
We moeten nog 9 maanden wachten tot hij gepresenteerd wordt, maar het lijkt er toch wel heel erg op dat we hem nu al in vol ornaat zien: dit is de nieuwe 7 Serie (G11).
In München weten ze het aan het eind van 2014 niet helemaal droog te houden. Terwijl CEO Norbert Reithofer al lekker buiten aan het gooien is met zwarte strijkers lekt dé release voor 2015 (hier nog gecamoufleerd) alvast hard het web op. Via deze FB-pagina, zonder context.
730e en 740e
Wat we zien is de imposante bips van een 730d met hele grote uitlaatsierstukken. Vlak na de release verwachten we echter twee interessante plug-in hybrides: de 730e en 740e. De eerste zal voorzien zijn van een 2 liter viercilinder en daarmee de eerste 7 Serie met vierpitter zijn, laatstgenoemde krijgt de bekende zes-in-lijn onder de kap.
De zesde generatie Siebener zal zo’n 150 kg minder wegen, komt er in een standaard wielbasis en een (13 cm) verlengde versie. Naast de stekkerhybrides wordt er ook een 730i (260 pk viercilinder) verwacht, met hierboven een 740i, 750i en 760i volgens vertrouwd recept, met iets meer power. Krijgen we ook een M Performance-achtig model? De tijd zal het leren.
Update: nieuwe plaatjes, van het interieur en een laserlamp. Gaan we de nieuwe 7 al in Detroit zien?
Ze veranderen 2 achterlichten en zeggen dat nieuwe model is…
@richman: dit is toch wel degelijk een nieuw model. Probeer eens een glaasje champagne ipv azijn
@marikoelolo: kus mn klote jungen
@richman: Geen zelfspot? Zelfs niet op deze feestelijke avond?
@richman: ah, gevalletje <16. Ga maar gauw je rotjes afsteken dan. Kickuuuuuhhh!!!!!1!!!1!!
@marikoelolo: ik ben ook <16, heb je daar wat tegen?! Grapje
@nvhuijkelom: ja.
@jaguarjunk: beetje stereotype.. Hoe dan ook, gelukkig nieuwjaar! ;)
@marikoelolo: Echt hè… heb jij een likebot aanstaan ofzo? Elke 1000 in een do(a)zijn comment van je staan binnen no time meer dan 100/200 likejes achter…
@VeniVidiVici:Ik heb oempa loempas in dienst die als een gek beginnen te klikken als ik een sein geef. Houd het wel tussen ons, wetenschappers trachtten meerdere keren mijn oempa loempas te ontvoeren ten einde ze aan een diepgaande analyse te onderwerpen.
@richman: het achterraam licht ook platter
@richman: 150kg haal je niet met twee achterlichten. Zal wel weer een strakke bak worden, maar ondanks dat ik een BMW liefhebber ben vind ik in dit segment een dikke S klasse toch gaver.
@richman: is geen nieuw model. De 7 serie bestaat al een tijdje hè. Maar wel een verfijnd design
@richman: ik uit mijn frustratie maar weer eens… Wat verwacht je???? Modellen-reeks moet toch op elkaar lijken. Je kan toch niet een totaal ander uitziende auto (7-serie) gaan uitbrengen..? Wellicht ligt het aan mijn inzicht of kennis dat ik dit zie/begrijp. Maar man man man…
Ziet er netjes uit…
Wel een beetje zoals verwacht toch? In de zin van: in stijl met de rest vd familie
Fraai achterwerk, vind em wel chiqué
Tja, het is een grote 3/5 serie..
Ik heb het gevoel dat de voorkant weer richting de klassieke vorm van de E38 gaat, dat zou zeker een verbetering zijn. Voor de rest is er niet eens zo veel veranderd, qua niveau van vooruitgang ongeveer in lijn met de nieuwe X5. Jammer dat er geen foto’s van het interieur zijn, ik gok dat de innovaties daar te vinden zijn.
@knipperlichtje:
Hier wat meer foto’s + een pica van het interieur:
http://www.autofans.be/nieuws/spyshots/30829-gelekt-eerste-beelden-van-nieuwe-bmw-7-reeks
Viercylinders in het vlaggeschip, waar eindigt dit?
@spidermann: denk ook niet dat hier vraag naar is in de key markets US, China en (tot nu toe) Rusland.
@spidermann: heeft de S klasse en A8 ook
@timd: ik zou wel eens de verkoopaantallen van deze 4 cylinders willen weten, binnen NL, binnen Europa en wereldwijd.
@spidermann: bij de V12 ;)
Ziet er wel mooi uit. Maar vind het TE blokkig
Vergeleken met de S klasse is dit gewoon mislukt.
@noshit: vergeleken met dit is de S klasse mislukt. :)
@knipperlichtje: Gelukkig dat smaken verschillen hoor….
