






Ziljoen pk en meer Nm’s dan de hele Benelux bij elkaar opgeteld.
In afwachting van de officiële onthulling die later vandaag zal plaatsvinden, hebben we alvast een zwikkie cijfers en een stapeltje foto’s voor je. Lekker die buzz aanzwengelen, VAG heeft het trucje prima in de vingers. Een deel van de specs was trouwens al lang en breed bekend, zie het als een gedeeltelijke opfrisser.
Goed, een quad-turbo 7.993 cc W16, waarbij Bugatti voor het eerst gebruikmaakt van “2-stage turbocharging”. Vermoedelijk heeft dit iets te maken met meer power en koppel in een lager toerengebied of met elektrische turbo’s, vanavond weten we het zeker. Het aantal pk’s komt op 1.500 stuks (@ 6.700 rpm) en het max koppel is 1.600 Nm tussen 2.000 en 6.000 rpm. De transmissie betreft nog steeds een beresterke 7-traps DCT. VAG noemt ’t een DSG als ware het techniek uit eigen huis, maar de ‘bak wordt gemaakt door het Britse Ricardo.
500 km/u op de snelheidsmeter, je ziet het goed!
Dat alles levert een topsnelheid van 420 km/u op (begrensd), maar volgens de grapevine is 450 km/u mogelijk. Vergelijkbaar met de verschillende topsnelheden van de Veyron. Die laatste ging trouwens van 0-100 km/u in 2,5 seconden, de Chiron doet het in 2,3 seconden. Wel zorgen dat je neus de goede kant op staat, anders zou je de rotatie van de aarde weleens in de war kunnen schoppen. Verder komt er naar verluidt een hybride versie naast de gewone benzine-Chiron en blijft de oplage vooralsnog gelimiteerd tot 450 stuks. We weten nog hoe dat bij de Veyron ging…
Dan de foto’s: niet super verrassend, want we hadden dat Gran Turismo-geval al meerdere malen voorbij zien komen. Toch moeten we eerlijk toegeven dat VAG onze verwachtingen heeft overtroffen. Dat halve maan-achtige geval op de flanken komt terug in het interieur. Nice touch! En die achterkant is een stuk dikker dan die van de Veyron.
Toekomstige loterijwinnaars, roept u maar! Gaat dit ‘m worden voor, zeg, 2 miljoen euro?
UPDATE: mooiere, betere foto’s van de Chiron vind je HIER.
Wat een ongelofelijk gaaf ding!
@brandon1997: ik vind m echt afschuwelijk, of ben ik daarin de enige? De veyron was nog enigszins stijlvol vormgegeven, dit is puur schreeuwen. De koplampen zijn het toppunt. Wanstaltig. Past niet bij het merknaam Bugatti vind ik. Afijn, verkopen zal die toch wel.
@sleepyj: die achterkant is echt verschrikkelijk. Wat een vreselijk gezicht .
@sleepyj: ik vind hem ook niet om aan te zien. Er zijn van die auto’s die van lelijkheid mooi zijn. Maar deze is gewoon lelijk. Power en snelheid is een ander verhaal.
@sleepyj: Het lijkt net of het een gefacelifte Veyron is ontworpen door een of andere wanstaltige turner.
Nee voor mij geen geslaagd design. Wat ze een aantal jaar geleden als mogelijke opvolger hadden ontworpen was veel chiquer dan dit nare ding.
@sleepyj: er klopt iets niet, alsin, alle elementen los zijn tof en mooi bedacht, maar het totale plaatje is niet mooi. Lampjes zijn er net wat te veel, grille net iets te lomp etc, en dan die strakke modern-achtige voor- en achterkant, en dan een heel ronde lijn in de zijkant. Ik begrijp t niet.
@sleepyj: bedoel je dat die botox kever mooier is dan dit!?!?!?! Deze heeft tenminste nog de looks van een hyper car (en ik vind hem wel mooi)
Wauw! Geen woorden voor. Als ik het geld had zou k het doen… In m’n slaap zal het wel lukken
Van buiten zeker geslaagd! Niet meer zo opgeblazen.
@floridos: juist alleen van binnen geslaagd toch?
