Ja, dat is natuurlijk een eitje voor de Veyron. Maar wacht even, zijn die Nissans wel helemaal origineel?
Nee, niet bepaald. Het zijn twee GT-R’s die door tuner Switzer onder handen zijn genomen. En wat ze daar doen, doen ze meteen goed. Dus we hebben twee budget-supercars met heel veel vermogen (minimaal 700 pk) en een hele dure mastodont met 1.001 pk aan boord. En dat allemaal op een nachtelijk ‘snelwegrit’ in Rusland.
De Veyron blijft heer en meester, maar wordt wel flink op zijn overpriced hielen gezeten door twee getunede Japanners die een fractie van de Bugatti kosten. Enfin, oordeel zelf. Welke auto heeft nou de hoogste fun-factor?
Met dank aan iedereen voor de tip!
NiNja zegt
Valse start van de Veyron, maar wat gaat ie snel! :O
Rutger zegt
Verschil blijft toch wel aanzienlijk ondanks dat de pk/kg verhouding de auto’s nog wat dichterbij elkaar brengt. Ik zie trouwens dat de GT-R wel op full slicks staat (2.04).
AnthonyR zegt
Veyron is heer en meester, daar kan voorlopig nog door iedere fabrikant een puntje aan gezogen worden.
Lan_Evo zegt
Wow, al die auto’s zijn gewoon echt megasnel. 200 km/h na een paar seconden al, alsof het niks is!
Cool dat die Russen zo vaak dit soort spul uploaden in HD etc.
supasweet zegt
hoeveel zou zo’n GTR kosten?
mooie bugatti btw, dat wit staat hem echt goed
Blitz zegt
@supasweet:
Nieuwe GTR zit je op 119.000 euro…. Switzer P800 kit is ongeveer 15.000 euro…. Dan nog installatie, tunen en misschien nog een rollerbankje…. Denk dat je rond de 145.000 euro klaar bent… Dan heb je een Switzer P800 GTR…. ;)
http://www.switzerperformanceinnovation.com/products_nissan-gtr.html
Jantje_555 zegt
die Nitro boost van die GTR op +-2’40 is vet
Matthias zegt
Noem jij dat ‘flink op de hielen gezeten’? De Nissan wordt eerder belachelijk gemaakt…
Something zegt
@Matthias: Wahaha wou ik ook net zeggen :p zo een opgefokte GT-R is ongeloofelijk snel, maar dit is verre van op de hielen zitten.
Maar goed je kan zulke wagens niet echt vergelijken, de Veyron is het toppunt van automobiele technologie, daar kan geen enkele andere auto aan tippen.
Geweldig gewoon om te zien hoe de Veyron deze GT-R’s die zo opgefokt zijn, ze totaal afmaakt.
I just love it damn de Veyron mijn droomauto qua hypercars :)
Headhunterz zegt
Sinds wanneer heeft een GT-R zo’n dik geluid? :o
Jacobus zegt
Die vlammen uit die GT-R op 2:44, te dik!
Je zou er maar tussen rijden met je Ladatje…
kooi zegt
ben wel benieuwd naar de Koenigsegg Trevita vs de veyron eigenlijk
CSL zegt
De veyron is te snel voor woorden.
En dat zal die 20jaar gewoon blijven doen. En dat elke keer weer. Laten ze die M3 met X6M motor met 707pk ook maar even meedoen :)
deze is ook leuk:
http://www.youtube.com/watch?v=Zm3uG6qEP_E
Max zegt
Mooi filmpje, maar laten we eerlijk zijn de Bugatti blijft toch nog altijd razendsnel. Wat ik mij ook afvraag hoe lang gaan de Nissan’s dit volhouden met dit vermogen? Voor het budget van de Bugatti kunnen ze natuurlijk nog enkele motoren op voorraad kopen.
hephie zegt
super vet filmpje!
hanner zegt
Beide auto’s zijn van het kaliber P800, je ziet dat er tussen de 2 getunde gtr’s degelijk groot verschil zit. Deze hebben wel allebei 730 pk-tjes aan boord. De ‘witte’ gtr houd die Veyron wel aardig bij!, tot aan 200 doen ze niks onder voor de Veyron. Doe ze mij alle3 maar:P
Volvo_440_turbo zegt
Ik vind dat de GT-R’s zich totaal niet belachelijk maakt hoor… Leuke filmpjes, helaas wel gevaarlijk op de baan.
AQ zegt
Ik kies sowieso de GT-R, let’s bully some bugatti’s !
JPM zegt
Dat zou toch een dieptepunt zijn als er een website op je auto staat. How low can you go?
CSL zegt
De GT-R P800 beschikt over zo’n 700 pk aan de wielen.
Dat is omgerekent zo’n 900pk! Tot de 180km/h hou hij de veyron ook wel bij maar daarna is het over!
Vraag me af wat een Evo met 900pk doet?
Mouzie zegt
Absurd snel die GT-R’s al blijft die Veyron natuurlijk meesterlijk.
hanner zegt
@something vanaf 2.13 vind ik dat de Veyron het er egt niet zo makkelijk mee heeft!
haha en dan nog, het zijn nissan’s Het is gwoon bruut dat zown auto die heel autoland op zn kop heeft gezet met de dikste auto ever word vergeleken. !!
spykerboy zegt
wil geen van 2e maar als het echt moet de veyron, de gtr blijft een lelijk mokkel gewoon
Buyck zegt
Die gasten zijn echt wel knettergek!!!
Merry zegt
En wat waren de ring tijden ook alweer van bijde jongens?
Hard recht uitrijden is voor yanks en niet geheel moeilijk.
Alhoewel, daar zie je ook genoeg ongelukken.
Maar als het op bochten werk aan komt heb ik toch liever de Nissan.
Als ik het alleen al dat ik geen Miljoen om een boom wil vouwen ;)
Maar wat kost de Veyron?1 meer dan een miljoen toch?
Een beetje GT-R met opmaak spul,wat? hooguit 1 ton?
Dat wil zeggen dat je 10 GT-R’s kan kopen voor 1 Bugatti!
Maar dit zijn wel 2 unieke auto’s die technisch redelijk het uit einde van elkaar zijn.
xilver zegt
@Merry: een gtr P800moet je kijken naar de comment van Blitz. Een standaard Veyron is om en rond de 1,3-1,4m. Wil je een speciale variant (bv: de Pur Sang) kan dat wel eens oplopen tot 2,7m
xilver zegt
zie ik dat verkeerd of heeft die GTR een nitrotank? Ze zijn overigens wel enorm snel maar de Veyron blijft heer en meester zonder modificaties. Stel je voor wat de Veyron doet met zulke aanpassingen oO
Something zegt
@xilver: Dat is inderdaad ook iets dat mensen hier vergeten, dit is een standaard Veyron :) moet je inderdaad maar eens voorstellen hoe de Veyron met aanpassingen deze GT-R’s dan op een stel toyota aygo’s laat lijken
Mr. V8 zegt
De hoogste fun-factor? Weet ik niet, heb nog nooit in een Veyron gereden maar de GT-R wel, is retesnel voor een fractie vd prijs. Dus qua prijs-funfactor, de GT-R!
hanner zegt
http://www.youtube.com/watch?v=3AOE10SzpPQ&feature=player_embedded
hanner zegt
http://www.youtube.com/watch?v=EVmdA5M-LZg&feature=player_embedded
Cantago zegt
Wow! Vlammetjes! Maar dit geeft wel weer aan hoe extreem goed een Veyron is… Een Veyron houdt dit gewoon jaar na jaar aan, terwijl de GT-R na deze ritjes al een heel eind versleten was waarschijnlijk… Ongelooflijk!
MRStephan zegt
@Cantago: Beetje voorbarig om zulke conclusies te trekken niet? Volgens mij is hier op autoblog ook wel eens besproken wat het kost om een Veyron rijdende te houden. Als je dan per servicebeurtje de prijs van een nieuwe GT-R moet gaan betalen om je Veyron rijdende te houden..
OT: De Veyron gaat niet bizar veel sneller tot de 200 km/u en dat geluid van die Switzer GT-R is gewoon geniaal. Dat de GT-R een achterbank en kofferbak heeft en de Veyron niet is commentaar voor in de autoweek, maar dat ze die GT-R meten met de Veyron zegt al genoeg. Doe mij maar een Switzer GT-R!
Cantago zegt
@MRStephan: Dat is niet voorbarig: een Veyron is gemaakt om mee te gaan. Als je een GT-R (waarvan je niet eens de Launch Control regelmatig mag gebruiken) flink opvoert dan wordt hij daar NOOIT betrouwbaarder van! Dat een Veyron een gigantische berg geld kost is een heel ander verhaal.
Als je prijs kwaliteit/kwantiteit gaat vergelijken dan staat een Veyron overal onderaan.
MRStephan zegt
@Cantago: Hoe denk je dat de launch control in de Veyron werkt? Feit blijft dat je ineens zo’n klap vermogen erop gooit dat het in geen enkele wagen heel blijft als je het continu gebruikt. En over de levensduur van de nieuwe GT-R kan ik niks zeggen, maar als je kijkt naar de voorgangers dan zijn die motoren haast niet kapot te krijgen (ook opgevoerd). Ik denk dat je met die GT-R makkelijker meer kilometers wegrijdt dan met de Veyron zonder problemen, al is die Veyron nou ook geen alledaagse auto dus dat hoort ook wel bij een supersportwagen.
Cantago zegt
@MRStephan: DAT maakt een Veyron juist zo extreem (en duur)! Een Veyron gaat NIET kapot na 100 keer vol gas wegtrekken! Hoeveel hebben we al niet gelezen over de versnellingsbak van de GT-R? Hoevaak die kapot ging, en er geen garantie op zat omdat je Launch Control gebruikte. Enig idee hoeveel controle en managementsystemen er in een Veyron zitten? Nu is een GT-R ook behoorlijk geavanceerd, maar in de verste verte niet te vergelijken met een Veyron! Dat een Veyron dit zonder tuning al bereikt is al absurd. Hoe lang een Veyron met tuning meegaat? Ik denk niet lang;) Maar zoals ik al zei, prijs/kwantiteit-kwaliteit: dan verliest de Veyron alles. Want hij is bijna 18x zo duur als een GT-R!
lincoln zegt
@Cantago: zei het ooit eens treffend ..
als hifi-apparatuur ..
1000 euro duurder en voor 10 euro betere kwaliteit ..
Cantago zegt
@lincoln: hifi apparatuur ben ik het ook niet mee eens. Heb hier een setje van Bose staan met zogenaamd surround van 1000 euro (klinkt prut) en een THX-gecertificeerd Logitech setje, 5.1, en die gaat 10x harder, klinkt beter, en heeft WEL echt surround. Owja, en hij kost 1/3 van het Bose setje;)
Nou, dan weet ik wel wat ik kies;) Een GT-R is in mijn ogen ook speelgoed:P Lekker voor overdag, of op het circuit, en als je dan een keer wilt patsen ofzo dan pak je de Veyron;)
preske zegt
ik wil liever eens een veyron zien tegen andere +400km auto’s.
poeperman zegt
slicks jongens, slicks… hierdoor gaat mn golfje ook 2 seconden sneller naar de 100
FullForceXL zegt
Zie ik nu vlammen uit de uitlaat van de witte GTR? Lekker!
vergelijkingsmongool zegt
Ben benieuwd of die Veyron zich staande kan houden tegenover een Koenigsegg CCXR?
