Tsja, American Muscle, bochten en regen zijn nu eenmaal niet de meest ideale combinatie.
De Dutch Supercar Challenge, afgelopen weekend op Zandvoort in het programma rond de DTM. Philippe Ribbens leidt het veld maar mist dankzij heftige regenval en de bijbehorende aquaplanning in zijn Dodge Viper SRT-10 GT2 racewagen zijn rempunt en schuift rechtdoor de grindbak in bij de Tarzanbocht. No biggie, dat gebeurt iedereen wel eens.
Nummer 2 van de wedstrijd Rick Abresch bijvoorbeeld. Die gebeurt namelijk precies hetzelfde bij het aanremmen van de Tarzanbocht, alleen op ogenschijnlijk een stuk hogere snelheid. Zijn Chevrolet Corvette C6R GT1 raakt in een slip, legt hetzelfde traject af en aangezien Ribbens nog geen kans heeft gezien om weg te komen is er maar één gevolg mogelijk: een klapper van jewelste.
Hoewel Ribbens in eerste instantie flink pijn lijkt te hebben kunnen beide rijders uiteindelijk gelukkig ongedeerd uitstappen. Of de wagens er de volgende race weer bij zijn is de vraag, vooral de Viper (zie die daklijn) lijkt behoorlijk gehavend. Mocht de C6R van Abresch niet meer op te knappen zijn dan staat er bij deze veiling nog één die waarschijnlijk weg mag tussen de 400.000 en 600.000 euro. Auch.
Met dank aan iedereen voor de tip!
martijnh zegt
‘Auw auw auw’ +1
fep739 zegt
@martijnh: ‘die deed pijn’ : ja , zeer zeker in de portemonee …
roedolf zegt
@martijnh: jazeker au au au wel jammer van die auto
MARS zegt
Die wagens zijn eerder raceklaar dan dat de blauwe plekken verdwenen zijn!
roedolf zegt
@MARS: jazeker
RobUSA zegt
Tja,Casper als jij als “autojournalist” kuch kuch nog steeds dit soort vorige eeuw uitspraken blijft doen dan leren die jonge jongetjes het nooit dat op dit moment de best sturende auto’s uit de States komen ! Een Mustangetje moehaaha (of all cars) die een MB BS (lees Bull Shit) op het circuit eraf rijdt !! en ook op de dragstrip trouwens en dat alles met een kleinere V8. Word het dan niet eens tijd om dit soort niet slimme uitspraken een beetje te gaan bannen , hoe kunnen wij je anders nog serieus nemen. Vergeet dan ook niet de ZR1 , Viper , CTS-V ,Venom die ook hebben bijgedragen om de “superieure” al decennia maatgevende duitse ( europese ) topmerken in hun hemdje te zetten. Dank je.
CasperH zegt
@RobUSA: je geeft zelf de oplossing voor je ochtendhumeur al. Misschien moet je me gewoon niet zo serieus nemen.
StijnB zegt
@CasperH:
Je niet serieus nemen? Wat moet hij anders doen met zijn ochtenderec… euhm ochtendhumeur!
jzaero zegt
@CasperH: +1
StijnB zegt
@RobUSA:
De Nordschleife met zijn hoogteverschillen is natuurlijk een schitterend speelterein voor cubic inches, combineer dit met een goed maar niet helemaal beenhard chassis en je komt ver op de ring…
Maar hulde natuurlijk voor de prestaties!
lambo4all zegt
@RobUSA: ik wil dat dan wel even zien dat dat mustangetje (met wss 150pk meer) de c63 black eraf rijdt, filmpje?
henkspank zegt
@lambo4all:
2012 Mercedes-Benz C63 AMG Black Series : 1:38.9
2013 Ford Shelby GT500 : 1:38.7
http://www.youtube.com/watch?v=uKWyxEuwKWg
http://www.youtube.com/watch?v=B4XnhKRoxQs
alsjeblieft
lambo4all zegt
@henkspank: en daar zeggen ze (in he 36 min fimpje bij: dat het bij de mustang totaal en alleen te wijten is aan POWERRRRRR) bovendien heeft de 911 er met 300pk minder (driehonderd!!!) maar 2 sec langer over nodig, now thats a sportscar bitch!
undifined1 zegt
@RobUSA:
Mercedes amg modellen zijn eigenlijk ook Muscle cars, een dikke motor en sturen is minder. Maar jij gaat me niet vertellen dat een mustang beter rijdt als een m3, bmw m heeft kleinere motoren maar die rijden wel weer beter
featherlight zegt
@undifined1:
Mustang Boss 302
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=BxEhnugwzCc#!
Verder was volgens MotorTrend de Mustang GT ($47,000) slechts 0.09 sec langzamer dan de M3 ($67,000).
http://www.motortrend.com/roadtests/coupes/1010_2011_2011_ford_mustang_gt_vs_2011_bmw_m3_comparison/viewall.html
featherlight zegt
@featherlight:
Heh bah met die youtube links!