Lekker bijgepunt zonder teveel vast te houden aan de oude. Ga hem gelijk bestellen :p
Wel een stuk mooier dan zijn voorganger zeg! Veel meer de looks van een hypercar dan de Veyron. Ben wel benieuwd hoe ze die elektrische variant willen gaan aanpakken, want die kunnen ze natuurlijk niet op 250km/h gaan begrenzen.
Heel mooi en wat excentrieker dan zijn voorganger.
Deze heeft wel een mooi interieur.
Wel een mooi beetje techniek, maar wat een afzichtelijk ding zeg.
Ach ja… Dit hebben we toch allemaal wel eens gezien. Ik word dan warmer van de nieuwe focus rs hoor!
Prachtige wagen! Vond de Veyron ook heel mooi
Heb helemaal niks met de Veyron, maar dit ziet er wel goed uit eigenlijk.
Niet verwacht van VAG.
Echt hele bizarre cijfers, gaat echt helemaal nergens meer over. Ook vind ik hem mooier dan de Veyron zo op de foto’s. Ik ben benieuwd hoe die is in het eggie.
Is meer een ge face-lifte veyron imo. Vind hem net zoals de veyron niet speciaal
De voorkant vind ik echt schitterend! De achterkant wat minder
Na aap design met een vrachtwagen motor en dito gewicht…Sportwagen? Nope.
@norge: Haha, meest vermogende straat auto ooit, maar nee. @norge heeft er niets positiefs over te zeggen daar het VAG is…. :P
@dutchdriftking: de regera zit ook op 1500pk, dus meest vermogende straat auto klopt ook niet
@trolle: bovendien is de regera volgens mij nog niet in productie
@87sandyd: is de chiron al officieel in productie? De regera is nog niet in productie
@trolle: Die 1500pk is op E85 en/of race-benzine; dit is 1500pk op Euro 95 en met DSG ipv een enkele koppeling …
@dawwg: 1100 Hp of combustion engine power on 91 octane DIN or 95 octane RON (a bit more on E85)1250 Nm of combustion engine torque
700 Hp of electric propulsion
900 Nm of electric torque
9 kWh 620 Volt, flooded liquid cooled battery pack.
Het is dus wel degelijk 1500hp op gewone brandstof (er staat wel 1100hp maar als de curve van de benzine en elektrische motoren samen komen heb je 1500hp).
Dus u punt is?
@trolle: 1700 pk officieel, maar auto is nog steeds nooit op een rollenbank gezet (voor zover ik kan vinden) en maakt gebruik van 3 elektrische motoren. ik wil wel wachten op de hybride versie van deze, en dan kijken wat die doet. ik denk dat ze het naar 2000 pk kunnen brengen als ze willen, maar dat de veiligheidsmensen daar niet zo heel blij mee zijn…
@trolle: Nee, alleen met die toevoegselen en in hybride vorm … nee dank u.
@trolle: En hoeveel worden er daar van gemaakt? En is die wel straatlegaal? Maar dat is het punt niet, het is geen wedstrijdje ver plassen. Het gaat er om dat een van de gaafste auto`s van het jaar op AB komt, en dat er dan soms een VAG vooroordeel aan de kant gezet moet worden. En natuurlijk is het eigenlijk gewoon een heel snelle golf, maar laat ons nou even in die waan.
@dutchdriftking: dus? Als je veel vermogen hebt betekent niet dat hij snel is. Zet hem op de ring en kijk even wat hem verslaat. Ik denk dat het tegenvalt . Zouden ze hem überhaupt onder de 7 min krijgen? Ik hoop het wel maar denk het niet .
@rolov: dat is m’n punt niet. M’n punt is dat onze Kia lover A.K.A. @norge nogal bevooroordeeld is betreffende Vag. En meestal heeft hij gelijk hoor, en ik kan ook erg genieten van zijn reacties, maar het is soms wel een beetje kinderachtig.
@dutchdriftking: precies….dat is Norge he?
@dutchdriftking: Norge heeft wel vaker last van cinisme, maar ik kan hem helaas geen ongelijk geven. De velgen zijn gewoon Opel OPC velgen XXL, het design is iets eleganter dan de Veyron (daar zat helemaal geen vorm in, gewoon een lieveheersbeestje wat betreft vorm), maar voor zo’n dure auto toch nog te veel ‘straatracer’. Het interieur ben ik dan wel erg benieuwd naar.
