![Afbeelding Audi prijst zijn A6 en A7 Competition-scheurdiesels [326 pk]](https://static.autoblog.nl/gallery/Audi/A7_30_TDI_Competition/Audi-A7-TDI-001.jpg)
![Afbeelding Audi prijst zijn A6 en A7 Competition-scheurdiesels [326 pk]](https://static.autoblog.nl/gallery/Audi/A7_30_TDI_Competition/Audi-A7-TDI-002.jpg)
![Afbeelding Audi prijst zijn A6 en A7 Competition-scheurdiesels [326 pk]](https://static.autoblog.nl/gallery/Audi/A7_30_TDI_Competition/Audi-A7-TDI-003.jpg)
![Afbeelding Audi prijst zijn A6 en A7 Competition-scheurdiesels [326 pk]](https://static.autoblog.nl/gallery/Audi/A7_30_TDI_Competition/Audi-A7-TDI-004.jpg)
![Afbeelding Audi prijst zijn A6 en A7 Competition-scheurdiesels [326 pk]](https://static.autoblog.nl/gallery/Audi/A7_30_TDI_Competition/Audi-A7-TDI-005.jpg)
![Afbeelding Audi prijst zijn A6 en A7 Competition-scheurdiesels [326 pk]](https://static.autoblog.nl/gallery/Audi/A7_30_TDI_Competition/Audi-A7-TDI-006.jpg)
Naast de al aangekondigde A7 Competition rust Audi ook de A6 uit met de 326 pk / 650 Nm sterke 3.0 BiTDI. En, is het ze gelukt de prijzen onder de 100.000 euro te houden?
Van de A6 sowieso, dat viel te verwachten, maar voor de A7 voorspelden we al dat het kantje boord zou worden. ’t is de importeur echter gelukt:
Audi A6 Limousine 3.0 TDI BiT competition € 85.060*
Audi A6 Avant 3.0 TDI BiT competition € 89.090*
Audi A7 Sportback 3.0 TDI BiT competition € 97.890*
Over de nieuwprijzen moeten nog wel even afleverkosten worden afgetikt. Aangezien een liter diesel heden ten dage bijna net zo weinig kost als een liter melk mag je jezelf best trakteren op een auto die iets meer praktijkverbruik heeft, nietwaar? Nu alleen die aanschafwaarde nog even bij elkaar sprokkelen.
Voor de A6 Avant met Quattro betaal je wel fors meer dan voor een BMW 535d xDrive Touring, die met zijn 313 pk en 630 Nm voor € 81.693 in de prijslijst staat. Maar voor dit geld krijg je dan ook een S line exterieur, een 30 millimeter verlaagd onderstel, 20 inch jetsers (de BMW heeft standaard 17 inch) en stoelen met Valcona-leer en S line emblemen en zwart/aluminium Beaufort eikenhoutinleg en een 0-100 tijd van 4,9 seconden.
Wellicht dat een vergelijking met de 535d xDrive Touring High Executive (€ 89.998) meer op zijn plek is, voor welke dikke diesel zou jij gaan?
Ik zou sws voor de Audi gaan , wat een prachtbak , allebei voorall in deze kleur met velgen , mooie combinatie
@daans: Die velgen vind ik niet om aan te zien, echt afschuwelijk…
@Senne: Lijken wel Lexani-velgen oid. Zou niet misstaan op de gemiddelde Escalade.
@senne: Lijken precies op die 24 inch spinners die ze 5 – 10 jaar geleden onder Escalades en Hummers schroefden…
@daans: Ook ik vind deze kerkraamvelgen afschuwelijk!
@daans: soowee die velgen benne leluk !!
Audi staat bekend om zijn mooie velgen maar dit slaat de plank falikantifinaal mis…
M550d simpel
@dhrwilders: Is met zijn 106 mille maar zo’n goeie 20 mille duurder dan de A6…
@Dimglor: boeien aan ext. Opties ben je al bijna 20k kwijt die standaard op de m550d zitten zoals velgen, m-pakketje etc.
@dhrwilders: ja maar die extra pegels moet je dan natuurlijk wel kunnen ophoesten he?
