
19 april is vanaf nu een officiële feestdag in Italië.
Wie dacht dat de discussies over premium, Duits en “was Jos Verstappen nou wel of geen goede coureur” af en toe hoog opliepen, heeft duidelijk de Alfa-boot gemist. Alfisti zijn er maar wat graag als de kippen bij om te beargumenteren waarom elk grapje over hun geliefde merk de plank bij voorbaat misslaat en dat vinden we mooi. En dan hebben we het nog niet eens over liefhebbers van de 159, een auto van mythische proporties.
Speciaal voor de échte liefhebber presenteren we dan ook de allereerste productie-Giulia die onlangs van de band rolde. Geheel conform het beoogde marktsegment is ‘ie stemmig grijs gespoten. Naar verluidt is een aannemer uit Cassino, tussen Rome en Napels, de gelukkige nieuwe eigenaar van deze bella. Kennelijk rijdt in Italië niet elke aannemer in een dikke Dodge RAM.
Je moet maar durven, de allereerste Alfa van de lijn… ?
-edit: u mad bro?-
@dizono: de werknemers staan daar niet alleen voor het mooie plaatje, ze mogen na het maken van de foto allemaal de auto met de hand verder duwen ;)
@bennyyy: ik lig echt onder de tafel van het lachen ? Van harte welkom deze Giulia!
@bennyyy: Hahaha ik moest even lachen, dank daarvoor.
Snap de ophemeling van het hedendaagse alfa niet meer dan middelmatig is het niet eigenlijk en dat weten de voorstanders stiekem ook wel.
@Donstil: Iedere auto is middelmatig tegenwoordig..
@crackdavid: behalve de 159!
@Donstil: Knap, eerste rolt van de band en jij weet al dat het een middelmatige auto is. Kunnen Chris Harris en co meteen mooi thuisblijven en zich de moeite besparen.
@bennyyy: zelfs als Alfa liefhebber moest ik toch ff lachen..
Na zoooooooo’n lange ontwikkeltijd mag t met de kwaliteit toch goed zitten hoop ik!!
@ukbob: De ontwikkeltijd was eerder kort te noemen.
http://www.autoblog.com/2015/07/10/alfa-romeo-giulia-creation-new-engines-report/
Maar geheel op zijn Sergio-Marchionni’s werd de helft al rollend van het vechten op de straat gedaan. Waardoor het lijkt alsof het eeuwen heeft geduurd.
@heidekonijn: interessante link, dat wist ik niet!!
Maar laten we dat van die extreem korte ontwikkeltijd hier maar stilhouden anders zorgt dát weer voor twijfels over kwaliteit… :)
Kan zelf iig niet wachten totdat er mooie Giulia’s over de Nederlands wegen rijden..
@ukbob: Ben ook erg benieuwd naar de eerste testrit. ;-)
@ukbob: kon het niet laten de opmerking te maken, maar persoonlijk vind ik het een hele mooie wagen en dat komt van een BMW rijder ;)
@bennyyy: zelf ook BMW (en VW) rijder, maar hart klopt nog altijd t meest voor Alfa Romeo!
@Dizono:
Is iemand uit het stadje Cassino, hij zal dus wel van een gokje houden…
@dizono: Het is een aannemer he, die kan nog verder klussen…
Sterkte voor deze aannemer (mooie auto, maar de kinderziektes zullen niet mals zijn).
@erce: Neem aan dat je afnemer bedoelt
@hercujes: Neem aan dat je de tekst niet gelezen hebt.
@jipino: Zo zie je maar wat er gebeurt als je een zinnetje mist, je hebt gelijk excuses!
Dat is nou tof een aannemer in een Alfa, voel nou al die passie!
@redbee5: Iemand met passie wordt geen aannemer.
@pomoek: rustig he, ben zelf aannemer en er is hier heel veel pasie voor auto’s.
Alleen niet voor halfbakken alfa’s
@markoh: Mijn nederige excuses….
@pomoek: misschien bouwt ‘ie wel garages.
Zelfs haar naam is mooi! Fijne serieproductie gewenst.
Whoehoe ik ga de slingers alvast ophangen! :D En nu rap naar nederland met die dingen om het streetbeeld op te fleuren!
