







Subtiel is ‘ie niet, uniek is ‘ie wel.
Ook Nakai-san van Rauh-Welt Begriff moest ergens beginnen en die eer ging naar de Porsche 911 op bijgaande plaatjes. Uiteraard is de body met de hand (en een saffie in de mondhoek) vervaardigd. Verder luistert het beestje naar de naam Pandora One.
Pandora’s doos ligt echter niet onder de forse ducktail op de bips, want alle plek daar wordt al ingenomen door een 3,6-liter zescilinder boxer. Deze krachtbron is voorzien van een turbo zodat de output nu meer dan 450 pk bedraagt. De G50 ‘bak met vijf verzetten stuurt het koppel naar alle wielen.
Veel oempf vraagt om een degelijke wegligging en dito remmen. Over dat laatste praat collega/Brake Whisperer @Jaapiyo u graag bij. De Porsche werd voorzien van KW racevering met hydraulisch liftsysteem, flinke Brembo’s en 17 inchers van Rotiform mét een stel verse Toyo Proxes R888’s. Check verder vooral het sfeervolle interieur. Dat houten stuur diggen wij wel.
De body is een feest van herkenning voor de volgers van RWB, maar in plaats van een dikke 993 GT2-achtige vleugel doet deze jongen het zoals gezegd met een uit de kluiten gewassen ducktail. Verder konden we niet de gehele lijst aan modificaties in dit artikel opnemen. Het overzicht van aanpassingen én de prijs van deze kekke kar checkt u DAAR. Wie alleen benieuwd is naar de prijs: hij mag mee voor 219.888 USD.
Wat irritant dat de toeren teller scheef zit
@freddydedegoe: Dat is een Porsche ding. Op het circuit zit je veel in de hogere toeren. Die zitten nu beter in de gezichtsveld
@freddydedegoe: Oh boy…. heiligschennis!! De ‘scheve’ teller, met de 5000 RPM vol in het gezichtsveld, en de redline niet ver ervan, is een trademark voor alle raceporsches. Net als de contactsleutel links voor de ouderwetse Le Mans start. Ken u klassiekers! ;)
@MDA: heiligschennis of niet. Mijn ocd gaat opspelen bij dit soort dingen.
@freddydedegoe:
Hoort in iedere racewagen zo te zitten, de naald van je toerenteller moet recht omhoog staan bij je maximale aantal toeren.
Dat geldt ook voor je andere tellertjes als temperatuur, dit zodat je in één oogopslag kunt zien dat alles in orde is als je met ware doodsverachting over het rechte stuk dendert en zo geen tijd hoeft te verdoen.
Kneiter van een rode lamp hoort erbij, als die gaat branden heb je een serieus probleem (koelvloeistof of oliedruk cq olie temperatuur bij een Porsha)
@freddydedegoe: ja vind ik ook altijd erg lelijk
-edit: merci! Gefixt-
OT: Lekkere bak. Maar doe mij toch maar een originele.
Wielkasten van achter zijn veel te extreem. Meh… doe toch maar niet.
@misterdrogba: ik vind het juist wel dik!
@robinvanbeek: ik stiekem ook wel?. Ben sowieso wel fan van dik restomodden
@misterdrogba: Mee eens, ik vind de rest best gaaf, maar de verhoudingen kloppen zo niet echt meer.
Zodeknetter! Wat zalig extreem! Extreem zalig!
Ik sla even over. Een beetje te veel van het foute
Prachter. Wel radiootje vervangen voor een wat netter exemplaar. Of gewoon zonder.
@pomoek: Een nieuw type Becker Mexico Retro dan maar.
Dat bedrag kan er nog wel vanaf voor dit soort auto’s.
Áls je er al één kunt vinden…
Wat een gaaf ding. Ook geweldig die terugkomende stiksels, zo lijkt het een beetje een Singer’s dirty big bottomed sister.
Ik vind helemaal sexy!
Dit is absoluut niet de eerste door Rauh Welt gebouwde Porsche, maar wel de eerste op Amerikaanse bodem. In opdracht gemaakt voor Mark Arcenal, die ook de officiële verdeler is van Rauh Welt in Noord Amerika. Hij was eerst gifgroen, maar nu dus in een wat minder opvallende kleur gespoten.
http://www.speedhunters.com/2011/11/car_feature_the_illest_rwb_porsche/
@streetwell: klopt inderdaad dat dit zeker niet de eerste RWB Porsche is. Juist een vrij recente volgens mij. Daarnaast is dit ook niet Pandora One. Pandora One is een vrij bekende 964, terwijl dit me een 911 van de eerste generatie lijkt. Wellicht is dit wel de eerste 1st gen 911 die door RWB is aangepakt. Puik werk overigens als je het mij vraagt. Sowieso vind ik RWBs altijd erg gaaf. Het is lekker over de top, maar heeft toch iets authentieks doordat alle 911s lijken op de raceversies van de verschillende generaties. Zo is bovenstaande 911 duidelijk geinspireerd op een 74er 911 RSR.
@fisto: Dit is of beter was Pandora One, hij is juist omgebouwd met zogenaamde backdate onderdelen om hem er ouder uit te laten zien. In origine is dit een Porsche 964 Carrera 4 uit 1990.
Itt tot wat in de eerste alinea staat is hij voor een rwb juist erg subtiel!
Geen mega spoiler maar subtiele ducktail.
Als ik nog ergens een ton had liggen zou ik het wel weten!
@gietturbo: 2 ton
@crackdavid: Misschien heeft ie nog maar 1 ton nodig, weet jij veel…
@gietturbo: Dit is of beter was Pandora One, hij is juist omgebouwd met zogenaamde backdate onderdelen om hem er ouder uit te laten zien. In origine is dit een Porsche 964 Carrera 4 uit 1990.
@gietturbo, deze reactie hoort hier niet thuis ;) hij was voor iemand anders bedoelt.
Ik vind mooi. Heeeeeeeel mooi.
Blijft gaaf, maar liever een Singer.
Leuk! Maar liever doorsparen voor een Singer 911. Iets subtieler, maar daarom in mijn ogen veel mooier!
@jeroenwz: zucht, eerst lezen (zie dutchdriftking) en ook “Veel” ipv “iets”.
Een auto als in een cartoon en een schrik voor de purist maar ergens is het toch supervet.
Helaas is dit niet de eerste RWB.
Dit is de eerste in Amerika gebouwde RWB. Nakai-san gaat een keer of 4 per maand per vliegtuig naar een land waar hij de auto van de opdrachtgever vakkundig met een metaalschaar bewerkt.
De echte eerste RWB is uiteraard de auto van de meester zelf.
Dat is de Stella Artois
https://nineelevenophilia.files.wordpress.com/2012/05/5374135547_018488aee1_o.jpg
Stiekem best dik ?
erg mooie velgen! ik vraag me af hoe die op een moderne 911 zouden staan
Ik vind hem vreselijk dik. En die kleuren tegenwoordig. Zo vreselijk geil. Of die singers hebben ze ook zulke kleuren. Ouderwetse kleuren noem ik het. Zo mooi .
Wat een beest wat een creatie, hulde.. Komogroengrijs..
Ik wil hem! Nog even doorsparen en ooit eentje voor mezelf laten maken…
VETTE DIKKE BAK! Like! Heerlijk die achterkant :)