Het een-na-snelste paard van de VW-stal is tevens de laatste om zijn verkoopcijfers te deponeren (Bugatti doet niet aan verkoopcijfers), maar wel de op-een-na hardste stijger binnen het concern (na Bentley, die 37% pluste). Vorig jaar zette Lamborghini 1.602 auto’s af, tegenover 1.302 het jaar er voor. Dit is goed voor 0,0196 % van de totale VW-afzet.
En daarmee is en blijft Lamborghini een behoorlijk exclusief merk. Ferrari doet ongeveer 6.500 auto’s per jaar, Bentley deed er 7.003 in 2011, en zelfs Rolls-Royce stak er met 3.538 verkopen royaal bovenuit. Eigenlijk kan van de wereldspelers geen fabrikant zich meten met Lamborghini als je de exclusiviteit aan de verkoopaantallen zou afmeten, want ook Aston Martin doet zo’n 5.500 auto’s per jaar. De VS blijft de belangrijkste markt voor Lamborghini, gevolgd door China.
Het ligt in de lijn der verwachting dat deze verkoopcijfers in 2012 sowieso geëvenaard gaan worden. De verkoop van de Aventador komt eigenlijk net op gang, en ook de Gallardo zal nog wel even doorverkopen. Is het niet omdat de auto nog steeds erg bij de tijd is, dan is het wel om alle speciale edities die het merk steeds weer weet te lanceren. Maar CEO Winkelmann, die ook in Parijs zijn goed geconserveerde gezicht liet zien, is op zijn hoede. Het streven dit jaar is om 2011 te evenaren, maar over een mogelijke groei laat hij zich niet uit.
De showroom in Paris Ouest (het oosten westen (!) van Parijs dus) is de vijfde in Frankrijk, en de tweede in Parijs. In totaal heeft Lamborghini nu ruim 120 dealers in 45 landen.
dennisr zegt
Aventador zal wel goed lopen, prachtige wagen, en mooi dat Lamborghini wel wat exclusiever blijft.
even off-topic: als je een auto tuned waardoor hij te snel is om nog fatsoenlijk te besturen, wat kun je dan afstellen om rijgedrag te verbeteren ? denk aan vering strakker of losser, banden spanning hoog of laag.. dat soort aanpassingen.. hopelijk kan iemand me dat vertellen!
E34M5Touring zegt
@dennisr: Heb je weer een te snelle auto gebouwd bij Forza ;)
Of staat er een Ponycar te shinen voor de deur?
dennisr zegt
@E34M5Touring: het eerste :( BMW E46 die meedoet met de Lemans auto’s :P
dat tweede was wel leuk geweest..
nicktexel zegt
@dennisr: achter spoiler erop doen en dan wat met downforce kloten moet je voor de grap een keer een renault 5 kopen en dan megane rs blok er in en dan met volle downforce over lemans and see what happens
gerard1710 zegt
@nicktexel: Boven de 180 begint de pret, wel lastig met sturen..
dennisr zegt
@nicktexel: Ben nog bezig met mijn E46 M3 GTR, geweldig apparaat.. en spoiler lijkt niet mooi joh :P gewoon plat op de weg en gaan xD moet maar even zien hoe ik dit het beste doe, remmen heb ik op de volle 200 procent staan, lekker laat remmen :) zal na dit project eens kijken voor de Renault 5 :) geweldige optie ook motor ombouwen, mooi bedacht dit spel :D
nicktexel zegt
@dennisr: haha ja motor ombouwen is wel grappig idd ik heb nu een cl65 met 6.3 liter motor(ja echt 6.3 en niet 6.2:P)
dennisr zegt
@nicktexel: is zo’n Mercedes een beetje stabiel na het tunen? BMW is een echte overstuur bak.. heb hem op R3 735.. in de bochten breekt ie snel uit en bij de start amper weg te komen :lol: maar zal bij Mercedes niet anders zijn, begin nu aan een Audi S5 met quattro dus kan nooit minder worden..
E34M5Touring zegt
@nicktexel: 10 mile Wheelie :)
nicktexel zegt
@E34M5Touring: ben nog steed aan het uitvogelen hoe je uit stilstand een wheelie kan doen:P
E34M5Touring zegt
@nicktexel: Eerste keer dat me het gebeurde echt met open mond naar m’n scherm zitten kijken fakking gruwelijk. Helemaal als je even iets gas loslaat en dan er weer opgooit, je ziet hem even duiken en weer omhoog komen. Echt super vet.