Volgens mij is het GEEN QV maar een “normale”.. Ik dacht dat de eerste wel een QV zou zijn.
@w0o0dy: is geen QV inderdaad. Overigens moeten we officieel “Giulia Quadrifoglio” zeggen ;)
@MauritsH: Verde, je vergeet verde
Da’s dus het puntje! Verde is komen te vervallen bij de snelle Giulia.
Waarom? Geen idee. Check anders de site van Alfa even, daar staat het ook.
@MauritsH: Je hebt gelijk! Quadrifoglio Verde bracht altijd geluk bij Alfa. Ze hebben inmiddels al zoveel pech gehad met deze Giulia dat ze de echte naam niet eens meer durven te gebruiken denk ik…
@MauritsH: Toen ze aan de ontwikkeling begonnen was het klaverblaadje nog groen, inmiddels….
@w0o0dy: eerste modellen zijn de 2.2 jtd 150pk. Werden er 300 stuks van gebouwd als pre productie en die diende als vervoersmiddel van werknemers bij fca.
Ik verwacht over n maand of 3 wel een bericht als nummer 2 af is.
@bartteeuwen: of een week of 3 voor de eerste terugroepactie
Ik neem aan dat de Caribinieri er ook een hele boel gaat kopen? Staat vast wel strak.
@jipino: Absoluut. Let altijd even extra op als ik een 159 zie langs de snelweg in Italië.
@jipino: driften de caribinieri
Zal ik hem maar maken dan? ‘ Het is altijd een beetje als een casino zo’n Alfa, je moet er wat geluk mee hebben’…
Pfffff, wat slecht zeg…
@Svenska_Aeroplan_AB: zonder dat je verliest waardeer je de winst niet.
@svenska_aeroplan_ab: als je niet gokt kan je ook niet winnen.
En nu nog de rest verkocht krijgen natuurlijk…
Saab, Nokia, V&D, Alfa, Blokker…
Ik hoorde dat er al een terugroepactie was ?
Zie ik nou al roest?
@Thijsj: …en alle duitsers zijn nog moffen? Sjonge-jonge… 30 jaar geleden had je nog gelijk.
Het eerste productie exemplaar van een model. Als er één auto is die voor mijn pensioen kan betalen is het die wel. Ik heb toch nog een jaar of 40 (45 tegen die tijd, of 50 jaar) te gaan. Ik zou erg zuinig met deze auto omspringen…
Wanneer komt de facelift eigenlijk?
@willeme: In 2050…
@willeme: haha ?
Het is nu 20 april
Bedankt. Foto boven het artikel bekeken? :)
@martijn11: happy 4/20!
Ze kijken wel allemaal bezorgd. Zo van “ik weet het niet hoor.. Volgens mij liggen er nog onderdelen en schroefjes op de werktafel”
@JamesBond007: Ze kijken ook allemaal vooral níét naar de auto. Is blijkbaar niks om trots op te zijn ofzo.
@JamesBond007: Ik denk eerder dat ze zich schamen dat het allemaal zo lang heeft geduurd. Als deze foto twee jaar geleden was gemaakt dan zou je lachende gezichten hebben gezien.
En, hoelang hebben ze daar overgedaan? 4 jaar? Succes met de rest dan.
“Speciaal voor de echte liefhebber”. Dat is nogal gedurfd Autoblog.
Zo onomstreden is de nieuwe Giulia nog niet gebleken.
Nou. Kunnen ze weer verder voor 10 jaar ?
“Casino plant”. T is altijd een gokje om een Alfa te kopen. Ik begrijp nu waarom.
Ben benieuwd of die auto een beetje gaat verkopen
Autoblog is er niet meer voor de autoliefhebber. Aan de reacties hierboven te lezen, alleen maar Duitse degelijkheid….
@RobTWo:
Ah, daar is ie weer, “autoliefhebber”.
Wanneer ben je dat dan? Als je deze donkergrijze sedan de hemel in gaat prijzen?
Laat dan dat stickertje “autoliefhebber” op mijn voorhoofd maar zitten.
@Rob: Je hebt gelijk, 9 van de 10 Audi’s heeft deze kleur….
