
Dit nieuwe logo werd vandaag, samen met de nieuwe naam, voor het eerst aan de wereld getoond tijdens de persdag voor de Jumbo Racedagen van 20 en 21 mei. En dat alles in het bijzijn van Max Emilian!
Prins Bernhard is lekker bezig om zijn stukje asfalt in de duinen te onderhouden en te ontwikkelen. De ultieme droom is natuurlijk om de F1 weer terug naar de duinen te halen voor het eerst sinds het prachtige jaar 1985. Op het moment van schrijven worden er al studies verricht om te kijken of dit financieel haalbaar is. Maar laten we eerlijk zijn, voordat de F1-bolides weer op de baan zullen racen zal er nog het nodige moeten gebeuren. Bijvoorbeeld op het gebied van de veiligheid.
In de tussentijd zit het circuit echter niet stil en probeert het andere aansprekende raceklasses te strikken. In augustus van dit jaar staat bijvoorbeeld weer een DTM-race op de kalender. Ook wordt er nu al het nodige werk verricht aan de baan. Onlangs werd er namelijk nog een nieuwe lap asfalt neergelegd. Team autoblog heeft een en ander al even onderworpen aan gedegen testwerk tijdens de Junkyard race. De beloofde twee tellen winst zaten er net niet helemaal in, maar met name collega @rubenpriest en ondergetekende waren desalniettemin domweg verbluffend snel onderweg in de wijlen Kromdeo. VROAAAAR!
Maar als je tegenwoordig écht nieuw elan in iets wil stoppen, dan moet je natuurlijk paarse broeken aan het werk zetten. En zo geschiedde. Na een ongetwijfeld veeleisende periode hebben de marketing-jongens vandaag in het bijzijn van Max het eindresultaat gepresenteerd. Het voormalige Circuitpark Zandvoort heet nu Circuit Zandvoort en er is ook een nieuw logo! We weten niet of dit logo mooi genoeg is om Bernie Liberty Media over de streep te trekken, maar dat zal de tijd leren. Als iemand overigens nog goede tips heeft over hoe je deze sectie het beste aan kan pakken, dan zie ik ze graag tegemoet in de comments.
Bedoel je prins “selfmade milionair” Bernard ??
@lincoln: die met talloze broertjes zusjes en neefjes
@lincoln: ik neem aan Bernhard Jr. Want die ouwe is al al een tijd geleden gestopt met roken.
@henk_he:
Door die ouwe heeft de hele wereld een tyfushekel aan neushoorns gekregen ..
trouwens wel een geniaal logo ..
Super origineel ..
Lekker fris ..
Vernieuwend ook ..
Veel diepgang ..
Kan zien dat er een team briljante marketeers aan heeft zitten puzzelen ..
Die 2 ton voor zijn vrouw eehhhh reclamebureau zijn helemaal te rechtvaardigen ..
@lincoln: precies wat ik dacht. Steekpenningen schijnen wel vaker voor te komen binnen de familie. Het is een logo uit een arcade spelletje uit 1993.
Maar het zou heel vet zijn om F1 naar NL te halen. Het liefst Zandvoort maar dat zal moeilijk gaan qua bereikbaarheid en boomknuffelaars. Misschien Zandvoort maar laten wat het is en verkassen naar Assen. Of gewoon in Flevoland of de Maasvlakte een compleet nieuw superbruut circuitpark aanleggen. Dat laatste zou mijn voorkeur hebben.
@cloverleaf:
F1 is saaie suffe slaapverwekkende troep waar geen belastingbetaler op zit te wachten ..
@lincoln: net als het koningshuis …
@str8six: net als Lincolns reacties..
@lincoln: vernieuwend ?? lijkt wel een logo uit 1970.
@lincoln: die sectie is een van de meest technische op de baan.
De schoollijn:
Mastersbocht kom je volle pond uit knallen. Helemaal links aansturen. Zorg dat je richting je rempunt voor de Renaultbocht een metertje overhoudt zodat je bij het aanremmen je stuur iets rechter kunt zetten. Vervolgens hoek je de auto flink rechtsaf binnen en kun je vroeg op het gas. Dmv een late apex in de Renaultbocht heb je voldoende ruimte om flink uit te accelereren richting de Bocht Zonder Naam. Je kruist daar van links naar rechts over de baan en rem je op 75% aan de rechterkant al naar binnen toe. Lastig punt omdat de auto daar snel wat in onbalans is. Vervolgens zorg je dat je ook daar zo vroeg mogelijk op het gas gaat om mooi breed uit te komen op de curbs rechts richting de Hans Ernstbocht
Bij auto’s met iets minder vermogen/kg kun je de lijnen iets korter houden omdat je anders al snel te veel meters gaat maken. Bij meer vermogende auto’s kun je iets meer meters maken. Op vermogen win je daar genoeg terug.
@thim93: ik kan niet wachten op @lincoln ’s reactie op dit. :D
@thim93:
Standaard aankondiging voor werkelijk elk mistroostig subsidie projectje ..
En wat blijkt ??
@thim93: Koemans??
@godenzoon14: ja?! Met wie heb ik het genoegen?
@thim93: GH :)
@godenzoon14: in die combinatie ken ik zeker 4 of 5 mensen haha. Voornaam?
Gaat nooit gebeuren ! Als het wel zo is zal het een verschrikkelijk saaie race worden.
Als dit het logo was uit de jaren 90 had ik het ook geloofd eerlijk gezegd. Vind het alles behalve eigentijds..
