Deze hybride werd door Lexus op de markt gezet als Japanse tegenhanger voor de 5-Series en E-Klasses in deze wereld. De auto biedt een benzinemotor die gekoppeld met een elektromotor een gezamenlijk vermogen leveren van 223 pk.
Omdat de auto een hybride is, is er geen kleine vertraging die normale start/stop-systemen kennen. Door de plaatsing van de accu onder de laadvloer van de kofferbak wordt er ook nauwelijks ruimte ingeleverd.
Voordelen
– Veel opties en lines maken personifiëren van auto mogelijk
– F-sport ziet er bijzonder dik uit
– Mogelijkheid tot volledig elektrisch rijden
– Hele grote auto die toch kleiner lijkt door design
– Geen schakelmomenten door E-CVT samen met elektromotor
Nadelen
– Rijgedrag en vermogen maken sportief uiterlijk niet waar
– Geen snelheidsbeleving door E-CVT
– Sport-modus maakt auto alleen maar nerveuzer, niet sneller
– Alleen als sedan leverbaar
– Opties drijven prijs snel omhoog
Specificaties | |
---|---|
Merk | Lexus |
Model | GS-serie - 300h |
Carrosserie | sedan |
Brandstof | Hybride met benzine |
Co2-uitstoot | 109 gram/km |
Vermogen | 223 pk |
Koppel | 221 Nm |
Acceleratie 0-100 | 9.2 seconden |
Topsnelheid | 190 km/u |
Prijs | 46.490 euro |
Leaseprijs pm | vanaf 731 euro |
Bijtellingspercentage | 20% bijtelling |
Concurrenten |
---|