De minst populaire 911 onder de puristen was een commercieel succes. Hoeveel zijn er eigenlijk gebouwd?
Van alle generaties 911 heeft de 996 de meeste tongen losgemaakt. Het is de meest vernieuwende 911 geweest. Het was de eerste 911 met waterkoeling en dat kon écht niet, ondanks dat veel automerken deze effectievere manier van koelen al meer dan 50 jaar lang toepasten. Omdat de auto zo controversieel is, is de 996 verreweg de meest betaalbare 911 die je nu kunt krijgen. Maar de ene 996 is de andere niet. Dus daarom gaan wij in dit artikel dieper in op de materie en behandelen we alle 911’s van de 996 generatie.
Porsche 911 Carrera (996.1)
Aantal exemplaren: 31.688
Periode: 1997 – 2001
De meest eenvoudige Porsche en het ‘introductiemodel‘ is ook gelijk het meest populair gebleken. De auto maakte veel boze tongen los bij de liefhebbers, maar kopers en liefhebbers zijn niet per se dezelfde personen. De 996 is een ontegenzeggelijk modernere auto dan de 993. Eigenlijk moet je de 911 niet vergelijken met zijn voorganger, maar met de concurrenten uit de tijd. De 911 kon ze bijna allemaal hebben. De combinatie van gebruiksvriendelijkheid, prestaties en rijplezier waren ongekend. Nu helemaal, want voor 20 mille kun je ze al vinden.
Porsche 911 Carrera Cabriolet (996.1)
Aantal exemplaren: 23.874
Periode: 1998 – 2001
Eveneens mateloos populair was de cabrio versie. Als je dan toch een sportwagen koopt, waarom niet eentje waar het dak vanaf kan. De Coupé was een enorme verbetering ten opzichte van de 993, maar het was de cabriolet die nog grotere sprongen maakte. Het dak is beter geïsoleerd en de het mechanisme werkt veel fraaier. De 993 had nog zo’n afgrijselijke kraag, bij de 993 was dat keurig weggewerkt. Ook de carroseriestijfheid stond op een veel hoger plan.
Porsche 911 Carrera 4S (996.2)
Aantal exemplaren: 17.298
Periode: 2001 – 2005
Deze auto wordt nog wel eens gezien als de heilige graal van de 996, althans, als we de rauwe GT3’s even niet mee rekenen. Dat klopt ook wel, want het zijn fantastische allrounders. Tegenwoordig hebben we ook een Carrera 4S, maar die is niet zo bijzonder als deze. In principe is de 96 Carrera 4S een Turbo zonder een turbo. Dus de Turbo-body (zonder de spoiler), maar wel met de holle velgen en de afwijkende achterlichten. Dit was de eerste ‘non’-turbo of GT 911 waarbij je optioneel keramische remschijven kon bestellen.
Porsche 911 Turbo (996)
Aantal exemplaren: 16.965
Periode: 2000 – 2005
De 911 werd telkens volwassener. Minder rauwe sportwagen en meer een gebruiksvriendelijke GT met talent voor snelheid. Althans, volgens de puristen. In vergelijking met de concurrentie viel dat behoorlijk mee. De 911 onderstreepte echter het GT-karakter van de auto. Het was de superauto voor elke dag. De motor van de 996 Turbo is overigens compleet anders dan de Carrera-blokken. De 911 Turbo heeft een heuse Mezger onder het kapje liggen, die zijn oorsprong vind in de 911 GT1 Le Mans racers.
Porsche 911 Carrera Cabriolet (996.2)
Aantal exemplaren: 14.760
Periode: 2002 – 2004
Bij het pre-facelift model was de Coupé populairder, maar ná de facelift was het de Cabriolet die (nipt) gewilder bleek. Er was keuze uit een handgeschakelde zesbak, alhoewel veel cabrio’s zijn uitgerust met de Tiptronic transmissie.
Porsche 911 Carrera (996.2)
Aantal exemplaren: 14.629
Periode: 2002 – 2004
Met de facelift werden er een paar dingen rechtgezet met de 996. Ten eerste het uiterlijk. De spiegelei koplampen werden vervangen voor strakkere exemplaren. Deze koplampen maakten hun debuut op de 996 Turbo. Ook de bumperpartij is anders en zijn er nieuwe velgen leverbaar. De motor is nu een 3.6 liter, met 320 pk. De auto is geleverd met automaat en handbak.
