Voor als je graag een klein fortuin spendeert aan een abominabel groen interieur.
Na de Bentley Continental GTZ is dit de tweede Zagato-coachbuild die in korte tijd zijn kop opsteekt. Maar in tegenstelling tot de Bentley mogen ze deze Ferrari van mij wel houden. Want mijn God, wat lekt dit ding lelijkheid uit al zijn poriën.
Maar ja, hij is exclusief. Wat heet, er zijn er slechts zes van gemaakt, en dit is nummer 2. De kans dat je deze Ferrari 575 Maranello-coachbuild tegenkomt is dus grofweg twee keer kleiner dan bij de Zagato-Bentley. En dat is maar goed ook, want wie wil er nou tegen een paar dikke heupen die een halve meter te hoog zitten aankijken?
We spotten al eens eerder een 575 GTZ, op Italiaanse platen. Die zag er nog redelijk te doen uit, en ook een blauw exemplaar is nog aardig te pruimen.
Enfin, het ding staat te koop bij een luxedealer in Californië. Mocht je zowel deze als de Bentley leuk vinden, dan kan je ze in theorie op dezelfde dag proefrijden dus. Ik zou voor de Ferrari alleen niet te gretig de beurs trekken: de 550 GTZ bracht vorig jaar een zeer teleurstellend bedrag op.
Dit is trouwens niet het enige staaltje wanstaltig groen dat jullie vandaag voor de kiezen krijgen. Maar daarover later meer.
Met dank aan Michiel voor de tip!
xilver zegt
Hij is vreemd, hij is bizar… maar wel lekker bizar :D
JaxDryke zegt
Nou, ik houd van groen, maar dat interieur is afgrijselijk. verder een gruwelijke vette bak. Zet maar op de oprit :)
Hupke zegt
Hij is me wat te mollig geworden. Maar met een streng dieet zou dit wel een mooie wagen kunnen zijn.
Moest ik dan toch een dikkertje nemen doe mij dan maar eentje dat altijd dik geweest is, de Bentley GTZ.
Carreza zegt
De buitenkant vind ik eigenlijk nog niet zo verkeerd.
Maar dat interieur moet eruit! :s :o
jobh zegt
Ik vind de achterkant nogal op de voorkant lijken
floryn zegt
Fantastisch. Als Zagato niet had bestaan, was de automobiele wereld een stuk saaier geweest. Niet dat ze het altijd bij het juiste eind hebben. De Bentley die laatst op Autoblog stond was daarvan een voorbeeld. Dit is echter wel een snoepje.
norge zegt
Nou smokey ,ik vind het prachtig .
sir_smokalot zegt
Dat mag natuurlijk :) Zo veel mensen, zo veel smaken. Ik vind hem niet te pruimen.
masterstig zegt
@sir_smokalot: Ik ook niet, echt een misselijkmakend interieur….
tinnemans zegt
@sir_smokalot: Ik snap dat smaken verschillen maar deze auto is hartverscheurend elegant. Het is een klassieke GT en Daar Is Niets Mis Mee.
Het interieur… hmmja.. gewoon achter het stuur plaatsnemen en je vrouw/vriendin ernaast en dan zie je in elk geval de stoelen al niet meer.
Stender zegt
Zet deze maar op Groen7
alcantara zegt
Wat een kutauto, ze hadden zeker nog achterraampjes over van de DB7 Zagato (die overigens wel zeer fraai is)?
jzaero zegt
@alcantara: Kut auto? Kraak je dit ook al af? Jij rijd zeker een Veyron ofzo.
Svenska_Aeroplan_AB zegt
Zo, da’s best groen…
robbie zegt
Do. Want.
bmwmaaktrijdengeweldig zegt
Maar.. dit is toch wel super..
joep zegt
Ik heb de Bentley Zagato altijd als een mislukte afgeleide van deze auto gezien. Grappig dat anderen daar blijkbaar totaal anders tegenaan kijken….
robbie zegt
@joep: dat ben ik helemaal met je eens. Die Bentley is veel te lomp en dik.
Ben dan ook niet verbaasd dat er daar niet veel van gebouwd zijn. De 550/575 GTZ was/is een veel groter succes.
Megakix zegt
@robbie: veel groter succes…bedoel je ipv 1 verkocht exemplaar..3 stuks ? (dus 300% meer succes) ;-)
robbie zegt
@Megakix: er zijn 6 exemplaren van de 575 GTZ gebouwd en 3 tot 6 exemplaren van de 550 GTZ.
Dat is voor zo’n bijzondere auto een redelijke oplage.
Hupke zegt
@joep:
Ik vind die echt geweldig, hij is misschien wel enorm dik maar ik vind niet dat hij overgewicht heeft. Deze darentegen zou mooi zijn na een flinke nie-eet kuur die is te rond geworden terwijl de 550/575 net hele slanke en elegante wagens zijn.
vlammer zegt
Die stoel ziet er behoorlijk slecht uit voor maar 2800 km op de teller!
floryn zegt
@vlammer: Echt een auto waar je in gaat zitten als je niet kan slapen. :)
jolig zegt
@vlammer: Denk dat die auto vooral op shows staat. Dan gaat er vrij veel volk in en uit, maar kilometers komen er niet bij.
jippie zegt
Tot de A-stijl is het een mooie auto. Daarna zijn ze er bij Zagato lelijk mee de mist in gegaan.
datbenik zegt
Ik op zich niet zo héél lelijk alléén die kleur van het interieur is verschrikkelijk. Maar ik wil m best hebben (heb alleen de centen niet). Ff iets anders, toch?
Arnoud zegt
Is dit het kleine zusje van de griezelbus? Iets anders kan ik er niet van maken…
spiderman zegt
Je kunt zien dat Zagato ook nogal eens bij Aston Martin langsgaat. Beetje de mollige baby van een DB9 en een 575, niet helemaal gelukt. Maar het ergste is dat interieur, direct naar de specialist voor een fatsoenlijk kleurtje lijkt me. Daarna mag hij best op de oprit. Die gereedschapskoffertjes zijn wel heel kek…
jolig zegt
Zagato haalt wel altijd hetzelfde geintje uit (auto op de compressor aansluiten). Soms werkt het, soms niet. Vind dit wel een beetje een gedrocht.
W115 zegt
Die blauwe is prachtig
Megakix zegt
Ford Thunderbird neus….en voor de rest Leepuzooi…
renesf zegt
Mooie wagen. En dan heb je ook wat bijzonders. Maar dat interieur.. hehe
spykerboy zegt
de auto is nice, dat interieur kan je laten her bekleden ;)
Nico94 zegt
Ik vind hem niet heel mooi, maar hij is wel exclusief. En dat heeft toch wat!
drivingpleasure zegt
wat een lelijk hok, soort van aston gemixt met jaguar en ferrari.
pieterveer zegt
Ik zou hem even langs de erkende two-tonerie sturen voor een zilvergrijs dak en het interieur om laten kleuren naar donkerrood. Ziet het er allemaal wat appetijtelijker uit.
fluvioglacialeafzetting zegt
Deze was gebouwd voor een Japanse ferrari-verzamelaar, en die vond hem waarschijnlijk heeeeeeel mooi:)
grandmasterb zegt
Ik vind hem best mooi (even afgezien van die vreselijke bekleding, zeker van Kermit de Kikker geweest), in ieder geval mooier dan het origineel. Van voren lijkt hij veel op California.