Of je nog even een slordige anderhalve ton hebt liggen voor een aangescherpte E92 M3.
BMW levert geen half werk af wanneer ze hun hardcore 3 Serie nog even een stuk hardcoreder maken. Een laffe 10 pk er bij en een paar kilo er af is de techneuten uit München te min, bet big or go home.
En dus werd voor de M3 GTS, de spirituele opvolger van de M3 CSL, het motorblok opgeboord naar 4,4 liter, maakte de achterbank plaats voor een rolkooi, slankte de auto 165 kg af, en kwamen er wat spoilers bij. Allemaal functioneel, rete-exclusief, en met een nieuwprijs waar je ‘u’ tegen zegt. 115.000 euro ex BPM werd eerst gezegd, maar de markt drijft de prijzen wel wat verder op. Als je hem voor minder dan 2 ton op Nederlands kenteken kunt krijgen ben je een knappe jongen.
In Nederland zijn er 3 exemplaren verkocht (hoewel er tegenwoordig niet minder dan 5 rond schijnen te rijden in ons land), waarvan er twee gebruikt worden (check ook even deze dikke Ringchase, waarin de Elfstedentocht-1M een M3 GTS op de hielen zit) en eentje (deze dus) vooral stil staat. Hij heeft namelijk nog maar 270 km gereden.
Je zou dus verwachten dat hij misschien alleen eventjes als track tool gebruikt is, maar hij staat wel op kenteken. Een Duits kenteken wel te verstaan. Als je hem wilt kopen, moet je even in Abcoude langs gaan, want daar staat hij te wachten op een nieuw baasje. Wel even 159.000 euro meenemen graag, en dan moet je er ook nog belasting over aftikken. Tenzij je ‘m in je woonkamer zet natuurlijk.
Met dank aan jbw89 voor de tip!
lambo4all zegt
las toevallig er vanmiddag een stuk over in de topgear. en vond dat jeremy wel gelijk had, hij zei dat als mensen een echt circuitbeest willen, wat de bmw duidelijk is, ze zowiezo geen auto kopen die in de basis een dikke coupe is. en geef het daarin gelijk. vanuit dat oogpunt is deze wagen dus compleet nutteloos. toch blijft het een verrekt lekker ding!
audi18 zegt
@lambo4all: hij heeft inderdaad gewoon gelijk, als je zoveel geld op een circuitracer kapot gaat slaan zijn er veel beter dingen te vinden
lambo4all zegt
@audi18: ja precies! deze heeft een beetje hetzelfde als de boxter spyder. het is een mooie carbio die veelste oncomfortabel is gemaakt voor de openbare weg, maar ook net geen circuitbeest is. mensen die een circuitwagen voor dat geld willen kopen dan wel een caterham of ktm. en derest een normale boxter slk of z4.
Stopwearingpants zegt
Dat bedrag voor een m3? Gaat echt compleet nergens meer over
rechercheur zegt
Komt er nog zo’n slordige € 20k aan BPM bij …
Maar wat is hier zo bijzonder aan? In Duitsland staan er nog een stuk of 15 te koop.. Waarvan sowieso eentje met 9km op de teller, voor € 145.900,-
Reinbergen zegt
@rechercheur: 20k maar?
luuktb zegt
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=mbbnoh4vqd3n
bbroek zegt
@luuktb: 45k voor dit beest HOE KAN DAT?????
loopjes zegt
@bbroek: maar dan heb je wel een hele “echte” neppe!
rijbewijzer zegt
@luuktb:
Zag dezelfde gister toevallig op marktplaats, heule dikke auto voor dat geld, dan maar ruim 3 keer minder betalen voor een neppe gts :P
rechercheur zegt
@luuktb:
Wat een plastic fantastic nep GTS, …. :-)
tritone zegt
@rechercheur: Altijd beter dan een afgetrapte leasebak.
luuktb zegt
@rechercheur: Ja maar ik heb liever een “normale” m3 dan een GTS , mocht je dan wat met het uiterlijk hebben is dit wel wat haha :D
geertjan zegt
Ben er al eens 1 tegen gekomen in Duitsland. Heftig geluid zit er zeker in!
fit4fun zegt
Erg veel geld voor zo’n achteraf-tuning-ogende oud model 3 serie. Voor ongeveer 130 mille heb je een nieuwe GT-R met 550 pk dacht ik.
Donstil zegt
@fit4fun: Ja dus? Een Gt-r wil niet iedereen toch, anders kunnen we wel stoppen met het fabriceren van andere auto’s.
nibor zegt
Hij heeft wel mooie ventilatieroostertjes voor de brandblusser. Dat zijn toch de details die je niet kunt missen hè. Dan maar wat minder gewicht besparen dan eigenlijk mogelijk is.
Nico94 zegt
Mooi ding!
norge zegt
Whoehaha wat een geld ,doe maar een GT-R en een oud beemertje om af te raggen dan…..
tritone zegt
@norge: Voor dat ouwe beemertje, moet je even geduld hebben, binnenkort komt de lease bmw van rechercheurtje in de aanbod.
norge zegt
@tritone: Ik wil geen 316 met spoilers en M sticker :)
jordy14 zegt
Mooie auto maar er hangt ook een mooi prijskaartje aan!
bonkers zegt
Gaaf ding, maar hij is toch alleen maar in oranje? Blauw zou em wel goed staan
JvT zegt
Iets voor James May…
syliaca zegt
Ga hem gelijk even ophalen.
desoper zegt
@syliaca: leuk om mee naar Ukraine te knallen met het EK deze zomer.
syliaca zegt
@desoper: Goed plan, en als ik dan toch in Ukraïne ben, dan maar meteen door racen naar Rusland ;)
bohica zegt
Uit de commentaren blijkt maar weer dat de gemiddelde nl geen verstand van auto’s heeft.
En er zijn 5 geleverd in NL.
straatpiraat zegt
Hij heeft geen radio, maar wel speakers in de deuren?
desoper zegt
@straatpiraat: radio-voorbereiding, er is ook al plaats gemaakt voor een flinke sub-woofer achterin.
highperformance zegt
Ooit één rondje naast bestuurder gezeten op de NS. Krijg je echt wel respect voor deze auto. Gewoon een heerlijke circuitauto. Is ie dat waard? Is dat belangrijk? Mensen die in dergelijke categorie shoppen hebben thuis een RR Ghost of Panamera voor de boodschappen. En dit is dan de hobby auto. Heb ik ook, maar dan een E90 voor de boodschappen en E30 voor de hobby. In principe ben ik dus gelijk aan deze mensen (alleen helaas het budget niet;-)….
syliaca zegt
@highperformance: Zijn de E90 en de E30 M3’s of andere modellen?
highperformance zegt
@syliaca: De E90 (http://lmgtfy.com/?q=BMW+E90) is het uitlopende model 3 serie, nu opgevolgd door de F30. De E30 is de 3 serie van ’87-93 (die weer werd opgevolgd door de E46, die weer voor de E90 zat).
syliaca zegt
@highperformance: Haha, dat snap ik, eigenlijk vroeg ik aan jou hoe het met jou auto’s zit, zijn dit een M3E90 en een M3E30 of een gewone E90 en een gewone E30.
highperformance zegt
@syliaca: oops… Ik heb een 335i E90 en 325i E30 om mee te spelen. Dus zelfs geen budget voor 2 M3’s ;-). Maar daar zou ik dan ook niet mee gaan racen. Af en toe een TD is dan wel aardig. Maar een E30 M3 ombouwen tot fullracer vind ik zonde.
syliaca zegt
@highperformance: HaHa ;)