Trevor zegt
Een Veyron heeft standaard een V16 8.0 met 4 turbo’s een GT-R een 3.8 V6 met 2 turbo’s. Ok, die GT-R is getuned en heeft nu circa 730 pk… Voor +- 140/150.000 euro. Dat is circa € 190-200 per pk. Bij de Veyron is dat 1001 pk voor € 1.800.000,-(incl btw/bpm) = € 1800,- per pk.. Tja.. een beetje overpriced is zo een Veyron dus wel. Voor de rest; wie een Veyron kan betalen gaat geen Nissan rijden en wie een GT-R rijds is in mijn ogen al een “lucky guy”. Ik zou er in ieder geval elke dag van genieten als ik er een zou hebben.. En iemand die zo een Veyron kan betalen en rijden die geeft niks meer om geld.. Dat zie je ook aan die “Peridon” of hoe die knakker ook precies heet…
Sciurida zegt
@Trevor: mooie berekening, maar zoals je zelf al zegt geeft de gemiddelde Veyron rijder daar niet veel om, ikzelf zou omdat ik (nog) geen 100 miljoen heb mogen bijschrijven voor de GTR gaan, en het geld wat ik over hou besteed ik aan een mooi vrijstaand huis aan de Rivièra, alhoewel een GTR daar denk ik niet gewaardeerd wordt door het Lambo/Ferrari volk…
Blitz zegt
^^^^ Die “leent” zijn Veyron uit aan zijn kinderen… LOL
Orichy zegt
Volkswagen had er beter aangedaan, als ze voor de ontwikkeling van de Bugatti Veyron, een Nissan R34 GT-R, of R35 GT-R uitelkaar hadden geschroefd, om te zien hoe Nissan het al een paar jaar voor elkaar krijgt, om goedkoop een top sportauto in elkaar te schroeven. Daarmee hadden zij zich heel veel geld kunnen besparen. Omdat de Nissans zich al bewezen hebben, door de jaren heen en dus al een heel hoogstaand niveau hebben. Als ze dat bij Bugatti ter harte hadden genomen en op die zelfde manier, een wereldse sportauto hadden ontwikkelt, dan was het project niet zo onnozel duur geworden en hadden ze er nog goed aan kunnen verdienen ook. Eenvoud ligt niet altijd voor de hand, of in het zicht.
De Veyron krijgt van mij wel de volle lof die hij verdient, een dikke superauto van ongekende klasse.
De Nissan GT-R is maar een niveau lager en presteert beter door zijn “eenvoudiger” technieken, dat maakt het voor hem mogelijk, om niet uit het spiegelzicht van de Veyron te verdwijnen en dat verdient een hele grote lofzang, voor Nissan en de GT-R in het bijzonder.
Dat Switzer-pakket maakt de Nissan GT-R nog scherper, dat is mooi.
Something zegt
@Orichy: Je slaat de plank volledig mis, als er iemand is die kan leren dan is het wel nissan van VAG, en de nissan die niet uit spiegelzicht van de Veyron verdwijnt? what are you kidding me?
Als de Veyron door bleef gassen dan waren die GT-R’s geen eens een stip laat staan dat ze in spiegelzicht van een Veyron kunnen komen
hanner zegt
@poeperman haha en dan mag je blij zijn als het dan binne 8 seconde naar de 100 is:P
xerxes zegt
als ik later groot ben wil ik ook een GTR naast my huidige E30 :P
BMWboyke zegt
die GT-R’s blijven absurd lelijke auto’s.Bugatti is klasse,prestaties en status.
Blitz zegt
@BMWboyke:
Waarom is de GT-R lelijk?
Dat heet “Function over form” inplaats van “Form over Function” :)
lambo4all zegt
@BMWboyke: ben het met je eens, en de veyron is hardstikke mooi terwijl die ook zo gestroomlijnd mogelijk is ontworpen… blijkbaar waait de wind in Japan heel anders dan hier.
hanner zegt
@bmwboyke, als jij je bmwtje zou kunne inruile voor zown gtr, ga me dan niet zegge dat je dat niet zal doen..
GLTSRY zegt
Ondanks dat die minder exclusief is dan een Bugatti zou ik voor de GT-R gaan, wat een schitterende bak is dat toch. De Bugatti is erg snel en dat is nog zacht uitgedrukt, maar op de of andere manier loop ik niet warm voor de Veyron. Voor de helft van de prijs van een 911 koop je een GT-R met de zelfde prestaties, kwaliteit en afwerking.
Zeg eerlijk wie zou niet voor de GT-R gaan
hanner zegt
@something
Whaha als die Veyron door bleef gassen, zal het niet lang geweest zijn of hij stond bij het eerste beste benzine station;)die gtr zal wel niet zuinig zijn, maar tog
Something zegt
@hanner: Dus? tegen de tijd dat je GT-R bij die benzinestation aan zou komen is de Veyron weer volgetankt en weg.
Dus get real, en overigens vergeten de meesten hier op wat voor banden de GT-R’s in bovenstaande clip rijden.
killioq zegt
@Something: het gaat hiet toch om het feit dat de gt-r hetzelfde trucje kan voor hoogstens 1/8 van de prijs. dat is knap. probeer maar een een fiets te maken met 100 euro of 20, welke zou beter zijn?
get real
gave vlammen uit die uitlaat zeg
Something zegt
@killioq: Hetzelfde trucje? hmm meningen verschillen sorry ben het er niet mee eens.
Dus get real yourself
Something zegt
Feit is en blijft dat de Veyron heer en meester is, en dat kunnen velen niet verkroppen, maar het geeft niet inferieure auto’s heb je nou eenmaal ook nodig.
hanner zegt
@something, kijk vanaf 2.13 daar rijd die Veyron niet zo snel meer weg hor, deze gtr had andere settings dan de gtr waar hij het eerst tegen op nam,
en de meeste mensen vergeten ook wat de prijs is van de Veyron. tuurlijk verliest de gtr het van de ultieme sportauto. maar ga nou niet zeggen dat je met zown gtr geen concurent zou zijn vergeleken met de Veyron. en al helemaal niet op circuit. 100% dat de gtr de Veyron achter zich laat. (zelf STANDAARD) kijk maar naar de tijden op de ring
Something zegt
@hanner: De ring betekent niks, leuk een auto die ietswat sneller een circuit rond kan rijden dan de veyron so what? dat zijne er wel meer die dat kunnen, maar dat maakt ze nog geen concurrent voor de Veyron.
De Veyron zit in een klasse ver boven de rest uit, en dan is zo een nissan verre van een concurrent.
Wil je pas echt een concurrent? dan moet je kijken naar Koenigsegg, en niet naar zo een speelgoed auto zoals de GT-R..
willie zegt
@Something: helemaal gelijk, de veyron en de gtr dat zijn geen concurenten. das snobbenbak versus ultra sportmachine.
Something zegt
@willie: Ja dat probeer ik ook uit te leggen, maar dat kunnen ze niet accepteren.
De nissan fanboys met hun veredelde sjonniebak denken dat ze op het niveau van de Veyron zitten, maar ze willen het gewoon niet accepteren dat enkel concurrenten zoals Koenigsegg op dat niveau zitten.
lambo4all zegt
in het wit met die chromen velgen is de veryon echt een plaatje!
Het lelijke eendje zegt
DE Veyron!!!
De mooiste en de beste wagen die er bestaat.
Petsmaster zegt
Zonder het filmpje gezien te hebben toch maar meteen de vraag “Welke auto heeft nou de hoogste fun-factor?” beantwoorden : de GT-R obviously. Kan je lekker aan prutsen, Playstation interface en veel minder hartzeer als je er eentje in de prak rijdt. De Veyron is gewoon een saaie bak voor mensen die per sé met hun vermogen willen uitpakken. Technologisch gezien is de Veyron zeker en vast een topper, maar de VAG-genen zijn tot op 100km merkbaar.
Petsmaster zegt
En ja, dat je de VAG-genen vanop 100km zowaar al ruikt is een nadeel. Een groot nadeel. Al past de doelgroep van de Veyron wel perfect bij VAG : sjonnies, maar dan met wat meer kapitaal.
Jochempie zegt
De Veyron staat standaard zo slap afgesteld als het maar kan. Mocht het nodig zijn, dan peurt een tuner hier zeker 2000 pk uit.
hanner zegt
@ something
voor meer als een miljoen centjes mag dat ook wel, voor dat geld had de veyron nog veel en veel beter moeten zijn.
en dat speelgoed rijd op circuit wel de veyron zoek. Die snelheden die in het filmpje worden gereden lukt je hier in NL tog nooit. hier mag je blij zijn als je de 250 haald. en dan ineens heb je niks meer aan je veyron.
ik bedoel te zeggen. het is gwoon superklasse dat er hier nissan vergeleken word met een Veyron.
rwd zegt
De doelgroep vd Bugatti ligt echt niet wakker van een Jappanertje van 124K euro. Multimiljonairs die het beste van het beste willen plus EXCLUSIVITEIT gaan voor een Bugatti, makkelijke keuze. En na het ien van dit filmpje hebben ze groot gelijk, want de Bugatti is qua snelheid absolute heer en meester.
Petsmaster zegt
@ jochempie : kan best zijn, maar dan zal je er waarschijnlijk een trekhaak moeten opschroeven om de trekker met koelinstallatie mee te zeulen :P
Petsmaster zegt
@ rwd : exclusief allemaal goed en wel, maar wat ben je ermee als je dan nog steeds een gedrocht van een auto rijdt?
hanner zegt
als ik zown veyron had gehad. zou ik het wel heel heel naar vinden als er een jappanertje van 124K euro. mij zal inmaken op circuit. terwijl ik rijd in het beste van het beste. Maar goed doelgroep of niet. ik vin het klasse van Nissan.
Something zegt
@hanner: Dat is omdat jij blijft hangen op iets nutteloos als een circuit, de GT-R wordt hier vergeleken met de Veyron terwijl dat eigenlijk niet eens kan.
De fanboys die blijven steken op hoe snel een GT-R wel niet is op een circuit, zullen het nooit begrijpen wat de Veyron werkelijk is, en wat VAG heeft bereikt.
Peter zegt
@Something: Jij en Veyron-fanboys blijven blijkbaar hangen op topsnelheid en acceleratie boven 200 km/h, iets wat op de openbare weg onbruikbaar is en enkel op circuit enige waarde heeft maar waar de Veyron dan weer schromelijk te kort schiet. Ik ben er trouwens van overtuigd dat tijdens een reis van 1000 km over de snelweg, hij door menig andere sportwagen geklopt zou worden vanwege de vele tankbeurten hij nodig heeft. Hoe fenomenaal de technische kwaliteit ook mag wezen, het is weinig meer dan een statussymbool voor mensen die graag met cijfertjes imponeren maar daar nooit enig nut uithalen. M.a.w. de prestaties en kwaliteiten zijn vooral theoretisch. De GTR blijkt tal van super-auto’s aan te kunnen en is in zijn prijsklasse gewoon heer en meester, dat op zich is al een exceptionele technische prestatie.
