Bij zijn introductie in 2011 had de Lexus CT200h de nummer één ‘groene’ benzinemotor, maar ook vandaag de dag zijn de cijfers van de inmiddels gefacelifte versie niet onverdienstelijk. Daarom valt de auto nog altijd binnen de 14 procent bijtellingscategorie.
De CT200h biedt premium rijden voor een minder premium prijsje, waar wel een aantal concessies voor zijn gedaan. Hoewel in het interieur gebruik wordt gemaakt van mooie materialen, laat de CVT te wensen over. De motor wordt snel op toeren gebracht, wat ondanks de extra geluidsisolatie die werd toegevoegd nog erg hoorbaar is. Ook is het topvermogen van 99 pk en het maximumkoppel van 142 Nm voor de 1.8 motor erg laag. Samen met de elektromotor heeft de auto dan wel 136 pk, maar een diesel met hetzelfde vermogen zal het nog altijd winnen.
Meer details zijn te lezen in de rijtest van de Lexus CT200h (video).
Voordelen
– lage onderhoudskosten
– mooie prijs voor een mooie auto
– interieur oogt premium
– standaard rijk uitgerust
– Red Carpet Treatment
Nadelen
– goede verbruikscijfers alleen op de kleinere 15 inch velgen
– verbruik sterk afhankelijk van rijstijl
– langzamer dan diesel met hetzelfde vermogen
– motor maakt snel veel toeren door CVT (lawaai)
– zeer korte elektrische range
– mag niets trekken
Specificaties | |
---|---|
Merk | Lexus |
Model | CT200h - 1.8 |
Carrosserie | hatchback |
Brandstof | Hybride met benzine |
Co2-uitstoot | 82 gram/km |
Vermogen | 100 pk |
Koppel | 142 Nm |
Acceleratie 0-100 | 10.3 seconden |
Topsnelheid | 180 km/u |
Prijs | 28.690 euro |
Leaseprijs pm | vanaf 428 euro |
Bijtellingspercentage | 14% bijtelling |
Concurrenten |
---|