Deze hybride werd door Lexus op de markt gezet als Japanse tegenhanger voor de 3-Series en C-Klasses in deze wereld. De auto biedt een benzinemotor die gekoppeld met een elektromotor een gezamenlijk vermogen leveren van 223 pk.
Omdat de auto een hybride is, heeft hij niet de kleine vertraging die normale start/stop-systemen kennen. Door de plaatsing van de accu onder de laadvloer van de kofferbak wordt er ook nauwelijks ruimte ingeleverd.
Meer details zijn te lezen in de rijtest van de Lexus IS 300h (video).
Voordelen
– Veel opties en lines maken personifiëren van auto mogelijk
– F-sport ziet er bijzonder dik uit
– Mogelijkheid tot volledig elektrisch rijden
– Dynamisch en fris uiterlijk
– Geen schakelmomenten door E-CVT samen met elektromotor
Nadelen
– Rijgedrag maakt sportief uiterlijk niet waar
– Geen snelheidsbeleving door E-CVT
– Vrij stevig afgeveerd
– Alleen als sedan leverbaar
– Opties drijven prijs snel omhoog
Specificaties | |
---|---|
Merk | Lexus |
Model | IS-serie - 300h |
Carrosserie | sedan |
Brandstof | Hybride met benzine |
Co2-uitstoot | 99 gram/km |
Vermogen | 181 pk |
Koppel | 221 Nm |
Acceleratie 0-100 | 8.3 seconden |
Topsnelheid | 200 km/u |
Prijs | 40.565 euro |
Leaseprijs pm | vanaf 574 euro |
Bijtellingspercentage | 20% bijtelling |
Concurrenten |
---|