De Ford Fiesta was met de 1.6 TDCi niet meer leverbaar binnen de 14% bijtellingscategorie, maar het is de ingenieurs van Ford met de 1.5 TDCi wel gelukt om de magische grens van 82 gram per kilometer te halen.
De Fiesta is alleen met 14% bijtelling leverbaar met handgeschakelde versnellingsbak. Keuze tussen benzine of diesel is er ook niet, alle benzineversies moeten het doen met 20 of 25 procent bijtelling. Wil je een automaat in de Fiesta zit je sowieso aan 25 procent bijtelling.
De 1.5 liter diesel levert in de Fiesta 95 pk en 200 nm koppel. Prijzen beginnen vanaf 15,995 voor de 3-deurs, bij 5-deurs modellen komt hier nog 500 euro bij.
Voordelen
– Stuurt erg strak
– Scherp en sportief uitziend uiterlijk
– Als Business-uitvoering redelijk geprijsd
Nadelen
– Interieur kan wat plastic aanvoelen
– alleen als diesel met 14% bijtelling
– automatische versnellingsbakken hebben 25% bijtelling
Specificaties | |
---|---|
Merk | Ford |
Model | Fiesta - 1.5tdci |
Carrosserie | hatchback |
Brandstof | Diesel |
Co2-uitstoot | 82 gram/km |
Vermogen | 95 pk |
Koppel | 200 Nm |
Acceleratie 0-100 | 12.9 seconden |
Topsnelheid | 178 km/u |
Prijs | 15.995 euro |
Leaseprijs pm | onbekend |
Bijtellingspercentage | 14% bijtelling |
Concurrenten |
---|