Bij de Peugeot 3008 HYbrid4 wordt een dieselmotor gecombineerd met een elektromotor, start-stopsysteem en de 2Tronic versnellingsbak. De Franse techneuten passen de auto ieder jaar weer aan om aan de 14 procent bijtellingseisen te voldoen, maar dat is voor 2015 nog niet gelukt.
Naast de brandstofbesparende technologieën verwijst de “4” ook naar de vierwielaandrijving. Hiervoor leveren de verbrandingsmotor en elektromotor samen 200 pk met een maximaal beschikbare koppel van 500 Nm.
Voordelen
– vierwielaandrijving
– hybride systeem weegt slechts 120 kilo extra
– zuinig
– ruim van binnen
– vlot dankzij koppel combinatie diesel en elektrisch
Nadelen
– design heeft veel kritiek gekregen, facelift iets beter
– rijker uitgeruste versies stoten meer CO2 uit
– vertraging tussen gaspedaal en actie
– elektrische range en snelheid zijn teleurstellend
– batterij vervangt reservewiel
Specificaties | |
---|---|
Merk | Peugeot |
Model | 3008 Hybrid4 - 1.6hdif |
Carrosserie | mpv |
Brandstof | Diesel |
Co2-uitstoot | 85 gram/km |
Vermogen | 200 pk |
Koppel | 500 Nm |
Acceleratie 0-100 | 8.5 seconden |
Topsnelheid | 191 km/u |
Prijs | 35.050 euro |
Leaseprijs pm | vanaf 467 euro |
Bijtellingspercentage | 20% bijtelling |
Concurrenten |
---|