De CLK 500 coupé en cabriolet zullen voortaan worden aangedreven door een nieuwe V8 motor met 388 pk. Deze 5.5 liter V8 motor levert hiermee 82 pk meer dan z’n vijfliter voorganger. Daarmee steeg ook het koppel aanzienlijk van van 460 Nm naar 530 Nm. Voor de acceleratie betekent dit een winst van 0,7 seconden.
Opel Astra Twin Top volgens Steinmetz
Meet ED
Als je dacht dat AMG te gewoontjes is geworden…
AMG wat staat voor Aufrecht Melcher Großaspach werd in 1967 opgericht door ex-Mercedes engineers Hans-Werner Aufrecht en Erhard Melcher in Großaspach nabij Stuttgart. Als onafhankelijke tuner is AMG uitgegroeid tot huistuner van Mercedes-Benz. Denk je aan het tunen van een Mercedes, dan denk je aan AMG, maar het gevoel voor onafhankelijkheid leeft bij AMG nog […]
Tesla Roadster: elektrische sportauto voor volwassenen
Volkswagen R-klasse
Jaguar XJR Superportfolio
Pocketrocket: Brooke Double R
Engeland blijft toch het walhalla voor de zogenaamde trackday cars. Auto’s die je met name koopt om op een zonnige zondagmiddag over het lokale circuit te boenderen. De Brooke Double R is zo’n soort auto. Een dak: dat heeft die dus niet. Deuren: ook niet. ABS, electrische ramen, stoelverwarming, een achterbak: nee ook dat niet. […]
Uit de categorie zinloze autogadgets: The Battery Brain
Uit de categorie zinloze gadgets is dit de Battery Brain. En wat doet het? Zoals de naam doet vermoeden, maakt dit apparaatje je domme accu intelligent door ‘m een “Brain” te geven. Ok, maar wat doet het? Ik zal het uitleggen. Je monteert Battery Brain aan de plus-pool van je accu en vervolgens houd dit […]
Roddelpers: Fransen zeuren over Jort Kelder’s Maserati
Jort Kelder, je kent ‘m wel, de kakkerigste kakker die ons land rijk is, hoofdredacteur van het blad Quote, presenteerde op Talpa het programma NSE, deelt de lakens met de veel jongere Georgina Verbaan en onder zijn kont een gehuurde Maserati 4200 GT. Hij heeft zijn zaakjes dus goed voor elkaar. We zagen ‘m hier […]
Aston Martin Nürburgring Vantage V8 & Project 30.000
Aston Martin nam onlangs deel aan de 24 uur van de Nürburgring en finishte op een 24e plek. Erg bijzonder als je je realiseert dat de Aston vrijwel standaard was, alleen de meest noodzakelijke wijzigingen voor veiligheid waren doorgevoerd. Alleen een rolkooi, speciale benzinetank, brandblussysteem, racestoel en luchtkrikken zitten niet op een standaard AMV8.