Something zegt
@Peter: Wat lul je nou dat ik blijf hangen op topsnelheid? dat is een domme aanname die jij maakt, zonder dat je mij maar ook een keer iets hebt horen zeggen over topsnelheid.
Ik heb het tot zover telkens alleen gehad dat de Veyron qua automobiele technologie bovenaan staat, je leest dingen die ik niet getypt heb.
Peter zegt
@Something: ze is niet dommer dan jouw stelling dat GT-R fans blijven hangen de circuit-prestaties. Het is dus niet zo dat ik dat voor de volle 100% meen, maar je had er gewoon om gevraagd. Stel voortaan je zelf even in vraag vooraleer te reageren zoals je hier bezig bent.
Something zegt
@Peter: Leuke geprobeerd maar je reactie raakt kant noch wal, feit is dat ik niets heb gezegd over topsnelheid.
Jij kwam daarmee aanzetten dus nu niet proberen goed te praten dat je dingen lult die ik niet gezegd heb.
Duidelijk toch?
Feit is ook nog dat GT-R fanboys zoals jij wel degelijk keer op keer blijven hangen op de circuit-prestaties, of over hoeveel goedkoper de GT-R wel niet is vergeleken met de Veyron.
Alleen wil het er niet bij jou en vele anderen niet doordringen dat de Veyron alleen concurrenten kent zoals Koenigsegg, nissan valt ver onder de klasse waarin Bugatti en Koenigsegg zich bevinden.
Peter zegt
@Something: De enige reden waarom zij de ring-prestaties vermelden is om te illustreren dat de GT-R sneller een bocht om kan dan de Veyron (iets wat in de praktijk op de openbare toch wel belangrijk is) maar wat jij blijkbaar niet wil of kan begrijpen en daarom maar minimaliseert. Verdedig de Veyron om de kwaliteiten die hij heeft maar misken de capaciteiten van de GT-R niet. Ik ben overigens geen GT-R fan of Veyron-hater maar vind dat beiden veel respect verdienen en dat het filmpje dat ook aantoont. De Veyron heeft echter ook zijn beperkingen en dat hij op bepaalde punten door iets als een Nissan geklopt kan worden, is op zijn minst merkwaardig te noemen. Daarom ook mijn eerdere stelling dat het voor Veyron-rijders meer gaat om theoretische cijfertjes dan om de echte prestaties die deze cijfertjes zouden moeten bewijzen.
Something zegt
@Peter: De dingen die jij noemt vindt jij belangrijk, ik niet en als je dat niet kan accepteren pech voor jou.
Ik kies de Veyron baas boven baas van alle auto’s anytime anywhere boven een speelgoedwagentje als de GT-R.
Ik zeg niet dat de GT-R slecht is, maar hij is niks vergeleken met de Veyron.
Petsmaster zegt
@ hanner : een GT-R maakt ook effectief gehakt van een Veyron op een circuit. Draggend zal de Veyron wel winnen, maar draggen is voor rednecks…
Jan-Henk zegt
Er staan wel meer van die filmpjes van dat dragtime.info. Die gasten zijn gek…
Maar wat maakt die Nissan een geile bak herrie zeg, niet te geloven!
Ikke_ferrari zegt
Tering jantje wat klinken die GTR’s geil!
hanner zegt
@ Petsmaster
Kwa snelheid (draggend) zal de Veyron winnen inderdaad. Als zouden ze de auto’s aan uitgebreide test onderwerpen zoals: slalom, skipad, ect blijft er weinig meer van de ooh zo EXCLUSIVE Veyron over;)
rider zegt
de CCXR special edition of de Trevita van Koenigsegg zijn alleen op de snelweg een leuke partij voor de veyron. vanuit stilstand optrekken verliezen ze het. problemen om het vermogen op straat te krijgen en langere schakeltijden kosten tijd. eenmaal op tempo, maar dan hebben we het over snelheden ver boven de 250 kan hij wel weer in de buurt komen. er staat op you tube een filmpje van http://www.M5board.com waar een CCX het opneemt tegen een GT-R switser P800 en vanuit stilstand verliest hij het van de jap en in de versnellingen is hij sneller om uit eindelijk ook hier weer ver boven de 200 er voorbij te gaan. alle opnamen zijn op een afgesloten vliegveld genomen. bij de sprint hoor je de CCX problemen hebben om grip te vinden. een CCX en een CCXR of Trevita verschillen bij het optrekken nauwelijks van elkaar. alleen op top snelheid lopen de CCXR en Trevita wat verder door dan de CCX maar ze zijn beide geen match voor een Veyron!
Petsmaster zegt
@ Something : met alle respect maar wat ben je met een technologisch meesterwerk als zelfs een Japanner die een fractie van een Veyron kost je alle vangrails van elk beetje bocht laat zien en voelen? Technologie is allemaal goed en wel, maar laten we wel wezen, VAG had met de Veyron slechts één doel voor ogen : de snelste wagen in een rechte lijn bouwen. En toegegeven, dat is ze ook gelukt. Maar wegen zijn maar zelden recht…
rider zegt
@Petsmaster: toegegeven een veyron kan de gtr op een circuit, zoals de nordschleife niet bij houden. maar dat heeft niet zo zeer met het onderstel te maken als wel dat de remmen op deze baan al het gewicht niet kunnen bedwingen. hier voel je het hoge gewicht werken.
maar om je even te corrigeren. de nissan is ook een technologisch meesterwerk. 1,8ton, “slechts”476pk en toch zonder enige vorm van wielspin optrekken in ruim onder de 4 seconden en dik over de 300km/h halen en dat voor ongeveer 120000,- euro. qua opzet zijn de nissan en de veyron bijna hetzelfde alleen zijn ze bij VAG er wat verder in gegaan en hangt er een flink hoger prijskaartje aan.
Jeroen zegt
@ Something > Wat je hier zegt: ”Dat is inderdaad ook iets dat mensen hier vergeten, dit is een standaard Veyron” is natuurlijk lachwekkend en toont hoeveel verstand je hebt van autotechniek. Op die GTR’s zitten 2 turbo’s die waarschijnlijk nu wel iets groter zijn e.d. De veyron telt 4 turbo’s van het grootste formaat standaard.
De term standaard gebruik je verkeerd. Af-fabriek zou beter zijn. Op een ander inlaat en uitlaat-traject zijn er verder niet veel upgrades voor de Veyron, omdat alles er simpelweg opzit! (waarom de auto ook zo duur is!)
Feit blijft, de Veyron is superluxe van binnen en de combi met die brute kracht is fenomenaal. Zelf in de Veyron Hermes gezeten, en dat ziet er van binnen echt super uit!
GTR is ook knappe prestatie maar eigenlijk voor heel ander publiek gemaakt. Wie een beetje logogeil is kiest voor het geld een Porsche, een liefhebber van techniek kiest de GTR.
Conclusie: Dat de GTR nu zij aan zij staat met een Veyron, dat zegt toch meer over de GTR dan over de Veyron. Mijn mening is dat de GTR de Veyron echt niet kon bijhouden, maar voor een GTR zijn deze 2 wel erg bruut!
Petsmaster zegt
Trouwens, een beetje voluit accelereren in een rechte lijn is naar mijn mening niet bepaald “fun”. Bochten, díe zijn leuk… :) Rechtuit rijden kan zelfs m’n vijfjarig nichtje…
Something zegt
@jeroen wat ik zeg toont helemaal niks, je begrijpt precies hoe ik het woordje standaard bedoelde dus niet zitten miereneuken.
Dat jij alsnog dan gaat zitten mierenneuken op wat ik zeg dat is pas lachwekkend, want je weet hoe ik iets bedoel maar toch kan je het niet laten om te zeiken.
Dat de GT-R voor ander publiek is gemaakt dat probeer ik ze ook duidelijk te maken hier, maar telkens komen de fanboys weer aanzetten met hun gezwets over de ring etc.
Koenigsegg is een echte concurrent voor de Veyron, en nog enkele andere wagens.
Het geeft niet fanboys, ik weet dat het moeilijk te verkroppen is voor jullie dat de Veyron op #1 staat.
De GT-R waardeer ik wel en vind het een superwagen voor wat het is, maar om het nou te vergelijken met een Veyron gaat te ver.
Petsmaster zegt
@ Rider : uiteraard is ook de GT-R een technische parel, maar op de één of andere manier toch een iets conventionelere parel dan de Veyron.
Eerlijk? Wat mij heel hard stoort aan de Veyron is het uiterlijk. Dan heb je een ‘exclusieve’ wagen van +1 miljoen €, en dan ziet het eruit als een flatulerende luchtballon. En welke mensen kopen ook een Veyron? Boulevard-flaneerders en oliesjeiks die evenveel geld uit hun aars pompen dan olie uit de grond. Gewoon al het feit dat er behalve Mansory (dacht ik toch, correct me if wrong) ook niemand het ding opvoert, zelfs niet een enkele autofreak die er eentje bezit. Wat voor autofreak ben je dan eigenlijk? Geen, naar mijn mening althans. Alles kan beter hoort het motto te zijn, in alles, voor alles.
hanner zegt
De Veyron is EXCLUSIVER dan de GTR.
De Veyron is (boven de 200kmh) dan deze gtr’s
Daarmee is een hoop over de Veyron gezegt.
bmw330i-touring zegt
Ik bewonder die GTR meer als de veyron.
De veyron mag beter en exclusiever zijn maar de prestaties die de getjoende nissan hier weet neer te zetten (en dat geluid) waren totaal buiten mijn verwachtingen :)
hanner zegt
Sorry:
De Veyron is EXCLUSIVER dan de GTR.
De Veyron is SNELLER(boven de 200kmh) dan deze gtr’s
Daarmee is een hoop over de Veyron gezegt.
Peter zegt
@hanner: Daarmee is alles over de Veyron gezegd (jawel, met d).
bmwben zegt
Jullie lijken allemaal 1 ding te vergeten; 1 van de ontwerpeisen van de veyron was dat hij 400 km/h moest kunnen halen. DAT is juist wat de auto uniek maakt. Het is leuk dat hij door een nissan wordt bijgehouden, maar de snelheden in het filmpje blijven allemaal onder de 300. Iedere snelle auto die je naar een tuner brengt die er 700 pk uit weet te peuteren zal dit voor elkaar krijgen. Niet zozeer iets bijzonders van de nissan als je het mij vraagt.
Laat ze maar eens boven de 300 gaan rijden, dan zul je merken dat er toch wel wat meer bij komt kijken dan een opgevoerd autotje.
shelby500 zegt
Godzilla is ook niet moeders mooiste
Grote Smurf zegt
@petsmaster:
Ik denk dat uber-autofreak Jay Leno wel een Veyron heeft (blijkbaar een model 2006). Ik vind je idee dat je als “autofreak” je auto moet tunen wel redelijk lachwekkend… Ik kan me trouwens inbeelden dat de verzekeringsmakelaar van de gemiddelde tuner zowat dood valt als je aan een Veyron begint te sleutelen.
Left_Lane_Slayer zegt
mijn gsi trekt ze er allemaal uit
Volvo_440_turbo zegt
Met het ouder worden begin ik de Veyron beter te pruimen, in het begin vond ik het maar niets, maar het is een auto met klasse natuurlijk!
