







Tja, en dan krijg je dit…
De meeste oude auto’s vinden we geweldig om hun simpelheid en eenvoud. In de dagen dat auto’s nog niet waren voorzien van Adaptive dit, Intelligent dat, Tronic zus, Prevention zo en dat een auto nog gewoon in 7 dagen kon worden getekend, was echte luxe een rechter buitenspiegel. Echter, wat zou er gebeuren als je -geheel tegen ieder sentiment in- een modern gebureaucratiseerd neusje van het zelfde model op een oude iconische auto zou frunniken? Kijkt u mee? (via carthrottle.com)
Ford Mustang mk-I
Je kunt je afvragen of ‘ie er echt op vooruit is gegaan, maar het ziet er in ieder geval strak uit.
Mercedes 190E 2.5-16 Evo
Acuut in productie brengen a.u.b. Lees je mee, Mercedes? Zou een mooi onderscheid zijn in het modellengamma.
Mazda MX-5
Dit is een photoshop waaraan werkelijk niets had hoeven gebeuren…
BMW M3 E30
De E30 met puppy-ogen, maar dan niet schattig.
Lamborghini Diablo
Enkel de velgen verraden al snel een gedateerd model.
Porsche 911 Classic
Beetje het zelfde verhaal als met de MX-5; zie jij het verschil?
And now for something completely different; de omgekeerde facelift. Oud neusje op moderne auto:
Honda Civic Type-R
Doet ons ergens denken aan de onlangs opgedoken Alpine A120.
Ferrari FF
Laat het even op je inwerken, dan lijkt het nog best geloofwaardig ook. De F40 verveelt immers nooit…
Dodge Charger Hellcat
Good Ol’ Boys ‘murican power!
Range Rover Sport SVR
Hoog blobvis gehalte, geschikt voor het platrijden van speltcrackers.
Het is er allemaal niet beter op geworden de laatste jaren als je het zo bekijkt.
@paulaner: eens
@paulaner: oneens
@v60polestar: Indifferent
Best geinig…
Doet u mij de 190 maar!
Die Mercedes 190E 2.5-16 Evo mag zo in productie. Hij kan het moderne front best hebben, en als de
Zeecontainer-klasseG-Klasse zo lang in productie kan, kan de 190E 2.5-16 Evo dat ook.@Edge: tot je er een originele 190 naast zet. Dan willen de meesten toch het origineel.
Haha, geinig hoor. Met name de F40, Civic en MX5 kan ik wel waarderen. Uiteraard moet je dit nooit in het echt gaan doen.
Dit zijn nou grappige Photoshop.
Ik vind die charger wel gaaf zo. Zou me niet verbazen als bijv. Monkey garage dat ook daadwerkelijk eens gaan doen.
@theiz: monkey garage doet alleen wat ze van de producer moeten doen. Het is één grote poppenkast.
@lekbak: wel vermakelijk om na te kijken.
@dirkiii: wat komt erna dan?
@mielie: mag je zelf bepalen.
@lekbak: probeer roadkill op YouTube
Die Porsche lijkt wel op een DB5, wel gaaf gemaakt!
Iemand verveelde zich?
@jorgos: Daar ben ik diegene in ieder geval dankbaar voor, want nu is mijn werkdag weer een stukje minder saai.
Wil iemand VH-Tuning even een mailtje sturen?
Ik vind het allemaal NIX!
Het enige dat een beetje meevalt is de rangerover.
De rest zijn allemaal oude wijven met Botox bakkes of omgekeerd.
Doe mij maar of echt oud, gewoon nieuw.
@tjorque: of nieuw…
Ik kan alleen de LaRo waarderen. De rest is echt horrible…
Oude auto’s met een nieuwe neus zijn volledig uit verhouding, ze vallen zowat voorover van de overdaad aan designfrutsels. De nieuwe auto’s met oude neus daarentegen lijken aardig in balans. Zo’n rustiger vormgegeven neus doet ze goed.
Blijkt maar weer dat ik de oude(re) auto’s een stuk meer kan waarderen dan het nieuwe spul. Dan liever een oude body met een nieuw onderstel + aandrijflijn
Ik weet niet, ik vind het zo half/half. Een modern front en dan de rest in de stijl van de oude auto.
Het idee is wel leuk. Ik vind de Civic Type-R dan nog de betere doorloop in lijn hebben.
Die FF vind ik nog serieus gaaf ook. En grappig hoe sommige modellen het goed kunnen hebben, bijvoorbeeld de Lambo of de Mazda.
Nope nope nope!
http://i.imgur.com/cqBTC.gif
Wel grappig om te zien. Wat vooral in mij opkomt is dat auto’s toch een stuk tijdlozer waren, nu zijn ze wel erg over-designed.
Haha wat slecht zeg! Behalve die Range rover, die heeft wel wat zo..
Overigens moest ik gelijk hier aan denken:
http://www.rangerovers.net/rrupgrades/body/headlight111.JPG
http://simmonites.com/images/Preg%20blue%20range%20rover.jpg
Ik vind facelifts vaak al helemaal niks omdat in veel gevallen de styling van een nieuwe neus en/of kont absoluut niet past bij de rest van de carrosserie. Dus wat ik hiervan vindt laat zich raden…
Maar wel een leuk hobbyprojectje!
Wat is er veranderd aan die porsche
Tja….. Alleen die Range Rover kan gewoon zo in productie. De rest is grappig om te zien.
Vroeger was alles beter… less is more!!
@Mika_Hakkinen: In je volgende auto dan gewoon weer 45pk.
@mashell:
Kan heel leuk zijn.
Zie bijvoorbeeld de originele Mini, tweecilinder Fiat’s en de NSU’s enz.
Vermogen is zeker niet alles.
@mashell: Eerste auto had 75 trappelende paarden, met jawel 16 kleppen haha!! Maar had het over het design he. Kijk na de M3, dan snap je het zo!
Leuk gedaan. Maar het is wel schrijnend om te zien hoe BMW en Mercedes zijn afgegleden qua design. Veel te druk, veel te gekunsteld.
@gtwillem: groot gelijk, maar als ik de Mercedes zie valt het nog best mee, maar bij BMW is er duidelijk sprake van ‘overdesign’. Veel te druk…
Grappig… De Range is een soort stijlicoon en dat zie je dus gelijk… Op de nieuwe past best die oude neus omdat die oude zo enorm tijdloos was.
Wat waren oude auto’s eigenlijk simpel qua design als je zo kijkt
Wat een dramatisch slechte photoshops…
Volgende keer graag waarschuwen voor schokkende beelden
De titel klopt trouwens niet helemaal met een aantal van de plaatjes. Met name in het geval van de Ferrari en de Range Rover zijn het geen iconische auto’s met een nieuwere neus, maar een iconische neus op een nieuwere auto.
Allemaal heiligschennis.
Tranen, deels van de lach, deels van de pijnlijke oogballen.
Alles in proporties en die lijken wel een béétje zoek zeg maar…
Waarom?!
Toont overigens wel aan dat die 911 echt allemaal inwisselbaar zijn…
Bij die Civic doet het ook geen pijn maar aan de huidige kun je dan ook werkelijk niets verknallen.
Gegapt van car throttle?
De mustang is het beste gelukt vind ik
En de mercedes ook wel
Ziet er veelal niet uit!
Behalve de Charger dan. Die is geslaagd!
Leuke photoshop doch pointless