E34M5Touring zegt
@dennisr: Welke baan
Le mans Old kun je makkelijk winnen door de gearing langer te zetten en puur op top zover weg te trekken dat ze er niet meer bij komen. anders heb je geen kans zelfs met spoilers etc. heeft gewoon niet genoeg bochtensnelheid om dat te doen.
dennisr zegt
@E34M5Touring: nee heb nog niet tegen ze gereden, maar hij zit in dezelfde klasse nu :D veel te leuk om anderen op een rondje te zetten dus ben oneerlijke races aan het doen :P makkelijk geld binnen harken om leuke projectjes te doen :D had de E46 M3 GTR gekregen door mijn race level.. prachtige wagen!
gerard1710 zegt
@dennisr: Haha, ik ken het probleem, jammer genoeg zit er niks anders op dan gewoon het vermogen wat te verminderen. Want het probleem zit hem meestal gewoon in te weinig grip en de remmen die het niet aan kunnen, en natuurlijk de nervositeit van de auto. Hierbij moet ik wel zeggen, dat dat bij FM3 was, niet bij 4.
dennisr zegt
@gerard1710: oh ik heb ook 3, zat gratis bij de Xbox en blijkt best een leuk spel te zijn :lol: ik zit nog niet eens op het volle vermogen, kan nog andere zuigers enzo erin doen, even volledig upgraden en dan maar zien wat ik weg doe :P wel jammer.. ongelofelijk snel al :lol:
gerard1710 zegt
@dennisr: Dan verspil je wel echt geld hoor, zuigers en turbo’s en dergelijke zijn zo schreeuwend duur, en je hebt er weinig aan, ik doe altijd alleen Gewichtsbesparing, remmen, uitlaat en versnellingsbak..
dennisr zegt
@gerard1710: ooh wat geld betreft doe ik het waardeloos, ik heb in het begin 2 ton verloren op een GT500.. die Amerikanen zijn niet geweldig om te racen.. helaas, toen een gewone E46 M3 gekocht en met een ton verlies verkocht, 50k op een Viper verloren.. ga zo maar door.. ik ben die auto’s te snel zat :P deze M3 GTR is een blijvertje :D ben helemaal niet bezig om de beste te worden.. dikke lol met deze wagens :D
faalhaas zegt
@dennisr:
E34M5Touring zegt
@dennisr: hahaha same here Big spender
dennisr zegt
@E34M5Touring: hehe :D gewoon alles in 1 auto pompen en dan verkopen en weer nieuwe project, heb er een Audi S5 bij gekocht die is hierna aan de beurt :D nog iets van 50.000 aan de E46 uitgeven en dan is die klaar.. overstuur in elke bocht en 5 seconden tijd verlies bij het starten vanwege het glijden.. maar geweldig.. :lol:
E34M5Touring zegt
@dennisr: Ik heb dankzij de onderdelen bonussen een hele garage vol ben de level 50 ook al gepasseerd. helaas is mijn 360 kapot. Ik ga vd week maar is voor een nieuwe op pad mis em toch wel. heb ook alle Car packs nog tegoed dus kan niet wachten.
The360box zegt
@dennisr: Ik mag hopen dat je de “Ultimate Collection” hebt en er nog 3 maanden Gold bij gekregen hebt?
dennisr zegt
@The360box: Ultimate collection? zegt me niks.. die 3 maand Gold heb ik wel.. heb de Xbox met 250GB, 2 controllers en 2 spelletjes gekocht.. meer had ik niet nodig :lol:
The360box zegt
@dennisr: Zoiets dus:
Dacht eigenlijk dat ze alleen nog deze in die bundels deden. Anyway, ik stuur je wel een PM.
