Wederom bewijst het internet uit te blinken in zijn rol als vergiet: nog voordat Infiniti zijn Emerg-e concept officieel wereldkundig heeft gemaakt staan de afbeeldingen al op het web. Het is toch moeilijk zoiets binnenskamers te houden. Eerste indruk: wat een sexy beest!
Het web discrimeert niet. Of het nou Italiaanse, Franse, Britse, of Amerikaans/Japanse fabrikanten zijn, allemaal gaan ze voor de bijl in het voortijdig bekend worden van de Genève-primeurs. Infiniti heeft jarenlang aan de Emerg-e gewerkt, en loopt ons hier ook jarenlang mee te vervelen, maar we zijn blij dat er nu, na de patenttekeningen, wat concreets op ons netvlies staat.
De Emerg-e is wat mij betreft in alles het tegenovergestelde van de Etherea, het model dat qua naam klinkt alsof het in een ziekenhuis thuis hoort, en dat ik eerder al met een patatje oorlog vergeleek. Waar laatstgenoemde lomp, log, en een matige mix van meerdere stylingselementen is, is de Emerg-e strak, mooi gewelfd, en krachtig. En waag het eens om de NSX-vergelijking te maken!
We weten al dat het concept een EV met range-extender is, in de vorm van een 1.2 liter middenmotor, en nadere details zullen vermoedelijk niet al te lang op zich laten wachten. Voor zover deze relevant/interessant zijn, want het is en blijft een concept natuurlijk. Maar wel een verademing na het gestuntel met de Ethera. Oh, en let eens op dit plaatje, welk circuit zien we daar afgebeeld op de het beeldscherm? James May zou er de kriebelziekte van krijgen..
Kudos voor Carscoop, dat zijn naam eer aandoet met deze web-primeur!
964rs zegt
Nou nog een dikke v8 erin en het is een prachtwerk!
Barnato zegt
Oud Drive filmpie die connecties legt over samenwerking Red Bull, Newey en Infiniti :-)
http://youtu.be/f17FX11Ed74
Barnato zegt
@Barnato: Over de Emerg-e :-)
alcantara zegt
Ik heb het wel gehad met concepts, de meest vreemde details die toch nooit in productie komen.
jordy14 zegt
@alcantara: daarmee ben ik het volledig eens! Je ziet bijna mix terug in het productiemodel.
lincoln zegt
supercar lookalike met grasmaaier motortje ..
echt een leuke ontwikkeling ..
gaat zowaar een niche worden ..
sta je nog meer voor lul met je Veyron in down-town London ..
rotarypowah zegt
“En waag het eens om de NSX-vergelijking te maken!”
Of Lotus Esprit Concept.
norge zegt
Mompelt iets over NSX ,eeeh mooi ding hoor met lovende techniek .Volgende maand bij de dealer?
audirs3 zegt
Wel origineel, zo’n dual-tone interieur, nooit eerder gezien
masterstig zegt
@audirs3: Dit was sarcastisch, toch?
autotourist zegt
Is die ontworpen door jason castriota? Doet me een beetje aan de saab phoenix denken.
meneersander zegt
Vind er niks sexy aan…?
burninrubber zegt
@meneersander: dat zelfde heb ik met de 599 en gallardo. Ieder z’n ding
HDM zegt
Zonde dat het een concept is, of dat de fabrikanten gewoon het lef niet hebben zulke dingen ongewijzigd in productie te slepen.
pomfriet zegt
@HDM: is te duur.
toon zegt
hééél erg mooi
jzaero zegt
Hier hoort een schreeuwende V12 of V10 in! Die body vraagt er gewoon om! Deze auto is waanzinnig, werkelijk prachtig! In autoblog terms, a sexy motherfucker :p
Ram-G-maN zegt
@jzaero: Inderdaad, wat wat je zegt. Het exterieur smeekt om een hoogtoerige atmosferische V12. Helaas gezien het ontbreken van de “N” op de transmissie selectie unit vrees ik voor een elektrische auto met range-extender.
Ram-G-maN zegt
@AutomotiveDesigner: img src=”http://www.autoblog.nl/gallery/0_Divers/Infiniti_Emerg-e_Concept_lek/Infiniti_Emerg-e_Concept_2012_11.jpg” width=”450″ />
The360box zegt
Hmm, deed me gelijk Chrysler ME12? Alleen ik moet zeggen dat ik toch echt ziek word van al die EV en hybrids. Laat ze eens een echt goede ontwikkelen en niet van die half gedane werken.
The360box zegt
@The360box: Of deze?
integraturbo zegt
@The360box: Wat is “half” in jou woordenboekje? De specs zijn jou al bekend mag ik dan aannemen?
The360box zegt
@integraturbo: Ja een beetje onderonderbouwd, wat ik bedoel is dat ze nog steeds aan het kloten zijn met die batterijen. De range is nog steeds laag en niet voor het grote publiek aantrekkelijk. Pas als ze dit doorbreken dan pas zal het intressant en qua geld ook haalbaarder zijn.
integraturbo zegt
@The360box: Ja dat is zo, maar kijk eens naar hoe lang de verbrandingsmotor al wordt gebruikt. Dik 100 jaar. Een die waren in het begin ook niet echt zuinig, om het maar voorzichtig uit te drukken. Nieuwe motoren worden zelfs nu beter en beter.
Dus dat een elektro motor nu (nog) niet zo interessant is dat is niet meer dan logisch. Waarom tientallen jaren achter de schermen doorontwikkelen (wat gigantisch veel geld kost) maar in de tussentijd geen auto uitbrengen (geen inkomsten)? Dat gaat stapje voor stapje.
jzaero zegt
@integraturbo: Dat is een veelgenoemd argument, echter was mobiliteit toen nog een luxe en nieuw iets. Tegenwoordig is het eerder regel dan uitzondering. Wanneer men beperkt wordt in hun huidige levensstijl, zullen zij dit al gauw niet accepteren. Ik ben misschien een uitzondering, maar ik rijd bovengemiddeld veel kilometers, waardoor het onacceptabel is om nu elektrisch te rijden. De actieradius moet per se eigenlijk een retourtje indekken, omdat er niet een oplaadpunt aanwezig is op 99% van mijn bestemmingen. Een retourtje school hapt er al gauw 140km doorheen, zonder files is dit theoretisch te halen, maar met stadsverkeer en spitsuren erbij, bijna onmogelijk, of je zit altijd gespannen te hopen dat je thuis komt. Hét grootste minpunt is dat je zo’n auto bij haast niet binnen 1 min heb volgegooid, duurt toch minimaal een half uur bij snelladen.
jzaero zegt
@integraturbo: Wat ik vooral bedoel, is dat particulieren zelden deze EV’s gaan kopen. Bedrijven doen het dan weer voor promotie.
integraturbo zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
integraturbo zegt
-edit: nuttige bijdrage-
jummel zegt
Vind het wel veel op de Ferrari 458 lijken qua lijnen
G-Ammo zegt
Nice! Alleen jammer dat concepts vaak verkracht worden als het werkelijke productiemodel wordt laten zien :(
Maar tot nu toe, laat maar komen! Prachtig :D
Tonnie zegt
Whaaaa ziet er geweldig uit :D