
Na de schetsen van de Range Rover Evoque was het deze week tijd om het ontwerp van de Audi A6 door Chinese het kopieerapparaat te trekken.
Letterlijk, want de auto van JAC Motors gaat zelfs door het leven als Refine A6, dus enige schaamte voor hun jatgedrag lijken ze niet te hebben. De Refine A6 dook in het voorjaar al op als concept, maar uit Chinese spyshots blijkt dat JAC daadwerkelijk van plan is om hun kloon op de markt te brengen. En snel ook, want de Refine A6 zou in het voorjaar van 2015 geïntroduceerd moeten worden.
Het is overigens niet de eerste keer dat JAC probeert een Westerse auto te kopiëren. Datzelfde gebeurde eerder namelijk met bij Mercedes, Ford en een stel Italiaanse fabrikanten. Ford slaagde erin de F-150-kloon van de weg te houden, maar het lijkt JAC op z’n zachtst gezegd niet te ontmoedigen. Kijk en oordeel zelf maar op basis van de foto’s hieronder: de Audi A6 vs. de JAC Refine A6 Concept in april.
Ik zie er meer een Hyundai Genenis in, en die ziet er toch echt niet uit als een willekeurige grote Audi.
Oh wacht..
Zodra ze de A7 uitbrengen voor de helft van het geld en met de zelfde kwaliteit, ga ik toch maar eens zo’n chinees hok aanschaffen.
Ziet er wel veel beter uit.
@toyotafortuner: het ziet er naar uit dat jij niet kunt zien…dit beter als een echte A6?!
en de achterkant lijkt iets te veel op een lexus,,
Het is ze wel gelukt de A6 een stuk lelijker te maken….
Hij is er nie erg van opgeknapt
Wat zeiken die fabrikanten nou??
Er zal een behoorlijk prijs en kwaliteits verschil tussen al die kopieën zitten, gok ik.
Dus iemand die het geld heeft voor een echte audi a6 zal niet eens kijken naar de kopie versie.
En mensen die de audi niet kunnen betalen, kopen een kopie, maar zouden het liefst het origineel kopen.
Dus is de vraag: zou audi ook maar 1 auto minder verkopen, als de kopie er is??
@g40freak:
Ik denk dat de kwaliteit niet zo gek veel minder is..
@tupperware: nee?? Bekijk ze allebei nog maar een keer over 5 jaar en een kleine 150.00 km.
Wedden dat de audi aanvoelt of hij net 2 jaar oud is en de kopie aan het eind van zijn levenscyclus is?
@g40freak: Gelukkig rijd niemand een A6 langer dan 4 jaar tegenwoordig.
@azenomei: nee, want na 4 jaar zijn ze op en versleten??
De eerste a6 vind je nog genoeg te koop staan, makkelijk 15 jaar oud.
Ben benieuwd of de chinese versie 10 jaar haalt.
@g40freak: nee, na 4 jaar is het leasecontract gewoon afgelopen.
@g40freak:
15000km in 5 jaar?
Dat lijkt me geen enkel probleem met die Chinees..
@tupperware: sorry, nulletje vergeten.
Ik dacht dat dat wel duidelijk was.
@tupperware: dat komt omdat je nog geen foto’s van het interieur hebt gezien, dramatisch. Op veel plaatsen is de afwerking minder dan gangbaar was in het Nederlandse A-segment omstreeks 2008.
@knipperlichtje:
De aaibaarheid zegt helemaal niets over de kwaliteit van een auto, hooguit iets over de afwerking..
Dat is wat ik met kwaliteit bedoel, gewoon meetbaar i.p.v. aaibaar..
@tupperware: kan ook, in dat geval sluit ik me bij @g40freak aan
@tupperware: denk dat je daar wel eens goed gelijk in kan hebben! Die chinesen weten ook echt wel wat ze doen! Dat een Audi zwaarder gebouwd is oké maar ze maken prima autos
@tupperware: Over de kwaliteit gesproken, nog niet zo lang geleden stond hier op AB een artikel over een Duitser die in een paar jaar 100.000 km in zo’n Chinese X5-kloon had gereden. Het ding was gewoon compleet versleten, op het onveilige af, waar een normale X5 bij zo’n kilometerstand net lekker is ingereden.
http://youtu.be/tPCAbsVvf0k
Nou wil ik best aannemen dat ook bij Chinese fabrikanten de kwaliteit steeds beter wordt, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat kwantiteit vooralsnog prioriteit heeft.
