Het is klein en het geeft licht.
Vuurvliegjes! Nee, natuurlijk niet. Waarom zou Lexus vuurvliegjes in de IS-F stoppen, daar ga je niet harder van. Wel is de IS-F update/facelift voorzien van LED’s. Anders hoor je er niet meer bij tegenwoordig. Verder eigenlijk niks nieuws aan de buitenkant.
Onderhuids zijn er veel meer wijzigingen te vinden. Zo voldoet de update aan de Euro5-norm. Een killer-norm die bijvoorbeeld het leven van de Ford Focus 5-cilinders onmogelijk heeft gemaakt. Lexus buigt niet voor Euro-normen. Lexus heeft zich er in vastgebeten en de 5.0 V8 ‘schoner’ gemaakt, zonder vermogen (423pk) of koppel (505Nm) in te leveren. Verder hebben ze vrijwel alle (voorheen) opties standaard gemaakt. Bijvoorbeeld het limited-slip differentieel. Een vrij belangrijk accesoire in een 423pk supersedan.
De bestuurder krijgt het meeste mee van de update, en zo hoort het. Naast het aangescherpte stuurgedrag zijn er nieuwe sportstoelen en een aangepaste klokkenwinkel aanwezig. Een grote toerenteller staat nu midden in het zicht, de kilometerteller is gekrompen en in de hoek gezet. Bepalen hoe hard je gaat doe je gewoon aan de hand van de versnelling en het toerental waar je in rijdt.
In Parijs kunnen we de nieuwe IS-F live bewonderen. Het interieur althans, want er is verder niet zo veel aan te zien. Liever zien we hem in een kracht-meting met de oude rivalen. Zou de underdog het de M3 en C63 moeilijker kunnen maken dan voorheen?
Larick zegt
Van Led’s ga je wel harder?
Jochempie zegt
Ik zou toch flink twijfelen tussen deze en een C63.. Het gaat er ook om welke auto bijzonderder is. En een IS-F heb ik nog nooit zien rijden.
M3 is me te scherp voor een sedan. Past gewoon niet bij het soort auto.
DMan zegt
Yes nog een merk dat led’jes in de koplampen verwerkt. Origineel.
Joop zegt
van Led’s ( en Xenon) ga je wel harder! In de avond druk je met gemak iedereen van de weg ! De linker-baan-features !!!
ZeRoo zegt
@Larick van Led’s ga je snoeihard!
floryn zegt
Ik zag gisteren voor het eerst een IS-F rijden. Hij is dik en maakt een lekker geluid. Toch vind ik de C63 een stuk indrukwekkender.
the-budel-guy zegt
doe mij maar een C63 ///AMG.
wel een leuke wagen
Seroo zegt
ooo oooh! ik weet het *houdt vingertje heel hoog in de lucht* LightEmittingDiodes!!!
speedgeek zegt
haha ik had het goed!!!:D
Steffen zegt
Bij Lexus dachten ze zeker “Led’s do it!” snappie ‘m….???
meneersander zegt
Deze opgepimpte TOyota kan helemaal niks beginnen tegen en Fantastisch klinkende C63, of scherp sturende M3.
Punk zegt
M3 maakt hard gehakt van de RS5!
Pantoffeldier zegt
Punk is een achterlijke debiel en een BMW-fanboy …
-.-
BaySideBlueBoy zegt
Als ze nu eens een coupé versie zouden maken met een iets kleinere* wielbasis. En als het kan de V10 van de LFA inlepelen. 8)
Kleiner is noodzakelijk want anders krijg je zo’n gedrocht als de IS 250C
MRStephan zegt
Neeeeee ledjes :(
Jochempie zegt
Grappig, elke keer dat er een nieuwe rage op autogebied ontstaat zijn er altijd mensen die zo snel mogelijk schreeuwen hoe verschrikkelijk het is en hoe erg ze het zat zijn.
