Ford doet hun best om hun CO2-uitstoot terug te dringen, en daar hoort een plug-in hybride uiteraard bij. De Ford C-Max Plug-In-Hybride werd eerst ingezet bij een 13,2 miljoen euro kostend onderzoek naar geëlektrificeerde auto’s in stedelijke gebieden, om nu ook zijn weg naar de klant te vinden.
De C-Max is de eerste in serie gebouwde oplaadbare hybride van Ford in Europa. De auto is uitgerust met Ford Powersplit benzine-elektrische hybridetechniek die is gecombineerd met een luchtgekoelde 7,6 kWh sterke lithium-ion accu. Hiermee kan in combinatie met de 88kW/120pk sterke elektromotor 44 kilometer elektrisch worden gereden. Raakt de accu leeg, dan zorgt een 2.0-liter Atkinson-cycle benzinemotor voor de aandrijving.
Voordelen
– elektrische topsnelheid hoger dan andere PHEV’s
– EcoGuide-display geeft tips om efficient te rijden
– oplichtende ring rond de laadaansluiting geeft laadstatus aan
– ANWB help bij plaatsen laadpunt
– Ford is de op één na grootste producent van geëlektrificeerde auto’s ter wereld
Nadelen
– grote benzinemotor
– leverbaar in slechts één, doch rijke uitvoering
– naast blauw geen spannende kleuren
– kofferbak is met 200 liter inhoud, erg klein
Specificaties | |
---|---|
Merk | Ford |
Model | C-MAX Energi plug-in hybrid - 2.0 |
Carrosserie | mpv |
Brandstof | Hybride met benzine |
Co2-uitstoot | 46 gram/km |
Vermogen | 74 pk |
Koppel | 170 Nm |
Acceleratie 0-100 | onbekend |
Topsnelheid | 164 km/u |
Prijs | 34.995 euro |
Leaseprijs pm | onbekend |
Bijtellingspercentage | 7% bijtelling |
Concurrenten |
---|