







Sommige uploads op Autojunk.nl trekken onze aandacht. Dit geweldige project bijvoorbeeld, waarbij een oude Pontiac Fiero werd omgebouwd tot Italiaanse schone.
Het uiteindelijke resultaat werd onlangs getoond, maar wij waren nou juist zo benieuwd hoe dit project tot stand was gekomen. We namen contact op met Max, die het één en ander wist te vertellen over zijn zelf gebouwde Lamborghini.
In 1990 is de vorige eigenaar begonnen aan dit project, letterlijk met een aantal metalen buizen. Deze buizen zijn gelast tot een metalen frameconstructie. Hierna zijn er platen metaal door een machinebankwerker gemaakt die helemaal kloppen met de verhoudingen van de originele Countach.
Echter toen dit was gebeurd heeft het project jarenlang stilgelegen. Het was de bedoeling om telkens een stukje te doen aan de auto. Het is tot zover gekomen dat er een Amerikaanse V8 in is gelegd, en de ophanging, onderstel, electra etc in orde is gemaakt. Het is echter zo’n dure hobby dat de vorige eigenaar de auto te koop heeft gezet, en het de beurt aan iemand anders was om de puzzel verder af te maken, wat aardig lukt ;). Iedere keer verzamel je een stukje van de auto. De laatste uitdaging is het interieur, en een kenteken. Het laatste onderdeel wat er is verzameld zijn de stoelen, deze lijken op het origineel.
Hierboven zie je hoe Max de de half omgebouwde Countach aantrof. Het feit dat het project nooit is afgerond door de vorige eigenaar vond de doe-het-zelver zonde. Max besloot zelf het heft in handen te nemen door de auto te kopen.
Het bijzondere is wel dat er in de afgelopen 27 jaar bijna alle onderdelen die er op en aan de auto zitten, denk aan lampen, logo’s etc alles origineel is. Er zit dus een vermogen aan onderdelen in de auto. Zoals gezegd is de volgende uitdaging het interieur. Er is een houten frame getimmerd die gestoffeerd moet worden, en het tellerhuis is ook al aanwezig. Kortom een project dat al 27 jaar loopt en nog niet af is, een Lambo van Nederlandse bodem.
We wensen Max veel succes toe met de afronding van het project. Het resultaat is tot nu toe erg indrukwekkend te noemen.
gaaf hoor, success met de afronding
Leuk maar blijft toch een namaakje.
@Donstil: kan soms zelfs beter zijn dan het origineel..
@camber24: Maar als de basis daarvan een Fiero is gaat die vlieger niet op.
Toch wel gaaf om te zien, het ziet er wel indrukwekkend uit.
Ook wél apart dat er veel originele onderdelen zijn gebruikt…
@Donstil: dat is toch ook de essentie van een replica bouwen? Ik vindt het een schitterend project met dito verhaal. Het als “namaak” betitelen doet t geen recht
@wheresmycossie: de eigenaar heeft er in ieder geval meer plezier van dan de gemiddelde ‘echte’ Lamborghini eigenaar die de auto onder een laag stof meer waard laat worden…
@wheresmycossie: toch is het een namaak
Leuk!
Erg gaaf!
Maar doe mij toch maar die Murcielago ;)
Spijtig van die amerikaanse V8 maar voor de rest duim omhoog!
Vooral omdat Max hem namaakt met zoveel mogelijk originele onderdelen.
Het ziet er erg gaaf uit. Mooi dat je de moeite wilt nemen om een dergelijk iets te bouwen en af te maken waar een ander mee begonnen is. Veel succes maar bovenal veel plezier met de auto!
En nou is een replica wel ineens cool/stoer en mooi project. Jammer, blijft een bakje tupperware!
@mars: ga je mond spoelen jij vervelend individu dat je daar aan het typen bent. Dit is gewoon een heel gaaf project waar je alleen maar respect voor kunt hebben.
Ot: Hoop de auto een keer te kunnen zien. Succes met de afronding!
@cpp1: Iemand mag geen eigen mening hebben?
@romeoalfa: uiteraard mag dat, echter wel op een gepaste manier…dit is erg respectloos zoals deze man dit project afkraakt.
@romeoalfa: soms kan je je mening ook gewoon voor je houden.
@romeoalfa: nee, vooral niet over die alfa knoei
@romeoalfa: het punt is dat degene die het nu als namaak afschildert, wss als hij em in het echt tegenkomt het verschil nieteens ziet
@gtrlove: aah, want jullie herkennen natuurlijk gelijk een replica?!