nicktexel zegt
@The360box: hahah ik was ook hard genaait ik alle carpacks gekocht komt deze uit:P
ik speel trouwens fm4 nu geen 3 meer:P
The360box zegt
@nicktexel: Ik wa fanatiek en had de LE van FM3, niet zo speciaal, maar kocht ook alle carpacks voor toendertijd 400MS, later waren ze ook in de sale 200MS maar lach er nooit echt van wakker. Games worden altijd goedkoper, en nu met de Season Pass is het wel aantrekkelijk en leuker alhowel een Circuit-pack ook wel mag
reinier73 zegt
@gerard1710: heb ook forza 4 (en 3), zeer goede game. Alleen ik moet eerlijk zeggen dat het wel echt makkelijk is als je het eenmaal doorhebt. Zelfs als ik alles uit heb staan (abs,stability, esp, traction, schakelen) is het nog makkelijk te doen tot R2 klasse. R1 klasse heb ik nog niet veel gespeeld dus daar kan ik nog niet veel over zeggen.
Maar wat je zegt met upgraden; gewichtsbesparing,wegligging, banden, schakelbak. Dat is zeker de beste manier. Heb nou ongeveer 30 uur gereden. heb 170 auto’s (ook veel goedkope natuurlijk ;) ) en ongeveer 6 miljoen aan cash.
Wat ook een leuk project is, is de Deloraen.
Zwaar goed wegligging, t/m klasse A win je makkelijk
reinier73 zegt
@reinier73: schakelen aan natuurlijk*
dennisr zegt
@reinier73: doe je netjes, ik heb geen idee hoeveel speeluren ik heb maar zit met 7 auto’s en 23k cash :lol: wel een E46 helemaal getuned :mrgreen: had wel 1 miljoen kunnen hebben maar verlies maken is veel leuker :D en ik ben beetje dom geweest door alle auto;s die ik gratis kreeg te verkopen voor 10 credits per stuk :P geen idee waarom maar gebruikte ze toch niet.. de honda van 900.000 heb ik wel bewaard :) kan slecht met geld omgaan :P auto’s die nu binnen komen bewaar ik gewoon :)
reinier73 zegt
@dennisr: Beter houd je ze ja, op een gegeven moment kan krijg je geen auto’s meer cadeau, dan krijg je ongeveer een ton aan geld ipv auto, en dat bedrag stijgt.
reinier73 zegt
@reinier73: -kan*
dennisr zegt
@reinier73: ooh dat is wel mooi, kan ik heel wat projecten mee doen :D
The360box zegt
@reinier73: Dat is Forza 3, daar is level 50 the limit..
nicktexel zegt
@reinier73: idd tot en met 50 krijg je autos en daarna geld zag ergens op youtube dat als je 150 bent je geloof ik 99.999.999 krijgt oftewel 100 miljoen:P
The360box zegt
@reinier73: Vind R2 zonder traction of esp, 1 v/d 2 niet te doen, vooral de Agera is onmogelijk. Wat me opvalt t.o.v. Fm3 is dat er veel veranderd is, de handling is totaal anders en ook het remmen met een stuur lijkt op niks.
smotsholle zegt
@dennisr: Kspeel ook FM4, beetje erg vuul. Maar ik rijd ook wel veel met een e46 m3 online. Tippetje voor een snelle tune-up:
Laag, voor en achter. Voor -1,2 en achter -0,1 graad camber. de “toe” voor en achter -0,5.
Caster gewoon op 5 blijven. Verder de achterveren, zachter (bound, rebound), voor een beetje strakker. Rollbars ook wat strakker.
Verder heb ik de volgende upgrades:
ZO licht mogelijk, sportieve banden, aller breedst. Voor en achter spoiler, op vol downforce. Sportieve bak, flink op accel zetten, met een top van 265. (max haalbaar met vol downforce). vul de rest aan met vermogen (geen turbo, gewoon een screamende 6in lijn!) heb iets van 300kw.
Hiermee win ik redelijk veel races, op hochenheim, Nordscheife, road atlanta etc, dat soort banen!
Hopelijk kan je er wat mee!
