
Gaat hij nou wel of niet naast Lil’ Lewis over de baan blazen?
Nou, zet je schrap, hier komt het antwoord. Nee. Dat doet hij niet. Hij wil heel graag wereldkampioen worden, maar alleen met zijn vrienden van McLaren.
Volgens Autosport gelooft de wenkbrauw de tweevoudig wereldkampioen in het project dat hij is gestart. Sterker, de titel binnenhalen in een Mac is zelfs zijn enige doel. Althans, dat zei hij tijdens een bijeenkomst in Woking, waar hij in de McLaren fabriek op bezoek was. De gesprekken tussen Alonso en Toto Wolff zijn dus voorbij.
Hij moet alleen wel een beetje tempo gaan maken. Fernando begint namelijk volgend seizoen aan zijn laatste jaar bij de Britten. Daarna loopt zijn contract af en gezien het feit dat zijn salaris best wel drukt op de begroting van de renstal, mag er wel iets tegenover staan.
Goed, terug naar Mercedes. De tweede rijder wordt dus niet Alonso, ook niet Max en Ricciardo ook niet. De nood bij Mercedes is zelfs zo hoog, dat ze naar verluid Niki Lauda hebben gevraagd om te komen rijden. Maar die had daar geen oren naar, schijnt.
Williams-coureur Valtteri Bottas lijkt ondertussen over de beste papieren te beschikken om Nico Rosberg te gaan vervangen. De Fin zou de ideale vervanger zijn om het stoeltje op te gaan vullen, maar Williams weet dat het goud in handen heeft en laat hem niet voor nop de deur uitlopen. Daarnaast vindt Williams het fijn om om in elk geval 1 ervaren rijder aan boord te hebben en met het vertrek van Felipe Massa is Bottas de enige die dat heeft.
Zou het dan toch Mercedes-junior Pascal Wehrlein worden? Niemand die het weet. In elk geval, wordt vervolgd.
Doing Doing Doing, de mannen bij Mercedes-AMG zijn zwaar de lul.
Ze zullen toch snel met een opvolger moeten komen, alles passend en metend te maken en te laten wennen aan het grijs-groene monster..
@henkhupelschoten: bij red bull hadden ze de auto toch ook binnen 1 week klaar voor Max
@henkhupelschoten: haha zwaar de lul.. Ze hebben een drievoudig wereldkampioen, in 2017 sowieso een top 5 auto waarschijnlijk (weer) de beste, en als alles fout gaat in Wehrlein een duidelijk 2e rijder.. Sjonge wat hebben ze het zwaar daar..
@lambo4all: Maar een Constructeurstitel is ook belangrijk, voor meer centjes van de organisatie en uit de tv-rechtenpot, dus als Wehrlein faalt is die titel uit zicht en dat geld kan een topteam erg goed gebruiken. Scheelt Mercedes toch weer een hele zak duiten, die het niet zelf hoeft aan te vullen. Daarom wil men daar een goed presterende tweede rijder. Dat was ook de rede, dat Max naar Red Bull verhuisde, Kvyat zat met zijn derde plaats op zijn maximum. Dat is niet genoeg voor een topteam. Die willen constante prestaties.
OT: Ik blijf het herhalen, haal Sainz en het wordt volgend jaar smullen.
Doe maar Bottas. Naast Hamilton nog zo’n haantje, wordt het ook oorlog.
…en tot slot schijnt Niki Lauda ook geen oren naar de functie te hebben. Hij maakt ‘em gewoon wéér!!!
Ik moest stiekem toch wel weer lachen
@rrrobert: Gniffelt vrolijk mee!
Die zal volgens mij nooit geen wereldkampioen meer worden :)
Fin de carrière…
@harryb: hij wint vanaf nu alles bedoel je?
@harryb: nee die Fin da’s die andere
Bottas naar Mercedes en Wehrlein naar Williams?
@Yeelen: Dat roep ik al sinds rosberg weg is. Niemand luisterde….
@Yeelen: en dan zit Williams met 2 rookies in een jaar met nieuwe regels waar de auto sterk ontwikkeld moet worden. Daar zitten ze zeker niet op te wachten.