De specs zijn indrukwekkend, maar ergens heb ik het gevoel dat 90% van de onderhuidse hardware niet anders is dan de Veyron. Daarmee is het verworden tot niets anders dan een nieuw(er) design om een oud jasje, om op die manier nog enigszins de kosten van de torenhoge ontwikkelingskosten van het vorige model terug te verdienen.
Jammer, want het is daarmee dus niet meer het technische uithangbordje, en daarmee totaal zinloos geworden. Alleen de koeling is een knappe technische uitdaging die geslecht is.
Mega-snel zinloos, dat dan weer wel.
PS, had ik al gezegd dat er OPC-velgen onder zaten?
@MrHyde: Dat lijkt me ook de reden waarom gezegd wordt dat deze wel winstgevend wordt itt de Veyron: Doorontwikkeling van iets goeds, dus veel lagere specifieke ontwikkelingskosten.
@kwakmare: Klopt, financieel zal het zeker verantwoord zijn. Maar daar is de Veyron nooit voor bedoeld. Door dat nu wel te doen heb je precies dat: een door de boekhouder goedgekeurde auto.
Een auto van dit kaliber, voor zo’n concern, hoort in mijn ogen iets toe te voegen aan het portfolio, een uithangbord van waar heel VAG voor staat. Dat kan in de vorm van Design, Nieuwe (experimentele) Technologie of een combinatie hiervan. Maar dat is dit niet. In die zin is het wel tekekend dat dit het uithangbord van VAG is geworden: een weinig vooruitstrevende auto die hoewel goed uitgevoerd, ook niks meer is dan een (goede) facelift van het vorige model.
Daar waar marketeers roeptoeteren dat het nieuw is, en de Designers hun best doen het nog enigszins anders te verpakken, is het de boekhouder die hier keurig zorgt dat alles verantwoord is.
De Chiron is daarmee verworden tot de Golf onder de Hypercars; best prima, maar als je het vorige model rijdt, heb je niks significants anders.
*Disclaimer. Toch wordt ik er wel hebberig van hoor. Je mag hem wel op m’n oprit zetten, maar dat geldt voor elke hypercar. Sterker nog, dat geldt voor elk leuk sportwagentje.
De Centenario is in ieder geval niet meer de lelijkste auto van de beurs, wat een allegaartje van mislukte designtrucjes zeg. Die halve maan waar de kleur donkerblauw wordt is al niet mooi, maar de achterkant is al helemaal mislukt. Verder heb ik ook niet het idee dat een boog midden in het interieur nou een geweldige vondst is.
Achterkant moet ik nog even aan wennen, maar voor de rest is hij fantastisch!
Mooie auto hoor. 460km/h..waar hebben we t over haha. Ben al blij als mijn auto 200km/h haalt :)
@werf76: Ik ben verbaasd dat ze hun top speed met 30km/h verlegd hebben. Ten eerste om het feit dat dat ze gelukt is. Maar ook omdat de Veyron echt naar zijn top kroop, waardoor de top snelheid eigenlijk nutteloos was omdat je nooit zo’n lang recht stuk had (in zoverre dat 400kmh+ ooit nuttig was).
Al vraag ik mij af of ze die 460km/h ook hebben aangetikt of dit slechts berekend is.
@reistje: Edit bij de motor trend video zeggen ze te aimen op “Meer dan 440km/h”. Wat mij ook wat realistischer lijkt dan 460.
Gewoon een dikke bak! Opvallend en uitgesproken uiterlijk, erg mooi.
Ik vind het uiterlijk geslaagd en de specs gaan helemaal nergens over!
Ik moet er nog aan wennen. Ik vind het ontwerp een beetje te gedrongen en het kan ook wel wat agressiever voor een hypercar.
@mvdd: agressief is niet echt aerodynamisch…
Ik zie een geüpdate veyron eigenlijk
@rob5nismo: ik ook. VW heeft hier gewoon hetzelfde gedaan als ze bij de Golf 6 gedaan hebben, grote facelift maar geen echt nieuwe auto.
Blij te zien dat VW nog steeds bereid is om deze dingen te bouwen. Ben benieuwd of die sneller is dan de Koenigsegg One:1
500km/u op de teller haha dat is toch wel grappig. Ik vind hem mooier dan de vay
@maferick74: veyron ….
een hele mooie opvolger voor een hele mooie wagen!