(gamertag is iSmitske, als je wat hulp wilt! :P)
dennisr zegt
@smotsholle: Gamertag genoteerd, mocht het nodig zijn! en zeer bedankt, ik ga het bijstellen en dan proberen, maar dat word later vanavond.. had net nog een dragrace maar stond nog te spinnen bij de start had de ander al gewonnen :lol:
en de voorbumper en spoiler twijfel ik over, omdat ik hem uiterlijk nu op zn mooist heb :P ben wel beetje mode pop op het circuit :lol: als het echt moet gaan ze erop maar eerst even proberen met bijstellen..
heb voornamelijk problemen door het spinnen bij de start en heel snel overstuur als hij in de bocht in zn 2 komt, probeer hem zoveel mogelijk in de 3 te houden :) hij trekt wel erg lang door in de 3 doordat ik hem heb afgesteld, hoop dat het overstuur wat minder word door camber enzo bij te stellen :) dank u zeer!
dennisr zegt
@smotsholle: ik heb trouwens wel FM3 he :o zal niet veel verschil maken denk ik, misschien dat 4 er komt maar deze had ik ook maar gratis :P heb er veel lol mee :D
smotsholle zegt
@dennisr: FM3/FM4 zit niet veel verschil in met afstellen van je bak! Met een splitter kan je wel mooi strak insturen! liever overstuur dan onderstuur!
nicktexel zegt
@smotsholle: ik ga je toevoegen;)
xilver zegt
Vind het bizar dat Ferrari zo veel meer verkoopt als Lamborghini, maar dat zal wel te maken hebben met het iets breder gamma?
dakloosinmx5 zegt
1600 lambo’s over 120 filialen. Dat is 1,3 per maand per filiaal..
Hoe bizar groot is die marge dat je de boel draaiende kunt houden??
E34M5Touring zegt
@dakloosinmx5: Vergeet niet de used markt en wellicht een bonussysteem bij behaalde targets, dat kan namelijk aardig oplopen.
vale46 zegt
@dakloosinmx5: Je geeft zelf het antwoord: bizar grote marges!
ik zou er niet van schrikken als je €30.000 boven de bouwprijs betaald van een Gallardo.
burninrubber zegt
@vale46: €30.000 Hahaha jij bent grappig. Ik heb een keer of twee voor Porsche gewerkt en hoorde toen dat de winstmarge op een turbo in Nederland bijna €41.000 waren. En dat zijn auto’s die in veel grotere oplage worden geproduceerd. Ik ga er van uit dat een Aventador een winstmarge heeft van minimaal €100.000
The360box zegt
@burninrubber: Wat dacht je van BPM en BTW? Dit loopt bij hoge bedragen soms op tot de helft van de ‘verkoopwaarde’. Daarom zullen ze de prijs zo laag mogelijk moeten houden per verkochte eenheid om nog winst te draaien.
vale46 zegt
@burninrubber: Waarom lach je me nu eigenlijk uit? Omdat ik er 11.000 van zat? :P
€100.000, nu niet overdrijven hé. Ze moeten nog een beetje denken aan mogelijke concurrenten. Bij Auto’s als Pagani zou dat best nog wel kunnen. Maar bij een normale uitvoering van een Lambo echt niet!
Kweek maar eens een beetje realiteitszin jij!
fernie zegt
@dakloosinmx5: Onderhoud, onderhoud, onderhoud (ow en reparaties)
robbie zegt
@dakloosinmx5: en dealers verkopen vaak meerdere merken. Kijk bijvoorbeeld maar naar Hessing. Die verkochten 5 merken.
norge zegt
@robbie: Ze verkopen misschien ook, Skoda,Audi,VW,Seat,Bentley en daar verdienen ze hun knaaken.
meneersander zegt
@norge: haha skoda en seat in je lambo dealer?
norge zegt
@meneersander: Makkelijk met een kleine delen voorraad, alles past op alles ;)
FelixF zegt
Damn die rooie is geil :D
vale46 zegt
Ik hoop dat Lamborghini zo exclusief blijft als het nu is. Ferrari is al te gewoon aan het worden.
The360box zegt
@vale46: Ja precies, €250.000 is tegenwoordig gewoon hè?
burninrubber zegt
@The360box: inflatie is een bitch.
vale46 zegt
@The360box: Als ik een dagje in Knokke rondloop dan kom ik er meerdere per dag tegen. Kan je niet echt meer super-exclusief noemen hé.
