De Renault Fluence ZE is nooit populair geworden.
De enige reden om deze EV in productie te houden waren de accuwisselstations van Better Place, maar ook dit bleek trekken aan een dood paard. Jammer, want het is best een leuke auto. De 70 kW (95 pk) / 226 Nm sterke elektromotor is voldoende om mee te komen in het verkeer. Wel heeft Renault de topsnelheid beperkt tot 135 km/u.
Inmiddels wordt de Fluence ZE niet meer geproduceerd, maar wie er één heeft, hoeft zich geen zorgen te maken over het onderhoud. Renault blijft voor de verkochte exemplaren (132 stuks in Nederland) service verlenen.
Voordelen
– ruim van binnen
– 1.458 kilo is niet zwaar voor zo’n grote EV
– de 22 kWh lithium-ion accu is eenvoudig te wisselen
– goede rijeigenschappen
– comfortabel
Nadelen
– actieradius bedraagt slechts 160 kilometer
– accu kan alleen geleased worden vanaf 79 euro per maand
– uiterlijk is niet naar ieders smaak
– accu neemt kofferbakruimte in beslag
– conservatief interieur
Specificaties | |
---|---|
Merk | Renault |
Model | Fluenze ZE - |
Carrosserie | hatchback |
Brandstof | Elektrisch |
Co2-uitstoot | onbekend |
Vermogen | 95 pk |
Koppel | 225 Nm |
Acceleratie 0-100 | 13 seconden |
Topsnelheid | 135 km/u |
Prijs | onbekend |
Leaseprijs pm | onbekend |
Bijtellingspercentage | 4% bijtelling |
Concurrenten |
---|