Voorwielaangedreven, praktisch en ruim. Dat klinkt niet als een typische BMW, maar het is wel een succesformule. Er zijn meer dan genoeg kopers die behoefte hebben aan een in andere ogen wat saaie en burgelijke BMW.
De pluginhybride techniek wijkt af van wat BMW voor hun 3-serie gebruikt, maar lijkt sexy genoeg wel op de aandrijflijn van de spectaculair gelijnde BMW i8. De verbrandingsmotor is een 1.5 liter grote driecilinder die de voorwielen aandrijft. De elektromotor levert maximaal 88 pk en stuurt dat altijd naar de achterwielen. Het is precies andersom bij de i8, maar het betekent ook dat de 225xe vierwielaandrijving heeft. Het totale vermogen is 224 pk en daarmee sprint de 2-serie in een rappe 6,7 seconden naar de 100.
Los van alle praktische voordelen van de 225xe is er ook een groot nadeel: de benzinetank is slecht 36 liter groot, wat in de praktijk betekent dat je om de 400 kilometer een pomp moet opzoeken.
Voordelen
– Vierwielaandrijving
– Redelijk rap voor een bussie.
– Ruim
Nadelen
– Erg kleine inhoud van de benzinetank en daarmee kleine actieradius
– Het is geen strak gestylde BMW, maar een heel praktische auto
– Stuurt niet bijzonder goed voor een BMW, wel beter dan andere MPV’s.
– Elektrische actieradius is erg beperkt
Concurrenten |
---|