Na de laatste zin vroeg ik me hardop af wat voor nieuws ik zojuist precies gelezen had…
@lucchino: En weet je het inmiddels al?
Wehrlein gaat naar Mercedes AMG. Ze spelen het liever op veilig maar er is straks weinig ruimte meer voor andere coureurs, tenzij ze Button strikken om toch nog één seizoen te rijden. Bottas blijft bij Williams tenzij Mercedes ineens de motoren voor bijna nop geeft. Teveel haken en ogen voor Merc. Wat is dan veiliger? Een broekkie, juist!
@vonklausenburg: Mercedes heeft Williams een korting op de motoren geboden 10 miljoen pond, wat overeen komt met ongeveer de helft de prijs die Williams normaal betaalt.
Het enige probleem is dat Lance Stroll een contractclausule schijnt te hebben waarin staat dat Bottas zijn teamgenoot moet zijn. Vanuit Stroll’s oogpunt een slimme zet natuurlijk, want zo kan hij van een ervaren kracht leren hoe je de setup van een F1 auto doet en hoeft hij het wiel niet opnieuw uit te vinden. Voor Williams is dat natuurlijk wel lastig, want het betekent dat ze Bottas niet zomaar kunnen verkopen.
@Edge: Dat was een aspect waar ik nog niet van had gehoord, waarvoor dank. Dat maakt de situatie dus eigenlijk nog logischer: Wehrlein of Button. Veel andere keus hebben ze niet.
@Edge: en als Bottas naar Mercedes gaat wilt Lance niet meer rijden? Lijkt me heel sterk. Plus als beginner kun je zulke wensen ook wel vergeten denk ik.
@hzr: Dat nou ook weer niet, maar Papa Stroll betaalt Williams een flinke zak geld voor dat stoeltje (volgens de geruchten 70 tot 80 miljoen voor het stoeltje en het testprogramma samen) en als een van die contractvoorwaarden gebroken wordt, zou het zomaar kunnen dat Williams een aantal dollar/euro/pond mag terugboeken naar de rekening van meneer Stroll.
Die Chris Zegers kan ook alles…!
Dit houd de gemoederen wel.bezig ik ben benieuwd hoelang de soap aanhoud
@rob5nismo: Een soort van Zwitserleven gevoel!?!
Alonso zijn race carrière kenmerkt zich door op het verkeerde moment bij een team in te stappen, zeer begenadigd coureur had bij de juiste keuzes minimaal 2 titels op zijn palmares bij kunnen schrijven.
Als echt niemand wilt, dan bied ik mij wel aan. Zal straks toto wel even appen
Kies voor ervaring (alonso) of kies voor jeugdig talent (Wehrlein). Je hebt Lewis toch voor de titel dan kun je Wehrlein rustig klaarstomen voor volgend seizoen. Bottas is een middenweg.
Die heeft ook geen zin om 2e viool te spelen naast Hamilton. Kan ik me goed voorstellen. Misschien wil Barichello wel.
Jos? Ben jij dat?
Vraag me af waarop het stuk is gelopen. Ik gok dat Alonso de lol-factor bij MB miste. Ik kan me ook voorstellen dat hij misschien niet blij werd met zijn rang in het team.
Uiteindelijk rijdt Alonso nu voor de lol en komt het hem mooi uit dat hij ook nog eens even 50 mio per jaar (las ik laatst op AB) opstrijkt.
Als je dan meer moet doen bij MB, minder lol hebt en alsnog maximaal eigenlijk 2e in het kampioenschap mag worden; naast een coureur die je niet zo mag. Ja, dan snap ik het ook wel van Alonso.
Dat ie in het McLaren project gelooft, zegt niet zoveel. Ja, het project zorgt ervoor dat ze van langzaamste team naar niet-langzaamste team gaan; dat zal best. Maar volgend jaar meedoen om de winst in races? Lijkt me mooi, maar t zal wel niet.
Jammer zou wel een mooie strijd zijn geweest..
Ik zou niet verbaast opkijken als McLaren-Honda in 2017 gewoon mee doet om de podium plaatsen.
Honda komt met een compleet nieuwe motor en ook de tokens zijn er volgend jaar niet meer.
Dus er kunnen grote stappen gemaakt worden op motorisch gebied.