Porsche 911 Carrera 4 (996.1)
Aantal exemplaren: 12.270
Periode: 1998 – 2001
De Porsche kunnen we op twee manieren bekijken. Enerzijds is het een technologisch hoogstandje. Geen enkele concurrent had namelijk de beschikking over vierwielaandrijving. Echter, het is een capabele 911, maar ook een beetje een saaie. Zeker met de automaat is het ‘helden’-gevoel dat je een 911 overmeesterd er wel een beetje af. Aan de andere kant is het een perfecte 911 om dagelijks te rijden.
Porsche 911 Carrera 4 Cabriolet (996.1)
Aantal exemplaren: 9.564
Periode: 1999 – 2001
Opmerkelijk geval is dat de destijds duurste Carrera (Carrera 4 Tiptronic) nu het goedkoopst lijkt te zijn. Dit is een 911 die absoluut niet bedoeld is voor de purist. In combinatie met de automaat is het de langzaamste 996 ooit gebouwd: het duurde maar liefst 6,2 seconden om van stilstand naar de 100 km/u te accelereren. De topsnelheid was 275 km/u. Prima auto, maar niet de beste 911.
Porsche 911 Carrera 4 Cabriolet (996.2)
Aantal exemplaren: 7.155
Periode: 2003 – 2004
De versie na de facelift was eveneens behoorlijk populair met integrale aandrijving. Dankzij de 320 pk sterke boxer was de vierseizoens-cabrio nu een stukje vlotter. Ook hier gold dat de concurrentie geen AWD alternatieven had. Dat is tegenwoordig wel anders.
Porsche 911 Carrera 4S Cabriolet (996.2)
Aantal exemplaren: 5.757
Periode: 2004 – 2005
De 911 Carrera 4S was een groot succes. Wat doe je dan als commercieel bedrijf? Inderdaad: uitmelken die handel! Daarom kwam er een 911 Carrera 4S Cabriolet. Dus met het chassis, de velgen en de remmen van de Turbo, maar de 320 pk sterke Carrera-motor. Ook hier een keuze voor een handbak of een tiptronic automaat.
Porsche 911 Targa (996.2)
Aantal exemplaren: 5.152
Periode: 2001 – 2005
In eerste instantie was er geen 996 Targa. Pas na de facelift werd deze variant aangeboden. De auto is gebaseerd op de Cabriolet (voor een grotere carrosserie stijfheid). De Targa is eenvoudig te herkennen aan de afwijkende lopende C-stijl en natuurlijk het gigantische glazen dak. Tegenwoordig kun je de Targa alleen bestellen met vierwielaandrijving, de 996 was er enkel als achterwielaandrijver. Wel kon je kiezen wat voor transmissie je wilde.
Porsche 911 Turbo Cabriolet (996)
Aantal exemplaren: 3.426
Periode: 2003 – 2005
De komst van de 911 Turbo Cabriolet was eigenlijk best verrassend. De 993 was immers niet te verkrijgen als Turbo Cabriolet. Althans, als je een paar omgebouwde exemplaren van Porsche Exclusive niet meerekent. Zoals eerder gezegd: de 996 Cabriolet was zoveel beter dan de 993, waardoor de Cabriolet de volle 420 pk uit de coupé kreeg, net als diens vierwielaandrijving.
Porsche 911 Carrera 4 (996.2)
Aantal exemplaren: 3.231
Periode: 2002 – 2004
Voordat de facelift kwam, was de 911 Carrera 4 Coupé een zeer populaire uitvoering. We zien dat na de modelupdate de verkopen van de Carrera 4 behoorlijk tegenvallen. Was de auto dan zoveel slechter? Nee, natuurlijk niet. Het antwoord is veel simpeler: de meeste klanten met een AWD-wens gingen automatisch voor de 911 Carrera 4S.
Porsche 911 GT3 (996.2)
Aantal exemplaren: 2.313
Periode: 2003 – 2004
Tegenwoordig worden de GT3’s in grote getallen weggezet. De auto heeft zich al lang en breed bewezen als een van de beste sportwagens van deze periode. Bij de 996 waren de aantallen van de GT3 nog vrij bescheiden, want dit was by far de best verkochte 996 GT3. De Mezger leverde nu 381 pk, wat garant stond voor uitermate plezierige prestaties. Sneller dan een 911 Turbo is een 911 GT3 niet, maar zo was de auto ook niet bedoeld. Deze auto is een stuk puurder en moet de purist tevreden stellen: weinig elektronica, atmosferische motor en een handbak.
