Audi meldt bij de introductie van de nieuwe Audi Q7 dat er ook een Plug-in Hybrid zal verschijnen. De Duitsers laten zien wat ze in huis hebben en komen met een SUV die (ondanks dat hij meer dan 2000 kilo weegt) toch erg gunstig zal zijn qua bijtelling.
De Q7 heeft een uiterst fijne 3.0 V6 diesel in het vooronder, met ‘échte’ vierwielaandrijving. Met name die motor zorgt voor meer rust in het interieur. Deels doordat ie minder hard hoeft te werken, anderzijds vanwege die twee extra cilinders. De dieselmotor koppelt aan een elektromotor en heeft zodoende een vermogen van 373 pk en meer dan 700 Nm koppel. Desondanks is de uitstoot beperkt tot 46 gram per kilometer. Met deze waarde valt de Audi Q7 Plug-in Hybrid net binnen de 15% bijtelling. Voor 85k heb je de meest kale instapper. En de opties bij Audi zijn duur. Standaard zit je gewoon op stof, leder is een optie van 3 mille. Panoramadak kost 2,5 mille. 20” lichtmetaal nog eens 1.600.
Onze rijtest met de Audi Q7 lees je hier.
Voordelen
– Veilig
– Zeer krachtige motor
– 15% bijtelling
– 300 kilo lichter dan z’n voorganger
Nadelen
– Het uiterlijk kan wat saai overkomen
– Hoog verbruik bij lege accu
– Alleen verkrijgbaar als dieselhybride
Specificaties | |
---|---|
Merk | Audi |
Model | Q7 - 3.0 |
Carrosserie | suv |
Brandstof | ld |
Co2-uitstoot | 50 gram/km |
Vermogen | 373 pk |
Koppel | 700 Nm |
Acceleratie 0-100 | onbekend |
Topsnelheid | onbekend |
Prijs | onbekend |
Leaseprijs pm | onbekend |
Bijtellingspercentage | 15% bijtelling |
Concurrenten |
---|