Alles is relatief natuurlijk…
bmwmaaktrijdengeweldig zegt
@vale46: Een maserati is nog exclusiever :lol:
Ik geef je wel gelijk natuurlijk
The360box zegt
Dat is dus gemiddeld 11 per showroom, en daar zitten dan showrooms al Hessing tussen die meerdere merken hebben maar (gemiddeld) zal het dan saai zijn om zo’n toko te runnen joh!
laurensl zegt
IS dit een showroom beheert door Lamborghini zelf of is dit zoals Kroymans?
robbie zegt
@laurensl: volgens mij heeft Lamborghini geen eigen showrooms, het zijn allemaal franchises.
ts46 zegt
Als je uitgaat van de normale marketinggedachte is een 2e showroom in 1 stad erg onlogisch.
een Lambo is een specialty good, waar de koper graag afstanden voor aflegt en bereid is om meer voor te betalen vanwege de eclusiviteit. Zo gauw de Lambo op meer punten te zien is en dus minder exclusief wordt, verlies je klanten.
Nv zegt
@ts46: Het werkt wel in London.
raikkonen88 zegt
ik stel me toch ook wel vragen hoe een merk met zo weinig verkochte auto’s kan rendabel blijven? zelf al maken ze nog 150k winst op één wagen..
laurensl zegt
@raikkonen88: Ze zijn van Audi. En ik denk niet dat Audi ze snel gaat afsoten. Kunnen ze geen R8 meer maken.
TheMaster zegt
Verdienen ook niet veel op verkoop, het onderhouden (garage) is waar de winst zit
Rik3 zegt
Het lijkt me sterk dat een showroom in Paris Ouest in het oosten ligt, want ouest betekent west.
fit4fun zegt
@Rik3:
Scherp gezien! :)
(La banlieue ouest: de westelijke voorstad)
Gemiddeld 1,1 nieuwe auto per dealer per maand. Nog best goed, vergeleken met Bugatti..
Esprit_de_Flandre zegt
@Rik3: Tjeh, ‘Ollanders en Frans…
baasbas zegt
Holy crap die rode is gaaf
rechercheur zegt
Sinds de overname door Audi AG in 1998 is het alleen maar beter gegaan met Lamborghini, anders was het merk waarschijnlijk geëindigd als DeTomaso …..
norge zegt
Volkswagen in trainingspak zeg ik…….
aallex zegt
@rechercheur: Ja hoor frikandel, dat is dus echt een van de domste dingen die ik jou heb zien zeggen. De dagen dat lamborghini een ECHT topmerk was VER voor 1998 in de dagon van de diablo’s en de countach en de miura’s dat waren de golden days voor lambo. Tegenwoordig maken ze nog steeds prachtige mooi/exlusieve auto’s maar de overname heeft ze echt niet “gered” hoor….
aallex zegt
@aallex: wat ik dus bedoelde :”Tegenwoordig maken ze nog steeds prachtige mooi/exlusieve auto’s maar de echte top lamborghini’s waren van vroeger. En die overname heeft ze echt niet zogenaamd gered want ze zouden het prima gered hebben zonder die commerciele injectie die VAG heet
baasbas zegt
@aallex: En hoe ben je aan deze wijsheden gekomen? :)
aallex zegt
@baasbas: Dat is toch algemene bekendheid :P
Maar Wat rechercheur zegt is dat VAG lambo gered heeft. En dat vind ik dus gewoon kwats :P
baasbas zegt
@aallex: Ah, het is dus een mening. Leuk hoe meningen en feiten uit elkaar kunnen lopen hè
rechercheur zegt
@aallex:
Gelukkig is jouw opmerking ‘ook’ niet bijster intelligent te noemen …
Voor de overname door Audi AG verkocht Lamborghini zo’n 200 auto’s per jaar, en werd er verlies gemaakt. Dat was ook de reden dat Chrysler er maar al te snel vanaf wilde; ze hadden ingezet op 2.000 auto’s per jaar, dat werden er zo’n 200. Dus wat is precies je punt !? ….
aallex zegt
@rechercheur: Nou ik heb nooit gezegd dat ze niet in financiele moeilijkheden zaten maar het feit dat VAG ze gered heeft is gewoon niet waar want toen in 1997 Vittorio de Capua aangesteld werd als ceo ging het de goede kant op met lamborghini waarin ze voor het eerst geen verlies maakte.