@RobTWo:
Ben je dan wel een ‘echte autoliefhebber’ als je ‘em in het rood koopt?
@Rob: Ik weet het niet, Ik heb nooit een rode Alfa gehad, wel vijf in andere kleuren.
@RobTWo: En je moest steeds wisselen omdat ze kapot gingen zeker :p
@Donstil: Ja, de 155 op LPG had na 330.000 km een kromme velg. Toen maar ingeruild voir een 156 diesel die ik slechts tot 290.000 km had, omdat er een kinderwagen achterin moest en een SW dan handiger is.
@RobTWo: oh ja, de SW was dan weer te klein voor de rolstoel van mijn dochtertje. Dus daarna geen Alfa meer voor mij.
@RobTWo: Klopt, rijd nu een Mercedes C klasse w205. Hiervoor een Giulietta TCT. Na drieenhalf jaar en 87.000 km ingeleverd. Het reed toen als een auto van de dubbele leeftijd en km stand, zo slap voelde alles aan. Sturen deed het ding nooit goed ( TCT met Sport III pakket, 18 inch 8C wielen), wielophanging kraakte over iedere hobbel, de Brembo remmen waren aan vervanging toe, alles rammelde als een gek. De TCT bak begon steeds meer geluid te maken. Ik schaamde me kapot wanneer er iemand meereed. En kan nu niet zeggen dat ik de auto heb afgeragd. Ook de radio op een bepaald moment nirt meer uit wanneer het contact uit was. Hierdoor was iedere keer een reset nodig. En dat was de auto waarbij Alfa aangaf dat ze de kwaliteit onder de knie hadden. Dus vergeef me enige sceptus wanneer Alfa en kwaliteit in 1 zin worden genoemd.
@healey: scepsis krijgen van een eenmalige ervaring is gebaseerd op een onbetrouwbare steekproef. Mijn vader reed altijd Duitse degelijkheid. Ook hij heeft wel eens een maandagochtendmodel binnen een jaar teruggegeven aan de dealer.
@healey: Dit alles heeft mijn passat CC ook, plus nog eens de grote technische gebreken.. je weet wel die VAG kwaaltjes iets met olie,DSG etc en dat ook bij slechts 90.000 km
Wat een haat naar de nieuwe Alfa Romeo, wees blij dat er eens wat anders op de weg komt dan grijze Skoda’s! Ik ben er wel blij mee, niet mijn merk maar zeker een leuke aanvulling op de dagelijkse taferelen in het verkeer!
En voor degene die de techniek afkraken, elk merk heeft zijn voor en nadelen. Audi greep naar minimaal 6000 bedrijfsuren zonder problemen in het filmpje over de A7h-tron. Als je gemiddeld 50km/h rijd is dat 300.000km…..HA-HA……
@novazezi: Het zijn niet allemaal grijze Skoda’s, er is nu ook een grijze Alfa Romeo ;)
Ff zonder dollen. Ik vind m geslaagd. Hoop dat ze de productie snel op kunnen voeren en er binnenkort weer eens wat anders te zien is op de NL wegen dan alle 0, 4, 7 en 14%’s auto’s. Peugeot 308 SW, Volvo V40 en Tesla’s. Kan ze nu wel dromen……
Een rode graag. Met leren bekleding en mooie telefoonvelgen. Diesel het liefste. Vanaf 150 pk ben ik helemaal blij! Komt er ook nog een SW? Dan wil ik daar wel even op wachten…
@novazezi: Denk niet dat het allemaal haat is, hou zelf van Alfa maar sommige grapjes zijn wel goed.
Gefeliciteerd! ;) Ik hoop dat het een succes voor Alfa is.
En nu weer hoe lang wachten op de volgende? 5 jaar?
De dag waarvan je dacht dat die nooit ging komen.
Nou ben benieuwd naar de kwaliteit.. echte italiaanse degelijkheid
Zo, dat zou tijd worden. Nu hopen dat ze dit jaar de pers nog met de GTA laten rijden.
Ik heb altijd het idee dat die premium jongens ook een degelijke vrouw op de bank hebben zitten.
-betrouwbaar
-lage onderhoudskosten
-risicoloze vormgeving
Echte liefhebbers kortom.