@mars: want wij roepen niet gelijk dat het maar een nepper blijft, daar ging het om
@cpp1: hahaha, over respect gesproken..
@cpp1: @mars heeft wel degelijk gelijk. Veel (buitenlandse) hobbyprojecten worden hier met de grond gelijk gemaakt, maar nu het een AB-Lezer betreft is het oeh en ahh.
Ook mijn complimenten gaan uit naar deze hobbyist, hij heeft zo te zien behoorlijk plezier in het bouwen gehad. Vind de hypocrisie hier soms gewoon jammer.
@autodrop: jij snapt ’t.
@autodrop: ik heb ook niet gezegd dat hij ongelijk had of wel. Ik weet dat hier replica projecten tot het bod worden afgezeken. Echter dit project even snel een ‘hoopje Tupperware’ noemen, zoals @Mars dat doet, vind ik gewoon niet chique…zeer denigrerend.
@cpp1: hoe knap het misschien ook is. En er zoveel mogelijk orginele onderdelen worden gebruikt. Blijf ik dit soort projecten altijd beetje onzinnig vinden. Je wil graag een lambo die kan je niet betalen. Ga je iets na maken wat nooit in de buurt komt van wat je eigenlijk wil.
@mars: als het goed wordt gedaan, hij bijna niet te onderscheiden is van het origineel, maar niet gebruikt wordt om proberen te veilen voor een vermogen alsof ie echt is, is een replica cool.
@mars: ik denk dat mensen vooral het vakmanschap waarderen. Kijk eens naar de benodigde vaardigeheden om een project zoals dit af te ronden.
Replica’s en je hebt recreaties. Deze valt onder de laatste categorie. Mooi werk!
Super leuk dat je dit doet! Hoop dat je vooral zelf heel erg tevreden gaat zijn met het eindresultaat Max. Respect voor je initiatief. Zouden er veel meer van moeten zijn!
Nee sorry, ik zie niet wat hier zo leuk aan is. De V12 van een originele countach lijkt mij één van hoofd attracties, om maar iets te noemen. Een schade Countach 27 jaar geleden aanschaffen, leek mij een leukere uitdaging (lucratiever ook uiteindelijk)
Mooi project!
Vakwerk
Goed bezig en blijf bezig
Zonde van je centjes.
@atrak: want een hobby auto is doorgaans geen bodemloze put??
ik snap het opknappen wel, een auto blijft een passie en hoeft zeker niet perse een rendement te hebben.
Maar ik hoor graag ook meer over die Murcielago
Gaaf project!
Zou zelf alleen wel gewacht hebben met showen op Autoblog tot hij helemaal af geweest was… Had je kunnen genieten van de reacties van alle autkenners hier die zouden denken dat je een echte Countach hebt.
Niet zomaar een replica! Dit is top! Zo zouden alle replica’s moeten zijn!!!
Je hebt replica en namaak. Replica is het proberen tot in detail te recreëren. Namaak is iets wat er in de buurt komt. Ja, het heeft niet de juiste tor maar heb veel respect in iemand die dit aandurft. Succes met de afronding!
Leuke hobby, succes ermee!
Zou het zelf nooit doen want ik kan het zelf niet. Maar heb altijd wel respect voor mensen die het wel kunnen, of het nu wel of niet goed gelukt is. Dit project ziet er gewoon goed uit en daarvoor petje af!
Hier kan iedereen van vinden wat ‘ie wil, maar jij maakt je eigen auto gewoon. Dat kunnen er maar weinig zeggen. Geniet van het project en van de auto! En hou ons een beetje op de hoogte ;)
Ik vind iedereen die met passie met auto’s bezig geweldig. Oostblokkers die hun eigen (crappie) auto bouwen, mensen die met liefde een oude auto restaureren en mensen die zo een bewondering voor een bepaald model hebben dat ze hem in detail zo natuur getrouw na bouwen. Ik vind het allemaal mooi! Kun je wel zeggen, ja er hoort een V12 in of het hoort een origineel te zijn maar laten we eerlijk zijn dat is voor de meeste niet weggelegd. Dat je dan dus besluit zo een project te gaan doen / over te nemen heb ik dan alleen maar respect voor. Succes, ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat.
Zelf zou ik ooit graag eens zelf een auto ontwerpen en bouwen. Lijkt me super tof.
Maar als het een replica moest zijn welke auto zouden jullie dan nabouwen? Daar ben ik wel benieuwd naar.