Maar wat deze Nissans tonen, ondanks het hoge tuninggehalte is ook klasse…
Ondanks alle discussies hier heeft iedereen wel een beetje gelijk, gewoon kwestie van smaak en daar kan je nog uren over discussiëren.
Maarten zegt
Nu kan hij bij 1.30 wel heel flink zijn handje opsteken, maar dat vind ik iets te enthousiast als je van 0-200 slechts een paar meter voorsprong kunt opbouwen. Het scheelde niet veel of de GT-R’s hadden hem afgemaakt.
Heeft iemand eigenlijk wel eens een getunede Veyron gezien??
G-power zegt
@Maarten: Ja, die van Mansory op de beurs in Frankfurt :)
poeperman zegt
@ Peter…
uiteraard. Iedere snelle diesel klopt ‘m op zo een parcours, das ook geen nieuws onder de zon
Shenkie zegt
Ik vind het een erg knappe prestatie van Nissan dat ze voor dit geld zo’n goed auto aanbieden. Technisch zit hij heel knap in elkaar. Respect daarvoor!
Echter, het komt bij lange na niet in de buurt van de Veyron. Enkele weken geleden heb ik de documantaire van National Geographic gevolgd over de productie van de Veyron. Daarin komt perfect naar voren waarom de Veyron een technisch hoogstandje pur sang is. De kwaliteit is simpelweg perfect. Zulke prestaties leveren met een dergelijke betrouwbaarheid is heel knap.
Hier de link:
http://www.autoblog.nl/archive/2010/04/17/ultieme-documentaire-over-de-bugatti-veyron-hd-video
Petsmaster zegt
@ Grote Smurf : ik zeg niet dat je per sé je auto móet tunen, maar uitzonderlijke dingen zoals de Veyron er eentje is, tuurlijk wel. Zo’n ding zou ik niet kopen omdat VAG claimt dat hij de beste is, de egotripper in mij heeft bij zo’n uitspraken vooral zoiets van “yeah right, dat kan beter. I’ll show you.”. Een attitude die ik wel degelijk associeer met echte autofreaks. En dan bedoel ik autofreaks die in meer geïnteresseerd zijn dan cijfertjes en de ‘ooh’-factor.
Dat je je uit noodzaak aangeschafte Dacia Logan niet gaat liggen tunen spreekt uiteraard voor zich. (al zou ik er persoonlijk wel de hele dag door aan zitten denken)
En als je als Veyron-eigenaar wakker moet liggen van een verzekeringspremie denk ik dan vooral dat je prioriteiten verkeerd liggen, zo ook die clausule als dat je de Veyron niet zou mogen tunen. Screw contracten, sleutelen aan dat ding!
Maar ik geef toe, m’n vorige post liet net iets te veel ruimte voor misinterpretatie, m’n excuses. Het verbaast me gewoon dat er nog steeds niet één iemand is die een Veyron effectief getuned heeft, particulier bedoel ik dan. Je zou namelijk denken dat dat soort auto toch wel een paar autofreaks onder z’n bezitters telt die lak hebben aan conventionaliteit en wat de fabrikant bepaalt wat mag en niet (wtf trouwens? Je koopt het ding toch? Doe je er toch mee wat je wil?). Maar blijkbaar niet dus. Wat dan weer veel zegt over de Veyron en z’n doelgroep naar mijn mening.
Peter zegt
moet zijn: hangen bij de circuit-prestaties
Petsmaster zegt
Jay Leno heeft trouwens zelf al toegegeven dat hij de Veyron vooral heeft omdat hij er als volbloed verzamelaar simpelweg eentje moest hebben. Maar er veel in rijden doet hij niet, amper eigenlijk. Daarvoor gebruikt ie z’n SLR.
bozewolf zegt
Haha, die Veyron, wat een apparaat blijft het. Zo volledig in het wit issie zelfs bijna mooi :O
Fraaie blauwe backfire ook op die GT-R. Vrop vrop.
Evilghost zegt
@ Something
Dat je überhaupt verwijzingen moet maken naar”GT-R fanboys” laat helaas voor jou alleen maar sterk zien hoe jij jezelf in het Veyron-kamp schaart. Bovendien gedraag je je als een elitist.
Is het de waarheid dat je enigszins gepikeerd raakt door deze vergelijking tussen een Switzer GT-R en een Veyron? Vervolgens wimpel je de GT-R natuurlijk af als een lowlife karretje. Je prijst het acceleratievermogen van de Veyron, toch vind je Nürburgring tijden nergens op slaan, want de Veyron is een klasse apart.. Juist ja, waar ging het filmpje ook alweer over? Interieur enzo toch?
Factory vs tuned.. Ja, die vergelijkingen slaan vaak ook als een tang op een varken. Niemand betwijfelt dat er waarschijnlijk veel meer vermogen uit de W16 te halen is. Maar dat je zo’n 800 pk uit een V6 kan halen, is ook wel een leuk feitje.
En dan ook nog Koenigsegg als concurrent noemen… Je reacties kon ik al niet te serieus noemen, nu al helemaal niet meer. Koenigsegg staat echt niet in hetzelfde rijtje als de Veyron.. Ja, qua motorvermogen misschien… Wat een tegenstrijdigheden!
Vanquish zegt
Zelfs van een opgevoerde GTR maakt ie gehakt, respect!
hanner zegt
jah idd volgens mij geen NOS?
hanner zegt
@something
ik denk dat je het er moeilijk mee hebt dat een Zwitzer GTR vergeleken word met een Veyron.
Something zegt
@hanner: Ik heb er geen moeite mee, ik vind het alleen een belachelijke vergelijking aangezien de GT-R simpelweg niks voorstelt bij de Veyron
Dat is iets wat jij en vele andere Nissan fanboys moeilijk kunnen verkroppen, ik weet dat het zuur voor jullie is maar accepteer feiten zoals ze zijn i.p.v keer op keer te roepen hoe goedkoop de nissan wel niet is in vergelijking met de Veyron.
Grappig hoe jullie nissan fanboys dat keer op keer blijven doen, terwijl de GT-R geen concurrent is van de Veyron, en dat is kennelijk iets wat jullie niet willen begrijpen.
De GT-R is de natte droom van elke sjonnie, de Veyron de Concorde onder de hypercars. ( let op de GT-R is geen hypercar! Dus nogmaals geen concurrent)
hanner zegt
en waarom word juist een nissan GTR-R35 volop getest met veel hoger geklasseerde auto’s.
eerst kon men het niet verkroppen dat een Nissan het won van een Porsche. HUH vergelijken zij dit met elkaar. dat kan tog niet Porsche zit tog vele klasse’s hoger dan een nissan?
nissan is gewoon heel heel goed bezich. dit fimpje zegt genoeg.
Tuurlijk vind ik Porsche, Ferrari’s ect super auto’s maar ik vind het heerlijk zoals nissan zich hier tussen frummeld
Rover75v6 zegt
Zo zo wat een discussie hiero.
De GTR is betaalbaar, de Veyron niet.
Doe mij maar die GTR..
(Het is beter om vergelijkingen te maken als je er een kunt betalen en niet kriskras te schreeuwen alsof je de advocaat van Nissan of Bugatti bent!) Of leven sommige bloggers zich even lekker uit?
s14a zegt
Grappig, de mensen die NOS of NITRO roepen hebben teveel the fast and the furious gekeken of need for speed gespeeld.
johan zegt
sorry hoor, maar sommige mensen zijn echt stom….
ja wat zou een Veyron doen met nog meer aanpassingen?! ze zijn jaren bezig geweest om dat ding heel proberen te houden en de nodige koeling te verkrijgen.
wat denk je? we maken er ff 1500 pk van en dan rijdt dat nog wel normaal…..
sorry hoor……get real
de GTR houdt het aardig bij….zo een ding kost bijelkaar met tuning nog geen 150000 euro….die witte doet het helemaal aardig goed.
daarmee rijdt je het gros, op een Veyron van meer dan een miljoen en koenigsegg gewoon weg. dat is gewoon knap!
MacReady zegt
silver GT-R – P800 on 109 race fuel – 21.3 Psi
white – GT-R – R850 on Q16
wheels Dymag, Hoosier R6A, 18.5 Psi
Met andere woorden, die Nissans hadden op dat moment aan de krukas niet veel minder peekaatjes.
SimonMc zegt
“Maar wacht even, zijn die Nissans wel helemaal origineel? ”
Die Nissans zijn nooit orgineel.Zelfs wanneer ze “officiële” tijden neerzetten.
MacReady zegt
@Peter
Waarop baseer je dat een GTR sneller is in bochten? Op die ene Ring rijd van de Veyron? Niemand weet of dat de snelst mogelijke tijd is (al was het alleen maar vanwege het prijskaartje en de risico’s). Op een kort Mickey Mouse baantje als de TG track waar de Veyron z’n extra vermogen maar ten dele kan benutten is hij 1,3 seconden sneller.
Something zegt
@peter en je maakt weer een opmerking die kant noch wal raakt, je praat over sneller in bochten op openbare weg.
Besef je wel wat je roept? de openbare weg is niet jou eigen circuit, daar hoor je zowieso niet snel door bochten heen te gaan.
swearengen zegt
WANNEER EEN KOENIGSEGG CCXR tegen een VEYRON ???
Quivis zegt
Traction is all you need ;)
940 zegt
De Veyron verdient gewoon enorm applaus, als technische prestatie, het ding zo goed doordacht (wat ook wel mag voor 1.800.000 euro!.
De GT-R verdient hetzelfde applaus, ook een technisch wonder, maar ook nog betaalbaar.
Evilghost zegt
@ Something
”De dingen die jij noemt vindt jij belangrijk, ik niet en als je dat niet kan accepteren pech voor jou.”
Leuk allemaal, maar dat geldt toch ook voor jou? Blijkbaar ben je van mening dat de GT-R op sommige vlakken niets voorstelt vergeleken met de Veyron. De cijfers bewijzen echter geheel wat anders. Sommigen beschouwen die cijfers als significant, terwijl jij duidelijk jouw visie op dingen als algemeen en voor iedereen geldend presenteert. Je zet mensen een GT-R stempel op het hoofd omdat zij Ring-tijden in de beschouwing meenemen.. Is dit typisch voor Veyron fanboys? Oh wacht, nu speel ik hetzelfde spelletje.. Laat ik het dan maar meteen goed doen… Dat is iets wat jij en vele andere Veyron fanboys moeilijk kunnen verkroppen, ik weet dat het zuur voor jullie is maar accepteer feiten zoals ze zijn i.p.v keer op keer te roepen hoe elitair de Veyron wel niet is in vergelijking met de GT-R.
Something zegt
@Evilghost: Geloof wat je wil geloven nissan fanboy, ik zeg niet dat wat ik zeg voor iedereen moet gelden, ik zeg alleen dat nissan fanboys zoals jij het niet kunnen verkroppen dat de Veyron simpelweg op #1 staat.
Voor de zoveelste keer, en dit keer nog makkelijker gezegd, de gt-r is geen concurrent van de Veyron, moeilijk te begrijpen voor jullie of niet soms?
Fr€d€r!k_EE8 zegt
nou,die stoppen gewoon op een snelweg om een sprintje te kunnen doen?? Doe mij maar 1 van de GTR’s.
2e filmpje dan.
jeetje,die bmw die trekt wel serieus op,op een bepaalt moment is ie em zelf bijna kwijt..
