Het duurt nog eventjes voordat de jaarlijkse 24 uurs race op de Nurburgring wordt verreden, maar toch kunnen we nu al verklappen wie er gaat winnen: Nissan! Het team dat verantwoordelijk is voor de ontwikkeling van GT-R gaat namelijk deelnemen en dan weet je bij voorbaat al dat de concurrentie kansloos is.
We weten allemaal dat Nissan constant bezig is met het fijnslijpen van de GT-R. Elk jaar komt er namelijk wel weer een update voorbij die er voor zorgt dat de GT-R nog meer vermogen heeft en nog sneller op de ‘Ring is.
En daarom heeft Nissan besloten om met een ‘standaard’ GT-R mee te doen aan de race, want dan kunnen ze mooi wat extra ervaring op doen. Overigens is de auto waarmee ze gaan deelnemen wel voorzien van een zogenaamde “Club Track Edition” die is voorzien van onder andere een rolkooi en andere zaken die verplicht zijn.
Ook Aston Martin heeft in het verleden overigens al vaker met “straatauto’s” deelgenomen aan deze race. Dit zou dus zomaar een nieuwe trend kunnen gaan worden.
Vincegail zegt
Chris Harris in Porsche 911 GT3 RS: http://www.worldcarfans.com/110052426426/standard-porsche-911-gt3-rs-places-13th-overall-at-nurburgring
Search zegt
Doorontwikkelen door mee te doen aan de 24H van Nürburgring, dat siert Nissan wel. GTR heerst!
jzaero zegt
@Search: inderdaad, ik vind dit wel een leuke uitdaging, lekker in je stock GTR de GT2 klasse opduwen, maar ik wil dat wel eerst zien ;)
agera zegt
Deze categorie sportauto’s wordt alleen maar lekkerder naast de GT-R is er de gloednieuwe Viper, Corvette, 911 etc. Ik kan er alleen maar van genieten
bonkers zegt
@agera: idd, hoe meer van zulke auto’s, hoe nicer het wordt om maar te kijken
Jokkebrok zegt
Leuke auto die GTR, maar hij heeft totaal geen waarde voor mij, emotieloos scheurijzer! Een Civic met herrie uitlaat en bulldog sticker op de achterruit heeft nog meer emotie!!
racerx zegt
@Jokkebrok: Sure… Je maakt je naam wel waar in ieder geval.
theblackstig zegt
@RacerX: +1
desjonnies zegt
@Jokkebrok:
Totaal emotieloos ding.
idd.
Totdat je hem moet gaan betalen.
Dan heb je een grote, hele grote grimas op je gezicht.
Want niemenad, maar dan ook niemand ter wereld doet Nissan dit na…………
rechercheur zegt
@desjonnies:
Je moet niet alles geloven op internet, het was recentelijk weer eens 1 april. Het zou niet de eerste keer zijn dat jij klakkeloos aanneemt wat er gegrapt wordt … met dank aan de collega’s van het KLPD …
:-)
voytekbe zegt
@desjonnies: Omdat het snel en goedkoop is, is het een auto met ‘emotie’ ? Agreed, GTR is snel en bang for buck maar wat een gedrocht zeg.
Geef mij maar een tragere wagen zoals een 911, dan rij je tenminste in stijl. Kennis van me heeft een GTR, interieur is echt rampzalig. Geweldig ding om mee te rijden, maar daar houdt het dan ook bij op.
desjonnies zegt
@voytekbe:
Daar koop je een GT-R dan ook voor.
Om te rijden.
Niet om te posen.
En juist de anti-held uitstraling vind ik geweldig aan dat soort wagens.
En in stijl ga je alleen maar met iemand als Selma Hayek :D
amgpowerrr zegt
@voytekbe: als jij ergens aan komt rijden en ze zien ‘weer’ een porsche dan zal niemand ervan op kijken maar een gtr zal toch wat meer bekijks trekken aangezien het gewoon een dik ding is en een ruige uitstraling heeft ipv de porsche die je op elke straathoek ziet, en ik betwijfel of je er ooit in hebt gezeten het interieur is echt sporty maar toch wel comfortabel…
voytekbe zegt
@amgpowerrr: Zoals ik zei, vriend heeft er eentje, what do you think? Afwerking is goedkoop man. Dat die zetels goed zitten ja obv maar daar gaat het toch helemaal niet over?