@g40freak: U draagt ook een nep Rolex,loopt op Chinese naiks en kijkt tv op een samsam begrijp ik?
Gaat bv Audi nu minder auto’s verkopen?
Nu misschien nog niet, maar over een paar jaar misschien wel.En als iemand dan een 4 jaar aude Audi laat staan voor een nieuwe Chinese kopie die slecht in elkaar steekt is dat kudt.Zeker als die neppert steeds met problemen kamt en de buurman gaat denken dat Audi dus waardeloze auto’s maakt.Want je snapt natuurlijk wel de er met dat soort auto’s ook een levendige handel in embleempjes bestaat hé!?
@sydney: nee, ik heb een hekel aan merken.
Ik wil iets met een goede prijs/kwaliteits verhouding.
@g40freak: Als er ergens een ‘merk’ op staat betekent dat niet dat datgene geen goede prijs/kwaliteit heeft.Andersom overigens ook niet.
@g40freak: Je wil iets met een goede prijs/kwaliteit verhouding, maar dan zie ik iets van VAG in je avatar…Euhm??
@SimonMc: ik rijd een polo uit 94.
Dus uit de periode dat vw nog goed was.
Voor dat die man van opel kwam en de kwaliteit aan gort hielp (polo 6n en golf mk3)
Had ik niet verwacht…
Dat ze niet eens even de moeite nemen om de naam “A6” te veranderen.
De onderkant van de bumper komt van de genesis, de rest van het front is een A6. De achterkant is een soort van A8/LS mix. Het algehele lijnenspel komt van de A6. In het interieur zijn nog wat Audi-invloeden te zien, hoewel veel minder direct, de middentunnel is losjes van de A6 overgenomen, de knoppen op de armsteun achter komen van de A8, evenals de kleine vakjes in de deuren. Aanvullingen?
De achterkant daar kan je nog mee wegkomen , maar de voorkant…..
Wel zo eerlijk om hem de naam ook te kopieren. Zal wel een rechtzaakje volgen denk ik.
Designelementen lenen kan ik begrijpen, eem hofmeisterknikje doet het altijd goed bijvoorbeeld. Maar auto’s lijken al zo veel op elkaar, dat een best wel saaie auto bijna exact nabouwen wel erg treurig is. Doe dan een Jaguar XF of CLS…
@gtwillem: nee kopiëren mag in China. Zolang er maar niks geëxporteerd word.
@rolov: klopt, lang leve het protectionisme. Maar dit gaat wel heel ver. Het is een letterlijke kopie. Alhoewel ik tijdens mijn studietijd International Business Management leerde dat in veel aziatische culturen kopieren gezien word als een vorm ‘eren’. Ze hebben een gezegde ‘imitation is the kindest way of flattery’. Maar ik denk niet dat ze er bij Audi ook zo over denken…
@gtwillem: idd de Chinezen hebben vroeger ook ons delftsblauw gekopieerd.
@rolov: sarcasme?
@mazdarx8: nope, geschiedenis.
@gtwillem: dan kan Audi er ook wat van qua het eren van hun eigen modellen, ze lijken allemaal op elkaar.
Dus ze hebben een oud kopieerapparaat uit Ingolstadt overgenomen en toen ze die aanzetten kwam dit eruit rollen..
Zonder logo’s waarschijnlijk nog best mooi
Chinese autofabrikanten moeten zichzelf van de Mount Everest gooien.
Het lijkt gta wel
Seat heeft toch ook een kopie A4? Aan een A6 kun je sowieso weinig verpesten.
@stephane8200:
Ja maar Seat = VAG = Audi, dus dan mag het.
Zou er ook een RS6-versie van komen? Ben benieuwd… ;)
haha the irony!
Ziek image-matige wielen op dat ding zeg
Wat behalve de koplampen en de naam doet aan de A6 denken? De achterkant doet me veel meer aan Saab denken dan Audi, het is tenminste niet zo’n kopie als die Evoque die hier laatst passeerde.
ze lijken idd sterk op elkaar, met als enige verschil dat de chinese versie wel mooi is.
Een kopie van een kopie dus.
Als ik het geld had zou ik voor de chinees gaan, Dan heb je is een keer wat anders Dan iedereen
Mooie auto :-D