







Leistung über alles! Omdat haren moeten wapperen.
Als u 850 pk, 1450 Nm koppel en een topsnelheid van 350 kilometer per uur voor uw Mercedes S-Klasse Cabriolet wenst, dan kunt u even met Brabus bellen. Die dropten afgelopen weekingd in Le Mans in samenwerking met Motul een tuningpakket voor de Mercedes S63 AMG Cabriolet. Om de vermogenswinst te bereiken werd het blokje naar eigen zeggen opgeboord tot 6.0 liter. Eigenlijk is dat 5,9 liter want de motorinhoud groeit van 5461 cc naar 5912 cc. Bovenop die volumewinst komen twee Brabus-turbo’s ter vervanging van de originele exemplaren, andere downpipes en speciale katalysatoren. Ook is het inlaattraject flink aangepakt, waarbij de airbox is vervangen door een carbon exemplaar. De luchtwegen worden afgerond met een Brabus RVS uitlaat met kleppensysteem voor een stille thuiskomst. Uiteraard is ook het motormanagement nog even flink gemodificeerd.
Tunerspecial-alles-gaat-stuk-critici kunnen zich de zure reacties besparen: drie jaar / 100.000 kilometer garantie is standaard. In het belang van de levensduur van de aandrijflijn is het koppel wel begrensd op 1150 Nm. Prestaties: 0-100 in 3,5 seconden en 0-200 in 9,4 seconden. De topsnelheid is gelimiteerd op 350 kilometer per uur, omdat de banden anders ploffen. Die meten overigens 21 of 22 inch als je de wielen van Brabus kiest. Om alles een beetje verantwoord te houden is de koets 15 millimeter verlaagd. De snelheidsmeter loopt tot 400 kilometer per uur, “to match the tremendous performance potential of the vehicle”, aldus Brabus. Verder is er een aerodynamisch pakket beschikbaar en kan je het interieur laten opleuken. Maar goed, dat kennen we van Brabus.
Mijn voorzichtige inschatting is dat Wouter na een halfuurtje Autobahn met het dak open, ongeveer hetzelfde kapsel heeft als ik. Lekker hoor Brabus, lekker. Komt er ook nog een 900?
Laat dit ding gewoon eens 400 rijden, kunnen we lekker VAG weer afzeiken!
“Als mij”?
@dhrschaaphok: uw punt is?
@CasperH: Het is als ik
@dhrschaaphok: oh crap, maandagochtenddingen. Mea culpa. Aangepast.
@CasperH: Als ik ?
@dhrschaaphok:
‘groter/kleiner dan’
‘evengroot/hetzelfde als’
Snelheid stopt al bij 300 Kmh hoor bij Brabus netzoals in de Brabus E-klasse 850 die in Nederland te koop staat.
Dit kun je in dat filmpje op youtube ook terug zien heeft iets met de banden te maken……
@mrwheely: wat een vuile leugenaars dan bij Brabus. Potverdikkeme.
Dit zijn echt bizarre cijfers zoals we gewend zijn van Brabus. De S-klasse, zowel de Limousine, Coupé en Cabrio, zijn chique verschijningen maar dat vervalt wanneer het een AMG is. Deze Brabus vind ik dan ook ontzettend dik. Qua exterieur is het allemaal niet zo extreem. Een monster.
Jammer dat ze aan het interieur vrijwel niks gedaan hebben.. Die bekleding van Brabus is echt geweldig en had op deze auto zeker niet slecht gestaan.
Mooie uitvoering zo. Niks meer aan doen
Liever het Mercedes logo in de grille en geen black on black
@apriliarsv: wees gerust, die ster kan je rustig laten zitten. Het staat op de persplaatjes alleen beter als Brabus dit aanpast.
Je toepetje/petje goed vasthouden met deze prestaties
En wanneer verschijnt hier een Autoblog rijtest van?
@breinstein: wanneer pasen en pinksteren op 1 dag valt.
Dan waait de gel gewoon uit je haar
Naast cabrio kan ie ook gebruikt worden als vrachtwagen met 1450nm
Krijg je er ook een klantenkaart van de Quickfit bij ?
Hou nou eens op met die zwarte velgen!! Man man man altijd maar die Black on Black combinaties. Pauperrrrr
Black beauty!
Mooie 20″ LM multispaaks en deze sinistere verschijning mag zo in het krappe parkeervak voor mijn buurvrouw d’r huis worden gezet.
Ik wil wel oprit typen, maar die heb ik niet en de voiture van mevrouw 2wheeler staat veelal voor ons huis.
Als je een cabrio hebt wil je toch lekker relaxt cruisen. Dan lijkt me dit helemaal het tegenovergestelde. Lijkt mij helemaal niets, die herrie en power. Koop dan een normale E of S.
Mooi is anders, de specs zijn wel ziek!
Over de top
Beetje jammer van het Mercedes logo op het stuur
Gvd, wat een bazenbak, die Brabus!
Behoorlijk dik ding! Maarrr… Ik vind de S cabrio er niet mooier op worden.
Eigenlijk wil ik sowieso geen S/S63/S65/Brabus S cabrio. Liever een 6/M6/Alpina B6/D6 cabrio.