De grote Renault heeft altijd in relatieve anonimiteit geleefd. De vorige generaties verkochten altijd wel redelijk, maar waren nooit het succesnummer van de stal. De kleinere Megane leek altijd het voetlicht te stelen. De nieuwe generatie is daarentegen ook leverbaar als zeer fraaie coupé, en deze valt ook binnen de 20 procent-regeling.
De Renault Laguna is als 20 procent-bijteller leverbaar als hatchback en als coupé. Omdat er verder geen speciale uitvoering is die gemaakt is om binnen de regeling te vallen, is de keuze in uitvoeringen erg groot. Als enige motor binnen de regeling is de 110 pk turbodiesel leverbaar, een wat ouder maar niet minder fijn blok.
Voordelen
– Enorme keus in opties en uitvoeringen
– Coupé is erg fraai, kleine meerprijs t.o.v. de rest
– Fraai interieur
– Comfortabele wegligging
Nadelen
– Oudere, minder geraffineerde diesel
– Bij volgeladen auto is de motor onderbemeten
– Franse bouwkwaliteit
– Grote overhangen lastig bij parkeergarages en drempels
– Fabrieksopgave verbruik wordt bij lange na niet gehaald
Specificaties | |
---|---|
Merk | Renault |
Model | Laguna - 1.5dci |
Carrosserie | hatchback |
Brandstof | Diesel |
Co2-uitstoot | 109 gram/km |
Vermogen | 110 pk |
Koppel | 240 Nm |
Acceleratie 0-100 | 11.9 seconden |
Topsnelheid | 193 km/u |
Prijs | 29.990 euro |
Leaseprijs pm | vanaf 570 euro |
Bijtellingspercentage | 20% bijtelling |
Concurrenten |
---|