Ik heb zo een vernoeden dat dien bmw ooit wel nog eens rond een boompje zal hangen,hoe die gaat??
Arnold zegt
zijn dat niet steeds dezelfde mensen die die filmpjes maken?
vind ze wel mooi respect en vind die gtr gewoon wreeed al is de veyron ook prachtig
T zegt
check die vlammen uit de uitlaat bij die witte GTR damn ! zalig
Benz.. zegt
De hoogste fun-factor? Geen idee, heb ze beiden niet gereden maar ik denk dat de GTR dat is..
Echter: Geen enkele Nissan kan op tegen zo’n technologisch, hoogstaande hypercar.
@Evilghost: De GTR een concurrent van de Veyron?
Baseer jij het begrip “concurrent alleen op het aantal pk’tjes en newtonnetjes aan koppel wat 2 auto’s hebben? :lol:
jeanclaude zegt
waarom komt niemand met een tunepakketje voor de veyron
met die 4 turbo ken je so 200 300 pk’s erbij doen haha
Evilghost zegt
@ Something
Integendeel, dat zeg je juist wel. Je dringt je mening, ja, een mening, op aan de rest. De mening dat de Veyron op #1 staat. Want kun je bewijzen dat de Veyron op de 1e plaats staat? Die aanname kan meteen weerlegd worden; de Nurburgringtijd van de GT-R is sneller.. Maar die vind jij niet belangrijk. Ok, daar kan men vrede mee hebben, maar dat je systematisch zeikt dat men over die tijden heen moet kijken, wekt ergernis op. Inmiddels is wel duidelijk dat voor jou de Veyron op 1 staat.
Het enige wat je tot zover hebt gezegd is dat ”Nissan fanboys” het niet kunnen verkroppen dat de Veyron op 1 staat. Begrijpelijk, want sommigen hechten waarde aan value for money en een rondje Ring. Dan is de Veyron inderdaad voor hen niet de nummer 1. Volgens mij ben jij de enige die last heeft van dat fanboy syndroom.
Is het moeilijk te begrijpen dat in een dragrace alleen de acceleratie wordt bekeken? Met een rondje Ring meerdere factoren? Of ik iets als concurrent kan beschouwen is geheel afhankelijk van waar het over gaat.
@ Benz..
Heb ik zoiets dergelijks beweerd? Kijk eens waar het filmpje over gaat. Mocht ik het budget hebben, dan zou ik inderdaad niet blind staren op wat cijfertjes.
Something zegt
@Evilghost: Lul maar een eind weg ik dring helemaal niet mijn mening op aan anderen, dat jij dat vind is jou probleem:)
Ik geef toe ik kan mijn mening anders verwoorden, maar opdringen aan anderen dat is jouw mening.
De Veyron is een hypercar en het toppunt van het mogelijke op automobiele technologie, de GT-R kan dan wel snel zijn maar het zijn 2 auto’s die totaal niet te vergelijken zijn.
Dat is iets wat jullie niet willen begrijpen, de Koenigsegg Agera dat is te vergelijken met de Veyron.
Een GT-R vergelijk ik eerder met Corvette ZR1, maar ach vooral blijven lullen over nurburgringtijden de prijs van de GT-R etc terwijl de GT-R niet in zelfde klasse zit als de Veyron en de Agera.
hanner zegt
@ nissan haters
De ring, doet jullie mischien niets. maar in de ring heb je ook een mooie lange rechte stukken waar de Veyron als zn pk-tjes kan gebruiken. en uiteraard sneller is op die stukken
het is niet het punt dat de gtr zoveel sneller door de bochten kan, maar de handelbaarheid, het remmen voordat de auto de bocht ingestuurd word, het uitacceleren. heuveltje op, heuveltje af. de ring heeft alles in 1
Heel veel auto’s worden daar aan de ultieme test onderworpen.
Maar goed. De Veyron kan niet aan de tijden van Datsun tippen.
Voor een alles in 1 circuit neem ik de nissan, (zelfs de orginele laat staan de zwitzer) als het gaat om een drag races, okej ik neem uiteraard de Veyron.
als je voor de winst gaat op een ‘circuit’ met alle factoren die er zich bevinden zou je tog dom zijn als je voor de Veyron kiest.
Maar nee nog niet toegeven dat je schijt word gereden door een snobbenbak ofzo iets? Tja de Veyron zit immers 10000 klasses hoger;)
T-Mon zegt
de veyron zal niet snel getuned worden. Ik denk niet dat er een tuningbedrijf is die even 2miljoen reclamegeld kan missen.
ixy zegt
de veyron is gewoon te bruut
als ik het geld zou hebben wist ik het wel :)
willie zegt
@Something: bijna had je het begrepen, maar de ultra sportmachine die komt uit japan…
Relief zegt
Sorry dat ik het zeg mensen. Hoe geweldig een GT-R ook is, als persoon met veel geld is er niks beters voor je status als een veyron. Het is een symbool van toppunt van technologie, uitstraling en vooral geld.
Zon GT-R is dan wel lekker getuned, maar over 10-20 jaar rijdt er geen enkele GT-R meer rond. Laat staan een getuned versie. ik zie een veyron tientallen jaren nog steeds rijden, net zoals de klassiekers van nu. En daarom blijft een Veyron de auto van het moment.
En toch vind ik het knap dat je met zon zware auto als de bugatti alsnog elke andere auto eruit accelereert.
Relief zegt
@willie
Ultra? Welke ultra? Als een normale gt-r tegen de veyron zou racen, zou de GT-R helemaal een lachertje zijn.
Al die GT-R fanboys helemaal happy, omdat een 730 pk GT-R het iets beter bij kan benen dan een normale. Moet je eens beseffen hoe een normale GT-R eruit gereden wordt.
Zoals Someting zei, totaal verschillende klasses. Met een veyron heb je status, met een GT-R niet.
Something zegt
@Relief: Kudos to you relief, eindelijk iemand die het begrijpt.
willie zegt
@Relief: ook een standaard gtr rijdt zo’n veyron stront voor de ogen op een circuit. qua handling komt een veyron geeneens in de buurt van een gtr.
w0o0dy zegt
@Relief: moet jij eens voorstellen hoe vreselijk je voor lul staat met je 1,8miljoen (of zo) hypercar als je op de eerste de beste track day het snot voor de ogen wordt gereden door zo’n cheapass Nissan, lol.
Hard rechtuit is voor dumbo’s die niet kunnen sturen, of hun auto’s die te zwaar en te lomp zijn om lol mee te hebben in bochten.
Dimglor zegt
Mja die Veyron is nog altijd de baas, maar de prestaties van die Nissans zijn ook wel niet mis…
Blijven er nog relatief dicht bij :)
En volgens mij heeft 1 van die Nissans een lachgasinstallatie… Je moet eens kijken bij 2:44
Volvo_440_turbo zegt
Zoals nu over de GT-R al gepraat is geweest heb je met een GT-R status
Zo las ik een kranteartikel van een wielrenner die een GT-R cadeau kreeg, in dat artikel stond dat ie sneller is dan een Porsche 911 turbo. Terwijl de nieuwe 911 turbo op rechte lijn althans sneller is. In bochten, da’s wat anders.
Dit lezen, in combinatie met dat kranteartikel en het statement dat Nissan op de Nurburgring heeft gemaakt kan je er echt niet om heen, dat ding heeft nu een status!
Zoals hier eerder al vermeld is geweest, is de Veyron een beetje een ‘miskleum’ geweest. Wie de ontwikkelingen wat gevolgd heeft en wat op de hoogte is weet dat de ontwikkeling alles behalve professioneel verlopen is…
Maar bon, de Veyron vergelijk ik met een deftig klassiek maatpak, de GT-R met sportieve kledij, maar status?
hanner zegt
@relief
Wat je zegt is complete bullshit, De GTR’s R32, 33, 34 rijden nog steeds als zonnetjes. sinds 1969 maakten nissan al gtr’s, om het dan maar over klassiekers te hebben. Ook toen al waren ze de tijd al ver vooruit.
RB26DETT Motor van het jaar1995, 1996, 1997
50 keer achter elkaar het JGTC-kampioenschappen domineerden enz enz.
wil je tegen de huidige GTR racen. Wat voor race’s Drag race? okej jij je zin GEFELICITEERD JE HEBT GEWONNEN;)
NovaStar zegt
Als ik het geld voor een veyron had? zou ik een CLS 63 amg, een g400cdi en een GTR kopen. Kom op, om de 20,000km banden vervangen en velgen na laseren…. IK rijdt met me brommer nog emer dan 25.000km per jaar. Desalnietemin, een Veyron laat het beste van de technische autowereld zien. (best wel een laag niveau eigenlijk als je kijkt naar fruitteelt tractoren van 20 jaar geleden!)
Jippie zegt
Het wachten is eigenlijk dat een dragracer zich in een lada’tje of een vrachtwagen boort. Dit gaat toch een keer fout…?
hanner zegt
@ novastar
hij had het over klassiekers;)
@ Willie op een circuit is handling idd van groot belang. daarom heeft de gtr over het algemeen betere tijden dan de Veyron
BaySideBlueBoy zegt
Dit is de AMS Performance GT-R in the making.
Als het goed is word dit de eerste 1000AWHP R35 GT-R.
De eigenaar gaf AMS Performance een blanco cheque en een missie: “Maak een 1000AWHP GT-R”
http://www.youtube.com/watch?v=-JuEOXagKhc
http://www.gtrblog.com/2010/05/12/ams-performance-1000hp-gt-r-build-uber-manifold-prototype/
http://www.gtrblog.com/2009/11/25/ams-set-sights-on-1000hp-gt/
http://www.gtrblog.com/2010/01/23/ams-performance-1000hp-gt-r-build-update/
Als dit géén Veyron killer meer is weet ik het ook niet meer. ;)
FuelMinded zegt
@BaySideBlueBoy: “De eigenaar” is overigens de voorzitter van NAGTROC.
Hij had meer eisen, bijvoorbeeld dat de 1000PK aan alle 4 wielen overgebracht moest worden op benzine met 93 als octaangetal. Hierdoor zal de zwaar gemodificeerde VR38 MEER dan 1000BHP leveren! De transversale versnellingsbak zal vervangen worden door dubbele koolstof-keramische koppeling. Tenslotte is de GT-R op een streng dieet gezet (d.m.v. koolstofvezeldak, -moterkap, -kofferklep, koolstof-keramische remschijven (met 6(!) zuigers per schijf) en volledig titanium uitlaatsysteem).
Kortom het word bijna net zo duur als een Bugatti Veyron 16.4! ;)
Evilghost zegt
@ Something
Mijn probleem? Nog meer van dat onzin. Het probleem ligt nooit bij jou zeker? Ik begrijp perfect dat je klasse waardeert, ik begrijp echter niet dat je hen die dat niet doen, afkraakt.
Heerlijk hoe je ondanks talloze pogingen nog niet door hebt dat mensen soms waarde hechten aan andere dingen. Dat je Koenigsegg er ook nog bij betrekt, is ook dubieus. Ze zetten misschien wel een > 1000 pk auto neer, maar de verfijning van de Veyron verwacht ik niet bij de Agera. Besteed maar eens wat meer aandacht aan de interieurfotos..