En dit zou waarschijnlijk gewoon het begin zijn van een stijgende lijn. Piech zag deze stijging in 97′ en besloot toen in 98′ een gooi te doen naar lambo. Dus ze zijn niet overgenomen om gered te worden maar piech zag hier een hoop winst in.
rechercheur zegt
@aallex:
Beetje onsamenhangend verhaal;
eerst begin je over de “golden days” als in Diablo’s, Countach’s, ver voor 1998. En nu zou in 1997 Vittorio di Capua de redding zijn geweest (was trouwens 1996, by the way) …..
Als Di Capua zo goed zou zijn, waarom is hij al binnen drie jaar vervangen door Giuseppe Greco !?
raphael zegt
Haha de strekking van het stuk is verkeerd. Lamborghini is exclusief is de boodschap. De werkelijke boodschap is, Lamborghini wil maar niet groeien.
De lage verkoopcijfers zijn absoluut geen keuze van VW. Je zag het goed in tijden van crisis. 2008 en 2009 waren rampjaren voor Lamborghine, terwijl Ferrari de verkopen op pijl wist te houden. Daar zie je waar de echte waarde zit. Lamborghini hersteld nu een beetje van een hele beroerde tijd, dat kan je dan wel exclusief noemen maar het is geen exclusiviteit bij keuze!
rechercheur zegt
@raphael:
Even de feiten checken voordat je begint te blaten;
in 2008 verkocht Audi AG namelijk zo’n 2.430 Lamborghini’s. Het op een na beste jaar ooit van Lamborghini (2007 = 2.580 exemplaren). Wat is daar een ‘ramp’ aan ?
De pijn bij Lamborghini zit ‘m met name in 2010, daar komt Ferrari met de 458 en voert Lamborghini de Gallardo ondertussen alweer zeven jaar. Terwijl Ferrari het jaar daarvoor (2009) ook minus 5% in verkochte aantallen ging …..
tritone zegt
@rechercheur: Leuk die feiten van je, maar ik zie terugloop.
Na 2007 lopen de verkopen alleen maar af, binnenkort wil VAG er ook vanaf.
rechercheur zegt
@tritone:
Heb je de kop boven dit artikel soms niet gelezen …. ?
Bij Ferrari gingen de cijfers weer in de plus bij de start verkoop van de 458. Als Lamborghini met een opvolger voor de Gallardo komt (2013) gaan ze ook weer plussen. Dat snap jij ook, dus doe jezelf niet zo dom voor aub.
tritone zegt
@rechercheur: Plussen lijkt met niet zo moeilijk met maar 1602 verkochte auto’s, Ferrari is toch van een andere orde met 6500 auto,s per jaar.
2013 dat is misschien te laat!
rechercheur zegt
@tritone:
Oogkleppen af, en weer twee voetjes op de grond.
Als Audi AG wil wachten tot 2013, dan wachten ze tot 2013. Audi heeft in 2010 zo’n 1,14 mljn auto’s verkocht, dan liggen ze echt niet wakker van twee minder goede jaartjes bij Lamborghini.
Als er eenmaal een opvolger is van de Gallardo, dan gaan ze zo weer ruim 30% de plus in. Los van de voordelen die ze met Lamborghini in huis hebben gehaald voor o.a. het R8-gamma. Van de R8 verkopen ze ook nog eens 4.000 stuks per jaar …
raphael zegt
@rechercheur: Het verschil zit hem in het feit dat Ferrari de keuze heeft om de hoeveelheid auto’s te bepalen die ze verkopen. 2% in de plus of min op 6500 auto’s is niets. 20% inleveren op 2000 is een stuk erger. Lamborghini moet het inderdaad hebben van nieuwe modellen etc. Ferrari veel minder, die zijn veel constanter aangezien hun brand value het hondervoudige is van Lamborghini.
rechercheur zegt
@raphael:
En nu eens proberen buiten de standaard kadertjes te denken, dan besef je wellicht dat Lamborghini het luxe merk van Audi is, en zeer beperkte invloed heeft op de algemene bedrijfsresultaten van Audi AG.
