Een elektrische auto in het vertrouwde Ford Focus-jasje, voor wie liever niet te koop loopt met hoe milieuvriendelijk hij wel niet is. Om niet te veel binnenruimte in te leveren is het lithium-ion accupakket (die nog altijd 300 kilo in de kofferbak legt) beperkt tot 23 kWh, goed voor een range van 162 kilometer.
Doordat de accu in de winter wordt verwarmd en in de zomer wordt gekoeld, zijn de prestaties en actieradius onder alle omstandigheden optimaal. Dit gebeurd met een vloeistof en gaat volgens Ford sneller dan bij andere elektro-auto’s.
Voordelen
– lithium-ion-accupakket heeft altijd de juiste temperatuur
– valt niet op als elektrische auto
– vertrouwt dashboard design
– veel vermogen
– laadpoort geeft in één oogopslag laadstatus aan
Nadelen
– kinderachtige vlindertjes geven teruggewonnen remenergie aan
– prestaties vallen tegen door gewicht (1.700 kilo)
– volledig anoniem als EV
– beperkte bagageruimte door accu
Specificaties | |
---|---|
Merk | Ford |
Model | Focus Electric - |
Carrosserie | hatchback |
Brandstof | Elektrisch |
Co2-uitstoot | onbekend |
Vermogen | 145 pk |
Koppel | 250 Nm |
Acceleratie 0-100 | 11.4 seconden |
Topsnelheid | 135 km/u |
Prijs | 39.990 euro |
Leaseprijs pm | onbekend |
Bijtellingspercentage | 4% bijtelling |
Concurrenten |
---|