De Porsche Panamera S E-Hybrid valt in een heel ander segment als de overige 14 procent bijtellers. Deze premium bak legt 416 pk in de schaal met zijn supercharged 3 liter V6 in combinatie met een elektromotor, maar is naast de krachtigste ook één van de duurste in deze lijst.
Hoewel de prestaties achterblijven op de exclusief op benzine aangedreven versies, sprint de Panamera S E-Hybrid nog steeds van 0 naar 100 km/u in 5,5 seconden. Puur elektrisch gaat het allemaal iets trager. Van 0 naar 50 km/u duurt dan 6,1 seconden, maar uiteindelijk ligt de top wel op 135 km/u. Zelfs met stevig doorrijden beloofd Porsche een elektrische range van minimaal 18 kilometer; maximaal is er 36 kilometer uit de accu te halen.
Meer details zijn te lezen in de rijtest van de Porsche Panamera S E-Hybrid (video).
Voordelen
– universele lader standaard
– Porsche looks en feel
– snel
– goede respons op het gaspedaal
– goede rijeigenschappen
Nadelen
– duurste 14% bijteller
– ondanks plug-in 14% bijtelling
– zeer korte range voor plug-in hybride
– uitlaatgeluid is timide
– niet iedereen vind de hatchback/sedan mooi
Specificaties | |
---|---|
Merk | Porsche |
Model | Panamera - 3.0 |
Carrosserie | coupe |
Brandstof | Hybride met benzine |
Co2-uitstoot | 71 gram/km |
Vermogen | 416 pk |
Koppel | 590 Nm |
Acceleratie 0-100 | 5.5 seconden |
Topsnelheid | 270 km/u |
Prijs | 106.900 euro |
Leaseprijs pm | vanaf 1.526 euro |
Bijtellingspercentage | 14% bijtelling |
Concurrenten |
---|