@dhrwilders: Een tekst lezen is toch soms zo moeilijk…
“Maar voor dit geld krijg je dan ook een S line exterieur, een 30 millimeter verlaagd onderstel, 20 inch jetsers (de BMW heeft standaard 17 inch) en stoelen met Valcona-leer en S line emblemen en zwart/aluminium Beaufort eikenhoutinleg…”
@dhrwilders: jij snapt het!!
@dhrwilders: Dhr. Wilders niet goed Nederlands kunnen lezen jij niet weten? Hij hebben dubbele paspoort.
@tr81passat: daarom rij jij een passat vriend, niet janken
@dhrwilders: ach ja, een auto zegt ook zo veel over iemands vermogen. Zo een slechte auto is de Passat ook niet. Het was trouwens maar een grapje (vanwege je gebruikersnaam), no hard feelings. Ik stem ook stiekem op Wilders ondanks mijn Turkse achtergrond.
@tr81passat: tamam abi
@dhrwilders: geloof me een 535d is genoeg.
@ettie: als we toch gaan patsen, dan gaan we tot de max. toch
@dhrwilders: typeaanduiding er altijd af tenzij je een 520 of 525 hebt. Als de 550d geen xdrive had gehad dan was ik het met je eens geweest. Voorlopig chiptuning dus
@ettie: heb nu een jaartje een gran coupe 640d xdrive …geloof me je wilt meer als je dit een tijdje rijdt
maar ondanks dat snap ik je…..het gaat zo makkelijk dat je niet door heb hoe hard je gaat !
@arashrsf: wij hebben een tijdje een 535i f11 gehad. En ook met rwd gaat het soms knetterhard zonder dat je t door hebt
@dhrwilders: Jammer van je naam, maar voor de rest ben ik het volkomen met je eens. Een Touring graag.
@trustmeiamanengineer: voor het eerst in jaren weer een sedan genomen. Bij elke vakantie weer een hoop gemopper… Gewoon weer een touring inderdaad
Brrr, die velgen. Voor de rest is het wel een rappe dieselstoker. Klinkt zoiets nou nog als een tractor, of klink ik nou heel oud ?
@corrado16v: de 3.0 BiTDI heeft een soort van speakers in de uitlaat die de resonanties veranderen. Hij klinkt dus al ware het een benzine V8.
@knipperlichtje: dat was het dus, op vakantie in Oostenrijk verbaasde ik mij er telkens weer over.
@knipperlichtje: het werkt ook nog soort van… Bij mijn werk zit een bedrijf waar regelmatig zo’n ding langskomt en die wordt flink afgetrapt in de straat… Klinkt heftig maar is wel een diesel
Audi, kan het niet helpen. Zoveel mooier, echt items.
Ten opzichte van de normale 3.0 BiTDI dus 13 pk extra… “Competition”.
Haha.
@m550d: 6 pk extra geloof ik. Nog erger dus.
@m550d:
tja .. klinkt idd nogal kneuzig (zoals eigenlijk alle toevoegingen die nix toevoegen) maar Audi heeft ooit eens een keer deelgenomen aan Le Mans volgens mij ..
vind het ook serieus veel vermogen uit een 3 liter diesel ..
M550d?
Die kost 110.000 euro en zit qua specs een stuk boven dit spul
@sir_smokalot: Maar de e 3.0 BiTDI doet in de praktijk niets onder voor de M550d
https://www.youtube.com/watch?v=lMxVw_BMX2A
@bofkont: die Audi heeft wel een flinke tellerafwijking, zeg!
@gtwillem: de begrenzer staat gewoon wat ruim afgesteld, alle begrensde audi’s lopen 266 op de teller. Dat schijn je te kunnen zien met een aftermarket navi die de GPS-snelheid weergeeft, het verschil tussen teller en GPS kan zo’n 2 à 3 km/u zijn
@knipperlichtje: is ook afhankelijk van de wielen dienje eronder monteert.
Ik bedoelde het voornamelijk ironisch dat de Audi net zo hard lijkt te accelereren als de M550d.
@gtwillem: aah zo had ik ‘m niet opgevat. Blijf ook lastig om ironie van de pixels op je scherm af te lezen ;)
@bofkont: Dit soort filmpjes zijn volledig nikszeggend… Je kan niet zien of ze misschien bewust gesynchroniseerd zijn, je weet niet of de omstandigheden gelijk zijn, etc…
Anyway, als ik een powerdiesel zou mogen uitzoeken, dan graag de BMW 435d xDrive Gran Coupe… Misschien iets minder pk’s maar ook minder gewicht en frontaal oppervlak en effectief net zo snel.
