De luxe-tak van de VAG-groep kon natuurlijk niet achterblijven om een auto neer te zetten in de 20 procent groep. Hiervoor riepen zij de Ultra-uitvoering in het leven. Zowel als sedan als avant te krijgen met 136 pk en 163 pk, dus er is voldoende keuze in de showroom van Audi.
Hoewel de auto op het eerste gezicht niet opvalt, hebben de ingenieurs uit Inglostadt er aardig wat werk in gestoken om de uitstoot omlaag te krijgen. De versnellingsbakoverbrengingen zijn gewijzigd, er is een remenergie terugwinningsysteem aanwezig en ook een start-stopsysteem mag niet ontbreken.
Meer details zijn te lezen in de rijtest van de Audi A4 (video).
Voordelen
– Motor voelt sterk over het hele toerenbereik
– Karakteristieke LED dagrijverlichting
– Motor- en omgevingsgeluid nauwelijks hoorbaar
– Avant biedt veel ruimte aan achterpassagiers
– Schakelindicator (standaard) helpt met zuinig rijden
Nadelen
– Is al even op de markt, interieur toont zijn leeftijd
– Verlaagde onderstel voelt stoterig aan
– Geen automaat leverbaar
– Zonder opties best kaal, met al snel erg duur
– Nauwelijks te onderscheiden van de rest uit de reeks
Specificaties | |
---|---|
Merk | Audi |
Model | A4 - 2.0tdi |
Carrosserie | sedan |
Brandstof | Diesel |
Co2-uitstoot | 104 gram/km |
Vermogen | 136 pk |
Koppel | 320 Nm |
Acceleratie 0-100 | 9.3 seconden |
Topsnelheid | 215 km/u |
Prijs | 37.900 euro |
Leaseprijs pm | vanaf 647 euro |
Bijtellingspercentage | 20% bijtelling |
Concurrenten |
---|