@karaya: Every man dies, but not every man really lives.
Mijn IQ is door het lezen van deze comments met 10 gedaald.
Nu hopen dat het een succes wordt.In Italie zal het wel lukken denk ik.Nederland niet.Hier komen de mooiste auto’s uit Duitsland vooral VAG he.Een Golf is veel mooier dan een Aston Martin natuurlijk. Bij mij komen de mooiste auto’s nog steeds uit Italie en Engeland.Heb nog een eigen smaak en die is niet hetzelfde als die van de buurman
Alfa raakt bij mij bijna altijd een gevoelige snaar, hoe slecht de kwaliteit van de auto’s ook is of de gerenommeerde rijeigenschappen ook kunnen tegenvallen, maar het ophemelen van de nieuwe Giulia snap ik echt niet. Vooral het design wat door bijna elke hedendaagse Kia wordt overtroffen kan me niet overtuigen, maar blijkbaar is het weer een prachtige auto geworden… Serieus?
Heeft Alfa uitendelijk toch mooi Spyker verslagen…
Ik denk dat hier veel mensen balen dat ze nog 8 jaar moeten wachten om met een budget van 5000 euro een tweedehands te kopen met 200000km op de teller om dan te verkondigen hoe slecht alfa wel niet is.
Zo nu kan de pers binnenkort eindelijk paneel naadjes gaan meten,beoordelen of de multimedia een beetje handig is en of die compatible is met je smartphone, nog wat gezever over bijtelling en de ergonomie van de bekerhouder…wordt een boeiend artikel, waar menig autoliehebbershart sneller van gaat kloppen.
Dit is niet de eerste van de lijn. Ik heb de zesde SOP1-auto voor de deur staan vanavond. Een 2.0 is het.
Jammer genoeg morgenochtend weer inleveren aan ons andere projectteam. Morgenavond heb ik een nieuwe 3008 (prototype) voor de deur, dat is toch een stuk minder fijn rijden als deze.
Ik merk goed dat deze Alfa een gewilde auto is; hij trekt veel aandacht en ik moest vanmiddag al een vader & zoon wegjagen; ze gingen foto’s maken.. Dat mag toch echt nog even niet van de baas..
Mijn review; nog een beetje gammel qua interieurkwaliteit (maar pre-serie dus dat is te verwachten…), uiterlijk ziet het er gewoon vet uit. Weer eens wat anders dan een BMW/Audi van dit formaat. Het weggedrag is erg fijn; je kunt hem prima de bocht om hoeken, maar de ingaande slag mag iets beter gebalanceerd worden. De QV was qua handling spectaculair te noemen; mijn ballen hielden er mee op voordat hij echt uitbrak. Motorisch zit het prima in elkaar, zowel de 2.0 als de QV; het pakt goed op en het koppel wordt netjes verspreid over zijn kromme. De QV.. in één woord; wow!
De loonsverhoging is aangevraagd! Hebben! Hebben! Hebben!
Spijtig dat het image van onbetrouwbaarheid zo aan Alfa blijft kleven. Zijn we dan zo overspoeld met berichten van slechte Giulietta’s, Mito’s of 159? Mijn eigen ervaringen met Alfa’s zijn eigenlijk weinig spannend op dat vlak: heb er 6 gehad, van zeer oud tot nieuw, die ons altijd overal heenbrachten.
@ab1963: Ik ben ook altijd jaloers op m’n vrouw, zij rijdt probleemloos van beurt naar beurt met haar GT en ik sta gemiddeld elke 4000 km met panne met de verplichte lease passat bij de dealer.
@deboes: ja die generatie was echt probleemloos. Mijn 156 en de 147 van mijn vrouw zagen ook alleen maar de garage van binnen als ze aan een beurt toe waren! Mooie auto trouwens de gt heb ik altijd gevonden en nog steeds, echte klassieker aan het worden. Goed bewaren!
Wat breekt er?
Finalmente un poco in retardo zou ik zeggen weer typisch Italiaans altijd een beetje laat haha dat hoort zo in Italië.
Maar als je gedult hebt dan heb je ook wat, wat een mooie bak.