Vul hem in en maak kans op serieuze prijzen. Ja echt een serieuze prijs!
Begin oktober is het weer tijd voor de EV 10 Daagse op Autoblog. Onderdeel daarvan is voor het tweede jaar de Grote Autoblog Snellaadtest. In de 2023 editie nemen we wederom jullie mening mee over snelladen anno 2023.
Hoe laat je ons je mening weten? Simpel, je vult de onderstaande enquete in (of als je via de app leest klik je hier).
Los van het feit dat we hier weer mooie content van kunnen maken, bestaat de kans dat je er ook nog met een mooie prijs vandoor gaat. De winnaar kan kiezen uit Laadtegoed t.w.v. € 250 OF een Autoblog Driftcursus voor Beginners. Want tsja, als jouw werkgever toch de laadkosten al betaalt, dan is driften misschien wel net zo leuk. Vul de enquete ZSM in. Alvast bedankt!
Wat vind jij van Snelladen in Nederland in 2023
Jij als berijder van een elektrische auto hebt natuurlijk een mening over de snelladers in Nederland. Laat ons hieronder weten wat jij er van vindt. En je maakt kans op een leuke prijs. We trekken binnenkort een winnaar van alle inzendingen en die heeft de keuze uit € 250 laadtegoed OF een Driftcursus van driftsport.nl (inclusief driftauto huur). Want wanneer jouw baas de laadkosten toch al betaalt wil je misschien gewoon liever driften. Toch?
krisp zegt
Prima dat jullie een enquete houden, maar als EV-rijder kan ik veel vragen niet goed beantwoorden:
– de snelste lader hangt niet af van de provider. Alle aanbieders hebben hele snelle laders, maar ze hebben ook vrijwel allemaal 50kW-laders.
– mijn grootste ergernis is dat ik de prijs niet kan zien, maar die optie staat er niet tussen.
– ik gebruik een snellader als het bereik niet toereikend is om mijn bestemming te halen. Is dat ‘vanwege de snelheid’? Ik gebruik dan iig geen AC-lader.
– meestal heb ik een gesprekje met andere mensen tijdens het laden. Snelladen is in mijn beleving best een sociale bezigheid.
– laders vind ik met ABRP. Voor zover ik weet is die app zeer veel gebruikt. Uit Google Maps heb ik nog nooit een (snel)lader weten te toveren, en snelladers tegenkomen op de snelweg gaat niet goed omdat de signalering ontbreekt.
Ik vrees dat de enquete een vertekend beeld gaat opleveren zonder tenminste een aantal van deze opties.
rutgerg zegt
Waarom gebruik jij een snellader?*
Maar de optie: omdat ik moet opladen en mijn bestemming te ver is ontbreekt…. Ik mis inderdaad wat triviale antwoorden cq vragen. De enquete is duidelijk niet opgesteld door een ev rijder.
Flutterbear zegt
Dat valt onder noodzakelijk..
Arch zegt
Inderdaad veel terechte punten die ontbreken en een vertekend beeld gaan geven.
Ik heb afhankelijk van waar ik ben een verschillende voorkeur voor provider.
In mijn specifieke geval gaat het trouwens wel op dat de provider de hoogste laadsnelheid bepaalt. Alleen Shell Recharge heeft (voor zover ik weet) laders met een chademo aansluiting die niet begrensd zijn op 125A. Dit betekent dat je daar met een Kia Soul EV 27 kWh 2014-2017 met een piek van 66kW kan laden. Bij alle andere providers is dat maximaal 47kW.
michaelras zegt
Er zijn een paar dingen aangepast, dank voor je opmerkingen!
rutgerg zegt
Ik wil een autoblog muts…
michaelras zegt
Als je wint krijg jij een muts!
Flutterbear zegt
Simpel, ik laad onderweg als het moet. Meestal bij parkeren, tegenwoordig een eigen oprit, maar met 200 km bereik kom ik wel eens te kort.
Net als vastgoed gaat het mij om de locatie, locatie en vooral de locatie. McD altijd goed voor de kinderen of even snel iets eten, niet mijn favoriet onderweg maar wel altijd genoeg laadpalen.
Pordon zegt
Ik gebruik een snellader op momenten dat mn bereik niet toereikend is, of wanneer ik toch even een lunch/koffie moeten halen en korte pauze er van maak, tussen afspraken tijd over heb en dan tijdens het laden meteen mail/calls kan afwerken… de noodzaak is er nooit echt want actieradius is meestal ruimschoots genoeg om weer thuis te komen maar als ik dan toch stil ga staan dan maar meteen aan de lader.
Wellicht dat in de winter de noodzaak qua actieradius wat vaker voor gaat komen.
Gulli zegt
Ik heb hem wel ingevuld maar net als bovenstaande klanten kon ik niet altijd het goede antwoord vinden;
Waarom ik snellaad; alleen op vakantie, als ik 800+ in een dag wil kunnen rijden. Verder sta ik altijd aan de straatlader of bij de normale lader op mijn werk (11kW)
Ik laad nooit snel in Nederland, simpelweg omdat het niet nodig is, bijna in heel Nederland kun je wel een paal vinden, en ook al zijn die dan niet snel, met 400+ reële reikwijdte zorg je gewoon dat je met 100% van huis vertrekt, eventueel laad je er een paar procent bij op locatie en dan kom je ook met gemak weer terug.
Ik zou graag de prijzen bij laadpalen willen zien, niet omdat ik ze zelf betaal maar omdat ik sowieso benieuwd ben wat de lokale prijzen zijn/verschillen tussen aanbieders.
Tijdens het laden haal ik een broodje, ga ik plassen, wandel een paar rondjes over de Raststätte om mijn stappen voor die dag alsnog te halen, maak een praatje met mijn medeladers, ga staan kwijlen naast een Porsche die met 250kW het hele park staat leeg te trekken. Dat soort dingen.
Vraagje aan mijn medeladers; is het jullie ooit gelukt om in het buitenland bij een E.on paal te laden? Dat zijn vaak geen snelladers (of nou ja, 50kW hooguit) maar die palen zijn ALTIJD stuk, en als ze niet stuk zijn accepteren ze geen enkele NFC druppel of betaalmiddel. Ik mijd die dingen inmiddels als de ziekte en heb aan ABRP gevraagd of hij ze niet tussen mijn resultaten wil zetten.