Porsche 911 Carrera “40 Jahre 911” (996.2)
Aantal exemplaren: 1.963
Periode: 2004
Om de vijf jaar viert Porsche een feestje vanwege het feit dat hun 911 er nog steeds is. Bijzonder dat ze daarvan opkijken. Zoals het een waar jubileummodel betaamd, zijn de verschillen er absoluut, maar zijn ze niet direct zichtbaar. De 40 Jahre heeft de voorbumper van een turbo en bijna alle lakopties van Porsche Exclusive, zoals de spijlen in de luchtinlaat die nu zijn meegespoten. De velgen zijn gepolijst en hebben de naafdoppen in kleur. Kleine wijzigingen, maar de 911 verzamelaar wordt hier blij van. In technisch opzicht is het gewoon een 911 Carrera 2 met een X51 powerkit, waardoor deze 345 pk levert. Het aantal gebouwde exemplaren verwijst naar het introductiejaar van de Porsche 911.
Porsche 911 GT3 (996.1)
Aantal exemplaren: 1.868
Periode: 2000 – 2001
De eerste generatie GT3 was een verademing, eind jaren ’90. De 996 kreeg veel kritiek te verwerken. Het zou geen ‘echte’ 911 meer zijn, het randje was eraf en de auto was veel te saai geworden. Met de 996 GT3 werd dat grotendeels rechtgezet. Het was een scherpere 911, met een lager gewicht en een unieke 3.6 liter boxermotor. Net als de turbo een Mezger, dus minder betrouwbaarheidsissues dan bij de Carrera’s.
Porsche 911 GT2 (996)
Aantal exemplaren: 1.196
Periode: 2001 -2003
De eerste GT2 kwam op basis van de 993 en was een ruige homologatiesporter. Toen de naam GT2 terugkeerde, waren de verwachtingen hooggespannen. Die werden niet helemaal waargemaakt, want het was geen haarfijne circuittijger. De 911 GT2 was meer een zenuwinzinking op wielen. De motor was een opgefokte Mezger, in dit geval goed voor 462 pk. Dat is nog altijd 12 pk meer dan de huidige 911 Carrera S tegenwoordig levert.
Porsche 911 Turbo S Cabriolet (996)
Aantal exemplaren: 963
Periode: 2004 – 2005
De ultieme rijkeluis 911. De ‘doe maar alles’. Porsche verkocht al redelijk veel 911 Turbo’s met het X51 pakket dat ervoor zorgt dat de boxer motor 450 pk levert in plaats van 420 stuks. Houdt er rekening mee dat de Turbo S met handbak aanzienlijk sneller is met een handbak dan een automaat. Naar de 100 km/u scheelde het een halve seconde en qua topsnelheid scheelt het 7 km/u. Raar maar waar, de goedkopere, handgeschakelde 911 Turbo Cabriolet is sneller dan een 911 Turbo S Cabriolet Tiptronic.
Porsche 911 Carrera 4 Millenium Edition (996.1)
Aantal exemplaren: 911
Periode: 1999 – 2000
Smaakvol of smakeloos? Porsche heeft absoluut rare ideeën als het aankomt op kleurencombinaties. Zo zijn alle foto’s in dit artikel persfoto’s: Porsche heeft dit écht zelf bedacht. De Millenium Edition was een speciale uitgave. Het is in basis een 911 Carrera 4, voorzien van Turbo velgen en GT3 sideskirts. In het interieur zien we cognac kleurig leder met houtinleg. Alle 911 exemplaren zijn gespoten in Chromoflair Violet.
Porsche 911 GT3 RS (996.2)
Aantal exemplaren: 682
Periode: 2003 – 2005
De gaafste 991 volgens velen. Met de 996.2 GT3 RS kwam het befaamde RS label weer terug bij Porsche. Er was een 993 RS, maar een zeer populaire auto is dat nooit geworden. Bij die auto was de scheidingslijn tussen RS en non-RS gevoelsmatig wat kleiner. De RS was nu gebaseerd op de GT3, wat al een heftige variant was. De RS onderscheidde zich door een nog meer hardcore karakter, waaronder keramische remschijven en semislick banden. Qua uiterlijk is de spoiler een stukje heftiger. Alle RS-modellen waren wit. De enige keuze was de kleur van de velgen en striping: babyblauw of felrood.