Volgens mij om nóg meer bij de tijd te klinken dan de rage waar veel mensen nog niet eens van op de hoogte zijn. Tikkeltje zielig.
Freewarefreak zegt
Zouden ze nou ook eindelijk dat ene lelijke zichtbare schroefje in de stuurkolombekleding hebben veranderd? Vond het altijd geweldig, in iedere test van deze auto in de AutoVisie of Autoweek, werd daar weer over begonnen. Als je het stuur 45 graden verdraaid, en je kijkt door het stuur op de kopse kant van de kolom zie je daar een lelijke kruiskop zitten. Ja Lexus, je wilt Premium zijn of niet..
OT: LED’s is denk ik een niet uit te sluiten fenomeen. Vraag mij af hoe lang het duurt voor Spee en consorten dagrijverlichting verplicht gaan stellen. Snap alleen niet waarom het altijd in zo een lelijke lichtstring in de koplamp moet. Zet gewoon onder in de bumper twee mooie felle LED pitten, dan heb je toch je licht en het ziet er ook mooi uit, net of je verstralertjes aan hebt staan.
mashell zegt
@Freewarefreak: zou dat ook niet een deel van het probleem zijn. Dat Sjonnie volk overdag met mistlampen (verstralers zitten op het dak!) aan rijdt en dat serieuze fabrikanten hun serieuze klanten daar niet in 1 hokje mee willen zetten?
Freewarefreak zegt
@mashell: Ja, true, daar valt inderdaad wel iets voor te zeggen. Maar hoe dan? Vanuit esthetisch oogpunt is beide dus niks.. hoe krijg je dagrijverlichting dan wel mooi geïntegreerd? Een normale extra lichtpit in de koplamp unit zelf dan, naast het dimlicht?
Dimglor zegt
Is toch wel best een mooie wagen… Zie je eigenlijk nooit rondrijden…
Feuner zegt
blijft toch een zeeer dikke auto
ferry832 zegt
Volgens mij was Aston Martin de eerste die begon met leds op de V8. Klopt dit ?
TinQ zegt
@ferry832: klopt. Alleen waren dit geen officiële Daytime Running Lights. Daarin was Audi de eerste met de A5.
FuelMinded zegt
Kunnen ze die uitlaatsierstukken niet gewoon weglaten, aangezien ze toch nep zijn, en vervangen door een brede en subtiele diffusor? :D
V-Power zegt
Ik vind dat van het tellerhuis een hele slechte,
oude toerenteller voldeed prima, nu kunnen ze beter de snelheid digitaal gaan weergeven als bij de LFA.
Verder vraag ik me vooral af:
Weer die 4 pijpjes, zijn ze nu eindelijk wél alle 4 aangesloten? Bij de vorige waren er namelijk 2 die niet eens functie hadden…
Verder, tjah, als ik nou 110.000 euro had…..
Dan had ik een IS220D (zelfde onderstel) en een Lotus gekocht :D
w0o0dy zegt
Met standaard LSD zal de auto veel beter uit de voeten kunnen en ook (nog) leuker zijn, met name op het circuit. Dan wordt het meer nog dan voorheen een serieuze concurrent voor de c63 en ook de M3.
REMATCH!
w0o0dy zegt
Zonder LSD kwam de IS-F ook al aardig mee…
IS-F vs RS4
http://www.youtube.com/watch?v=r77vKZd4qls
IS-F vs M3
http://www.youtube.com/watch?v=FRDL5hiEMto
w0o0dy zegt
Auto Express trekt geen conclusies maar zet wel de IF-F tegenover de C63 en de M3
http://www.youtube.com/watch?v=pXIIieUFH0M
w0o0dy zegt
Tim Schrick met de IS-F en de C63 AMG (deel 1)
http://www.youtube.com/watch?v=hzp7xHaC4NA
Deel 2
http://www.youtube.com/watch?v=QV-OE6xgpxg