De Opel Insignia vulde het gat op tussen de Vectra en de Omega, en heeft dus een breed modellenspectrum om beide uiteindes te kunnen bedienen. De leaser heeft in de 20 procent-klasse de keuze uit één dieselmotor met 120 pk of 140 pk. Wel staat de keuze tussen station, sedan of 5-deurs hatchback vrij.
Om aan de uitstootregels te kunnen voldoen is de diesel uitgerust met een start/stop-systeem. Helaas werkt dit systeem niet vaak, en als het in werking treed is het weinig subtiel. Toch is door zijn formaat de auto een aantrekkelijke keuze in dit segment.
Meer details zijn te lezen in de rijtest van de Opel Insignia (video).
Voordelen
– Veel auto voor het geld
– 140 pk diesel dankzij veel koppel (350 Nm) ideale trekauto
– 5-deurs heeft grote baggageruimte met enorme klep
– 18-inch velgen hebben geen invloed op bijtelling
– Uitgebreid entertainmentsysteem
Nadelen
– Auto is absoluut niet lichtvoetig
– Start/Stop-systeem niet altijd even elegant
– Design begint leeftijd te tonen
– Elektronische handrem niet naar ieders smaak
– 18-inch velgen erg stoterig; kleinere velgen verdienen voorkeur
Specificaties | |
---|---|
Merk | Opel |
Model | Insignia - 2.0cdti |
Carrosserie | sedan |
Brandstof | Diesel |
Co2-uitstoot | 98 gram/km |
Vermogen | 120 pk |
Koppel | 300 Nm |
Acceleratie 0-100 | 11.9 seconden |
Topsnelheid | 195 km/u |
Prijs | 31.995 euro |
Leaseprijs pm | vanaf 561 euro |
Bijtellingspercentage | 20% bijtelling |
Concurrenten |
---|