De Peugeot 308 werd terecht verkozen tot European Car of the Year 2014. Hij staat op het nieuwe EMP2-platform, wat een belangrijke bijdrage levert aan de veiligheid, comfort, en gewichtsbesparing (tot 140 kg ten opzichte van zijn voorganger).
Dit lagere gewicht zorgt voor een beperking van de uitstoot van CO2. Door dit lage gewicht zijn zowel de hatchback als de station verkrijgbaar met 14% bijtelling. De 14% bijtellingsmodellen zijn alleen verkrijgbaar als diesel met 120 pk en handgeschakelde versnellingsbak.
Voordelen
– hooggeplaatst instrumentenpaneel (Peugeot i-Cockpit)
– console met een 9,7 inch groot touchscreen
– verfrissend, sportief design van binnen en buiten
– veel bagageruimte
– vlakke laadvloer bij opgeklapte achterbank
Nadelen
– prestaties (120 pk) niet overtuigend
– voor kleinere mensen zit het stuurwiel voor de tellers
– digitale display werkt omslachtig
– ergonomie laat te wensen over
Specificaties | |
---|---|
Merk | Peugeot |
Model | 308 SW - 1.6Hdi |
Carrosserie | stationwagen |
Brandstof | Diesel |
Co2-uitstoot | 82 gram/km |
Vermogen | 120 pk |
Koppel | 300 Nm |
Acceleratie 0-100 | 10.1 seconden |
Topsnelheid | 194 km/u |
Prijs | 24.500 euro |
Leaseprijs pm | vanaf 350 euro |
Bijtellingspercentage | 14% bijtelling |
Concurrenten |
---|