Wat een waar kunstwerk! Heeft de volgende wellicht 550 op de km klok? Bizar en knap!
@stijnn: Ik denk dat het hier wel een beetje ophoud. Een auto boven de 350km/h niet laten vliegen is al een behoorlijke kunst. Laat staan boven de 450km/h….
@dutchdriftking: denk ik eerlijk gezegd ook…. ben ook benieuwd op welk recht stuk je überhaupt 460 haalt
@dutchdriftking: als we zo blijven denken, dan reden wij nou nog steeds met paard en wagen..
@vtechlover: Haha, realisme……
Ik vind hem er echt niet mooi uut zien zelf zijn voorganger zag er beter uit als je het mij vraagt. Maar ja ik kan hem toch niet betalen dus het doet er eigelijk niet toe wat ik er van vind.
Gewoon wauw!
Jezus wat is dit ding (grotendeels) lelijk zeg!!! Dat gezegd hebbende moet ik wel eerlijk toegeven dat ik die achterkant wel mooi vind. Doet me zelfs enigzins denken aan de type 57 atlantique , met die splitwindow achter. Maar verder? iemand met goed fatsoen en enige smaak wil hier dood nog niet in gevonden worden. Perfect voor voetballertjes en Emiratenbewoners dus..
Ik vind juist de achterkant wel mooi. En die halve maan vind ik maar lelijk.
En de voorkant is ook nie mijn ding.
Interieur vind ik wel mooi.
En die motor vind ik gaaf he. Een miljoen pk en een miljoen koppel. Nondeju das een gaaf stukje techniek
Hier een video met veel footage van de Chiron.
https://youtu.be/Ahgcj8DrLiA
Hmm niet voor mij weggelegd. Ik sla hier links af voor de alfa Romeo dealer (bestaan die eigenlijk wel) voor een young timer 159 sw 1750 tbi motor blok 200 pk
@kimhung: ogen dicht en ja zeggen
Moet er nog aan wennen eerlijk gezegd, was dan ook een grootte fan van de Veyron. Maar de achterkant vind ik zeer geslaagd. Maar het interieur is voor mij het mooiste van de Chiron.
Ik wist niet dat het kon, maar ze hebben het daadwerkelijk voor elkaar gekregen om een nóg lelijker model dan de Veyron te bouwen.
Het uiterlijk vind ik niet per se om te smullen, maar dat vond ik bij de Veyron ook niet. Apart design, mooie vloeiende lijnen, maar het vormt geen schitterend geheel. Lelijk vind ik het ook niet, maar het kan mooier.
Wat ik wel echt schitterend vind, is het interieur. Heerlijk eenvoudig en o zo tijdloos. Dat was bij de Veyron ook al zo. Dat kan ik echt heel erg waarderen. En 500 km/u op je teller? Gewoon absurd.
De specs ben ik vooral erg benieuwd naar. Even afwachten op alle details.
@berlinetta: Apart design? Is een regelrechte copie…
@norge: Dat zei je al eerder maar van wat dan?
@Donstil: GTA Spano..
@norge: je zicht wordt wat minder zeker…? Of je hebt gewoon heel wat fantasie..
@autoriteit: Maar gelukkig geen oogkleppen itt
@norge: Hahaha nee.
@Donstil: Komt dat cirkeltje je niet bekend voor?
@norge: niet mee eens, het designelement waar jij op doelt zit al in één van de eerste concepts van het nieuwe Bugatti. Kijk eens naar een concept van Walter de Silva uit 1999. Die heeft deze vorm er al in zitten. Ook niet vreemd want deze komt 1 op 1 van de klassieke modellen van Bugatti waar deze vorm al toegepast werd.
@berlinetta: iedereen kan 500kmh op de teller zetten, maar je moet er nog geraken ook
Hij is fijn! alleen het interieur is nog even wennen.
@dutchdriftking: Ja inderdaad, interieurdesign is gebaseerd op een japanse sportauto.
http://www.larevueautomobile.com/images/Toyota/Yaris/Interieur/Toyota_Yaris_033.jpg
@tmenges: haha, bijna. Nee het is wel erg minimalistisch, de kleine display waar alles in staat, een aparte unit had ik denk mooier gevonden. En ook de scheiding tussen bestuurder en passagier vind ik nogal onpersoonlijk. Het exterieur is schitterend.
