BAM. De nieuwe CLS Shooting Brake is door Brabus onder handen genomen en voorzien van een aangepast uiterlijk en een top van 320 kilometer per uur. Hoeveel pk’s daarvoor nodig zijn?
Welnu, 619 stuks om precies te zijn. De Brabus CLS63 AMG Shooting Brake is performancegewijs voorzien van een extra intercooler, aangepast motormanagement, sportuitlaat met vlinderklep en enkele andere tweaks. Resultaat is naast de eerder genoemde 619 pk dat het koppel stijgt van 900 naar 1000 Nm koppel dat via een optioneel 40% limited slip diff de achterwielen bereikt. Burnout anyone? Overigens heeft Brabus ook voor de andere motoren in het gamma van de CLS Shooting Brake upgrades op de plank liggen, voor zowel diesels als benzinemotoren.
Maar zoals bij alle tuninghokken is uiterlijk vertoon voor 80% van de kopers veel interessanter en aangezien er al CLS SB’s rondrijden in het wild kan je niet lang genoeg wachten met jezelf te distantiëren van de rest. Derhalve levert Brabus onder meer voor- en achterspoilers, andere bumpers met aangepaste daytime running lights, breder uitgeklopte en aangepaste spatborden, sideskirts en sportwielen. En uiteraard kan ook het interieur naar wens worden aangepakt, tot andere knopjes voor de deurvergrendeling aan toe. Hoe dat eruit ziet? Zie de gallery! En als dat niet speciaal genoeg is heeft Brabus Individual vast ook wel wat leuks voor je.
pier zegt
Supergave auto dit, gaat als een kanonskogel en is nog enigszins praktisch ook. Ik zie alleen geen prijzen, belooft niet veel goeds :(
carwax zegt
@pier: als daarnaar moet vragen, is het niet jouw prijsklasse: ik zeg gewoon doen ;-)
pier zegt
@carwax: dan zal ik maar het papiertje blind ondertekenen ;)
E320cdi zegt
@pier: Enigszins? Hij heeft standaard zelfs een grotere laadruimte dan een A6 Avant of 5 serie Touring! 560L voor de BMW, 565L voor de A6 vs 590L voor de Shooting Brake.
darkpluisje zegt
dat blauw oplichtende brabus is wel echt heel fout..
carwax zegt
@darkpluisje: dat krijg je zelfs op ren touareg af fabriek met je eigen naam indien gewenst !
ferrari94tr zegt
Supervette kar. Ik denk dat de vierdeurscoupes en de shootingbrakes de auto’s van dit decennium zijn.
gedwongenleaser zegt
Valt me nu pas op hoe misvormt dit ding is, van het zijaanzicht krijg ik tranen in mijn ogen…
gedwongenleaser zegt
@gedwongenleaser: valt me nu pas op hoe weinig ik het woord ‘misvorm(d)’ gebruik.
gforce zegt
Laatst eentje gezien bij de dealer. Vond em heel mooi, maar hij’s toch wel heel laag (als in oncomfortabel qua ruimte binnen). Blijft natuurlijk een prachtige auto.
Die opgeplakte plasticjes naast de bumpers als “verbreding” van de wielkasten is ook niet echt een succes imho.
meneersander zegt
Goedendag zeg. 320 met je labrador achterin!
Carreza zegt
@meneersander: die hond zou dan ook best twee keer nadenken vooraleer hij zijn kop door het raam steekt…
trolle zegt
Nu maar wachten op de v12 versie (brabus kennende)
kaasboerin zegt
@trolle: Mag ik mee zodra je ‘m gaat halen?
brennie-1994 zegt
nu een wit kleurtje en graag bij mij voor de deur zetten :D
heerlijke auto gewoon.
socawarrior zegt
Misschien een domme vraag, maar is het pedaal, helemaal links, het koppelingspedaal? Beetje ver verwijderd van de andere twee? Meestal hebben alleen automaten toch zo’n breed rempedaal? En ik kan me niet voorstellen dat zo’n beul van een motor met een handbak wordt bedient?
ivofga zegt
@socawarrior: domme vragen bestaan niet. Bij Mercedes bedien je de handrem(of in dit geval de parkeerrem) met een pedaal. Ot: subtiele Side-skwirts. En die voorbumper ziet er echt niet uit.
the-budel-guy zegt
@ivofga: idd ik wilde net gaan preken waarom mercedes nog steeds dat vervloekte pedaaltje gebruikt!!!!
gedwongenleaser zegt
@the-budel-guy: wat is er mis mee, heb je er ooit last van gehad? 99,9999% vd mensen gebruiken zo’n ding NIET om handrem bochtjes mee te maken. Waarom zou je dat overigens nog willen als je met dit ding kan driften tot je een ons weegt. (Psst een preek houden of een preek voordragen noem je prediken en niet preken, preken is gewoon het meervoud van een preek).
gedwongenleaser zegt
@gedwongenleaser: gebruikt ipv gebruiken.
the-budel-guy zegt
@gedwongenleaser: handrem bochten vind ik net zo’n onzin als dat pedaaltje. het is gewoon iets ouderwets wat je in een mercedes gewoon niet meer hoort te vinden.
terwijl (bijna) alle merken over zijn gegaan op een elektronische hand/parkeer rem blijft mercedes bij een oud pedaaltje wat als je intrapt een irritant ratelend geluid geeft.
Homer55 zegt
@the-budel-guy: Ik vind dat juist heel mooi en heel jammer dat mijn 190 dat niet heeft. Misschien heeft het met de traditie ofzo te maken of een typisch Mercedes kenmerk. Zoals de enkele hendel links voor richting en de ruitenwissers die bij andere merken links en rechts zitten.
E320cdi zegt
@Homer55: Dat is in de nieuwe A-klasse wel omgedraaid. Ik deed groot licht aan ipv tempomaat activeren tijdens de proefrit… Normaal zit de cruise control boven en de richtingaanwijzers onder, maar omdat elk ander merk dit omgedraaid heeft hebben ze dat omgegooid. Ik vind het maar niks. Doe mij maar gewoon het eigenwijze oude ‘systeem’. Ik begrijp het natuurlijk wel, je haalt er eerder mensen mee over de streep door een irritatiefactortje op deze manier eruit te filteren.
bredaas zegt
In deze auto zou ik nou wel dood gevonden willen worden..
adyton zegt
@bredaas: Wat heb je er dan aan? :)
adyton zegt
Afschuwelijk lelijke bodykit
964rs zegt
lekker hoor met zn audi velgen…
bredaas zegt
@adyton Wat dacht van een lijkwagen
mister zegt
Doet me denken aan een rover break..
vrobinv zegt
1 voordeel: Je kinderen komen in ieder geval niet meer te laat op school!
xilver zegt
Geef mij de standaardversie maar. Ik ben fan van Brabus maar deze is iets té dik.
totske zegt
Ik zeg doen
geengehoorisrechtdoor zegt
Ik denk dat ik mijn beeld van coupe’s en shooting brake’s maar gewoon aanpassen moet. Ik vind het er niet erg duidelijker op worden.