Sinds eind 2015 is de leaselieveling Passat ook als plug-in hybride-uitvoering leverbaar. Het goede nieuws is dat deze er direct zowel als station en sedan is. De auto krijgt een systeemvermogen van 215 pk.
De plug-in hybride versie zal in ieder geval gebaseerd zijn op de achtste generatie Passat; B8 voor fans. Deze auto wordt iets korter dan zijn voorganger, maar wel breder en lager, wat de rijeigenschappen ten goede zal komen. In het vooronder ligt dezelfde 1.4 TSI met 150 pk en 250 Nm als in de Golf GTE. In de Passat wordt die gecombineerd met een net iets sterkere elektromotor, goed voor 115 pk en 400 Nm. Het totaalvermogen komt daarmee uit op 215 pk. Wie het gas volledig intrapt kan mede dankzij de DSG-bak een 0-100 km/u sprint neerzetten in minder dan 8 seconden. De top ligt op 220 km/u.
Actieradius
Woon-werk verkeer doe je met een beetje geluk volledig elektrisch. Rustige bestuurders zouden in theorie 50 km zonder een druppel benzine kunnen rijden, waarna de 1.4 TSI bijspringt en je de actieradius van 1000 km vol kan maken. Volledig opladen duurt volgens Volkswagen bij een regulier stopcontact 4,5 uur. Een laadpaal op krachtstroom moet er 2,5 uur over doen.
Voordelen
– WiFi-hotspot
– ‘real-time’ verkeer-/weer-/parkeerinfo
– Android apps
– Google Maps
– uit te rusten met een volledig gamma aan assistentiesystemen
Nadelen
– assistentiesystemen niet standaard
– digitaal dashboard (Active Info Display) optioneel
Specificaties | |
---|---|
Merk | Volkswagen |
Model | Passat GTE - 1.4tsi |
Carrosserie | sedan |
Brandstof | Hybride met benzine |
Co2-uitstoot | 45 gram/km |
Vermogen | 215 pk |
Koppel | 400 Nm |
Acceleratie 0-100 | 8 seconden |
Topsnelheid | 220 km/u |
Prijs | onbekend |
Leaseprijs pm | onbekend |
Bijtellingspercentage | 15% bijtelling |
Concurrenten |
---|