Lamborghini voert gemiddeld maar twee model-lijnen, omdat ze niet mogen conflicteren met o.a. Porsche, Audi (R8), Bugatti. Ferrari heeft minder ‘beperkingen’ vanuit de moedermaatschappij, en voert een volwaardig gamma van de California tot aan de 599 GTO.
autogekk zegt
Ouest = west….. Zal volgende maand eens kijken of ik hem kan vinden!
spykerboy zegt
komt omdat lambo’s gewoon niet mooi zijn.
ytrewq zegt
Haha
,,dit is goed voor 0,0196 van de totale VAG afzet”
van mij mogen lamborghini’s best wat minder exclusief hoor, dan is de kans dat ik er nog een zie tenminste groter. Zo exclusief als porsche hoeft dan ook weer niet…
theblackdude zegt
en bij ferrari willen ze zo graag exclusief terwijl ze bij lamborghini exclusiever zijn pff.
vroommm zegt
Paris ouest, wil zeggen in het westen van Parijs! Om precies te zijn voor de liefhebbers: de showroom ligt in het 17e arrondissement ten zuiden van porte maillot.
vroommm zegt
Sorry ten noorden van porte maillot: boulevard gouvion saint cyr
tritone zegt
Lamborghini is voor VAG aleen een vorm van prestige, ik geloof niet dat er veel winst wordt gemaakt.
Iemand met heel veel knaken en emotie kiest voor een Ferrari, ik denk diegene die nu een nieuwe Lambo koopt geen emotie zoekt maar degelijkheid.
Ferrari is emotie, Lamborghini niet!
cheetacars zegt
@tritone: Als je emotie in een auto zoekt, dan moet je een echte klassieker nemen. Eentje die wat meegemaakt heeft in de jaren. De huidige productieauto’s zijn 99% commerciële bakken waarbij het puur om geld gaat, deze auto’s moeten zichzelf over de jaren nog bewijzen. De emotie bij een auto zijn de gevoelens die je er bij krijgt, die gevoelens zijn deels gebaseerd op jouw herinneringen aan of bij de auto.
raphael zegt
@cheetacars: Ja, en de auto’s die vroeger werden gemaakt waren niet commercieel en kreeg je zomaar gratis. Vroeger ging het namelijk niet om geld maar om bloemetjes en vrede op aarde. Doe niet zo achterlijk en quasi romantisch over het verleden.
cheetacars zegt
@raphael: Lees even wat ik zeg. Het gaat om de sfeer om de auto, niet per se de auto zelf. ;)
raphael zegt
@cheetacars: Ik lees wat je zegt, en dat is het volgende: ‘De huidige productieauto’s zijn 99% commerciële bakken waarbij het puur om geld gaat’
Daarmee suggereer je dat het vroeger niet om commercie en geld ging. Oh en ik zal je wat zeggen, niet 99% is commercieel tegenwoordig, nee 100%. Net zoals in de jaren 30, of jaren 50.
cheetacars zegt
@raphael: Als je iets leest, moet het helemaal lezen. Ik geef helemaal nergens aan dat ze dat in de jaren ’30 of ’50 niet commercieel waren. Wat ik in mijn bericht zeg is dat een klassieke auto wat meegemaakt heeft, dat brengt emotie bij de auto. Een moderne auto moet dat nog doormaken. Het zijn, zoals ik zei, de herinneringen en de sfeer die je krijgt bij een auto wat hem ‘emotie’ geeft.
En 99% commercieel omdat er ergens in the middle of nowhere nog een paar schuurtjes staan met mensen die het niet per se voor het geld doen.
bmwmaaktrijdengeweldig zegt
@cheetacars: Een nieuwe Maserati heeft wel degelijke emotie, maar dat zal mijn mening zijn.
cheetacars zegt
@bmwmaaktrijdengeweldig: Kun je die mening ook onderbouwen? :)
bmwmaaktrijdengeweldig zegt
@cheetacars: Nee sorry, maar dan is het een feit en dat is het ook niet :lol:
cheetacars zegt
@bmwmaaktrijdengeweldig: Een mening moet je ook kunnen onderbouwen. Daar kun je wel weer feiten voor gebruiken. ;)
rechercheur zegt
@tritone:
Als je emotie zoekt, dan zet je een Miura SV, 250 GT Berlinetta SWB, 911 Carrera RS (1973) in de garage …. maar zeker geen nieuwe Ferrari California, die is voor je vrouwtje, om boodschappen te doen!
kickass zegt
Ouest betekent oost. ;)
kickass zegt
Ik bedoelde west natuurlijk…