Porsche 911 Turbo S Coupé (996)
Aantal exemplaren: 600
Periode: 2004 – 2005
Tegenwoordig is het grootste gedeelte van de 911 Turbo’s die verkocht worden een ‘Turbo S’. Dat komt omdat sinds de 991 de keuze voor een Turbo S vanaf de introductie mogelijk was. Bij de 996 moest je even wachten. Sterker nog, je kon al de Carrera-uitvoeringen van de 997 bestellen toen deze Turbo S variant uitkwam. Deze hadden alle mogelijke opties, inclusief het X51 performance pakket waardoor deze 450 pk levert in plaats van de 420 die de 996 Turbo standaard levert.
Porsche 911 GT2 (996.2)
Aantal exemplaren: 91
Periode: 2003 – 2005
Eigenlijk is het wel jammer dat dit soort auto’s niet meer bestaan. Van een afstandje ziet deze auto er niet bijzonder uit. Van dichtbij ook niet, eigenlijk. Het is gewoon een Porsche 911, voor 99,8% van de bevolking. Zij die iets meer verstand hebben van auto’s zullen zien dat het een 996 is, niet de meest gewilde generatie. That’s it. De verbeterde 996 GT2 is een waar kunstwerkje. Een opgefokte Mezger zescilinder met karrenvrachten koppel, een handbak, achterwielaandrijving en een enorme vleugel. Qua vermogen zijn de mogelijkheden bijna oneindig.
Porsche 911 Carrera R (996.2)
Aantal exemplaren: 20
Periode: 2003
De 911 Carrera R was een speciaaltje van niemand minder dan de Nederlandse Porsche importeur. Qua uitvoering doet ‘ie het meeste denken aan de 911 40 Jahre. Die was er alleen in GT-zilver, de 911 Carrera R was er in Articzilver of Basaltzwart. Wederom alleen een coupe, met het X51 powerpakket. De velgen kwamen van de Turbo. Ook had de 911 Carrera R het sportuitlaatsysteem, sportstoelen en een sportonderstel.
Wil je een 996 kopen? Lees dan deze adviezen eerst:
1. Porsche 911 (996) – occasion video & aankoopadvies
2. Autoblog advies: is de Porsche 996 een goede aankoop?
3. Porsche 911 996 occasion aankoopadvies
Eerder in deze serie:
Hoe zeldzaam is een Porsche 964 eigenlijk?
Hoe zeldzaam is een Porsche 993 eigenlijk?
lincoln zegt
23 modellen !!
Zullen ze wel een hoop mallen nodig gehad hebben ..
clk63bs zegt
Zo jij kunt al goed tellen voor een kleuter ..
lincoln zegt
@clk63bs:
@willeme heeft veel moeite en huiswerk gedaan om deze opsomming weer te geven over dit model auto ..
Misschien wel respectvol om daar dan iets over te melden ..
Bewaar je kansenparel gedrag maar voor bij het uwv ..
clk63bs zegt
@lincoln: komt goed schatje xxx ..
rufctr01 zegt
De Turbo en Turbo S en de GT versies beginnen weer heel gaaf te worden
dees zegt
Wat een lelijke auto, denk dat dat de reden is voor de prijs.
ghini zegt
Iemand die alle modellen bij elkaar op wil tellen?
rollingstoned zegt
Nu ben ik best een 911 liefhebber, maar de 996 vind ik echt 3x niets…
rolov zegt
@rollingstoned: een turbo zou ik best willen hebben.
evdw zegt
Als ik de achterkant bekijk dan denk ik, dik ding zou ik best willen kopen. Als ik dan de voorkant weer bekijk dan denk ik toch weer, nah toch maar gaan voor de 997 of de 991.
jaapies zegt
GT2!!
jaapies zegt
996.2 that is!
moveyourmind zegt
Een commercieel succes is het zeker..
In elk geval voor de bedrijven die modificaties aan de watergekoelde motoren om het probleem met de koeling op te lossen.