@noshit: vergeleken met elkaar kom ik tot de conclusie dat ik ze allebei wil
HAHAHAHAHA? Is dit een grap?
Edit: achterlichten/achterkant lijkt toch wel op de gefacelifte Audi a8…
@pureturkish1: moet ik je helaas wel gelijk in geven, mijn eerste gedachte bij het zien van de achterkant was ook ‘hé dat is een A8’.
Jammer ik had na het zien van de ingepakte versies goede hoop op een sportief slanke Siebener in de geest van de E32 en E38 maar oa ook door de lelijke chromen bies (doet het ongetwijfeld leuk in focus groups in Amerika en Azië) lijkt de kont nu vooral smal en hoog. Mss ziet ‘ie er in het echt wel beter uit, dat geldt tegenwoordig vaak voor BMWs.
Zal nooit een S-Klasse worden, maarja dat is mijn smaak. Maar toch opmerkelijk dat er wereldwijd meer S-Klasses verkocht worden dan 7-series en A/S 8-ten bij elkaar…
@mb-driver: taxi
hier klopt iets niet ,het is meer en nieuwe 5 gt dan en 7 serie…
Zoveel ruimte in de wielkassen dat het ook een X730d zou kunnen zijn.
@mashell: volgens mij tillen ze een auto uit de veren en zetten dat vast als ze m transporteren per vliegtuig
@ettie: Thanks, dat stelt gerust.
Heeft wat stijlelementen van de A8, maar hij ziet er goed uit moet ik zeggen! Chapeau BMW (zegt een S-klasse fetisjist).
Heb gisteren (of eergisteren) 2 andere foto’s voorbij zien komen op fb. Alleen dacht ik dat het gewoon een zoveelste ps was. Zal straks effe zoeken.
Sorry hoor, maar ik ga nu iets zeggen wat mensen constant over Audi zeggen: dit is een hele slappe evolutie, een gekrompen 3/opgeblazen 5. In mijn ogen is BMW veel erger dan Audi qua design. Ik begrijp dat die L-vorm achterlichten een kenmerk is van BMW, maar het begint mij iig de keel uit te hangen en toont de creativiteit van de ontwerpers. BMW is weer toe aan een Bangle…
@mdm4: ja kijk, audi mensen zijn van mening dat de verandering in de lampen moet zitten. Bij bmw doen ze de auto om de lampen heen liever. Bij alle niet vag merken hetzelfde
Niet lelijk. Nu vind ik de 7-Serie altijd wel willen maar niet kunnen.
@kapiteinaudi: Overigens hebben ze die achterkant netjes gekopieerd van de A8. Naast Chinese auto’s kijken ze bij BMW nu dus ook naar andere Duitse merken. O wacht… dat deden ze al…
haha die voorkant! Wat mislukt! Die achterkant lijkt wel rechtstreeks van de a8 af te komen en die voorkant van die mislukte x5! Ik kan hem niet serieus nemen sorry hoor. Wat ziet zo’n s-klasse er toch geweldig uit! Die pheaton ziet er zelfs nog beter uit en zal vast wel goedkoper zijn
@henkhupelschoten: achterkant lijkt ook wel op de S-Klasse coupe en de MLC.
Je zou kunnen zeggen dat het kopiëren is, maar ik vind het meer ‘great minds think alike’.
Zowel BMW als Mercedes zijn tof.
Heel erg mooi.Van de huidige lijn van Mercedes vind ik de S het minst vervelend overkomen op mijn nu nog intacte netvlies.Maar dit oogt toch allemaal wat strakker.BMW is absoluut niet toe aan een nieuw Bangle debacle.
Mooi, die chrome lijst doorlopend in de achterlichten (A8), die rechthoekige uitlaten trouwens ook (A8)….
@Barryyy: Je bedoelt diezelfde chromen lijst tussen de achterlichten als de face lift 7 Bangle ? Ken je feiten ouwe.
Voortaan kunnen er 2 lijken in de kofferbak ;-)
Is het niet gewoon een Lexus Gs??
Tlijkt nu overigens echt op een kia haha!
Nee, met dit niemandalletje redden ze het niet tegen de imponerede S.
En wat een rare platte voorbumper, alsof er nog een paar centimeter af moest toen het design al klaart was.
Ik vind het front er heel erg op vooruit gaan.
Teveel chroom, ronde vormen, gadgets: gebouwd voor de Aziatische markt. Vandaar ook het Lexus-gevoel.
Waarom Moeten ze mij bellen?
Mooie auto en heeft naar mijn mening helemaal niks van een A8 in het design zoals sommige dat wel vinden…
In eerste instantie dacht ik dat het een 5 GT was… Kan aan mij liggen, maar toch.