Inmiddels is het wel duidelijk geworden dat je het punt van ”klasse” als significant beschouwd, maar ook dat je het niet kunt hebben dat sommigen dat weleens door de vingers kunnen zien, vooral bij een dragrace… Een dragrace notabene.
Something zegt
@Evilghost: Vooral door blijven lullen, ik heb wel door dat mensen waarde hechten aan anderen dingen, maar jij wil niet begrijpen dat je de GT-R niet kan vergelijken met de Veyron.
Dus niet lullen over dat ik het niet kan hebben dat anderen klasse door de vingers kunnen zien.
Voor de laatste keer de GT-R en de Veyron zijn 2 auto’s die totaal niet te vergelijken zijn, de Veyron is een hypercar, de GT-R een sportauto.
Als je het nu nog niet begrijpt dan ben je echt een verloren zaak, moeilijk he begrijpend lezen.
Stoplichtsprintertje zegt
2.40
Duidelijk gevalletje van NOS
Evilghost zegt
Ik begrijp inderdaad niet waarom je de GT-R niet met de Veyron kunt vergelijken. Sterker nog, ik begrijp al helemaal niet waarom jij dat wel begrijpt.
Rationaliteit is ver te zoeken bij jou. De GT-R is wel te vergelijken met de Veyron.. 4 wielen, motor, deuren, ramen.. Waarom kan ik ze niet vergelijken? Het is toch geen auto vs boot? Ze kunnen toch beide sprinten? Ze kunnen toch beide een bocht nemen? Staat er een verbod op ”sjonnie” vs ”snob”? Die indruk wek je wel.
Tot zover heb je als argument alleen maar aangekaart dat de Veyron een hypercar is en de GT-R een sportauto. Point being? Graag verduidelijken. Begrijpend lezen kan ik wel, begripvolle teksten typen kan jij echter niet en concrete argumenten naar voren halen al helemaal niet.
Ik zal jouw woorden maar herhalen, om een of andere reden vatten die wel goed samen wat ik erover denk:
En als je het nu nog niet begrijpt, dan ben je echt een verloren zaak. Moeilijk he begrijpend lezen.
Prometheus zegt
@Evilghost: je zal het nooit begrijpen, ga maar eens goed uitzoeken wat de Veyron werkelijk is en wat naaimachientje gt-r nou is
johan zegt
godsiemijne…en nog hebben sommigen het niet door.
jullie lullen over de GTR…is dat niet een beetje vreemd?
De meest vergelijkbare autos qua geld dan, daar wordt niet of nauwelijks over gepraat, maar over ene auto die 119000 euro kost raken jullie niet uitgepraat:D
Nissan lacht in zijn vuistjes hahahaha……
laatst ook toen bij Autoweek toen een standaard GTR een Audi R V10 compleet zoek reed…
integralechubasco zegt
@something
ben je soms slechtziend?… in het filmpje wordt de veyron vergeleken met de nissan… of niet soms.
Something zegt
@integralechubasco: Of jij kan niet lezen? ja in dat filmpje wordt de veyron vergelijken met de gtr dat kan elke halve zool doen.
Ik heb het over dat het eigenlijk niet kan ook al doen ze het wel, omdat het 2 totaal andere type wagens zijn.
Evilghost zegt
2 totaal andere type wagens met een flinke overeenkomst.. Beide gruwelijk snel. Toevallig wordt net dat aspect vergeleken.
Something zegt
@Evilghost: Voor het eerst dat je het met me eens bent, dat is wat ik ook duidelijk probeer te maken het zijn totaal andere wagens, en inderdaad is dat ze snel zijn enige overeenkomst.
Hagar zegt
Lees hier wel dat sommige claimen dat de GT-R sneller zou zijn op een circuit dan de Veyron, maar bij mijn weten is de Veyron nog altijd niet officieel door een piloot over de ring gejaagd. Enkel door een Australische journalist.
Wat wel vergeleken kan worden qua rondetijd op een circuit door een professionele piloot (Stig) is de Topgear tijd en daar is de tijd van de GT-R 1:19.7 en die van de Veyron 1:18.3, dus de Veyron is op een circuit ook wel sneller dan Mozilla ondanks zijn gewicht.
Something zegt
@Hagar: Kijk op topgear track is ie al sneller, nu nog de ring.
Ook al zou de GT-R sneller zijn dan de veyron op de ring, zou het me niet veel uitmaken. Maar als de Veyron sneller is, dan hebben de nissan fanboys nog maar 1 ding om over te lulllen.
De prijs van de GT-R is dan nog het enige wat ze zullen hebben, dat je voor zoveel goedkoper etc bijna net zo snel kan etc.
Ook al was de Veyron niet mijn droomauto, alsnog zou ik van mening blijven dat dit eigenlijk 2 wagens zijn die je niet kan vergelijken.
w0o0dy zegt
@Hagar: het circuit van TopGear is een “power-circuit” dus auto’s met meer vermogen hebben op die baan een voordeel. Met zo’n 700pk aan de wielen wordt dat een heel ander verhaal… maar ook dat is niet nodig… een Mine’s GT-R maakt met minder dan 600pk ook al wel gehakt van de Veyron op vrijwel ieder circuit (kombanen en rechte strepen uitgesloten)
MacReady zegt
@willie
Not. Zie TG tijden bijvoorbeeld en dat is een kort baantje waar vermogen minder goed uit de verf komt dan op veel grote circuits.
Hierboven gaan überhaupt velen uit van een tijd die door de Veyron op de ring is gezet als maatgevend voor diens circuitprestaties. Ging die rijder tot het randje? Durft iemand dat überhaupt met deze auto op dat circuit? Als een Veyron op de TG baan een CGT en Enzo klop geeft, heb ik niet de illusie dat een GTR hem op de meeste andere circuits het snot voor de ogen rijdt, uitgaande van gelijke omstandigheden (bestuurder incluis).
@w0o0dy
Als je wel eens op het circuit komt, weet je dat je je sowieso niet moet laten leiden door de prestaties van andere rijders en auto’s. Stel eens voor hoe je voor lul staat met je GTR supercar als je door een purpose built trackauto van <€30k ook het snot voor ogen wordt gereden. De Veryon is snel op het circuit, remt en accelereert als geen ander, rijdt als het moet 10 keer achter elkaar naar de 400+ en dat alles in luxe, weelde en relatief hoog comfort. En dat een autoleven lang. Een aardige alleskunner en dáár betaal je voor.
w0o0dy zegt
@MacReady: het feit dat NIEMAND met tijden komt voor dat ding geeft je niet te denken? Zelfs het rondje bij TopGear leek aanzienlijk langzamer te zijn dan van de meeste concurrenten… het ding wil gewoon niet hard een bocht door. Niet gek aangezien een Veyron die Rijklaar is 2012 of 2021kg op de schaal zet….
Een trackcar is een track car… en geen straatauto als de GT-R. De Veyron is een luxe GT met heel veel vermogen en tractie, maar geen supersportwagen… De GT-R is een GT/sportwagen met trackday potential.. idd niet hetzelfde, maar het is een beetje triest dat iedereen maar aanneemt dat het ding geweldig is terwijl het eigenlijk alleen maar blijkt uit hard rechtuit gaan…
Op geen enkel normaal circuit kom je boven de 300 dus die top is volslagen irrelevant.. en aangezien een Veyron maar 2 sec sneller is (met staande start) over de 400m dan een GT-R en de GT-R aanzienlijk beter een hoek om wil kun je wel raden wat er gebeurt als die gaan stoeien op een baan… en dan is (veel) meer dan 10 keer zo duur opeens… irrelevant . De GT-R is MEER een alleskunner dan de Veyron, maar daar betaal je kennelijk niet voor… something is wrong about this picture?
de Sarcast zegt
2 bochten en de veyron can kiss his ass goodbye
MacReady zegt
@w0o0dy
Uh nee, dat geeft me niet te denken. Ze zijn zeldzaam en afgrijselijk duur. Ik zou de mijne er niet voor uitlenen. Het heeft ook tijden geduurd voordat iemand z’n Enzo voor hetzelfde doel uitleende, idem voor veel andere auto’s in deze prijsregionen (NB, de eerste en meeste tijden van de CGT komen van fabrieksrijder Röhrl..) en oplage aantallen. Dat zegt mij helemaal niets over de mogelijke prestaties.
–
Je analyse van het rondje op de TG circuit is tekenend voor je vooringenomen stellingname. De tijd liegt er niet om (zie CGT, MC12, Enzo, etc.). Het is niet het type auto waar je even een stukje gras mee afsnijdt (prijs… risico’s..) zoals met veel andere auto’s wel regelmatig gebeurt, dat valt wel op. Chris Harris van EVO memoreerde al eens dat bijv. een Enzo moeite heeft om een Veyron ook in de bochten bij te houden (ze deden een chase). Daar hecht ik meer waarde aan dan aan een je bovenstaande subjectieve “analyse”.
w0o0dy zegt
@MacReady: kijk hier maar eens hoe geweldig hard zo’n Veyron door de bochten gaat….
http://www.youtube.com/watch?v=HI1F0LsGAYg
xilver zegt
@w0o0dy: Hij is idd niet de snelste rond een track… maar hij blijft gwn retesnel. Heb al een paar keer een Veyron in het echt gezien en hij impressioneert me meer als een GTR
As_long_as_it_is_fast zegt
@xilver: Zou er niet vanuit gaan dat er geen mensen zijn die de GTR kunnen betalen, die is heus niet ZO duur.
Zet er een S8 naast en je zit er ook al aan.
Trouwens, even iets anders.
Kan iemand mij uitleggen waarom de nieuwe X6 M 555pk heeft en op de feed over de nieuwe M5 het verwacht vermogen op 580pk ligt? Waarom en sinds wanneer zou een M5 meer pk hebben dan een M6…?
xilver zegt
@As_long_as_it_is_fast: Een X6 M is niet hetzelfde als een M6. De nieuwe M6 zal waarschijnlijk wel meer pk’s krijgen als de M5, alleen is deze nog in ontwikkeling
xilver zegt
Het maakt gewoon niet uit of de Veyron 10 maal duurder is als de GTR en dat de GTR gehakt maakt van een Veyron op het track.
De mensen die een Veyron kopen, kopen deze enkel omdat ze het kunnen. De mensen die een GTR kopen zijn mensen die gwn een leuke sportwagen kunnen maar zich geen superexoot kunnen veroorloven.
Bij een Veyron draait het om exclusiviteit en de snelheidssensatie.
Een GTR is gwn een trackbeest, puur performance. Dus in mijn ogen kun je beide wagens op geen enkel vlak met elkaar vergelijken (buiten dat ze beide retesnel zijn)
xilver zegt
btw… EEEERGGG populaire topic voor uiteindelijk 2 wagens die niemand op dit forum kan betalen, zeker de Veyron niet xD
bmw330i-touring zegt
@Stoplichtsprintertje
Duidelijk geval van te veel video games voor meneer.
Zucht waar zijn de echte autoliefhebbers?
JPM zegt
lol @ w0o0dy
TG track een ‘power-circuit’ noemen ;)
w0o0dy zegt
Plaatje
w0o0dy zegt
Vergelijk dit qua snelheid maar eens met de ronde van de Veyron…
http://www.youtube.com/watch?v=gnz3npKj0sk
En de Veyron
http://www.youtube.com/watch?v=UlT6Ss0ZAUU
JPM zegt
Nog meer lol :D
MacReady zegt
w0o0dy
Moet ik serieus op basis van een youtube filmpje waarbij ook nog de rijder onbekend is bochtensnelheden vergelijken?