@griffendahl: Mijn voorkeur ligt ook bij bmw, maar heb al meerdere malen gelezen dat dit audi blok echt niets onder doet voor de M550D.
@bofkont: Dat kan ook wel, maar dat kan je niet uit een filmpje als dit halen… Veel te veel onbekende factoren, ik kan ook wel zo’n filmpje maken waarin het lijkt alsof mijn A3 2.0 TDi sneller lijkt als mijn BMW 328i ;) Dat wil niet zeggen dat dat echt zo is…
@griffendahl: Dat geloof ik direct.
Zal eens kijken of ik nog wat anders kan vinden.
@sir_smokalot: Ik heb mijn a6 laten chippen tot 360pk en dan zijn de prestaties in rechte lijn tot 200kmh identiek met een m550xd. Zelfs standaard was het verschil te verwaarlozen.
@bedirhan: u riep?
Ik zag laatst die gefacelifte a6 tegen in ons helliemond. En Ja Ik moest 2x goed kijken. Niet mis 326 roetende paardjes! Goeie autobahn cruiser
Een standaard 535d Executive met 518d tyleplaatje.
Gave uitvoeringen heur.. die velgen zijn wel erg vet!
Dus bij audi krijg je voor meer geld een hoop petjesplastic en wielen en een paar net-niet badges, terwijl bmw voor een minder maar toch al een flink bedrag een rappe, ingetogen zakensedan levert. Doe mij de bmw maar.
@thijsj: nou dat beeld is niet helemaal volledig Thijs, want bij Audi krijg je de standaard A6 Avant 3.0 BiTDI met 320pk en 650nm voor € 76790,-. Ik moet toegeven dat de Competition wel fors duurder is als je bekijkt wat je extra krijgt, maar goed sommige mensen zijn bereid dat uit te geven om iets exclusievers te rijden.
@autoriteit:
Ik ben het dus wel met hem eens, maar ik heet dan ook geen audiriteit….
Je hebt je naam verkeerd gespeld….
@tupperware: in mijn reactie aan Thijs noem ik alleen een feit, namelijk het feit dat de standaard Audi A6 Avant 3.0 BiTDI met 320pk vermogen en 650nm koppel € 76790,- kost. Waarom noem ik dat? Omdat Thijs beweert dat de BMW een stuk goedkoper zou zijn dan de Audi. Even ter vergelijking: de BMW 535D Touring met 313pk en 630nm koppel kost € 76930,- en is dus niet goedkoper, maar juist duurder dan de Audi.
Bijzonder dat jij het niet eens bent met de feiten die ik opnoem.. Mijn berichtje hierboven heeft dan ook niks met een mening te maken, maar alles met feiten. Ook bijzonder dat je op basis van de objectieve info die ik geef mij ‘audiriteit’ noemt. Waar hoor je mij zeggen dat ik Audi fan ben? Verklaar je nader…
@sir_smokealot:
En mag ik vragen wat het verschil precies is tussen de normale 3.0 BiTDI??
Dacht in eerste instantie, voor dat ik het vermogen zag, dat dit de concurrent moet zijn voor de M550D.
Ben benieuwd wanneer Audi daar nou mee komt.
@zakar36: dat vroeg ik me ook af, zie mijn reactie hieronder
@knipperlichtje:
Yes, heb je reactie gelezen en had ook niet anders verwacht. Jammer
@zakar36: De Audi RS TDI waar x maanden geleden sprake van was? Geloof dat er een A5 demo model waar ze een hoop journo’s mee hebben laten rijden. Maar sinds niets meer over gehoord. :(
@w0ut:
Ja dat heb ik meegekregen, en was nou erg benieuwd, en had eigenlijk ook wel verwacht,dat ze ter ere van hun 25 jaar TDI de RS TDI zouden uitbrengen maar helaas nog niet.
Dit of een BMW? Duidelijk dit. Ziet er toch zo veel mooier uit. Vind ik toch.
Ik voel een dubbeltest aankomen
De A6 raakt al wat op leeftijd maar vooral als Avant verveelt hij me nog steeds niet.Wat een heerlijke auto blijft dat.Vooral als S6.