@2wheeler: Retro is het nieuwe hip
Speculeren dat er F1 op Zandvoort gaat komen ga ik vanaf nu een “Victor Mullertje” noemen.
Best wel een lelijk logo eigenlijk, met onlogisch kleuren. Of zit er een historische gedachte achter?
Is het circuit niet te kort voor F1 races?
@rufctr01: dan rijden ze toch meer rondjes?
@awesome: ik kan het mis hebben, maar ik dacht een F1 circuit een minimale lengte moest hebben.
@rufctr01: Ik dacht ook altijd dat een F1 circuit aan een minimale lengte moest voldoen, al kan ik dat niet echt terug vinden, de baanbreedte daarentegen moet bij een permanent circuit 12m1 zijn.
Ook in de 2017 kalender zitten er 5 circuits met een vergelijkbare lengte als Zandvoort. (wat ook nooit een lange baan is geweest)
Een F1 Race is normaal genomen 305 Km lang en heeft meestal een tijd limid van van 2 uur.
Circuits mogen niet langer zijn 7 Km (Spa = uitzondering 7.004 Km) en een recht stuk niet langer dan 2 Km.
Monte Carlo (3.337 Km) is weer een uitzondering de andere kant op, waar totaal 78 ronden gereden worden, maar de race is dan toch maar 260.286 km lang.
Antwoord op de titel? Nee.
Mooi toch. Hoe wij krampachtig aan vergane glorie vasthouden. F1 race naar Zandvoort halen is in dezelfde orde als het WK en OS naar Nederland halen. Gaat niet gebeuren.
Misschien een race door de heuvels van Limburg of over de eilanden van Zeeland dat dat misschien een kans van slagen heeft, maar Zandvoort…no way.
@Rick-dos: niet eens zo gek, maar tegenwind op de westerscheldekering lijkt me niet nice in een F1 wagen :-P
@jeppie: Maar dat kan natuurlijk weer voor een mooie race zorgen. ;)
Hahaha! 1 april! Oh wacht…
WordArt logo like it’s 1995!
En die tips voor die sectie wil ik ook…
Benieuwd waarom het stukje ‘park’ uit de naam van het circuit is geschrapt. Zo oogt de naam nogal schraal.
@amghans: dat zal wel een juridisch dingetje zijn met het vakantie park ernaast.
Not gonna happen. Zeker niet nu men in dit land D66 en GL aan de macht heeft geholpen, om nog maar te zwijgen over de infrastructuur rond Zandvoort/Haarlem.
Goeiedagschotel wat orgineel zeg! Had het eerder Zandfoort classic dutch seaside ring genoemd of maar iets anders geks om aandacht te krijgen. Buiten ons auto/racegekken om wist niemand dat het circuitpark was ipv circuit zandfoort. Wens ze uiteraard alle sterkte toe dat ze meer succesvolle raceklasses naar het Circuit krijgen dan alleen DTM of F3!
@fmgarcia: of de Hornbach-Ring… jumbobaan kan ook.
@awesome: Tja Arie Luijendijkring kan ook nog als je m snapt.. Max is nog te jong.
@fmgarcia: Misschien dat het een idee is om het DTM te schrappen en er een WEC race voor terug te halen.
DTM is al jaren dodelijk saai met 3 fabrikanten met allemaal de zelfde auto’s.
@HZW: Joh ik zit 6 uur lang op het puntje van mn duin dan. Lijkt me de beste oplossing. Alleen met alle WEC klasses wordt het op Circuitpark Zandfoort wel erg druk.
Gratis toegang voor iedereen die per fiets naar het circuit komt!. (incl. de teams)
@sracert: moedig die asociale weggebruikers op die wielrenfietsjes nou niet aan..
Mag je er een aparte snelweg naartoe maken…
Zo, de heren hebben onder aanvoering van the all mighty ” Lincoln” op de vrijdagavond een lekkere fles azijn burgemeester gemaakt, proost heren!
Ik zou voor het stuk circuit de apex verleggen. Dus 1e bocht vroeg remmen. Apex ligt dan 1, 5m van de bocht. Kun je denk ik eerder op het gas. Volgende bocht idem zodat je zou snel mogelijk op het gas kan om zo veel mogelijk snelheid te hebben op het ‘rechte’ stuk dat volgt.
Ik hoop echt dat de F1 maar Nederlandse bodem komt. Heerlijk.
Lastig lastig zandvoort is wel een beetje sorry dat ik het zeg ouwe meuk. 1 tribune lijkt me toch echt te weinig. In dat opzicht is assen veel beter geregeld daar vind continu verbetering plaats. Aan de andere kant is assen eigen een motor circuit
Zandvoort is meer een Club Circuit dat 30 jaar stil in de tijd heeft gestaan.
Wat ik ook niet begrijp is, als de baan van Zandvoort te smal zou zijn (is hij zo veel smaller dan, 12m1 ??) Waarom hebben ze dat dan niet gelijk aangepakt, nu de baan compleet opnieuw geasfalteerd is dit jaar.
@HZW: Ik ben geen bouwkundig ingenieur, maar ik kan mij goed voorstellen dat het verbreden van het circuit veel ingrijpender is dan enkel een laag asfalt vervangen. De afwatering wordt bijvoorbeeld ook anders, en wellicht dat een aantal uitloopstroken ook breder/anders moeten.
Hoop het natuurlijk wel maar kan nooit, die F1 op Zandvoort