@dutchdriftking: Toen ik die middenconsole zag schoot het woord toyata het eerst door mn hoofd maar goed, vind m , behalve de achterkant verder ook niet mooi maar ja.
Neen.
Lelijk!
Wel een technisch hoogtepunt.
En rijdt alles en iedereen helemaal de moeder!
@Mukmans: Aah, je hebt hem al gereden?
@norge: Gran Turismo jonguh!
Ik verwacht dat ie in het echt mooier is dan op de foto’s. Want op de foto’s vind ik het maar lijken op een speelgoed auto die ze besloten hebben in het levensgroot te maken. De kleur maakt hem ook al niet mooier. Misschien moesten ze elegante lijnen opofferen om de beoogde maximum snelheid te halen. Misschien is het wel zo, hoe hoger de maximum snelheid, hoe minder ‘mooi’ het ontwerp wordt. Een straaljager zal waarschijnlijk ook voor geen meter vliegen als die er vooral mooi uit moet zien.
Ja ja ja ja wat moeten we er van vinden… Waar ik de Veyron gek genoeg in de juiste spec nog best een knappe wagen vond kan ik dat van dit ding niet zeggen. Maar de specs maken een hoop holy shit man
Mooi infotainment systeem by the way (lees waar is het?) of wordt alles op het vooruit geprojecteerd?
Mijn god wat was de vorige veyron mooi…. Wat een gezwel van een gedrocht is dit. Specs zijn natuurlijk geweldig maar daar blijft het dan ook bij… Ook verassend dat VAG een eenheids trilogie gebruikt op verschillende generaties.
Echt veel beter dan de veyron !
Brute auto, alleen vind ik de achterkant veel te ‘leeg’ in verhouding met de voorkant. Lijkt bijna onafgewerkt, en bovendien wel erg leunend op een McLaren P1 vind ik. Verder echt heel erg bruut.
Kost het dubbele en is marginaal sneller. Waar zit de vooruitgang? Lager gewicht en emissie? Nog steeds relatief erg ouderwetse techniek. Nu nog megalomaner. Typisch Piech
@fit4fun: Klopt, maar daar krijg je wel gehalveerde onderhoudskosten voor terug.
Nou, proefritje dan maar? Daarna alleen m’n vrouw nog even overtuigen dat dit een verstandige auto is voor een gezin met twee kinderen. Oh ja, en even de loterij winnen.
Dit is gewoon dé perfecte opvolger voor de Veyron. Het is geen beauty, maar dat is ook niet zo erg, dat was de Veyron ook niet en dat was een EB110 ook niet. Wat het vooral wél is, is een hele indrukwekkende auto waarmee je op comfortablele wijze absurde snelheden kunt halen, en in dat opzicht is het dan ook gewoon missie geslaagd.
Waar ik wat minder over te spreken ben, zijn de velgen. Ik had liever iets origineels gezien bij zo’n speciale wagen, dan simpelweg Opel OPC-velgen in een maatje groter.
Is het gewicht ook al bekend?
Zou ik graag willen weten
Dit is kunst en top class engineering tezamen op vier wielen. Bugatti bewijst hiermee toch wel weer dat ze aan de top staan op het gebied van exclusiviteit, techniek en top design gecombineerd in 1 auto!
@pinut187: over welke wagen heb je het?
@pinut187: als er maar voor betaald wordt kan Dacia het ook hoor…
Achterkant zou een lincoln kunnen zijn
@papa: elke auto dankt zijn bestaansrecht aan een @lincoln ..
Pfff. Dik en sterk als een krachtsporter, maar net zo min een ranke, sportieve lijn. Blijf het zien als de meest luxe wagen op de dragstrip…
Die zwarte, doe mij die maar!!
http://img.netcarshow.com/Bugatti-Chiron_2017_1600x1200_wallpaper_0d.jpg
Ik vind die halve cirkel op de flanken een mooi design element. Oogt spannend terwijl het een simpele vorm is.
Jammer dat die eenvoud en gebruik van simpele ronde vormen niet door getrokken is. De rest van de wagen is namelijk een compleet zooitje….