Ik heb even opgezocht als wat voor iets ik dit moet zien. Het is een soort feestpakket om 25 jaar TDI te vieren. Het omhelst extra badges, leer, S Line, het zwartpakket en metallic kleuren die niet op het normale model te verkrijgen zijn. Alles bij elkaar is een A6 Avant ‘competition’ net wat goedkoper dan een S-line met de opties apart geselecteerd en dan krijg je er nog wat leuke kleine dingetjes bij. Waaronder de mogelijkheid om ‘m sepangblauw te laten spuiten.
Ga ik toch liever voor de BMW, ziet er in mijn ogen een stuk beter uit en is toch ook snel zat. 20 inch velgen en type-plaatjes hoef ik niet.
@Pordon: BMW maakt geen A6 of A7. Blijven nadenken hè.
@purepet9000: ? In het artikel wordt verwezen maar de BMW 535d en die heb ik in dit geval liever dan een A6/A7.
Zeker die Audi. En vwb de velgen, zal er nog maar geen oordeel over vellen. Die zien er vast wreed uit zien als ze tegen de klok in draaiend met 170 op de cruise langs je bijtellingskanon komen suizen. Of niet?
@soundgarden: Nee.
Edit- ik zie(n) te veel.
Voor mij ook de BMW. De 5-serie vind ik een geweldig mooie auto. Ik zou hem dan het liefst willen als 535i zonder xdrive.
Ik zou de A6 en de A7 allebei laten staan denk ik.
Ik zou gaan voor de prachtige CLS SB, Panamera, of 5-serie.
I.t.t. velen spreekt de Panamera mij gewoon ontzettend aan.
De Audi want in rood leverbaar en heeft normaal gesproken een iets mooier interieur, maar dat hebben ze hier in de smaakvolle kleurcombinatie van zwart, met zwart en zwart gecombineerd met zwarte accenten redelijk verprutst.
Een Maserati Ghibli diesel met een chipje graag… 330pk en 725Nm moet genoeg zijn…en 10 keer mooier dan deze Audi’s.
@w0o0dy:
alert ..
Audi kan echt wel mooie diesels maken aber VM Motori uber alles naturlich ..
@w0o0dy: Tuurlijk losse dashboards en allerlei gekke geluiden in de kabine heeft ook zo zijn (italiaanse) charmes. ;-)
@w0ut: nieuwe fabriek… Vergeet het maar.
Bmw 640d grand coupe is genoeg
Die achterkant van de A7 is toch elke keer weer schrikken, terwijl de rest van de auto zo mooi is.
Een rode A7 tja… dan ben je wel de locale pimp hier in de buurt.
@schellekens006: Dat heet smaak.
@purepet9000:
Wansmaak is inderdaad ook smaak..
Dikke wagen, zeker in een leuk kleurtje.
Audi A6 met s-line en 20inch sloffen?
Bye bye comfort.
Paar weken geleden nog met deze configuratie gereden maar de ‘standaard’ quattro 272pk. De wielen waren niet mooi. Het was te groot om nog mooi te zijn.
Ik ben een Audi fan maar de M550d Touring blijft toch de über-diesel
@rs_1989: Right, het gaat hier over Nederlandse prijzen…
Doe mij maar de BMW M550d x-drive touring. Mét skibox :D
Doe mij dan maar een 535d of 640d Gran Coupe graag in plaats van die afzichtelijke Audi’s! Doorsparen voor een M550d zou ook zeker een goede optie zijn, wat een heerlijke bak is dat zeg.
Normaal ben ik een BMW man maar ik vind de A7 toch wel een plaatje, zeker in deze kleuren.
In het geval van de A6 liever een M550d.
In het geval van de A7 liever een dieselGhibli/diesel CLS
Voor diegene die vragen wat het verschil is tussen de reguliere Bitdi en deze, deze is voorzien van 1 normale turbo en 1 elektrische turbo, dat maakt hem anders dus, daarnaast is deze al een tijdje uit in Duitsland en zijn er al verschillende testen geweest waarbij hij de oh zo begeerde M550D hier op autoblog de baas is.
@jeanclaude:
Boeiend….
De M550d is echt premium, dat is het enige dat hier telt….punt…
een 535d op standaard 17″, dat kan toch niet waar zijn….
Ik zou voor de M550d gaan.
Hahahaha die velgen…