Pak dan op z’n minst de maximale laterale acceleratie cijfers erbij. 1,3G als ik me niet vergis. Daar bijt menig supercar zich op stuk.
MacReady zegt
Inderdaad JPM, een opgefokte Renault Megane die met 230pk een 612pk sterke AMG om de oren rijdt op een “power circuit”. Hij is sterk. ;)
As_long_as_it_is_fast zegt
Kom kom, laat ons eerlijk zijn..
De GTR voor een luttele 150k met iets minder pk en wat minder Nm of de Veyron voor anderhalf miljoen euro?
Ik zou het geweten hebben…
De bugatti zie je niets door je achterruit, en geef toe, das toch waar de meeste auto’s zich zullen bevinden als je met 1 van deze 2 bolides rijdt? ;)
Osca zegt
@Something:”leuk een auto die ietswat sneller een circuit rond kan rijden dan de veyron so what!”
leuk , een auto die ietwat sneller een rechte lijn kan rijden dan de GTR so what!
@bmwBen: ik dacht dat de GTR de laagste Luchtweerstand had? + het kan zowiezo al harder dan 300 :P
@ Something
”De dingen die jij noemt vindt jij belangrijk, ik niet en als je dat niet kan accepteren pech voor jou.”
geld toch ook voor jou?
@Relief: “Zon GT-R is dan wel lekker getuned, maar over 10-20 jaar rijdt er geen enkele GT-R meer rond. Laat staan een getuned versie. ik zie een veyron tientallen jaren nog steeds rijden, net zoals de klassiekers van nu.”
als ik het geld had voor een R35 , dan zou ik dat ding koesteren alsof het mijn kind is , en ik zal er zeker in rijden over 10-20 jaar dat ding word voor MIJ een classic.
@something , trouwens waarom de heletijd “GTR-fanboy” dit “GTR-fanboy” dat , wat een irritante Veyron-fanboy ben jij zeg. Dat jij de Veyron op 1 heb staan fijn voor jou maar ga de anderen die dat niet vinden nou niet staan lopen zwartmaken.
Mocht ik de lotto morgen winnen ( kleine kans lol ) dan koop ik een GTR :D veyron lijkt naar MIJN MENING op een schildpad , ik vind naar MIJN MENING dat de GTR mooier is <3
veyron meer status? so what iemand die een GTR kan betalen waardeer ik ook.
en trouwens wat heb je aan de Veyron in nederland? topsnelheid op snelweg is 120? en sommige delen 150? en dan nog moeite doen om met je veyron over drempels heen te komen. tegen de tijd dat je 200 rijd moet je weer gaan remmen voor een Drempel / stoplicht / file.
voor mij staat de GTR op 1..
( sorry als het niet leesbaar is.. tis al laat)
As_long_as_it_is_fast zegt
@Osca: Precies wat aangedaan van de kritiek van de rest? :D
Zoals ge zegt, ’t is al laat, laten we ons ni afjagen.
Maar ik sluit mij aan, geef mij maar de GTR, en als bij toeval, ik speel morgen op de lotto. Als ik win (1.000.000 ofzo) laat ik het jullie weten en koop ik mij de GTR.:D
Osca zegt
@As_long_as_it_is_fast: laat me dat weten , kom vooral een langs in rotterdam A.U.B heb de zwarte / witte / grijze al een tijdje niet meer gezien :<
As_long_as_it_is_fast zegt
@Osca: Als ik die heb, kom ik er zeker mee tot in Rotterdam, dan doen we ff toerke… :D
21 and owner of a GTR, ’t zou vet zijn… :D
Osca zegt
@As_long_as_it_is_fast: ik mag wel mee rijden he? :D gaan we effe langsrijden in delfshaven waar de meeste een golfje hebben met sjonnie uitlaat :P
Osca zegt
PS: geile vlammetjes uit de GTR :D
Something zegt
@Osca: Irritant? leuk voor je :) <<<< see if i care.
En leuke zinnen maak jij overigens : maar ga de anderen die dat niet vinden nou niet staan lopen zwartmaken.
Staann lopen zwartmaken….juist ja
For your information ik maak niemand zwart, ik probeer alleen uit te leggen dat de Veyron en gt-r eigenlijk niet kunnen worden vergeleken aangezien het 2 totaal verschillende auto's zijn, met het enige overeenkomst dat ze allebei zeer snel zijn.
Leuk dat je verder aan komt zetten met de maximumsnelheid die je mag rijden op de nederlandse snelwegen, maar als ik een Veyron zou kunnen betalen zou ik hier allang weg zijn.
Verder roep je leuk een auto die ietswat sneller kan rijden in een rechte lijn dan de gt-r.
Maar eh? ietswat sneller? wat dacht je van je gt-r wordt in een rechte lijn verpulverd, en erger nog zelfs in zo een opgefokte versie wordt ie alsnog afgemaakt.
Niet dat ik anders had verwacht maar goed :) ga jij maar heel gauw achter je veredelde sjonniewagen aan, dan ga ik achter de ultieme hypercar aan de Bugatti Veyron.
That settles that :)
GTR zegt
Fucking gruwelijk! Doe mij maar de GT-R, en dan die witte. Fuck fuck fuck ey, bij 2.44 dat die andere GT-R langs komt, wat een prachtig beeld met die blauwe vlammen. Doet mij denken aan need for speed met NOS haha. Heel vet filmpje
As_long_as_it_is_fast zegt
@GTR: Nooit gedacht da jij voor de GTR zou kiezen ;):D
ik geef u wel volledig gelijk..
@Osca: Dan rijden we zeker naar delfshaven en trekken we paar dragskes tegen golf GTIkes.:D (vind de golf gti en gtd ook wel geweldig hoor.) Maar toch, ’t verschil is groot.
@Something: stop is met zagen man. ‘Ga jij maar achter je veredelde sjonniebak aan…’. Laat ieder zijn mening is geven en kraak zo een parel van een auto niet af, want ik zou wel eens willen zien of je ‘Neen, bedankt.’ zal zeggen als ze je d’r een aanbieden. Ok hij is trager dan de veyron, en dan?! ‘T is heus niet da je daar zoveel van merkt op dat vermogen. Voor die 1,35 miljoen extra mag er wel net iets meer zijn e.Voor dat bedrag koop ik mij nog 4 lamborghini’s bij.:p
testing zegt
@As_long_as_it_is_fast: Nope ik zou zeker niet de GT-R afwijzen ben je gek, ik zei ook al eerder ik waardeer de GT-R heus wel.
Alleen is de Veyron totaal iets anders, en dan is die gt-r vergeleken daarbij toch opeens een zeer inferieure auto in mijn ogen, ondanks dat ik van mening ben dat je ze niet mag vergelijken.
Dus ja ik vind zoals ik al eerder zei de GT-R een ongeloofelijk geile auto zeer mooi zeer snel, en als ik zou moeten kiezen tussen een corvette zr1 en de gt-r dan kies ik zonder moment twijfel voor de GT-R
osca zegt
@As_long_as_it_is_fast: precies , something mag zn patserbak houden , geef mij maar de sjonnieback . Voor die prijs van een veyron koop ik een GTR , ferrari F40 en nog een gallardo of nog iets leukers? :D
Loebas zegt
’t Is al zo ver gekomen dat “men” opgefokte auto’s met standaard geconfigureerde bolides gaat vergelijken. Stuur de Veyron aub ook eerst naar Switser vooraleer appelen met peren te vergelijken. Men vergelijkt een Nissan motor waar het uiterste is uitgeperst tov van een standaard W16. Deze GTR wint zelfs van alle RS, AMG of M modellen.
En uiteindelijk laat de Veyron hem nog een poepje ruiken. ’t Zal de Veryon blijven die door jan modaal kan worden bestuurd zonder al teveel schrammen op te lopen, dit in een zee van Luxe en comfort. En dat onderscheidt hem van alle andere supercars die de combinatie van alle kenmerken die de Veyron bezit, niet bezitten.
Dat VAG voor Bugatti beter zou investeren in kleine, meer performante motoren is larie, daarvoor bestaat er Porsche.
Het is ondertussen duidelijk dat iedere supercar wil worden vergeleken met de Veyron, met DE referentie of maw de benchmark wat er in autoland bestaat. Dat is net de sfeer die VAG heeft kunnen creëren vergelijkbaar de sfeer die heerste bij de vorige modellen.
Met de GTR heeft Nissan “hun” puntjes op de i willen zetten, wat hun ook gelukt is. Ze hebben hiermee Porsche uitgedaagd. Deze positieve concurrentiestrijd zal nog mooie resultaten opleveren.
Maar heb blijft nog altijd een feit dat Duitsers iets goeds ontwikkelen, Chinezen/Japanners dit opmerken en er hun synoniem voor klaarstomen.
Something zegt
@Loebas: Bravo :) echt goed gezegd kudos to you.
Hopelijk zal Bugatti met een nieuwe Veyron de lat nog hoger leggen, en de ultieme benchmark blijven.
Benz.. zegt
@Evilghost: Tja, weet ik veel wat jou gedachtegang is.. Je hebt het immers zelf gezegd. ;)
Niet gaan terugkrabbelen hé?
Evilghost zegt
@ Prometheus
Ik dacht dat figuren uit de Griekse mythologie wel enigszins bevooroordeeld waren met enige kennis van zaken, maar blijkbaar vergis ik. Je schiet compleet voorbij mijn punt.
@ Cantago
Dat de versnellingsbak het begeeft door iets te doen wat andere auto’s wel kunnen, is jammer. De GT-R is blijkbaar niet te combineren met launch control. Maar verder wordt ook nadrukkelijk vermeld dat hierdoor je garantie vervalt, het valt dus gewoon onder mishandeling van je auto, omdat deze er niet voor bedoeld is.
Als je met een Veyron een caravan gaat trekken en er gaan dingen stuk.. Ja, dan moet je ook niet afvragen waarom andere auto’s dat wél kunnen.
@ Loebas
Standaard geconfigureerd vs opgefokt is een lastige vergelijking. Sommigen zien dat als oneerlijk, maargoed, V6 vs W16 is ook oneerlijk. Het is toch een prestatie om het vermogen van de V6 bijna te verdubbelen, dat is de uitdaging, het verrassende, het aspect dat hier bekeken wordt! Je wordt alsnog eruit gereden door een Veyron, maar er mag wel waardering zijn.
@ Benz…
Of je een auto als concurrent beschouwt is natuurlijk geheel relatief! Als de afwerking van het interieur aan je reet kan roesten, dan kunnen ze toch concurrenten zijn? Sterker nog, de GT-R en de Veyron zijn op alle punten vergelijkbaar, het zijn immers auto’s, alleen de vraag of de GT-R kan concurreren met de Veyron is wat anders.. Het is maar hoe je de vraag formuleert.
@ Something
Bugatti *kuch* VAG legt de lat hoog, maar niemand waagt zich eraan om een vergelijkbare 4-wieler te maken, puur omdat het klauwen vol met geld kost en je er verlies op maakt.
