kunnen het gewoon niet. Ik vind het ook raar dat niemand hier er ook zo over denkt? Leuk zo’n klein elektra wagentje. Maar doe eens normaal met het ontwerp.
Op de officiële site staat een prijs van 30k After 7500 dollar federal tax credit, dus de prijs in Europa zal een stuk hoger liggen.
Waarom moet dit er uitzien als een kruising tussen een Nissan Note en een Honda Jazz? Op die manier krijg je alleen senioren naar de showroom.
Volgens AutoBild zou hij in Europa wel eens minder range kunnen krijgen (rond de 200km), om de prijs te drukken. Daarmee halen ze juist het USP van de Bolt weg, de grote range. Als dit waar is, hopelijk bieden ze het grotere accupakket nog wel als optie aan voor de potentiële klanten met range anxiety.
@Citrofiel: Slecht idee idd en onnodig. Zo heeft GM aangegeven slechts $145,- per kWh nodig te hebben bij het accupakket van de Bolt. Dus 38kwh lijkt mij haalbaar en redelijke inschatting van het accupakket. Ben benieuwd naar Opel’s variant…
Doe er een paar centen bij en ga in de Tesla 3 rijden zou ik zeggen. Bewezen techniek en de range is beter.