@sketcher: een pontiac Fiero replica zou ik heel graag zien.
Maar alles gekheid op een stokje, ik wil een 911 GT1 replica.
@ferrari94tr: Fiero replica op basis van een Countach :D. Als je ergens autofanaten mee over de zeik kan krijgen is dat het wel…
@sketcher: Replica: BMW 507. Wat een prachtding is dat. En natuurlijk veeeeeel te duur voor wat er nu voor vragen.
En ook belangrijk: een mooie oude supercar: daar wil je eigenlijk ook het circuit mee op kunnen. Vertrouw je dat met een replica?
Met een replica 507 lekker door de bergen touren (misschien zou ik er betere remmen op zetten); dat doe je zonder zorgen.
Heel erg gaaf! Als je een replica maakt doe het dan zo! Is die Murcie ook van Max?
Gaaf! Ik moet zeggen dat ik de Countach steeds mooier vind worden, terwijl ik hem 5 jaar geleden nog verafschuwde! Nu nog sparen voor de V12 mocht dat passen ;-)
Ik begrijp niets van namaak maar ik vind het wel ontzettend knap dat je dit kunt. De echte Countach met carburateurs maakt zo’n beestachtig geluid.
Ik zal je mijn kijk op replica’s besparen. Goed werk Max!
Soms is een replica oke.
Beide geweldige modellen Max! Die oranje Murcielago is trouwens wel een echte. Van Wil van Buuren
Dit is andere koek dan al die mislukte creaties die we voorbij zien komen. Het is gaaf als wij als ‘autokenners’ op t uiterlijk niet kunnen zien of het origineel of replica is. Het geluid en details verraden je dan. Mooi project!
Al mooi gedaan! Nog veel succes met de verdere werken! Hopelijk zien we hem nog eens passeren hier als hij af is. Je hebt er in elk geval meer plezier van dan een eigenaar van een echte.
Een replica ia altijd een bron voor discussie maar ik denk dat duidelijk mag zijn dat het werk dat erin gaat respectabel is, sowieso leuk om te doen en je hebt veel meer plezier van iets dat je met eigen handen hebt gebouwd…
Ik zou zelf iets dichter bij een origineel willen blijven, bijv een Cobra oid. De V12 hiervoor nekt het.
Het bouwen lijkt me heel leuk maar het eindproduct zou pas leuk zijn als de v8 kan racen met echte countach
Laat ze maar lullen.. die stuurlui kunnen waarschijnlijk nog niet eens een broodrooster van een nieuw snoer voorzien, laat staan een dergelijk gestrand (!) project ‘even’ oppakken. V8 of V12, whatever works, als ie maar op kenteken komt!
Evt Engeland route nu t nog bij de EU hoort, krijg je altijd een kenteken.
een mooie replica is gewoon een compliment .
iemand die er veel liefde voor heeft maar helaas niet de financiële middelen .
Jammer van de V8, probeer er dan om zijn minst een v12 in te hangen. Misschien die van een BMW 8 serie?
Omdat het toevallig een autobloglezer is vind iedereen het ineens cool, gaaf, fantastisch en weet ik veel wat nog meer. Als het een project van Pjotr uit Polen was geweest was hij waarschijnlijk met de grond gelijk gemaakt. Ik heb respect voor het werk en de tijd die iemand erin steekt maar hoe je het ook wend of keert, een echt Lamborghini zal het nooit worden.
Super gaaf! Natujrlijk wordt het nooit eeen echt Lamborghini maar je gaat wel heel dichtbij komen. De eerste keer rijden lijkt mij gaaf, maar het project zelf is natuurlijk ook fantastisch. Mooi vakmanschap!
Ik heb deze auto zien staan bij een schadeherstelbedrijf in Pijnacker, waar de auto werd gespoten.
Mooie wagen om te zien.
Dit is één van de betere replica’s.
Hele goede replica
Is deze Countach tekoop Max?
Respect voor het werk wat erin zit, maar ik blijf replica’s niks vinden. Voor mij blijft zo’n ding voelen als een golf 1.2 waar iemand GTI achterop plakt, met dat verschil dat die persoon tenminste nog in hetzelfde merk en type auto rijdt als datgene waar hij op wil lijken.
@aslani4 De auto is inderdaad te koop;)
@spyderweb dat klopt, dat auto is daar gespoten.
Beste Max wat is de prijs? En uw telefoonnummer?
@aslani4 ik heb je gisterenavond al een persoonlijk bericht gestuurd ;)
Ok dankje Max