Is dat eenmaal preventief gedaan heb je wel een sportwagen die je als je wilt gewoon als daily kan gebruiken.
frederik zegt
@moveyourmind: Koeling? IMS-lager bedoel je waarschijnlijk en dit is lang niet zo’n erg probleem als men het vaak doet klinken. Slechts een klein deel van de motoren heeft er last van, je kunt ook de gok nemen. Of preventief op laten lossen, het zal nog wel meer kosten…
moveyourmind zegt
@frederik: Koeling inderdaad. De cilinderbank aan de ene kant wordt wel goed gekoeld, die aan de andere kant kan door de opbouw van de motor eerder te warm worden. Bedrijf waar ik de Jaguar in onderhoud had is één van de bekende Porschespecialisten die daar een modificatie voor heeft en al vele 996-en onder handen heeft gehad.
IMS lager is ook een aandachtspunt. Maar nogmaals, met het juiste (preventieve) onderhoud is zo’n 996 zeker geen slechte auto.
frederik zegt
@moveyourmind: Zo leer je elke dag weer iets nieuws. :)
jaapiyo zegt
De styling vind ik wel oké, maar ik heb een mentaal probleem met de bekende motorproblemen. Ja, daar heb je dan weer (aftermarket) fixes voor, maar het doet IMO af aan de ‘Porsche-beleving’ dat het product af fabriek zo matig was. Bij het ontwikkelen van deze 911 heeft men teveel naar de bonentellers geluisterd.
Dat alles gezegd hebbende; het blijft een 911 en 300 pk. Voor de bedragen die er nu voor gevraagd worden, kan ik niemand kwalijk nemen dat ‘ie er een koopt en kan ik me ook voorstellen dat ik zelf nog eens voor de bijl ga.
frederik zegt
Hier in de buurt zag ik laatst een rode 996.2 Carrera staan met bruin interieur, echt een plaatje. Naarmate deze auto ouder wordt ga ik hem toch echt wel meer waarderen!
remco86 zegt
Leuk artikel!
Snapte eerst niks van de gekozen volgorde 996.1 en 996.2 door elkaar, maar alles draait om de productie-aantallen. Leuk toevoeging zou zijn om te zien wat de zeldzaamheid doet met de prijs.
Ik vind deze generatie helemaal zo verkeerd nog niet, juist eenvoudige/strakke lijnen, vind de koplampen ook niet storend. Maar mijn voorkeur ligt toch meer bij oudere auto’s (medio 1960/70) of juist moderne, de 996 hangt daar wel behoorlijk tussenin. Nog verder eventjes verder dromen en sparen.
caspart zegt
Mooi artikel!
duittenb zegt
Leuk artikel!
dwersbongel zegt
Dan ineens is het gamma van McLaren niet zo onoverzichtelijk meer. Wel leuk om zo weer wat te leren op de maandagavond.
stephane8200 zegt
C4S vind ik prima. Turbo is het beste vanwege de motor, maar ook gelijk een van de duurdere modellen naast de GT3.
sanderz28 zegt
Mijn droomauto de 996 gt3 rs met de blauwe striping?
jeroenwz zegt
In totaal 176.376 exemplaren gebouwd van alle 996’s. Dat zijn er aardig wat! Niet mijn favoriet, maar wel een belangrijke auto voor Porsche.
shibby zegt
Ik vind de 996 één van de mooiste generaties Elfers, misschien wel de mooiste. Overigens vinden de ‘puristen’ elke nieuwe generatie heiligschennis.
cabrio4fun zegt
@shibby: Ben altijd benieuwd wie die “puristen” dan zijn, wat ze zelf rijden en waarom ze zich altijd zo uitgesproken moeten laten horen… zucht
shibby zegt
@cabrio4fun: ik vermoed dat de meesten geen Elfers rijden…
johnhert zegt
Een “simpele” Carrera (4) met de juiste wielen en juiste kleur vind ik prachtig. Bescheiden en nog enigszins chique. Dit lijkt me nu een fantastisch dagelijkse auto.
evoness zegt
Een C4S heeft niet de holle spaakvelgen van de turbo. Ze zijn turbo-look.
Leuk stukje verder!
Foramen zegt
Goed te lezen dat de Turbo S Cabrio met handbak sneller is met handbak dan met automaat, had anders nog lastig kunnen worden.