Ik twijfel er niet aan dat de Veyron het summum is van automobiele technologie. De GT-R is dat echter ook, maar dan niet op de manier van extremen.
Loebas zegt
@Evilghost: Neem het luxueuze interieur van de Veyron weg en hij zal nog sneller uit blokken starten.
De twee exoten mogen zeker met elkaar vergeleken worden. En als je deze relatieve vergelijking toch wilt maken, kun je besluiten dat de W16 meer lineair is in vermogensontwikkeling en minder bruut rijgedrag vertoont. Het loopt gesmeerder om het in mensentaal uit te drukken. Daarmee dat hij ook zo makkelijk rijdt waarschijnlijk.
De Pagani mogen ze gerust in mijn garage parkeren, met de Veyron zal ik met plezier een wereldreis maken, met de Zonda iets minder vlug.
Het zegt al genoeg dat gelijk welke überbolide steeds moet/wil worden vergeleken met de Veyron. Het is zowaar een maatstaf geworden om te vergelijken.
Nico zegt
Waarom hoor ik niemand over de Mc Laren F1?
Dat ding is al bijna een old-timer en maakt het in OEM trim een veyron verrekte moeilijk.
De Veyron is een unieke auto, maar vergelijk hem eens met andere supercars en het blijft alleen een aardig setje cijfers.
4wielaandrijving, 4turbo’s, 16 cilinders, 2 sleutels en een stuk of 13 radiateuren. en dat om 9km p\u sneller te zijn dan een 18jaar oude McLaren met een ouderwetse v12 zonder turbo’s.
De veyron is zo ontzettend overdone dat VAG het zichzelf alleen maar moeilijk heeft gemaakt. Maak de auto de helft lichter en je hebt minder dan de helft van het vermogen nodig. daarmee verbeter je ook gelijk de handling, want als puntje bij lantaarnpaaltje komt wil massa toch alleen rechtdoor.
Overigens, voor iedereen die draggers simpele rednecks noemen… dat zijn ze alleen als ze sequentieel schakelen met launchcontrol, anders komt het toch echt weer op gevoel aan. en dat is nou waar de kunst in zit.
Something zegt
@Nico: Mag toch hopen dat je het niet hebt over de Topgear dragrace tussen de Veyron en de Mclaren? want die race sloeg helemaal nergens op je zag duidelijk dat Hammond of express niet goed reed, of dat hij gewoon het niet kan.
Ik denk het eerste maar kan het natuurlijk niet zeker weten, hoe dan ook als je het over de Topgear dragrace heb, dan kan je beter niet daarop rekenen:)
Pas als je de Stig om de beurt in beiden laat rijden heb je een goede vergelijking.
werner1969 zegt
blijft toch knap hoe ze 18,1900 kilo zo snel vooruit krijgen
mc-b zegt
HEY
Knappe prestaties van de GT-R’s maar zij hebben geen verhaal tegen het monster avn Bugatti. Die ene witte GT-R
kon alleen bijbenen met een vleugje epo. Zo’n dragrace heeft geen nut. Zuiver tegen zuiver !!! Als men dit nog eens over doet maar met ook een aangepaste Veyron zal de GT-R alleen maar de rode lichtjes van de Veyron zien verdwijnen in de nacht.
Zoals nico ook zegt:”Waarom geen Mc Laren f1 eens naast de Veyron rijden?” Wie zich de beelden van in Top Gear herrinerd weet dat de strijd gelijk zal lopen tot boven de 150 km/h waarna de Veyron zijn ‘kont’ zal laten zien.
Matthis zegt
Die Bugatti kan je per ongeluk nog in zn achteruit zetten en dan nog winnen van die GTR-tjes.
Something zegt
@mc-b en @ Matthis : allebei goed gezegd haha :p Ik wil alsnog wel een echte dragrace zien tussen de Veyron en de mclaren.
Zoals ik al eerder zei of hammond saboteerde die race bewust door iets minder snel op te trekken, of hij kon gewoon niet overweg met de Veyron, wat me dus stug lijkt aangezien hij duidelijk goed kan rijden in alle andere afleveringen van Topgear
Osca zegt
@Killioq -claps- staande ovatie voor jou
As_long_as_it_is_fast zegt
@Something: Stop nu toch eens met ruzie maken. Geef gewoon toe dat de GTR zowel op prijs/kwaliteit als prijs/snelheid beter is als de veyron.
Ok absolute getallen over louter drag, veyron wint, geen twijfel mogelijk.
Qua baanligging, bochten, stabiliteit en dergelijke zou ik me zelfs durven wagen aan de stelling dat de GTR waarschijnlijk nog iets beter is als de Veyron.
Bottom line, niemand zal zo stom zijn om de veyron te kopen tenzij louter voor het aanzien en de show die erbij komt kijken.
Something zegt
@As_long_as_it_is_fast: Geef toe? waarom zou ik toegeven aan jouw mening? De Veyron vind ik beter, en jij de gt-r.
Wat jij vindt is geen feit maar een mening, leer eens onderscheid maken.
Veyron is en blijft voor mij nummer 1 boven alles
As_long_as_it_is_fast zegt
@Something: Neen, het is een FEIT dat de gtr goedkoper is per kilometer per uur dat ie haalt, eveneens als het een FEIT is dat hij qua prijs kwaliteit beter zal zijn. Absolute cijfers is de veyron sneller en waarschijnlijk ook vervaardigd van lichtjes beter materiaal om de snelheid de baas te kunnen. Dit zijn de FEITEN.
Mijn MENING is dat een veyron niet zo aantrekkelijk is als de GTR voor mij. En mijn MENING is ook dat de Veyron de extra snelheid, tractie niet waard is voor de meerprijs die ze er van vragen.
Daar heb je je onderscheid.:)
Something zegt
@As_long_as_it_is_fast: Kwalitatief is de Veyron beter, en lichtjes beter materiaal? right ga jij dat maar denken over dat speelgoedwagentje.
Veyron #1 voor mij punt uit, en daar blijf ik bij :)
MacReady zegt
@Cantago
De vergelijking met Hifi gaat wel degelijk op. De dure merken als Burmester (zit N.B. ook in de Veyron…) Wilson Audio, etc. zijn ook exponentieel duurder dan apparatuur die op zich ook heel goed kan klinken. Bose is echter vloeken in de Hifi kerk. Een merk met een goede marketingmachine (lees: middelmatige meuk als hoogstaande kwaliteit met ditto prijskaartje in de markt zetten).
MacReady zegt
@As_long_as_it_is_fast
Met dezelfde stellingname kun je de GTR en kopers van deze bolide ook naar de prullenbak verwijzen door er een snelle Focus RS naast te zetten. Veel goedkoper en toont zich zoals Autovisie niet lang geleden aantoonde, op een bochtige weg onder minder dan ideale omstandigheden, meer dan eens de snellere. In Nederland zijn ideale omstandigheden nogal zeldzaam en lege rechte wegen ook.
Bottom line, niemand is zo stom om de GTR te kopen tenzij louter voor het aanzien en de show die erbij komt kijken (gevalletje oogklepredenatie).
As_long_as_it_is_fast zegt
@MacReady:
True that, maar de Focus RS kan al meer door gaan voor Rally-wagen als de GTR. Hoe ze ’t nu op circuit gaan doen onderling lijkt me moeilijk in te schatten want wie gaat er gevaarlijk doen en in minder dan ideale omstandigheden op een bochtige weg de gek uithangen?;)
Daarbij komt dat het verschil Focus RS – GTR VEEL kleiner is dan verschil GTR – Veyron, dus je moet al een pak stommer zijn om een veyron te kopen dan een GTR, niet?:D
Ik zou ze alledrie wel willen, je hoort mij dan ook niet verkondigen zoals Something dat de RS geen kans maakt tegen de GTR, integendeel, das iets dat ik wel wil zien…
(HINT NAAR AUTOBLOG! :D)
MacReady zegt
Feit is, voor een beetje meer betaal je vaak veel meer. Als je het geld hebt (lees: je eet er geen boterham minder om), dan kan ik per definitie niet direct de link met “stom” leggen.
Als je de Focus RS gaat bestempelen als meer Rally-wagen, dan zou je bijvoorbeeld de GTR als meer Circuit wagen kunnen labelen. De Veyron remt echter sneller, trekt sneller op, heeft een hogere topsnelheid, kan op het circuit als het moet eveneens z’n mannetje staan en biedt luxe en afwerking van absolute topklasse. Een allrounder met topkwaliteiten zo je wilt. Daar hangt zoals bij wel meer dingen ook een prijskaartje aan.
As_long_as_it_is_fast zegt
Zeker en vast. De GTR is ook meer en circuit wagen. Daar kijk je als autokenner ook voor om als je die tegenkomt in ’t stad. En er komt inderdaad een grens waar de marginale kost voor wat meer luxe enorm de lucht in gaat. (om het even economisch te maken) En ik mag hopen dat de veyron sneller remt! Ik wil sneller stilstaan als ik 400km/u rijd dan als ik er 250 doe. :D Maar de veyron is ook geen alledaagse auto in mijn ogen, met een GTR kan je nog naar de colruyt gaan… met de veyron lijkt dat onaards vind ik. :p
MacReady zegt
Da’s eigenlijk het gekke. Tegenwoordig staan kleine goedkope middenklassers bijna net zo snel stil als een supersportwagen (bijv. <35m vanaf 100km/u). Het grootste voordeel van laatstgenoemde is dat ze veel minder last van fading hebben bij herhaald remmen. Maar eigenlijk is zo'n luchtrem zoals o.a. de McLaren F1, SLR en Veyron hebben een logische evolutie op dit gebied. Ik had dat foefje al bij veel meer auto's verwacht sinds de introductie bij de McLaren. Zeker nu de vermogens al tijden in een spiraal opwaards zitten. Kost wat extra, maar zeer veel auto's beschikken reeds over een hydraulisch beweegbare spoiler…
Something zegt
Overigens interesseert het me geen bal of het per kmph goedkoper de gt-r goedkoper is, dat het jouw interesseert is jouw zaak. Maar dat vindt niet iedereen interessant:)
Voor de rest mag je blijven roepen wat je wil over de Veyron, maar FEIT blijft dat het wel DE benchmark is voor al die inferieure wagentjes zoals de gt-r, anders had je deze vergelijking ook niet.
Alsnog blijf ik van mening dat het 2 auto’s zijn die je niet kan vergelijken.
As_long_as_it_is_fast zegt
@Something: ik ga U heus niet corrigeren op een typfout. ;)
Ik wou maar gewoon zeggen dat mijn argumenten geen meningen waren maar feiten. En ’t is idd zo dat iedereen verschillende waarden hecht aan verschillende feiten. Maar of je nu minder dood bent als je met een veyron tegen 200 tegen een boom knalt of met een GTR, denk het niet. :D
En de veyron is DE benchmark idd voor sportwagens, maar ga de andere geen inferieure wagens noemen omwille van ’t feit dat ze niet overal aan de Veyron tippen.
Something zegt
@ mezelf het moest zijn : of de gt-r per kmph goedkoper is.
Blitz zegt
Voor degene die het niet wisten… Something is een troll…. Voor de volgende keer om “fanboy flame wars” te vermijden:
euro95 zegt
@Blitz: Geniaal!
Davidov zegt
Heerlijk filmpje :p