We hebben er een jaartje of 10 op moeten wachten, maar het lijkt er nu dan toch echt op dat Jaguar met een kleine coupé (en roadster) gaat komen. De Porsche Boxster en Cayman kunnen alvast ongerust worden. Helemaal omdat deze Jaguar extreem snel (en zuinig) is dankzij een KERS-systeem dat samen met Williams F1 is ontwikkeld.
Deze C-X16 Concept beschikt over een 3.0 supercharged V6 met 380 pk/450 Nm, maar dankzij het KERS-systeem kan je nog eens (tijdelijk) 95 pk en 235 Nm daaraan toevoegen. Zo wordt inhalen wel heel erg makkelijk. Je zit dan ook in slechts 4,4 seconden op de 100 km/u en de topsnelheid ligt op 300 km/u.
Overigens zijn er ook al spyshots opgedoken van een variant met een 5.0 V8 onder de motorkap. Het is dus niet alleen maar downsizing wat de klok slaat bij Jaguar.
RubenPriest zegt
Mooie wagen. punt
Treff zegt
vanaf de teaser af aan heb ik dit een geweldige wagen gevonden!! Dit is gewoon mijn nieuwe FAVORIET!!
Qua design, preformance en techniek :-)
kan niet wachten om het in het echt te zien, daar gaan heel veel foto’s van gemaakt worden :-)
mout zegt
Tof ding.
Maar geen Cayman-killer. Daarvoor te groot.
DennisS65B40 zegt
Wat een superbak! Ongelofelijk mooie auto.. Chapeau Jaguar!
mashell zegt
Een hoge tildrempel is niet erg, een kraan huren om een kratje bier in de kofferbak te zetten (mits de achterruit open kan) is toch wel erg onhandig. Nissan koplampen door Jaguar lampen vervangen, flank ietsjes vloeiender vorm geven en een bruikbaar kofferdeksel er bij bedenken en ze hebben een topper.
KaCh1ng zegt
en een diesel? anders ga ik liever voor een audi A5 TDI
mout zegt
@KaCh1ng: Ja, want de A5 is ook een typische Cayman-killer. Vandaar al die diesels in de Cayman.
Is ie er ook met dakkapel? Anders ga ik toch maar weer voor een SsanYong Rodius…
Apache zegt
@KaCh1ng:
Ach, kies toch een ander merk om te vereren.
gedwongenleaser zegt
@KaCh1ng: zucht…
girls_VS_cars zegt
Qua looks en specs super! Heerlijk :D
lambo4all zegt
echt een supergafe mini XKR! deze gaat zeker goed verkopen!
w0o0dy zegt
@robbie: volgens mij geen cayman maar 991 concurrent. Sportiever en lichter/kleiner dan XKR (die meer de GT-rol heeft/krijgt)
gedwongenleaser zegt
Wat een briljante auto, dit kan zomaar eens mijn favo Jag worden. Alleen ben ik er zo bang voor dat de productie versie weer flink tegenvalt. Neem als voorbeeld de XF, het concept was gewoon perfect echter viel de uiteindelijke versie mij qua looks enorm tegen. De XF is nog altijd een mooie auto maar het concept was toch zoveel strakker!
The360box zegt
Helemaal geen gek idee dit, met een V6 en KERS. 300 is natuurlijk veel mooier dan die oneindig begrenste 250.
allaar zegt
Als ze deze gaan verkopen voor de prijs van een Cayman dan verkoop ik een nier en long! (aan deze reactie kunnen geen rechten ontleent worden)
Tonnie zegt
Echt wel baas! De cayman kan beter gelijk douchen.
pieterveer zegt
Zoals de V8 Vantage zich verhoudt tot de DB9, zo verhoudt deze Jag zich tot de XK. Dus een maatje kleiner, maar wat agieler. Goeie aanvulling en logisch dat er dan t.z.t. ook een V12 Vantage in Jaguaruitdossing komt, in de vorm van een potente V8.
MarkieS zegt
zonnebril in het logo op de grill? 8)
bigcar zegt
@MarkieS: +1
Jesper zegt
@MarkieS: Coolness is in the details :lol:
roelster zegt
Echt een fantastisch mooie auto!
reality2030 zegt
TATA heeft cocktail gemaakt van een Nissan Nissan Z 370 en Toyota FT 86… wel mooi…
fluvioglacialeafzetting zegt
Echt meesterlijk! Eat it Cayman-people >:D
torana zegt
mooi hoe ze decennia lang op oude concepten door kunnen werken ( net als Porsche ), beetje XK-E uit 1961 en XJ-S prototypes uit 1978 en nog steeds indrukwekkend, kunnen de japanners nog wat van leren hoor
135i zegt
Heeft dat Jaguar logo aan de voorkant nou een soort van “zonnebril” op? XD
135i zegt
@135i: Weet alleen niet hoe een foto te plaatsen -.-
w0o0dy zegt
@Autoblog: waar blijft het LOTUS NIEUWS?
autoblogger zegt
@w0o0dy: hadden die nieuws dan? ;)
w0o0dy zegt
@autoblogger: mwa, niet 1 maar zelfs 2 Nieuw Lotussen die een 997 GT3 RS kunnen bijbenen en een Cayman R declasseren. Ja da’s best (goed) nieuws lijkt me.
tborre zegt
er is al enig nieuws wanneer dit speeltje daadwerkelijk op de markt zal zijn? Want dan denk ik dat ik men volgende auto gekozen heb …
Esprit_de_Flandre zegt
Ziet er prachtig uit. Gelukkig zet de nieuwe design-lijn van Jaguar zich door. Gelukkig dat ze niet weer vervallen in dat afschuwelijke retro-gedoe…
Esprit_de_Flandre zegt
@Esprit_de_Flandre: En gelukkig hebben ze een industriële groep achter zich staan die dit soort projectjes financieel kan dragen…
torana zegt
@Esprit_de_Flandre: er zitten best veel Jag-retro-elementen in deze bolide ( XK-E uit 1961 en XJ-S-Prototype uit 1978 ), net als Porsche 911 gewoon een eeuwig design
Esprit_de_Flandre zegt
@torana: Er is een groot verschil tussen enkele retro-elementen, en retro. De Audi-grille is een retro-element. De Mercedes-grille is een retro-element. Eigenlijk, bijna alle grilles zijn retro-elementen…
De S-type, en de vorige XJ waren echter retro. Me No Like…
Jesper zegt
Tja, hoe moet je zoiets nou omschrijven zonder zichzelf te verliezen in superlatieven. Mijn nieuwe favo. Mooiste auto van 2011 en 2012 vooruit. Mooiste Jag sinds – dare I say it, de E-type. Ik kan nog wel even door gaan :O
dirkmulders zegt
@Jesper In mijn ogen heeft hij wel wat weg van een E-type.
Dimglor zegt
Moest ik in de markt zijn voor een kleine coupé en ik zou moeten kiezen tussen dit en de Cayman…. De keuze zou heel rap gemaakt zijn….
Deze Jag is echt fantastisch… Moet gewoon meteen op de markt komen…
Nico94 zegt
Echt een hele mooie auto. Deze zou ik eerder kopen dan een Cayman. Hij is mooier en misschien iets sneller. Wat moet je nog meer?