@Rob:
Ik bedoel, waar is de harmonie? De samenhang? Ik heb het idee dat ik naar vier verschillende auto’s zit te kijken:
– De voorkant agressieve strakke lijnen en hoeken.
– Van opzij eenvoudige ronde lijnen.
– Van achteren minimalistisch.
– En het interieur is een mix tussen playstation en kitsch.
Wat waren ze denkende?! Nee, als je een modeaccessoire maakt, doe het dan goed zoals Spyker destijds. Die klopt gewoon van alle kanten:
http://preview.netcarshow.com/Spyker-C8_Spyder-2005-800-03.jpg
Dikke auto en dikke specs!
Die koplampen zien er echt niet uit.
Lijkt mij teveel op een veyron… Had van mij wel dikker en meer “in your face” gehalte mogen hebben, voor 2miljoen koop ik een andere leuke auto (mercedes clk gtr of een mooie zonda)
Juist die achterkant vind ik mehh… Ik vind de kont van de Veyron toch dikker!
Ben ik dan de enigste die dit geen mooie auto vind maar dan ook echt lelijk net als die laFerrari ook lelijk is. Doe mij maar pagani. Minder vermogen minder snel. Maar waar je ook kijkt van uit wel hoek ook zijn ze veel mooier dan als dit schepsel.
Het vorige ontwerp vind ik veel meer in balans en ‘eigen’, maargoed het ding heet ook niet Veyron maar Chiron. Specs zijn wel ziek zeg!
Spuuglelijk, heel duur, theoretische prestaties waar je in de realiteit geen zak aan hebt maar dat maakt niet uit want je rijdt er toch nauwelijks mee. Topsnelheid van 460.. Impressive maar waar dan? Ik ben benieuwd hoe lang het duurt tot de eerste crash. 10jaar of zo? 450stuks * 1000km per stuk *10.. Ja op 4,5/6 ton aan kilometers zal er vast wel iemand crashen toch?
Beetje het Frank Zappa effect. Waanzinnig complex, geniaal, bijzonder en overdonderend.
Maar ik hoef er geen plaatje van te draaien….
“Wel zorgen dat je neus de goede kant op staat, anders zou je de rotatie van de aarde weleens in de war kunnen schoppen” lache!
Verschrikkelijk lelijk, maar respect voor de Engineers die zulke cijfers kunnen uitpersen
@pietertjep85d: ja hij is super vet!
2,2 miljoen aftikken en dan zit je nog met z’n veredelt Audi stuur in je handjes
@bmwpowerm5: liever een BMW voor jou dan?
goed gelukte facelift van de veyron. uiteindelijk maakt de vag deze auto om wat veyron en chiron rendabel te maken met 450 veyron’s moest er geld bij nu hebben ze 900 stuks als productie aantal en verdiend de vag er weer aan slimme jongens die duitsers
@jortie: leestekens jongen…. Leestekens
@jortie: die Duitsers wel ja…
Van voren vind ik het best een geslaagd ontwerp, aan de zijkanten een stuk minder, maar dan gaat het echt mis in het interieur. Die scheidingswand in de vorm van een boog is echt een matige poging om er iets speciaals van te maken en bovendien verkleint het de zichtlijnen nog meer!
Op de Jetta Hybrid, gaat de teller ook tot 280 km/h.. just sayin’!
2.3 seconden naar de 100… een katapult schiet langzamer
Technisch een bewonderenswaardig apparaat. Maar als ik het geld zou hebben zou het toch een 458 worden of een 911 van een paar jaar oud. Zou ik meer blijvende lol aan beleven
Moet zeggen; toch wel erg gaaf en ook gewoon bizarre specs. Die two stage turbo zal wel zoiets zijn als een turbo met variabele geometrie zoals Porsche dat ook gebruikt!
Of wellicht een turbo met 2 inlaat kanalen met daarbij een klein en groot schoepenwiel voor de lage en hoge toeren!
Koenigsegg gebruikt deze laatste techniek ook
Is die doorlopende lijn van het dak naar de achterkant van de wagen een knipoog naar de Bugatti Atlantic?
@leaper035t: Yes, helemaal!
