De Peugeot 508 HYbrid4 is de eerste “full hybrid diesel” ter wereld. Dit betekent niet alleen extra veel koppel, maar ook een extra laag verbruik. Met 200 pk en 450 Nm is het een zeer zuinig model met meer dan voldoende vermogen.
De gefacelifte versie heeft een iets strakker design met volledige LED-verlichting aan de voorzijde. Sinds deze facelift is de dieselhybride alleen nog leverbaar als RXH-versie. Dit wil zeggen dat het de meeste luxueuze uitvoering is van de 508 en dat hij alleen nog leverbaar is als station.
Voordelen
– RXH-versie is zeer compleet
– zuinig
– verhoogd en met off-road bodykit
– vierwielaangedreven
– goede rijeigenschappen
Nadelen
– na facelift alleen verkrijgbaar in RXH versie
– vertraging tussen gaspedaal en actie
– accu slokt bagageruimte op
– prijzig
– slechts één uitvoering
Specificaties | |
---|---|
Merk | Peugeot |
Model | 508 HYbrid4 - 1.6ehdi |
Carrosserie | stationwagen |
Brandstof | Hybride met diesel |
Co2-uitstoot | 104 gram/km |
Vermogen | 200 pk |
Koppel | 450 Nm |
Acceleratie 0-100 | 8.8 seconden |
Topsnelheid | 213 km/u |
Prijs | 47.660 euro |
Leaseprijs pm | vanaf 491 euro |
Bijtellingspercentage | 14% bijtelling |
Concurrenten |
---|