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=BxEhnugwzCc#!
lamborgfan zegt
@RobUSA: Zal best.. maar amerikaans plastic met zuipende 6 ciinders die nog niet eens aan een 4 cilinder+ turbo kunnen tippen, word ik niet vrolijk van..
blownbird79 zegt
@lamborgfan: Ik vind het het interieur van de huidige CTS mooier dan al dat grijze alu- look plastic wat veel in Duitse auto’s zit.Alleen dan heet het ineens aluminium terwijl het toch echt plastic is!
jzaero zegt
@RobUSA: Ja hoor, eerst vier maanden niks van je laten horen, dan opeens hier een enorme rant neerkwakken van een jewelste. Notabene over het opvoeden van de ‘bloggertjes’ hier. Misschien moet jij eerst opgevoed worden dat je dit soort dingen niet te serieus moet nemen want zo kom je echt als een ongesteld wijf over waarvan haar man een grapje heeft gemaakt over haarzelf. Ja, echt. Mijn god.
RobUSA zegt
Het heeft niks met humeur te maken maar des te meer met opvoeden/voorbeeldfunctie/informeren en het niet blijven hangen in de vorige eeuw. Dit soort uitspraken lees ik nog iedere dag van onwetende bloggertjes hier , het word tijd om dit eens uit te roeien.
De CR6 en de Viper domineren trouwens al tijden deze supercar Challenges.
jiltjes zegt
@RobUSA: zo doe eens even niet zo uit de hoogte man! Casper doet zijn best. Feit is dat de Amerikaanse auto’s rete snel zijn, echter een stuur hebben om je aan vast te houden, want die auto’s hebben nu eenmaal de neiging alleen rechtdoor te willen… Het wordt wel beter, maar is nog lang niet op Europees niveau!
fernie zegt
@jiltjes: onzin, voor het geld wat je betaald krijg je een best goed sturende auto die echt niet minder op het circuit is dan zijn vergelijkbare Europese broertjes.
CasperH zegt
@RobUSA: “onwetende bloggertjes”, “uit te roeien” zelfs? Nee, ik neem het maar gewoon letterlijk allemaal hoor, want dat doe je zelf ook.
Brighten up dude.
ricardo zegt
@RobUSA: Weet je wie ook ongewenste meningen wilde uitroeien?
RobUSA zegt
@StijnB: Ik doelde meer op het topic op Laguna Seca een paar dagen geleden.Best driverscar van Motortrend.
RobUSA zegt
@jiltjes: Dat bedoel ik nou hahaah @ Casper voedt ze nou eens op zeg ik je toch.
jiltjes vraagje : Waarom is een Mustang Shelby dan snellere op Laguna Seca (dat is een circuit) als een MB C63 AMG BLACK SERIES met belachelijke spoiler als zoals jij zegt ze alleen rechtdoor kunnen ?? Leg uit … ik wacht …
Nog een vraagje : Waarom is de ZR1 een van de snelste productie auto’s op de Ring (dit is ook een circuit met bochten) ?? leg uit …
RobUSA zegt
Uitroeien sloeg op die uitspraken natuurlijk .. en warempel daar hebben we een winnaar ….tromgeroffel .. jiltjes ..binnen een kwartiertje ..ben benieuwd hoeveel er nog volgen..
Okkii zegt
@RobUSA: iemand is overduidelijk ongesteld… Rustig aan joh.. Usa maakt nog steeds hele snelle auto’s bijna allemaal rwd/v8 allemaal gaan snel over een circuit.. Inplaats van dat je casper gaat lastig vallen, val dan liever de dealertjes aan wegens het slecht promoten van usa auto’s in europa. Als zij meer hun best doen dan respecteert iedereen ze. Groetjess..
jiltjes zegt
@RobUSA: Gast relax! Ik ben niet uitgeschakeld hoor, ik heb gewoon ook nog een leven… Okay antwoord, de ZR1 heeft bijna 650 pk en is rete snel. Het is wel zo een beetje de enige Amerikaan (uitzonderingen en super gemodificeerd daar gelaten) die dit voor elkaar krijgt. Ik zeg toch, het gaat al een stuk beter met de huidige auto’s. De techniek stamt echter nog uit de pre-historie en is geheel niet verfijnd en daarmee is het nog knap dat er zo hard mee gegaan wordt. Dat je een Amerikaanse auto liefhebber bent is prima man, daar gaat het hier niet meer over. Ik ben gewoon auto freak, Amerikaans, Engels, Duits, Italiaans, Koreaans, maakt niet uit. Chill man.
featherlight zegt
@jiltjes:
Wacht eens eventjes… “De techniek stamt echter nog uit de pre-historie en is geheel niet verfijnd..”
Ik zal maar zeggen :
blownbird79 zegt
@jiltjes:Nou,nou een Corvette ZR-1 met pre-historische techniek is een beetje erg ver gezocht!!Verdiep je daar maar eens in.