Oh wacht ? 8 liter motor. Zoveel olie verbruik kan ik niet betalen
Motortrend heeft een first look van de chiron op YouTube staan. Achterkant is trouwens wel lelijk met dat lightsaber achterlicht
Overigens meldt Motortrend, dat een exclusieve first look heeft gehad, dat de Bugatti een top van 261 mph heeft, ofwel 420km/u. Daarmee ligt de top 5km/u hoger dan bij de Veyron SuperSport, die 415km/u haalt in productietrim.
@Edge: Aanvulling: Gezien het feit dat Chiron een Audi S3 pk’s meer heeft dan de Veyron Super Sport, lijkt het mij aannemelijk dat het een begrensde topsnelheid betreft. De Veyron SS was immers ook begrensd en liep onbegrensd 430+.
It’s ugly but it gets you there, zeiden ze bij hetzelfde concern ooit over de Kever. Wat een draak van een ding met die totaal niet passende koplampen en die brede bips. Maar goed, hij kost een paar mio, dus we zien straks alle smurfblauwe, verchroomde en goud-met-paarse exemplaren wel weer afreizen naar een woestijnland, om daar toegevoegd te worden aan de collectie van een twintigjarige olieboer. Voor 2 mio koop je ook zes prachtige oude Dino 246-en, daar wordt een mens veel blijer van….
De neus had mooier kunnen zijn als ze die typische Bugatti grill niet zo pinokkio achtig hadden gemaakt. Dan was het wellicht net iets meer in balans geweest.
Achterkant moet even van livepics aanschouwt worden. Ik weet t nog niet zo.
moest het een W24 zijn, had ik hem gekocht maar een W16 (2x een V8) is wat lafjes
Boven de 400km/h komen de vleugels eruit?
‘Go go gadget Chiron-plane’
In het bericht hierboven wordt geschreven dat er ook een hybride versie zou komen. Ik heb echter een interview met Wulfgang Durheimer (CEO van Bugatti) gelezen en daarin zei hij dat ze bewust enkel voor fossiele brandstof als voortstuwing hebben gekozen. Dit omdat de motor met 10 radiatoren gekoeld moet worden. Toevoeging van een hybride systeem zou geen ruimte meer voor zijn waardoor het gehele ontwerp van de wagen zou moeten worden aangepast. Het zou de auto ook nog veel zwaarder maken dan de huidige 1993Kg, wat volgens hem geen optie is…. Dus helaas geen hybride supersport versie of zoiets
@roadrage78: hoezo zou je hybride willen? Trek gewoon die v16 met 4 turbo’s en een boel koeling eruit, simpele automaat met een paar verzetten en elektro-aandrijving en accu’s erin. Laag zwaartepunt, genoeg range om langs de boulevard te cruisen en 2000hp lukt dan best..
Gaat ie wel 460??? Overal op internet lees ik verder 420/h (261 m/)…
@terminator: De Veyron SuperSport heeft 434 km/u aangetikt en gemiddeld 431 km met wind mee en wind tegen. Dus reken er maar op dat de snelheid van de Chiron boven de 431 ligt :)
@michaelcorleone: TG NL zegt echter wel 460 km/h
Waardige opvolger ik ben onder de indruk zeer gaaf.
Wat ben ik blij dat ik tot de categorie mensen hoor die hem bloedmooi vindt!
88 radiatoren, geen hybride, 2000 kilo, achterkant die ze niet meer gemaakt hebben nadat ie uit de trailer is gevallen. 420 kmh omdat ze later nog een supersport moeten maken om de overige 300 stuks kwijt te raken. Of zijn ze allemaal al verkocht? Nee? Dan staan mclaren, porsche en ferrari nog steeds boven dit gedateerde stuk techniek uit de jaren 2000. Met een facelift zoals we dat van vag kennen, dat wel.
Hmm het lagere design spreekt mij wel aan. De koplampen en de gehele achterkant dan weer niet.
Verder heb ik nog altijd dubbele gevoelens bij Bugatti. Ook ben ik verbaasd dat ze er 450 gaan maken (als dat klopt) aangezien dat de Veyron toch niet echt soepeltjes verkocht werd.
Ik zou als ik het geld had gewoon even wachten op de Alfa Giulia QV.510 Pk is genoeg.Dan rij je tenminste dagelijks met plezier in je auto. 400 + km/u gaat geen eigenaar ooit rijden.Fijn dat die Bug het kan maar wat heb je eran?