En de voorkant vind ik sws niet mooi, maarja smaken verschillen.
Hey dat is de Übermacht Oracle uit GTA V
Mooie auto klopt van alle kanten design straalt kracht uit Mercedes en Audi zijn wat meer ingetogen kwa design maar ook mooie op hun manier. Ik zou deze nemen heb net ook het interieur gezien op andere site is ook gaaf en past goed bij de auto en uitstraling van Bmw.
Lijkt op een 3serie.. Een 7serie moet echt lijken zo van, wow wat is dat voor slagschip.. Zo’n e38 formaat toen der tijd snap je :)
@driver28: daar hebben ze de S klasse voor uitgevonden…
Die doorlopende voorlampen tot tegen de nieren daar kan ik toch maar niet aan wennen. Bij de X5 wel stoer maar bij de andere modellen staat het niet. Een 7 serie hoort ook een bepaalde elegantie te hebben, dat mis ik.
Dat die koplampen zijn doorgetrokken tot aan de nieren vind ik nog steeds een faal in de nieuwe designtaal. Net of-ie een bril op heeft. De huidige F01 is veel en veel mooier m.i.
Mooier dan de concurrentie
Krijgt de 760 wel weer een V12?
Ik ben verliefd…
Hier meer foto’s, ook van het interieur
http://www.bmwblog.com/2015/01/01/leaked-2016-bmw-7-series/
Heb nooit helemaal het nut gesnapt van de 7. Hij zal nooit zo comfortabel zijn als de s klasse. Als je zo’n auto met chauffeur wilt dan kan je toch eigenlijk niet om de s klasse heen? Die is echt gebouwd voor de achterpassagiers! Al helemaal als Maybach.
@series2:
Want iedereen die zo’n wagen koopt heeft een chauffeur? Lijkt mij heel stug.
@Rob: waarom anders een lange variant leveren?
Beetje teleurgesteld ben ik wel… Dit zijn gewoon de Audi A8 achterlichten 180graden omgedraaid… Zal wel weer de beste zijn in zijn klasse
Door de chromenstrip bij de achterlichten moest ik ook een beetje aan de A8 facelift denken. Maar als je nog langer teruggaat naar de Bangle BMW 7-serie (e65 facelift) zie je ook dat de chromenstrip de achterlichten verdeeld. Het is dus niet de eerste keer dat BMW dit toepast of heeft afgekeken bij Audi, eerder andersom dus.
Wat ik tot nu toe opmaak is dat de nieuwe 7-serie weer een imposante indrukwekkende wagen wordt. Dat vind ik altijd lekker een vlagschip hoort elegant, sierlijk te zijn tegelijkertijd ook groot en imposant te zijn. Als men meer iets ‘’sportiefs’’ zoekt moeten ze kijken bij de 5-serie of 6 GranCoupe.
Ook een Audi A8 en de S-Klasse kan ik waarderen, het is goed dat deze 3 de perfectie wil benaderen, vanwege de moordende concurrentie. Dit zorgt ervoor dat je als autofabrikant niet kunt stilzitten. Maakt mij nieuwsgierig naar het interieur.
iew….4 cylinders in de siebener??
Pracht wagen! Heel erg benieuwd hoe die in het wild oogt en een uitvoering met wat betere normale velgen.
Volgens mij is ie die 150 kg afgevallen omdat er geen motor in zit hehe. (zie rijhoogte voor) Ben benieuwd waar deze vandaan komt, waar ie naartoe gaat en wat ie in zo een box doet.
Overigens hoeft een nieuw model niet altijd alleen nieuwe “looks” te hebben. Ze gaan belachelijk hard met die technologieen in de automotive, dus ze mogen best regelmatig een update doorvoeren in hun modellenlijn. (Oftewel, engineers werken harder dan designers!)
Desalniettemin altijd een fan geweest van de 7 serie, looks niet altijd goed, maar wel altijd een imposant voertuig!
Had wat meer stroomlijning mogen hebben. Kom niet in de buurt van de S klasse zo. Valt een beetje tegen. Ook het interieur, zie ik daar nu aluminium frontjes en knopjes van de S klasse? Verder zie ik weer dezelfde klokken, mag BMW ook een groot display van maken net als bij de S klasse. Met alleen het loskoppelen van de navi professional ben je er niet. En het stuur ziet wat goedkoop uit. Weet niet ik ervan moet denken maar de prijzen van de 2009 en 2010 gaan hierdoor wel omlaag op de 2dehands markt
is gewoon een kia K900 met bmw logo
http://www.kia.com/us/k3/content/media/mediabin/vehicle/gallery//CMS/vehicles/k900/2015/gallery/exterior/gallery_K900_2015_0003_Layer_Comp4–kia-1280x-jpg.jpg