akrapovic zegt
@Jokkebrok: Ik ben het met je eens dat de gt-r een emotieloos ding is, maar een civic met herrie-uitlaat meer emotie? De kerels die daarin rijden, snappen toch steeds niet dat zo voor schut rijden. Ik hoop niet dat jij ook in zoiets rijdt
voytekbe zegt
@akrapovic: Vind je dat dan niet stoer? Veel herrie, hele buurt wakker maken en in 10 seconden naar de 100? ;)
akrapovic zegt
@voytekbe: haha ja sure, na het schakelen vallen de toeren helemaal terug in een dip en lijkt het alsof ze in een vrachtwagen rijden. En het ergste vind ik nog hoe ruig ze er altijd bij kijken
norge zegt
Is weer wat anders als meedoen met auto’s die behalve de leds niks met gewone auto’s te maken hebben…
gerard1710 zegt
Leuke publiciteitsstunt; net als die op Le Mans met de raket op wielen…
kilum zegt
de ondertiteling in het filmpje is een drama verder tof dat ze dit doen ik weet alleen niet zo goed hoe dat werkt op een 24H is er een aparte catogorie voor productie auto’s of is het 1 grote groep waar ze allemaal in zitten?
heidekonijn zegt
Racing improves the breed.
raphael zegt
Goed artikel robbie, echt sterk pff
robbie zegt
@raphael: thnx!
highperformance zegt
Helemaal goed. Lekker “historie” gaan maken (marketing) en dan is, over een paar jaar, een GTR net zo’n voor de hand liggende keuze als een 911. Hoop wel dat ze de prijzen niet evenredig laten stijgen.
Barnato zegt
Ja verleden jaar ook gewoon gedaan alleen toen niet officieel met fabrieksteam maar met duitse dealer, Schulze GTR. Zit zelfs in gt5!
michelyman zegt
Wow dat is lef hebben, we zullen zien!
Hup GTR, je kan het!!!!
The360box zegt
Dans wens ik ze veel succes want je moet weten dat je dat ‘record’ nooit elke ronde kunnen volhouden en er natuurlijk fouten gemaakt gaan worden. En 4wd op een raceauto werkt echt niet in je voordeel…
anakiet zegt
@The360box:
Nee idd AWD van de Nissan heeft geen voordeel……
Of denk je echt dat een normale GTR (deze is praktich standaard) wel voordeel heeft en een race GTR niet ?
Megakix zegt
De M3 GT2 had een gemiddelde laptime van 8:29…met een beetje een goede coureur, kan de Nissan GT-R (met een toptijd van 1 minuut minder) makkelijk winnen.
Alex_79 zegt
@Megakix: en jij gelooft dat die auto die zeven minuten tijd een stock-auto is? Als ze in die configuratie rijden komen ze niet eens een uur verder. De poletijd vorig jaar van de Ferrari 458 was trouwens 8.23.764
Freude_am_Fahren zegt
@Megakix: Daar ben ik eigenlijk niet zo zeker van. Een M3 GT2 (gaat zeker ook op voor een groot deel van de andere deelnemende auto’s) is volledig geconfigureerd voor de racerij en meer bepaald voor uithoudingsraces (de 24 van de nurmburgring, la mans, …). Ik denk niet dat een standaard GTR 24uur lang zo hard kan blijven knallen. Die auto mag dan ontzettend snel zijn, een race van 24 uur win je niet zomaar…
Ik ben wel verbaasd dat de snelste rondetijd van de GTR zo veel lager ligt dan de gemiddelde tijd van de M3 GT2.
Megakix zegt
@Freude_am_Fahren: viel mij dus ook op…oké, de stock-car tijd van de GT-R was gedaan in ‘perfecte omstandigheden’, zonder ‘pitstops’ en over slechts één ronde (concentratie etc wat je geen 24 uur volhoudt).
anakiet zegt
@Megakix:
Is die tijd van de M3 GT2 niet incl het GP circuit ? Scheelt zo’n 5km.
Megakix zegt
@anakiet: da’s een goeie..weet ik eerlijk gezegd niet.
jordy14 zegt
Die GTR is ook echt bijna perfect! Geweldige auto!!!
speedie zegt
Dromen zijn bedrog. Paar snelle rondjes kunnen afleggen is nog geen 24h racen. Daar is teamwerk voor nodig.
janklaassen zegt
Dus als je de regels allemaal handhaaft, zou opzich ook iedereen in Fiat Panda’s ’93 kunnen rijden?
Schnor zegt
@philipzuidijk: dacht van wel. Vorig jaar reed de Manta met vossenstaart aan de antenne ook weer mee. Er rijden ook oude golfjes en corsa’s mee.
p924 zegt
Mooi initiatief, als ze de race uitrijden en finishen zijn ze voor mij al winnaars.
dennisr zegt
@p924: uitrijden EN finishen? denk het niet..
jeffreym3 zegt
Knap, beoordelen dat het een emotieloos scheurijzer is terwijl 99,99% hier er zelf nog nooit ene meter mee heeft gereden..
Heerlijk die internethelden.