Leuk interessant artikel!
mpgc zegt
Mooi artikel weer! Alhoewel ik de koplampen van deze generatie nooit mooi zal gaan vinden, vind ik de GT3 en GT3 RS van deze generatie de meest begeerlijke 911’s. In latere generaties zijn deze auto’s ongetwijfeld sneller en beter geworden, maar het wordt ook steeds meer een kunstje dat herhaald wordt.
pjansen zegt
Leuk artikel, de 996 is ook nooit mijn ding geweest qua looks, heb destijds pas een 911 gekocht toen de eerste 997 er was en die beviel me heel erg goed. Probleem is als je er ooit een gehad hebt wil je er ook ooit weer een aanschaffen..
Dutchdriftking zegt
Ik ga deze stiekem steeds mooier vinden. Een Turbo of een GT2, lastig.
hbk62 zegt
Leuk zo’n overzicht, zeker voor Porsche-adepten. Dank!
niex zegt
Ik viel halverwege in slaap
cossiekiller zegt
Toch één van mijn favoriete 911 modellen, deze 996. Voor een 4S heb ik lang getwijfeld, maar er is toch net iets te weinig plaats achteraan voor een kleuter… Kan je ook geen kinderstoel in krijgen… Misschien ooit… de prijzen niet de hoogte inschieten.
mopar zegt
Vond ‘m toen die uitkwam helemaal niets en nu (net zoals een paar andere auto’s uit dat tijdperk) begin ik ze steeds meer en meer te waarderen. Zo’n Turbo is heel erg gaaf.
stoffels70 zegt
Heb zelf een C4s van 2004 en dit is echt een zalige auto om mee te rijden. Heb hem gekocht toen niemand hem wou, maar nu wordt het model meer en meer geapprecieerd en stijgt de waarde( niet zo snel als de andere 11jes weliswaar, maar goed). Top auto
jorden zegt
De GT3 996.1 is zo’n pareltje dat gaat opvallen in toekomstige veilingresultaten.
jasper21 zegt
Heel veel uiteenlopende meningen over de 996 over dit forum. De meeste kritieken komen uit de hoek van de luchtgekoelde eigenaren en fans. Natuurlijk is een luchtgekoelde Porsche fantastisch maar die tijden zijn gewoon voorbij. Om te kunnen voldoen aan, de toen geldende emissie-eisen (Euro 3), kon Porsche niet meer om de waterkoeling heen. Toen in 1997 de watergekoelde 996 werd gepresenteerd, stonden de “puristen” op hun kop. Hadden zij dan nog nooit gehoord van de 959 of 962 ? De watergekoelde Porsche 959 was samen met de Ferrari F40 de super car uit de eind jaren 80. Volgens mij geen enkele azijnpisser gehoord over de watergekoelde koppen…
Ook de bouwkwaliteit komt vaak ter discussie want velen beweren dat het de eerste door robots geproduceerde Porsche is. Niets is minder waar want ook de 996 werd net als de 964 en 993 met de hand geassembleerd. Er is veel met modder gegooid naar de 996 en dat is geheel onterecht. De 996 is op haast alle vlakken een veel betere wagen dan zijn voorganger 993 welke ik ook een fantastische wagen vind. Zonder het succes van de 996 bestond Porsche niet meer en konden we nu niet meer genieten van alle prachtige watergekoelde 911’s die hierop volgden. De 996 is 1 van de allerbelangrijkste 911’s geweest voor Porsche! Laten we de de 996 op een voetstuk zetten en eindelijk eens gaan inzien wat een mijlpaal dit is geweest voor Porsche. De 996 is nu (nog) redelijk betaalbaar echter de prijzen zijn al fors aan het klimmen. Zorg dat bij een Carrera het IMS lager vervangen is door een update versie en je hebt een fantastisch betrouwbaar blok. Als de financiën het toelaten is mijn advies om te investeren in een 996 turbo. Deze speelt duidelijk in een hogere liga en is ook vandaag de dag nog een enorm snelle auto. De turbo is voorzien van het oer-betrouwbare Mezger blok dat in de GT1 Le Mans racer lag waarmee Porsche tot nu zijn laatste overwinning behaalde. Ja, de 996 is net even wat anders en juist daarom zal de groep liefhebbers, even als de prijs, sterk gaan groeien. Om een antwoord te geven op de forumvraag: “ja een 996 is een goede aankoop en misschien wel de beste 911 aankoop die je kan doen op wat langere termijn”. Last call for boarding !
nikk zegt
Destijds getwijfeld tussen een 996 en een Z4. Is toen de Z4 ( uiteraard 3.0 ) geworden. Heerlijke auto maar denk dat een 996 toch iets meer indruk had gemaakt.