En ooit een Corvette gereden?
wheelzzz zegt
brr eng topic geworden zeg… snel verder
Alfaxa zegt
@RobUSA Je leest wat je wilt lezen. Er staat “Tsja, American Muscle, bochten en regen zijn nu eenmaal niet de meest ideale combinatie.” Dit is een artikel over racen en over Amerikaanse auto’s. Als het geen Amerikaanse auto’s waren en bijvoorbeeld Duitse, dan hoefde alleen “American Muscle” veranderd te worden in Duitse degelijkheid. Er staat dan precies hetzelfde over Duitse auto’s dan wat er nu staat over Amerikaanse auto’s, maar dan zal jij er waarschijnlijk geen heisa over hebben gemaakt. Het is je eigen suggestie met American Muscle.
Alfaxa zegt
@Alfaxa: Nog even een kleine aanvulling. Geen één race auto in combinate met bochten en regen is een ideale combinatie.
RobUSA zegt
@Lambor4all: Dat zei ik al,hier een paar dagen geleden ..best driverscar via motortrend en gisteren dat dragfilmpje.
@Lamborgfan: Kijk dan ook ff naar de laatste Mustang v6 met 305 pktjes en een redelijk verbruik , zoek maar op.
@Okkii: Dan zou ik beter de overheid moeten aanvallen die al die slurptax/bpm heeft verzonnen , en de echte fan vindt ze toch wel maar heeft helaas alleen een vettere rekening nodig. Respect ding je af naar prestaties idd maar omdat er nog steeds holbewonertjes zijn die beweren dat US cars geen bocht om kunnen blijf ik daar nog steeds op reageren.
En daarom val ik Casper lastig omdat hij deze vooroorlogse uitspraken blijft herhalen terwijl hij beter zou moeten weten en een stukje opvoeding van (jonge) bloggertjes zonder autoverstand kan nooit kwaad toch ? AMEN
@undifined1: Youtube ken je ?? Zoek maar op M3 vs Mustang 5.0 en er zijn nog 3 sterkere Mustangs boven deze alledaagse 5.0 nl de Boss 302 en de Boss 302 Laguna Seca en de Shelby GT 500 …oftewel m3 met zoveel historie …bye bye
@ wheelzzzz : Lekker doorslapen joh ..waarheid is idd hard voor bloggertjes met oogkleppen en autokennis van de vorige eeuw.
lamborgfan zegt
@RobUSA: ik keek laatst toevallig naar een cadi cts instap v6 en vergelijk hem met een instap 5 serie de 520i 4 cilinder in alles is de bmw beter. verbruik, 0-100 tijd, topsnelheid etc.. Niet veel, maar met 2 cilinders minder vind ik het wel knap en snap ik wel wat mede autobloggers bedoelen met prehistorische techniek in usa auto’s. Het zijn maar feiten hoor geen meningen, maar amerikaanse auto’s zijn gewoon niet wat we hier in europa gewend zijn, uiteindelijk betalen we hier in holland te veel voor een amerikaanse wagen en nja duitsers hebben voor dat geld gewoon meer te bieden.
blownbird79 zegt
@lamborgfan: Op het verbruik na zie ik toch andere cijfers tussen de BMW 520i en de CTS-3.6 ?
jrk68 zegt
@lamborgfan:
Even een prijs vergelijk,
Een Camaro V8 kost in de US 26000 euro, in belgië 41500 en in ons belastingparadijs… zit je stevig? 97295 euro..
Iemand die hier voor kiest verdient dus diep respect..
RobUSA zegt
@Alfaxa: reply van 11.16 …daarom heeft idd die hele zin geen nut om te vermelden. Die zin zou nl nooit geplaatst zijn als over een duitse auto zou gaan. Oftewel ik beeld me niks in. :)
jzaero zegt
@RobUSA: Dan had er een rant ontstaan over hoe slecht RWD is t.o.v. AWD en als er een Audi gecrasht was hadden we gezegd dat hij ondersturend die klapper heeft veroorzaakt of dat het AWD systeem overrated is. Grow up dude.
jzaero zegt
@RobUSA: Bovendien kan je gewoon op reply drukken, dat is het tenminste duidelijk op welke comment je reageerde.
reinier73 zegt
230,69 euro per maand voor een Corvette? Geen Geld.
rsvbf1 zegt
deze race bedoelde ik met die pitstopchaos na dit ongeluk iedereen gelijk de pits in en alles helemaal.vol
jordy14 zegt
Wat is die knipperende 2 op de zijkant van de vette als hij is gecrasht?
carmasterr zegt
@jordy14:
Het eh…het startnummer misschien?
carmasterr zegt
@carmasterr:
Oh wacht dus niet. @Bkueberry
carmasterr zegt
@carmasterr:
Dammit. Blueberry
BlueBerry zegt
Nieuw systeem welke de positie tijdens de race aangeeft van de wagen. Dus die corvette ‘lag’ op de tweede plaats en de Viper op 1.
topless zegt
USA vs Europa vs Japan op een bochtig weggetje.
http://www.youtube.com/watch?v=AyOV3SSRevM